Pojan autosta (Peugeot e-20Onnea vaan kun normaali eurooppalainen 2v takuu moisella
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pojan autosta (Peugeot e-20Onnea vaan kun normaali eurooppalainen 2v takuu moisella
Mun Peugeot e Partneriin vaihdettiin takuuna tuo sisäinen laturi, autolla oli ajettu silloin noin 15000km.Pojan autosta (Peugeot e-20just katsottiin, että siinä on se monella hajonnut Mahlen valmistama AC-laturi. Voi kun olisi se V-Max. Tuon osan goodwill on nyt vissiin nostettu neljään vuoteen.
Kyllä se aika ikävältä kuulostaaAika kylmäävää että 30k km kohdalla tarve 15k€ maksavalle moottorivaihdolle, eikä mene takuuseen.
2025 on tullut uusi korimalli markkinoille, tuo kalliimpi on varmaankin uudempaa korimallia.Mitä en ole tajunnut kun uutta 2023 vuosimallista e-berlingoa myydään alle 25000€. Uuden 2025 vuosimallin hinnat alkaen 40000€. Aika iso ero pelkästä ylivuotisuudesta. Lähteekö akkutakuu juoksemaan ostohetkestä vai vuodesta -23.
Takuu taitaa mennä puolen vuoden päästä umpeen, ellei jatkotakuuta.Mitä en ole tajunnut kun uutta 2023 vuosimallista e-berlingoa myydään alle 25000€. Uuden 2025 vuosimallin hinnat alkaen 40000€. Aika iso ero pelkästä ylivuotisuudesta. Lähteekö akkutakuu juoksemaan ostohetkestä vai vuodesta -23.
Kävin katsomassa autoa, ollut ilmeisesti myymälässä esittelyautona, josta rinta-jouppi ostanut sen. Autolla ei ole ajettu mutta takuut alkaneet juoksemaan 3/23. Mielenkiintoisia kuvioita, miksi alkuperäinen liike ei ole myynyt sitäMitä en ole tajunnut kun uutta 2023 vuosimallista e-berlingoa myydään alle 25000€. Uuden 2025 vuosimallin hinnat alkaen 40000€. Aika iso ero pelkästä ylivuotisuudesta. Lähteekö akkutakuu juoksemaan ostohetkestä vai vuodesta -23.
Paremminkin miksi kukaan ei ole ostanut sitä, hinta ollut väärä?Mielenkiintoisia kuvioita, miksi alkuperäinen liike ei ole myynyt sitä
Tuonkin auton hinta on ollut uutena 40000€ mutta ilmeisesti kaikki eivät olleet menneet kaupaksi aikanaan. Ei polttomoottoriautoissa ole ollut tuollaista hintavaihtelua.Paremminkin miksi kukaan ei ole ostanut sitä, hinta ollut väärä?
Jos tuo olisi ollut pakettiautona niin tuon kokoiselle olisi saanut 2000€ hankintatuen, ja yritys vielä alv vähennyksen.
Kyllä noita on polttiksissakin näkynyt, erityisesti jos auto on mielletty uutena liian kalliiksi.Ei polttomoottoriautoissa ole ollut tuollaista hintavaihtelua.
Piti käydä katsomassa mikä toi laturi on. Nähtävästi DC lataus toimii vaikka toi AC laturi olisi rikki. Käytettyjä purkkeja on myynnissä 500-1000 €. Mitä mahtaa uusi maksaa?Tuossa vielä se usein hajonnut Mahlen laturi ja vaikka sille nyt olisi myönnetty takuuta 4 vuoteen, tuossa kun se posahtaa 2-3 vuoden päästä niin tulee kalliiksi
Kysehän on siitä miten valmistaja on lukinnut osat ohjelmallisesti. Tokin jokin käsitys pitää hommasta olla ettei tapa itseään, mutta itse osan vaihtaminen ei ole mitään avaruustekniikkaa.Piti käydä katsomassa mikä toi laturi on. Nähtävästi DC lataus toimii vaikka toi AC laturi olisi rikki. Käytettyjä purkkeja on myynnissä 500-1000 €. Mitä mahtaa uusi maksaa?
Mitäköhän tuommoisessa sähköautossa pystyy itse korjailemaan takuun jälkeen. Kaveri on ainakin vaihtanut käytetyn akun teslaan.
katso liitettä 108706
On ollut aika tähtitiellisiä summia mitä vaihdettuna "oikeasti" maksaisi. Niistä oli sitten vastaantuloa ja nyt tullut 4 vuoden takuu. Mikäs tuon itse vaihtaessa kun on vielä kaikista päällimmäisenä kun konepellin avaa. Jotain päivitystä työ e-Jumpyyn ajettiin mutta siihen tuli uusi ja käsittääkseni eri merkkinen.Piti käydä katsomassa mikä toi laturi on. Nähtävästi DC lataus toimii vaikka toi AC laturi olisi rikki. Käytettyjä purkkeja on myynnissä 500-1000 €. Mitä mahtaa uusi maksaa?
Mitäköhän tuommoisessa sähköautossa pystyy itse korjailemaan takuun jälkeen. Kaveri on ainakin vaihtanut käytetyn akun teslaan.
katso liitettä 108706
Tuota joskus kommentoinkin, että tavis tee-se-itse joutuu muuttumaan sähkömieheksi. Nuo jokaisen ymmärtämät 12V jutut on vähän eri asia.Sähkikseen pystyy vaihtamaan osia kun muihinkin autoihin, mutta korkeajännitetöissä tietysti omat juttunsa että menee oikein.
Sanoisin että noissa auton 12v systeemeissä on niin suuria virtoja että paikkoja sulaminen ja autopalon riski on todellinen jos jää vaikka huono liitos tai käytetään liian ohutta johtoa tjms.Tuota joskus kommentoinkin, että tavis tee-se-itse joutuu muuttumaan sähkömieheksi. Nuo jokaisen ymmärtämät 12V jutut on vähän eri asia.
Eihän sähkötöitä yleensä jännitteellisenä tehdä eli oikeaoppinen korkeajännitteen katkaisu on välttämätöntä sähköauton kanssa pelatessa. Ja ne niitä ohjeita ei käyttöohjeista löydy vaan huoltomanuaaleista. Muutenhan nuo kaikki liitokset on turvallisilla liittimillä tehty.
Siitä on youtubessa jonkun noihin perehtyneen video, siinä ihmetellään kuinka Siitä on saatu niin monimutkainen tehtyä. Olivat yrittäneet paikallistaa vikaa korjatakseen noita mutta nostivat kädet pystyyn. Suunnittelija saanut palkkionsa komponenttimäärän perusteella...Pojalla on e-208, just viikonloppuna katsottiin että siinä on Mahlen laturi. Olisivat vaan pysyneet mäntävalmistajana...
Missä autossa on LFP kemiaa? LFP kennot taitaa kestää lataussyklejä enemmän mutta ei kai 100% lataus vaihingoita mitään akkuja mutta täydessä latigissa pitäminen nopettaa happanemista? Kuuntelen mielenkiinolla "asiantuntijoita" ja epäilen samaan aikaan.Miten paljon autojen akut ottaa kipeää kun niitä lataa viikottain tai ainakin joka 2.viikko 100% ? Tämä siis ihan ajorangen vuoksi?
Itsellä tuo kulkine ollut nyt 3 viikkoa ja 2500km sen aikana tullut mittariin.
Jokaisena viikkona pitänyt kerran vetää 100% kun edessä ollut reissu mikä kotoa-kotiin vie n.90% kapasta, eli ilman kaupallista latausta onnistui
Käytössä siis auto jossa ei ole LFP kemian kennoja
Missä autossa on LFP kemiaa? LFP kennot taitaa kestää lataussyklejä enemmän mutta ei kai 100% lataus vaihingoita mitään akkuja mutta täydessä latigissa pitäminen nopettaa happanemista?
Kaikki BYDit, Tesla model 3 ja y (ei LR) 2021/2023 alkaen, voortin mustangi, sekä lisäksi sitikassa, opelixissa jneMissä autossa on LFP kemiaa? LFP kennot taitaa kestää lataussyklejä enemmän mutta ei kai 100% lataus vaihingoita mitään akkuja mutta täydessä latigissa pitäminen nopettaa happanemista? Kuuntelen mielenkiinolla "asiantuntijoita" ja epäilen samaan aikaan.
Varsin useassa uudemmassa. Mulla on MG4:ssa, Teslan uudemman pikkuakkuiset ovat jne.Missä autossa on LFP kemiaa?
Tuolla ajomäärällä lienee varsin pieni vaikutus tuolla 100% latauksella. Siis syklejä tulee siihen tahtiin, että niistä se akku lopulta hyytyy eikä aikahyytymistä lisäävästä latauksesta 100% silloin tällöin.Itsellä tuo kulkine ollut nyt 3 viikkoa ja 2500km sen aikana tullut mittariin.
Kyllä se 100% on tarkoitettu käytettäväksi, muuten se olisi rajattu jo valmiiksi niin että kestää. Säilytys 100% varauksessa on toinen asia.Miten paljon autojen akut ottaa kipeää kun niitä lataa viikottain tai ainakin joka 2.viikko 100% ? Tämä siis ihan ajorangen vuoksi?
Itsellä tuo kulkine ollut nyt 3 viikkoa ja 2500km sen aikana tullut mittariin.
Jokaisena viikkona pitänyt kerran vetää 100% kun edessä ollut reissu mikä kotoa-kotiin vie n.90% kapasta, eli ilman kaupallista latausta onnistui
Käytössä siis auto jossa ei ole LFP kemian kennoja

Jep. Onko 3 moduulin vaihtohintaa kerrottu missään?Onko joku lukenut jutun kokonaan?
Kommenteissa asiasta keskustelua. Faktoja ei soh-laskennasta ole vaan "luotettavalta taholta kuultu"En ole juttua lukenut, mutta tubesta katsonut. Mielenkiintoinen uusi tieto tällä saralla oli korealaisten ilmoittama akun SOH-arvo, joka kuvastaakin akun kuntoa verrattuna sen hetkiseen kuntoon vastaavilla kilometreillä ajettuun, ei absoluuttista arvoa vs uusi, kuten muilla autoilla.
Jos olettaisi, että ko. tyyppi on ajanut korvattavaa työajoa vaikkapa 120.000 kilsaa tuona aikana, niin siitähän on kuitattu luokkaa 60.000 euroa kilsakorvauksia. 4000 euron kunnostus ei paljoa tuossa keisissä paina.
eteenkin kun siihen on jo aiemmin vaihdettu kennojaYllättävän uutena ja vähän ajettuna on kyllä akku porsinut.
Miten mahtaa käytännössä mennä Korealaisen akkutakuun triggaaminen ?En ole juttua lukenut, mutta tubesta katsonut. Mielenkiintoinen uusi tieto tällä saralla oli korealaisten ilmoittama akun SOH-arvo, joka kuvastaakin akun kuntoa verrattuna sen hetkiseen kuntoon vastaavilla kilometreillä ajettuun, ei absoluuttista arvoa vs uusi, kuten muilla autoilla.