Jotain hajosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asuja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei vielä koska avauttuu kuitenkin sitten kun venttiili vaihdetaan.
Venttiiliä ei tarvitse vaihtaa jos sulake on vaan palanut tuon pohjavastuksen takia. ;)
Nelitieventtiili (21S4) saa sähkönsä saman F701 sulakkeen kautta, kuin mitä pohjavastus.
MUZ-FD35VABH F701.png

Todennäköisesti vain sulake F701 ja pohjavastuksen lämpösuoja H26 pitäää vaihtaa. En ole kuullut että näissä 4-tieventtiilejä olisi mennyt jumiin.

Viimeksi muokattu:
Pari ammattilaista kävi paikan päällä diagnosoimassa joista toinen jopa kouluttaa asentajia... Kumpikin väärässä ja foorumin ensimmäinen etädiagnoosi oikeassa :D
Juuri tämän takia on valitettavasti niin että itse olen monta kertaa sanonut että on tänä päivänä usein parempi tehdä itse, oli sitten lupa tai ei. En edes vie autoa mielelläni huoltoon, vaan teen itse, koska silloin tiedän että on tehty hyvin. Viis takuusta.

Rauskilta viimeksi oikea neuvo löytyi. Entäs nyt: Imuroin sisäyksikön kuten monasti ennenkin, mutta nytpä ei ulkoyksikkö käynnisty. Kaikki virheät ledit palavat, monta vikamahdollisuutta. Ei kai sisäyksikön putsaamisella voi tuollaista aikaan saada? Otin sulakkeen pois ja laitoin takaisin. EI herännyt.

Rauskilta viimeksi oikea neuvo löytyi. Entäs nyt: Imuroin sisäyksikön kuten monasti ennenkin, mutta nytpä ei ulkoyksikkö käynnisty. Kaikki virheät ledit palavat, monta vikamahdollisuutta. Ei kai sisäyksikön putsaamisella voi tuollaista aikaan saada? Otin sulakkeen pois ja laitoin takaisin. EI herännyt.
Onko ilmanohjaimen siivekkeen kiinnike varmasti pohjassa?

Niin, kytkin on vasemmassa reunassa, jos tappi ei ole pohjassa sisäyksikkö ei käy. Vilkuttaa vaan kaikkia valoja, ja tämä lukee arvokilven viereisissä ohjeissa, muualta tietoa on vaikea löytää.

Oihan se just niinkuin janti sanoi. En ollut tappia kunnolla ulospäin painanut eikä mennyt pohjaan saakka. Pelzille kans kiitos.
Tarjoon molemmille oluset ens kesänä jossain Aurajoen laivassa jos Turkuun tulette.

Hei, täällä meni sulaketaulusta sulake ja lämpösuoja oli sulanut (malli fd35va, 2011). Kokeilin ilman lämpösuojaa, puhalti vain kylmää -> tein useasti tuon kylmä, lämmin, kylmä pyynnin vaihdon.

Hankin uuden lämpösuojan ja asensin just.

Puhaltaa edelleen kylmää kaikilla moodeilla.

Minusta se F701 sulake näyttää ehjältä, mutta pitäisikö se ihan irroittaa tai vaihtaa? Että jos se onkin palanut niin nelitieventtiili ja lämpösulake ei saa virtaa, mutta muuten se näennäisesti toimii.

Ja sisäyksikkö naksuu ja paukkuu, kun laittaa sen lämpö31c pyynnille.

Vielä jotain vinkkejä?

Yleismittarilla vai millä tarkasti ulkoyksikön sulakkeet?

Toimiiko laite jäähdytyksellä normaalisti? Kuinka kylmää puhaltaa?

Minusta se F701 sulake näyttää ehjältä, mutta pitäisikö se ihan irroittaa tai vaihtaa? Että jos se onkin palanut niin nelitieventtiili ja lämpösulake ei saa virtaa, mutta muuten se näennäisesti toimii.
Kyllä tuo sulakkeen toiminta selviää yleismittarilla mittaamalla jännitealueella, kun laite on päällä tai vastus-/diodimittausalueilla, kun laite on sähköttömänä.

Takaisin
Ylös Bottom