Mitäs hyötyä akun lämmityksestä on? Eihän sitä ole edes juuri eristetty eli suurin osa lämmöstä menee akusta harakoille latauksen jälkeen. Ainoa hyöty siis akun nopeampi lataus eli selvästi lataushäviöksi laskettava mielestäni.
Muistaakseni ainakin Teslan LFP-akulliset ei juurikaan pysty lataamaan, eikä siis myöskään regeneroimaan jos akku on pakkasen puolella. Varmaan muissa samaa. Siksi se kai sitä yrittää lämmittää. Ajatus hyvä pitkille matkoille, mutta ajatus muuttuu sitä huonommaksi mitä lyhyempää pätkää ajetaan, kun se ei ehdi hyötymään lämmöstä, ainoastaan tuhlaa energiaa.
Tässä suhteessa muut kemiat on parempia ja tuo MG:ssä ilmeisesti oleva konffaus sille akun lämmittämiselle on varsin hyvä, jos sitä vaan muistaa hyödyntää.
NMC-akku on tossa mielessä parempi, mutta siinä on sitten omat haittansa.