Käyttökatko 8.4.2025

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Sivusto on siirtymässä eri palvelimelle. Tästä aiheutuu käyttökatko keskiviikkona 12. maaliskuuta yöllä noin klo. 22–07 välisenä aikana.

Täydennys 11.3: Siirto viivästyy, uusi aika ilmoitetaan kun tiedossa.

Täydennys 2.4.: Nykytiedolla siirto tehdään 8.4 klo 22 alkaen, kestäen maksimissaan n. klo 7 asti

Viimeksi muokattu:

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Ei. Zoner osti Telialta webhotelliliiketoiminnan ja siirtää nyt palvelut omille servereilleen. Eli siirto on palveluntarjoajasta johtuva.

Tästä tulikin juuri tietoa, että siirto viivästyy, eli ei tapahdu vielä 12.3. Uutta aikaa ei vielä ilmoitettu.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Tänään ilmoitettiin uusi aika. 8.4 klo 22-07. Ilmoitus sikäli epämääräinen, että jää vähän tulkinnan varaan että alkaako siirto nyt 8.4 klo 22 vai 7.4 klo 22. Olettaisin että 8.4 klo 22 alkaen.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Sivusto on nyt siirretty. Vaatii vielä säätöjä, todennäköisesti ainakaan sähköpostien lähetys gmail osoitteisiin ei juuri nyt toimi.

edit: tämänkin pitäisi olla kunnossa nyt.

Viimeksi muokattu:

Arisoft

Vakionaama
Mistäköhän johtuu, että pääsen sivstolle enää Tor verkon kautta?

Taisi olla toissapäivänä kun kesken käytön ruudulle pamahti tällainen viesti

Fehler 403: Ihr Zugriff auf diese Seite wurde verweigert​

Mögliche Ursachen für diesen Fehler sind:

• Es wurde keine Index-Seite (z.B. index.html oder index.php) hinterlegt
  • Ihre Anfrage wurde von unserer Web Application Firewall unterbunden. Sofern Sie der Betreiber dieser Website sind, können Sie die Web Application Firewall in unserem Control Panel web04.zoner.fi:8443 anpassen oder deaktivieren.

Error 403: your request was denied​

Possible causes for this error are:

• No index page (e.g. index.php or index.html) was found
  • Your request was denied by our web application firewall. In case you are the operator of this website, you are able customize or disable the Web Application Firewall in our control panel web04.zoner.fi:8443.

Sen jälkeen ei ole päässyt enää sisään. Esto näyttää liittyvän käyttämääni IP-osoitteeseen. Tajusin kokeilla toisella IP:llä vasta tänään

Arisoft

Vakionaama
Tämä ongelma näköjään liittyi evästeisiin. Ne kun poisti tältä sivustolta niin alkoi toimimaan. Eipä ole aiemmin tullut vastaa samanlaista ongelmaa. Voi jopa liittyä tuohon palvelimen vaihtoon.

Arisoft

Vakionaama
Sama vika pamahti uudelleen päälle

Poistin nyt evästeitä yksi kerrallaan kunnes alkoi toimimaan.

Evästeen FCNEC poistaminen auttoi vikaan.

Epäilen että vika uusiutuu jatkossakin.

What is fcnec cookie?

FCNEC. profiling. Cookie that helps collect data that allows services to understand how users interact with a particular service.

Arisoft

Vakionaama
Taas estyi sivulle pääsy. Poistin FCNEC evästeen ja heti alkoi toimimaan. Ei tarvinnut edes kirjautua uudelleen.
Koska sivu ei lataudu tuon evästeen vuoksi lainkaan niin epäilen että eväste on liian iso tms.
Tuskin olen ainoa käyttäjä jolle tuo vika iskee. Nyt se on tullut jo kolmisen kertaa.
Kenties palvelimen lokista näkyy miksi pääsy on evätty? Kello oli noin 11:48 siihen aikaan.

Viimeksi muokattu:

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
FCNEC liittynee Googlen työkaluun (CMP) jolla voi käyttäjä valkata minkä mainostajan mainoksia / mihin tarkoitukseen sivustolla näkee. En kyllä keksi logiikkaa miten se voisi sivustolle pääsyn estää... Foorumisoftan logeihin ei ole jäänyt jälkiä ja itse palvelimen logeihin minulla ei ole pääsyä. Kokeilin yllä virheilmoituksessa olevaa web app palomuurin osoitettakin, mutta eipä ole tunnuksia moiseen. En ole kuullut että muilla olisi vastaavia ongelmia.

Arisoft

Vakionaama
En ole kuullut että muilla olisi vastaavia ongelmia.

Voi olla ettet kuulekaan, koska sivusto näyttää vian päällä olessa täysin suljetulta. :)

403 Forbidden​

The HTTP 403 Forbidden client error response status code indicates that the server understood the request but refused to process it.This status is similar to 401, except that for 403 Forbidden responses, authenticating or re-authenticating makes no difference.The request failure is tied to application logic, such as insufficient permissions to a resource or action.

Tässä ei ole mitään järkeä, että se tuollaisen antaa. Ja siitä voimme olla varmoja että palvelin tuon 403 ilmoituksen generoi. Onneksi nyt osaan tuon ohittaa muutamalla napin painalluksella. Pitää ensi kerralla tutkia tätä vielä tarkemmin. Ennen palvelimen vaihtoa tällaista 403 virhettä ei koskaan tapahtunut.

pökö

Hyperaktiivi
No nyt en pääse uudemmalla puhelimellani mitenkään foorumille, tulee vaan nämä @Arisoft mainitsemat ilmoitukset.

Luulen silti että tämä johtuu kyllä enemmän foorumin asetuksista luin minun

@Samppa mitä nyt pitää tehdä

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
No nyt en pääse uudemmalla puhelimellani mitenkään foorumille, tulee vaan nämä @Arisoft mainitsemat ilmoitukset.

Luulen silti että tämä johtuu kyllä enemmän foorumin asetuksista luin minun

@Samppa mitä nyt pitää tehdä
Tuohon FNEC evästeeseen minulla ei ole"valtaa", luulenpa että siitä voi syyttää EU:ta ja CMP vaatimusta :p

Todennäköistä kun nollaat ne evästeet niin toiminee sitten.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
käytännössä se avautuu kuitenkin selaimeen, jättää vain ne palkit piiloon. Eli kun avaat oletusselaimesi ja nollaat sieltä niin pitäisi toimia

Back
Ylös Bottom