Kannattaako ostaa naapurimaan tuote?

R

romax2

Vieras
Kannattaako ostaa IVT, kun tahtoo asennettuna kustantaa lähemmäs 2500 euroo? Onko hintansa arvoinen, vai pitäisikö katsella kilpailijoiden tuotteita? Minulla ilppi tulisi vesikiertoisen öljylämmityksen kaveriksi.

tet

Hyperaktiivi
Vs: Kannattaako ostaa naapurimaan tuote?

romax2 sanoi:
Kannattaako ostaa IVT, kun tahtoo asennettuna kustantaa lähemmäs 2500 euroo? Onko hintansa arvoinen, vai pitäisikö katsella kilpailijoiden tuotteita? Minulla ilppi tulisi vesikiertoisen öljylämmityksen kaveriksi.

No ilman muuta kannattaa katsella muitakin, eihän se mitään maksa. :D

IVT on laatupeli (itse asiassa japanilaista Sharpin tekniikkaa ruotsalaisilla mausteilla) mutta niin on moni muukin merkki. Testeissä on useita merkkejä ollut aivan rinta rinnan kärkisijoilla. IVT:n erinomaisuutta voisivat laitteen omistajat kenties valottaa, hintaero kilpailijoihin on sen verran suuri että jotain ainutlaatuista siinä täytyy olla. ;)

Jos ei hirveä kiire ole ostoksille, niin yksi asia jota kannattaa katsella on Tekniikan Maailman marraskuusssa ilmestyvä ilmalämpöpumppuvertailu.

R

Rassaaja

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Laske takaisinmaksuaika. Jos aika < viisi vuotta niin hyvä, mutta jos > 10 vuotta niin ei ehkä kannata. Jos hankit muun kuin lämmityksen takia, esim. jäähdytys kesällä, niin sittenhän ei takaisinmaksuaikoja kannata laskeskella, koska kyse on elämän laatua kohentavasta investoinnista.
Katsele nyt kuitenkin muitakin merkkejä. Ei se parin kymmenyksen ero COP-arvossa tarkoita mitään mullistavia säästöjä tosielämässä. Kokemusta ei ole, mutta uskoisin, että IVT on ihan hyvä peli, ehkä kuitenkin vähän kallis melko vastaaviin kilpailijoihin verrattuna.

jukkanen

Aktiivinen jäsen

tet sanoi:
No ilman muuta kannattaa katsella muitakin, eihän se mitään maksa. :D

IVT on laatupeli (itse asiassa japanilaista Sharpin tekniikkaa ruotsalaisilla mausteilla) mutta niin on moni muukin merkki. Testeissä on useita merkkejä ollut aivan rinta rinnan kärkisijoilla. IVT:n erinomaisuutta voisivat laitteen omistajat kenties valottaa, hintaero kilpailijoihin on sen verran suuri että jotain ainutlaatuista siinä täytyy olla. ;)

Samassa hintaluokassahan tuo on kuin Fujitsu... Saamani tarjous oli itse asiassa vähän edullisempi kuin sitten lopulta valitsemani Fujitsu.

tet

Hyperaktiivi

jukkanen sanoi:
Samassa hintaluokassahan tuo on kuin Fujitsu... Saamani tarjous oli itse asiassa vähän edullisempi kuin sitten lopulta valitsemani Fujitsu.

No sittenhän pitää Fujitsun omistajienkin perustella, jos laite kerran on yhtä kallis kuin IVT. ;)

Eikös tossa Fujitsussa ollut se suodattimien puhdistusautomatiikka? Se selittäisi Fujitsun hintaa, IVT:ssä ei kai sellaista ole?

R

reput

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

jukkanen sanoi:

Joo, täällä oli tarjoukset IVT:n ja Fujitsun kanssa aika identtiset! Minäkin valitsin
Fujitsun lähinnä laiskuuttani. On näet automaattisesti putsaantuvat suotimet.
Myös kaikki valmistajan ilmoittamat arvot aivan kärkeä! Fujitsun heikkous näyttäisi olevan
ohjauslogiikassa. Ja manuaali on heikoin "rävellys" mitä vastaan on tullut!

C

Cud

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

IVT:n mallin kanssa pitää huomioida pari asiaa. Ensin pitää tinkiä hinta ainakin 2400 euroon ja jos tarttee kaksi niin voi saada hintaa alas 2300 euroon. Toinen juttu on se että laitteen kanssa on pakko ostaa asennus ja se maksaa muistaakseni (korjatkaa jos olen väärässä) 1150 euroa mikä on sattumalta sama kuin enimmäismäärä mitä verotuksessa saa vähentää, eli jos olen laskenut oikein niin saa 1150 * 0.6 - 100 = 590 euroa verotuksessa takaisin. Laitteen todellinen hinta olisi parhaimillaan 2400 - 590 = 1810 mikä ei ole niin paha kuin aluksi vaikutti! Jos olen laskuenut väärin tai antanut väärää tietoa, niin korjatkaa..

C

Cud

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kävin tänään kyselemässä toi Fujitsu Nocrian hintaa ja se ois 2290 josta 500 asennus. Se tarkoittaa että todellisuudessa (kotitalousvähennyksen jälkeen) se olisi kalliimpi kuin IVT. Olen romuttanut ajatus (ei ihan täysin..) IVT:stä autotallissa kun ruotsalaisessa foorumissa että laitteilla on ollut ongelmia jäätymisen kanssa ylläpitolämmöllä. Nyt kallistun hankkiman pienempi Fujitsu joka on tarjouksessa ja sen todellinen hinta olisi 600 halvempi ja sillä kai lämmittää aika kauan toi 6-7 asteen ero. Haluaisin Nocrian koska olen laiska mutta päätös taitaa olla IVT:n Toshiban RAS 10 välillä. Onko kellään jotain vinkkejä mikä olisi parempi valinta. Toshiba olisi 200-300 halvempi ja ne on aika tasavertaisia joten valinta kallistuu tällä hetkellä Daisekaille. Onko Tossu hiljaisempi? IVT äänitasoa on vähän haukuttu. Tulen hulluksi kun näitä asioita pähkäilen mutta tää on niin iso investointi etten halua tehdä väärä valinta.

M

MITSU FA25

Vieras

Cud sanoi:
Kävin tänään kyselemässä toi Fujitsu Nocrian hintaa ja se ois 2290 josta 500 asennus. Se tarkoittaa että todellisuudessa (kotitalousvähennyksen jälkeen) se olisi kalliimpi kuin IVT. Olen romuttanut ajatus (ei ihan täysin..) IVT:stä autotallissa kun ruotsalaisessa foorumissa että laitteilla on ollut ongelmia jäätymisen kanssa ylläpitolämmöllä. Nyt kallistun hankkiman pienempi Fujitsu joka on tarjouksessa ja sen todellinen hinta olisi 600 halvempi ja sillä kai lämmittää aika kauan toi 6-7 asteen ero. Haluaisin Nocrian koska olen laiska mutta päätös taitaa olla IVT:n Toshiban RAS 10 välillä. Onko kellään jotain vinkkejä mikä olisi parempi valinta. Toshiba olisi 200-300 halvempi ja ne on aika tasavertaisia joten valinta kallistuu tällä hetkellä Daisekaille. Onko Tossu hiljaisempi? IVT äänitasoa on vähän haukuttu. Tulen hulluksi kun näitä asioita pähkäilen mutta tää on niin iso investointi etten halua tehdä väärä valinta.
Aikas kalliita tarjouksia itselläni MITSU MSZ-FA25VA(H) OLLUT VIIKON KÄYTÖSSÄ ASENNETTUNA 1700e

C

Cud

Vieras

Joo, olen aika pettynyt noihin tarjouksiin ja en pystynyt tinkimään kuin vähäsen, kaiken lisäksi asennuksesta, eli se ei tunnu juuri missään. Autotalliin sain tarjouksen Fujitsun 9-sarjan pumppu (mallia en muista) joka kuulema on suosittu talleissa. Sen tarjoushinta oli 1400, josta 500 asennus, eli ei kovin halpa sekään. Toinen on sitten Toshiba RAS 10 joka tulisi taloon. Sen hinta ois 1990 asennettuna ja asennus samanhintainen. Toi Fujitsu Nocria oli sen verran kallis (2290) että taidan luopua siitä ajatuksesta vaikka se on mun mieleinen. Ehkä taivun vielä siihen IVT malliin taloon mutta talliin tulee kyllä joku halvempi malli, ehkä toi halvempi Fujitsu jos en muualta parempia tarjouksia saa. IVT:n mallit oli myös vaikeeta saada tingittyä, jos olisin ostanut kaksi niin olisin saanut ne 2300 kpl ja jos ajattelee prosentteina toi alennus niin eihän se ole juuri mitään ja IVT:n mallissa taitaa kyllä katteet olla kunnossa, jos ei jälleenmyyjällä niin sitten maahantuojalla tai valmistajalla koska toi laite ei nyt minun mielesti niin erikoinen ole vaikka hyvä onkin. Ainakin sitä kehutaan.

R

reput

Vieras

ilpo sanoi:
reput sanoi:
Fujitsun heikkous näyttäisi olevan ohjauslogiikassa.

reput, mitä tarkoitat?
Olen yrittänyt kysellä ohjauslogiikasta mutta se taitaakin olla salaisuus. :-X ;)

No lähinnä tarkoitan aivan käyttäjätason logiikkaa eli kauko-ohjaimen ohjelmoinnin puutteita. Aikaisemmin olen jo maininnut mm. 12-tuntisesta kellosta ja viikko-ohjelman puutteesta.

Ne olisivat olleet pienellä ohjelmoinnin muutoksella korjattavissa. Itse Prommeri koodi on tietty salattu tai ainakaan valmistaja ei sitä kerro.

Jos eprom piiri on kannalla, niin saattaa olla ohjelmoitavissa uudelleen,
varsinkin jos estobittiä ei ole käytetty. En ole vielä tutustunut asiaan kun laite on takuunalainen.

R

reput

Vieras

Cud sanoi:
Joo, olen aika pettynyt noihin tarjouksiin ja en pystynyt tinkimään kuin vähäsen, kaiken lisäksi asennuksesta, eli se ei tunnu juuri missään. Autotalliin sain tarjouksen Fujitsun 9-sarjan pumppu (mallia en muista) joka kuulema on suosittu talleissa. Sen tarjoushinta oli 1400, josta 500 asennus, eli ei kovin halpa sekään. Toinen on sitten Toshiba RAS 10 joka tulisi taloon. Sen hinta ois 1990 asennettuna ja asennus samanhintainen. Toi Fujitsu Nocria oli sen verran kallis (2290) että taidan luopua siitä ajatuksesta vaikka se on mun mieleinen. Ehkä taivun vielä siihen IVT malliin taloon mutta talliin tulee kyllä joku halvempi malli, ehkä toi halvempi Fujitsu jos en muualta parempia tarjouksia saa. IVT:n mallit oli myös vaikeeta saada tingittyä, jos olisin ostanut kaksi niin olisin saanut ne 2300 kpl ja jos ajattelee prosentteina toi alennus niin eihän se ole juuri mitään ja IVT:n mallissa taitaa kyllä katteet olla kunnossa, jos ei jälleenmyyjällä niin sitten maahantuojalla tai valmistajalla koska toi laite ei nyt minun mielesti niin erikoinen ole vaikka hyvä onkin. Ainakin sitä kehutaan.
No noi kaikki ihan saamarin hyviä valintoja! Otat sitten noista merkkipumpuista minkätahansa. Erot noiden kesken ovat käytännössä aivan mitättömiä. Ota se mikä sinua eniten miellyttää, siis mutu meiningillä ;D

C

Cud

Vieras

Taidat olla oikeassa, reput! Tekis mieli toi Nocria mutta en tiedä onko se noin 300 euron arvoista (verrattuna IVT:hen) ettei tarvitse putsata suodattimet. Noista hyvistä koneista niin Toshiba ois halvin, melkein 100 euroa halvempi kuin IVT, mikä ei sekään nyt mikään suuri ero ole. Tein Excel-taulukon missä voin helposti verrata hintoja alennuksien kanssa ja se on hyvä tapa saada kuvan todellisesta hinnasta (alennukset ja veropalautus pois).

R

remuliini

Vieras

reput sanoi:
Jos eprom piiri on kannalla, niin saattaa olla ohjelmoitavissa uudelleen,
varsinkin jos estobittiä ei ole käytetty. En ole vielä tutustunut asiaan kun laite on takuunalainen.

Kävin eilen messuilla, ja siellä ainakin fujitsun ohjain tuntui sujuvasti ohjaavan jopa eri mallisia pumppuja (tosin awyz ei ollus samassa rivissä, joten sitä en varmistanut). Ts. hankkimalla jostain varaosana toisen kaukosäätimen voi hyvillä mielin sitten ronkkia sitä oikeaan kuosiin ;).

C

Cud

Vieras

Pyynnöstä lähetän toi Exceli tänne. Sillä voi verrata 5 pumppua kerralla. Vaaleansiniset ruudut voi muokata, muut ei. Ei muuta kun annatte nimi, pumpun hinta, asennuksen hinta, työn hinta ja ohjelma laskee muut ja näyttää kaavion tuloksesta.

C

Cud

Vieras

Niin, vielä pieni lisäys tähän. Tiedostossa on muutama esimerkki tarjouksista jota olen itse saanut mutta toi Toshiba ei pidä paikkansa ja nimikin on väärinkirjoitettu.. Taischin olla humalassa ;) Pumpun hinta piti olla 1490 eikä 1250, en mä niin halvalla ois sitä saanut. Työnmäärät on vain veikattuja joten älkää välittäkö niistä. Noi Fujitsun hinnat pitää tarkalleen paikkansa (tilasin noi muut paitsi Nocria), paitsi työmäärä. IVT on muistaakseni oikein mutta en ole ihan varma.

Päivitin toi Excel-kaavio ja korjasin toi Toshiban virheet.

Back
Ylös Bottom