Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten akkuteknologiat vuosimallin mukaan? Entä jos pelaa varmemman päälle PTC -vastuksellinen kestävämpi vs. ilp-versio vaikkakin vanhempi?Teslan kolmoset on kyllä edullisia, osat noin yleisesti halpoja ja autoja niin paljon että purkuosaa tulee jatkuvasti lisää.
Kukaan ei tietysti takaa etteikö se kallis remontti osuisi silti kohdalle.
Tämä on vain ehdotus sekoittamaan lisää päätä. Ostat uuden 25k€ auton, joudut tinkimään rangesta mutta saat vastineeksi pidemmäksi ajaksi luotettavuutta.Auttakaa päästään pyörällä olevaa. Voitte laittaa myös bänniä mahdottoman kysymykseni edessä. Auton vaihto edessä, vanhat lahoaa pois. Budjetti maksimissaan 25 k€, mieluummin reilusti alle. Huomasin että sähköautoihinkin näpit yltäisi. Pidän autoa yleensä pitkään eli 10v tai ylikin.
Nettiauto tarjoaa kriteereillä range 400+ km & alle 25k€; Tesla 3, Jaguar i-pace (tästä kuulunut liikaa huonoa, hylätään), Kioja, VW ID3/-4, jotain eksoottisempia kiinalaisia.
Kokkolan Jessen videot katsottu lähes kaikki, foorumeita luettu, seurattu useamman kuluttajan taistelua, nähty alumiinin hapertuminen suolavedessä talvisin, nähty laakerivikoja, MCU vikoja, jäähdytyslitkujen vuotoja, Teslerin ilp-saagoja useinen peräkkäisine vaihtoineen jne.
Omat autot olleet yleisesti japanilaisia vanhempia dinoja vailla suurempia yllätyksiä, jotain eurooppalaista ollut kalliine korjauskuluineen myös matkan varrella.
Mihin köyhä toinen tai kolmannes omistaja omistajaketjussa uskaltaa rahansa laittaa?
Edit: en etsi dino vs sähkö keskustelua. Etsin luotettavuutta, pieniä omistamisen kuluja, yllätyksettömyyttä.
Edit2: 4-5 hengelle, Corolla/ Avensis-kokoluokka riittää. Koukku olisi kiva.
Tarkoitus olisi ns käteisellä ostaa vaikkakin vaihtoehtoiskustannus jneID3/4 ei kannata ostaa vanhempana, koska niistä puuttuu akun esilämmitys.
Model 3 uutena se perusmalli on 0% korolla erittäin kilpailukykyinen jos vaihtoehto on käytetty 25t auto vaikka 4-6% kokonaiskorolla. Takuut kaikki yms...
Tesla Expert Checklist — EV Miika https://share.google/PGORkt6if9N66DD1WMiten akkuteknologiat vuosimallin mukaan? Entä jos pelaa varmemman päälle PTC -vastuksellinen kestävämpi vs. ilp-versio vaikkakin vanhempi?
Tosin 25k ei riitä kuin muutamaan pieneen kiinalaiseen sekä Citroen C3, uusista puhuttaessaTämä on vain ehdotus sekoittamaan lisää päätä. Ostat uuden 25k€ auton, joudut tinkimään rangesta mutta saat vastineeksi pidemmäksi ajaksi luotettavuutta.
Tarkoitus olisi ns käteisellä ostaa vaikkakin vaihtoehtoiskustannus jne
Eihän se valikoima ole suuren suuri. Cupra ravalin saa vielä lisäksi ja on euroopassa valmistettu jos sille laittaa arvoa.Tosin 25k ei riitä kuin muutamaan pieneen kiinalaiseen sekä Citroen C3, uusista puhuttaessa
Toisaalta akun esilämmitystä tarvitaan vain DC-latauksella tienvarsiasemilla, mitä puolestaan ei kannattaisi harrastaa kuin pakon edessä, jos voi ladata kotona AC:llä.ID3/4 ei kannata ostaa vanhempana, koska niistä puuttuu akun esilämmitys.
Toisaalta akun esilämmitystä tarvitaan vain DC-latauksella tienvarsiasemilla, mitä puolestaan ei kannattaisi harrastaa kuin pakon edessä, jos voi ladata kotona AC:llä.
Välillä tulee Kainuu - Stadi mittaisia matkoja, muutama vuodessaToisaalta akun esilämmitystä tarvitaan vain DC-latauksella tienvarsiasemilla, mitä puolestaan ei kannattaisi harrastaa kuin pakon edessä, jos voi ladata kotona AC:llä.
Onhan ID.3 malleissa ja vanhimmissakin akun lämmitin, mutta tuo ei käynnisty kuin vasta latauksen alettua, eli lataus käynnistyy kylmässä hyvin hitaasti. Pitkässä ajossa akku lämpenee joka tapauksessa.Välillä tulee Kainuu - Stadi mittaisia matkoja, muutama vuodessa
Sisäänajettu Leaf.Auttakaa päästään pyörällä olevaa. Voitte laittaa myös bänniä mahdottoman kysymykseni edessä. Auton vaihto edessä, vanhat lahoaa pois. Budjetti maksimissaan 25 k€, mieluummin reilusti alle. Huomasin että sähköautoihinkin näpit yltäisi. Pidän autoa yleensä pitkään eli 10v tai ylikin.
Nettiauto tarjoaa kriteereillä range 400+ km & alle 25k€; Tesla 3, Jaguar i-pace (tästä kuulunut liikaa huonoa, hylätään), Kioja, VW ID3/-4, jotain eksoottisempia kiinalaisia.
Kokkolan Jessen videot katsottu lähes kaikki, foorumeita luettu, seurattu useamman kuluttajan taistelua, nähty alumiinin hapertuminen suolavedessä talvisin, nähty laakerivikoja, MCU vikoja, jäähdytyslitkujen vuotoja, Teslerin ilp-saagoja useinen peräkkäisine vaihtoineen jne.
Omat autot olleet yleisesti japanilaisia vanhempia dinoja vailla suurempia yllätyksiä, jotain eurooppalaista ollut kalliine korjauskuluineen myös matkan varrella.
Mihin köyhä toinen tai kolmannes omistaja omistajaketjussa uskaltaa rahansa laittaa?
Edit: en etsi dino vs sähkö keskustelua. Etsin luotettavuutta, pieniä omistamisen kuluja, yllätyksettömyyttä.
Edit2: 4-5 hengelle, Corolla/ Avensis-kokoluokka riittää. Koukku olisi kiva.
Nissani kai ihan laatuauto.Auttakaa päästään pyörällä olevaa. Voitte laittaa myös bänniä mahdottoman kysymykseni edessä. Auton vaihto edessä, vanhat lahoaa pois. Budjetti maksimissaan 25 k€, mieluummin reilusti alle. Huomasin että sähköautoihinkin näpit yltäisi. Pidän autoa yleensä pitkään eli 10v tai ylikin.
Nettiauto tarjoaa kriteereillä range 400+ km & alle 25k€; Tesla 3, Jaguar i-pace (tästä kuulunut liikaa huonoa, hylätään), Kioja, VW ID3/-4, jotain eksoottisempia kiinalaisia.
Kokkolan Jessen videot katsottu lähes kaikki, foorumeita luettu, seurattu useamman kuluttajan taistelua, nähty alumiinin hapertuminen suolavedessä talvisin, nähty laakerivikoja, MCU vikoja, jäähdytyslitkujen vuotoja, Teslerin ilp-saagoja useinen peräkkäisine vaihtoineen jne.
Omat autot olleet yleisesti japanilaisia vanhempia dinoja vailla suurempia yllätyksiä, jotain eurooppalaista ollut kalliine korjauskuluineen myös matkan varrella.
Mihin köyhä toinen tai kolmannes omistaja omistajaketjussa uskaltaa rahansa laittaa?
Edit: en etsi dino vs sähkö keskustelua. Etsin luotettavuutta, pieniä omistamisen kuluja, yllätyksettömyyttä.
Edit2: 4-5 hengelle, Corolla/ Avensis-kokoluokka riittää. Koukku olisi kiva.
Eiköhän nuo akut maksa valmistajalle luokkaa 30-40e/kwh, kun kuluttajat voivat ostaa yksittäisiä kennoja 60e/kwh hintatasolla.
Prismaattiset LFP kennot ovat tuon hintaisia - myös euroopasta ostettuna.Mistä saat tuohon hintaan, suoraan Kiinasta?
Sen pelkän kennon päälle kin tehdään keskimääräistä paremmat akunhallinnat, jäähdytys, lämmitys, kestävä kotelointi yms, niin sitten ollaan tuossa satasen päälle, mitä itse ajattelin. Mutta se on totta, että se seuraavan sukupolven mahdollinen kennojen hinta-alennus tulee vain tuosta osuudesta, ne kotelot, lämmitykset yms. ei olennaisesti halpene.Prismaattiset LFP kennot ovat tuon hintaisia - myös euroopasta ostettuna.
Prismaattiset LFP kennot ovat tuon hintaisia - myös euroopasta ostettuna.
Ei nyt sähköautoketjuun kuulu kun kyse yksittäisistä kennoista, mutta esim MB56 jossa reilu 2kWh energiaa yhdessä kennossa on melko tarkkaan 60€/kWhLaita nyt joku esimerkki, please.
Sitikalla oli vajaa 15v. sitten vähän samantyylinen keissi, tosin etuakselistossa. Katsastuksessa hylättiin kaikki, kunnes selvisi, että maahantuoja oli unohtanut toimittaa trafille katsastusohjeen liittyen ko. rakenteeseen. Oman C5:en leima-aika oli onneksi vasta sen jälkeen kun ohje oli jo katsastuskonttoreille päivittynyt. Mutta siihen aikaan ainakin oli ilmapiiri sellainen , että rapeista ranskiksista etsittiin ne hylkyyn johtavat viat vaikka väkisin.Selityksiä voi olla monia, mutta ei se ole normaalia että kaksi katsuria repii yhtä rengasta että löytääkö sillä voimalla yli millin välystä kumipuslasta.
Tiliähän kasastusfirmat tekee kun uudelleenkatsastuksia tulee.
Tuolle ei taida olla mitään laitetta mikä sylkäisisi lukeman ulos. Pelkkä perstuntumalta arvio. Ja kun heikkous on tiedossa, niin se pusla sitten tottavie testataan.... Niinköhän samoin muissa autoissa.
Tää oli sellanen asia, mikä itellä otti sen 1.5v, että pääsi tosta ajatuksesta eroon, että dc-latausta ei pidä käyttää, kuin pakon sanelemana ja äärimmäisessä hädässä. No hieman kärjistin, mutta nykyään, kun käyn töistä kotiin tullessa paikallisesssa marketissa, pistän usein auton kauppareissun ajaksi lataukseen. Siinä saa mukavasti seuraavan päivän työmatkat akkuun kauppareissun aikana, eikä hinta päätä huimaa. Helpottaa kummasti rangeahdistusta, vaikka sellaista ei ole päässyt vielä syntymäänkään. Kotona lataan suurimman osan edelleen, mutta en stressaa tosta pikalatauksesta, kun se on oikeasti kätevää -ja nopeaa.Toisaalta akun esilämmitystä tarvitaan vain DC-latauksella tienvarsiasemilla, mitä puolestaan ei kannattaisi harrastaa kuin pakon edessä, jos voi ladata kotona AC:llä.
Olikohan sama väärinymmärrys kuin pösö 407 pallonivel?Sitikalla oli vajaa 15v. sitten vähän samantyylinen keissi, tosin etuakselistossa
En kyllä mitenkään voi uskoa että autovalmistaja maksaisi noista kennoista lähellekään sitä mitä ne kennot maksavat yksittäin ostettuna.Sen pelkän kennon päälle kin tehdään keskimääräistä paremmat akunhallinnat, jäähdytys, lämmitys, kestävä kotelointi yms, niin sitten ollaan tuossa satasen päälle, mitä itse ajattelin. Mutta se on totta, että se seuraavan sukupolven mahdollinen kennojen hinta-alennus tulee vain tuosta osuudesta, ne kotelot, lämmitykset yms. ei olennaisesti halpene.
Sama ripustus joten sama ohje. Sehän oli teknisesti neulalaakeri joten ei ihme, että inssit eivät ilman katsastus ohjetta voinee uskoa, että siitä löytyi pystyvälystä, mutte ei sivuttaisvälystäOlikohan sama väärinymmärrys kuin pösö 407 pallonivel?
Huh! Hilux sähköautoistettu, vetokyky 1600kg
Ja bonuksena maavara pienennetty henkilöautotasolle normaalista 30 sentistä. Onnea vaan kelirikkoteille yms, kun varmana akut roikkuu alimmaisena.
Range 255km.
No, eiköhän tässä ketjussa päästä siihen, että jos tuolla saa liikenneympyrään mustaa vanaa niin kaikki on hyvin.
Harva kyllä menee 150000-200000€ autolla edes soratiellä, voi tulla kiven iskemä maalipintaan, saati sitten maastoon.G-Mersun sähköversio taitaa olla ihan toimiva maastossakin. Pystyy jopa temppuihin tarkoituksen polttis ei koskaan kykenisi. Sähköinen voimansiirto mahdollistaa maastoautoissakin monia juttuja mihin polttistekniikalla ei kyetä. Esim. napamoottoreilla maanvara saada helposti hyvinkin suureksi kun ei ole mm. vetarit ongelmana.
Hieno väri tosiaan tuon mustan kanssa.Tänään Turussa bongattu
katso liitettä 116350
Jotenkin vain juuri tuollainen sopiva punaisen ja mustan yhdistelmä vaan natsaa omaan silmääni. Juu, alalistat oli jo hiekkapölyssä harmaantuneet, mutta juuri tuo yläosan sysimusta tuollaisen kirkkaan punaisen kanssa suorastaan loistaa aurongonpaisteessa. Emäntäkin harmitteli tätä nykyistä Citroën tilatessa, kun valikoimaan ei kuulunut punaista lainkaan, mutta ehkä sitten jo se seuraava uusi automme...
ID3/4 ei kannata ostaa vanhempana, koska niistä puuttuu akun esilämmitys.
eikä käytä etäohjausta pakkasella, tai muutenkaan panosta softan toimivuuteenTai sitten ID4 kannattaa ostaa vanhempana koska hinta-laatu on parasta a-ryhmää ja akun esilämmitys on yksittäinen pienimerkityksinen ominaisuus ellei ammatti ole arktinen kaupparatsu.
"Vaikka sähkömoottorisessa Hiluxissa ei ole tasauspyörästön lukkoja tai alennusvaihdetta, on se silti hyvin maastokelpoinen. Maavara on 215 mm, mikä on vain sentin dieselmoottorista vähemmän", kertoo Tekniikan maailma.Huh! Hilux sähköautoistettu, vetokyky 1600kg
Ja bonuksena maavara pienennetty henkilöautotasolle normaalista 30 sentistä. Onnea vaan kelirikkoteille yms, kun varmana akut roikkuu alimmaisena.
Range 255km.
No, eiköhän tässä ketjussa päästä siihen, että jos tuolla saa liikenneympyrään mustaa vanaa niin kaikki on hyvin.
No katsotaan nyt jos tuo PV5 joskus realisoituu, mitä värejä silloin on tarjolla emännän valittavaksi. Kyllä, emäntä saa meillä valita uuden, tilattavan auton värin ja näin hänkin pääsee osallistumaan auton hankintaan omilla päätöksillään - ainakin jollain tasolla ja näin rauha säilyy perheessäKatsoinkin värivalitsimella niin ei siinä ainakaan ollut muuta hienoa väriä kun tuo pun., sininen oli valjun värinen. Yksi tumma vihreä oli kohtuullinen mutta ei sekään hypännyt mitenkään edukseen esille.
eikä käytä etäohjausta pakkasella, tai muutenkaan panosta softan toimivuuteen
Meillä meni auton hankintaan osallistuminen fifty-sixty: itse valitsin automallin ja kotihengetär värin. 110 % tyytyväisyystakuu., mitä värejä silloin on tarjolla emännän valittavaksi.
Ja jostain syystä ne joita nuo maavarat ensiten loukkaavat ei ole mihinkään tavallista mökkitietä ihmeellisellisempään maastoon ikinä edes suunnitelleet menevänsä."Vaikka sähkömoottorisessa Hiluxissa ei ole tasauspyörästön lukkoja tai alennusvaihdetta, on se silti hyvin maastokelpoinen. Maavara on 215 mm, mikä on vain sentin dieselmoottorista vähemmän", kertoo Tekniikan maailma.
Joskus se senttiki on näkkyy liikaa![]()
No automalli ... jos saa "palautetta" farkuista SUV:eihin ja tuollainen smurffibussi on se millä hengertär hiljenee, niin onko hän valinnut mallia vaiko eiköMeillä meni auton hankintaan osallistuminen fifty-sixty: itse valitsin automallin ja kotihengetär värin. 110 % tyytyväisyystakuu.