Kylmäfuusio ja HHO

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Kellarinlämmittäjä sanoi:
"Oxyhydrogenia" 8 l/min HHO (18 g/mol)=> 6,4 g/min = 385,7 g/h
jos taas vetyä 8 l/min H2 (2 g/mol) => 0,7 g/min = 42,9 g/h

On aika ihme ainetta, jos tuo saa aikaan jonkun kulutuksen pudotuksen. Ei vaikka se tuotettaisiin "maissa" verkkovirralla ja kuljetettaisiin autossa kuten muukin polttoaine. Noin pienet määrät eivät sisällä energiaa kuin sen minkä valot polttoaineen kulutusta lisäävät.

Esim. yksi litra puhdasta hiilivetybensiiniä (~C8H1:cool: ilman alkoholia, tiheys ~750 g/l sisältää
Vetyä 120 g, lisäksi hiiltä 630 g. Palavia molemmat.

Näitä selitelläänkin milloin milläkin ihmeellisellä, luonnontieteelle tuntemattomalla efektillä, koska tuon vetysekotuksen teho on korkeintaan juurikin se jokunen kymmentä wattia mitä vehje syö, miinus häviöt, kun moottorin teho on tuhatkertainen. Havaituille kulutuksen muutoksille on ns inhimillinen selitys yleensä paras: ajoon tulee kiinnitettyä huomiota ja kaasujalka toimi eri tavalla. Kaasun määrä on niin pieni, ettei edes selitys jonka mukaan vetykaasuräjähdys vähentää palamattoman bensan määrää surkeilla kaasareilla varustelluissa ameriikan bensanhävittimissä oikein toimi.

Sinänsä ihan hyvä etteivät nuo tuota mainittavia määriä vetyä+happea.. se on aikamoista räjähdysainetta ja kaasu kun menee minne lystää se voisi ammuskella ilmanputsareita sun muita kevytosia pitkin konehuonetta startissa.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

VesA sanoi:
Havaituille kulutuksen muutoksille on ns inhimillinen selitys yleensä paras: ajoon tulee kiinnitettyä huomiota ja kaasujalka toimi eri tavalla.

Seostahan säädetään käsittääkseni laihemmalle kattikoneessa,vaihtamalla lastu.Meinikö oikein-aamunpöpperössä?
Toki kaasulla rikastetaan seosta samaan aikaan,mutta...voi olla osasyy pudonneeseen kulutukseen..Kas kun ette epäilijät tätä huomioineet :)

No,ehkä asia ei ole näin yksinkertainen,muutetaanhan ennakkoakin samalla.

Eikä keskiverto kemian tai fysiikan tuntijat taida tuota hevillä hyväksyä muutenkaan..Kynnys hankkia laite "vain kokeiluun" Suomessa on kuitenkin sen verran korkea,ja hintaakin helposti yli 200€.Ja kaverit liian laiskoja tehdäkseen itse.Tai liian pessimistisiä ettei kannata edes kokeilla..
Tässä joitain tuumia kun Toni kysyit miksei niitä ole jokaisella.

Epävirallinen koe olisi melko helppo toteuttaa governorilla varustetulla paikallismoottorilla ja vakiokuormalla.Minulla esim olisi siihen mahdollisuus.
Eniten kiinnostaisi bensiini polttoaineena ja tuo kaasu vain katalyyttinä.Vaikkakin ovat niitä kokeitaan tehneet pelkällä Brownin kaasulla pikkumoottoreissa.
Mutta vaivannäköä se vaatisi..uuden kennon rakentaminen.Näin keväällä on aika paljon muuta tärkeää projektia pihalla.Moottoreiden parissa myös.
Nykysin laiskuus haittaa kyllä aika tavalla ;)
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Kellarinlämmittäjä sanoi:
"Oxyhydrogenia" 8 l/min HHO (18 g/mol)=> 6,4 g/min = 385,7 g/h

Esim. yksi litra puhdasta hiilivetybensiiniä (~C8H1:cool: sisältää
Vetyä 120 g, lisäksi hiiltä 630 g. Palavia molemmat.

Aha.No hyvä että joku jaksaa näitä laskea.
No onhan tuo 43 g vetyä kumminkin jo hyvä lisä vedyn 120g+hiilen 630 yhteydessä.
Ja sehän toimii katalyyttinä hapen kanssa yht vety 43g+happi 385g.

Mutta näistä minun numeroista ei ole kyllä kenellekkään mitään iloa.. ;)

Ja olen aivan varma ettei sitä jujua ratkaista noin,energioita ja massoja laskemalla.

Kukaan ei varmaan kumminkaan kiistä etteikö pientä moottoria saa pyörimään pelkällä Brownin kaasulla?
Ainiin siihenhän piti käyttää sitä sähköä :)
Pakkoko sitä on aina autoista puhua.Esimerkin voi vetäistä nyt mistä vaan,eiköhän pienemmistä ole selvempi aloittaa.
 

Tinkero

Aktiivinen jäsen
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Toni sanoi:
Sanotaanko nyt vaikka niin, että jos nuo oikeasti toimisivat, niin miksi niitä ei ole jokaisella jos ne kerran ovat vapaasti ostettavissa?
Siksi kun ei ihmiset uskalla. Saa vielä NSA:n tai öljyteollisuuden palkkatappajat peräänsä jos ajelee liian vähän bensaa kuluttavalla autolla. Eikös näin ole ihan todistettavasti käynytkin. ;D
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

rema sanoi:
Laitteet löytyvät edullisimmin esim. www.ogohho.com 21 levyinen dry cell, pulssigeneraattori 30 kHz, vesiastia, sulakerasia ,liitimet ja letkut hinta n. 250 € + rahti+tulli+vero.

Aikamoisella hartaudella tuo valmistaja suhtautuu tehtäväänsä..
Katselin tuosta kuvasarjaa selostuksineen kahden eri valmistajan kennosta purettuna.
Kilpailijan tuotteessa ei ollut 316L terästä,jota muistaakseni saa vanhoista tiskipöydistä-vai oliko niin :)
Myös lukuisia muita vikoja jotka syntyy edullisimman valmistustavan vuoksi.

Kannattaa silti tutustua vaikkei uskoisi koko asiaan.Ihan vain sen vuoksi,nähdäkseen että kovin monet tämän kuitenkin ottavat vakavasti.

http://www.ogohho.com/article/detail.do?aid=37
 

Liitteet

  • manufacture.jpg
    manufacture.jpg
    83,4 KB · Katsottu: 357

rema

Vakionaama
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sytytysennakko: Mitä enemmän on HHO määrä, polttoaineseoksessa, niin sytytysennakon tulee pienentyä, koska vety palaa nopeasti ja koko polttoaineseos palaa nopeammin. Ihan tarkkaa sytytysennakkoa en voi antaa, koska se riippuu edelläolevasta.

Vedyn oktaaniluku on noin 140, eli se kestää hyvin puristusta, syttymislämpö on tietääkseni 170 C-ast.

Turbomoottoreihin annostelu ennen turboa,

Huomioikaa ,että myös takaiskuventtiili on asetettu HHO linjaan juuri annostelupisteessä.

Vesi-injectio laitteet: www.aquatune.com
Plasmasytyslaitteet: Ikeda ignition, www.bluephoenixignition.com

Kuten huomaatte, tutkittavaa ja kehitettävää on. Jos se tieto, mikä on olemassa, nykyautot kulkisivat vedellä ja talvella 20 % etanolilla lisättynä.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

rema sanoi:
Sytytysennakko: Mitä enemmän on HHO määrä, polttoaineseoksessa, niin sytytysennakon tulee pienentyä, koska vety palaa nopeasti ja koko polttoaineseos palaa nopeammin.

Huomioikaa ,että myös takaiskuventtiili on asetettu HHO linjaan juuri annostelupisteessä.

Niinpä tietenkin,ennakoa myöhäistetään.Periaatteessa dieselissä sama toimenpide,ruiskutusennakkoa pitänee pienentää.
Takaisku on varmasti se jota "backflash valveksi" kutsutaan..


Muuten asiasta ihan toiseen.Aika monimuotoinen prosessi se on tuo ilokaasunkin toiminta moottorissa.
Vaikka kyse ei olekaan polttoaineen säästötarkoituksesta niin vertailun vuoksi vain.Että HHO:n toiminta prosessiei ole niin yksiselitteinen kuin epäilevät kemistit luulevat.Kyse lienee merkittävissä määrin katalyytistä,korostaisin sitä edelleen..ei pelkästään polttoaineesta-kuten ei ilokaasukaan(dityppioksidi) ole polttoaine.

Ilokaasua voidaan käyttää polttomoottorissa hetkelliseen tehon lisäämiseen. Kaasua säilytetään nestemäisenä ja höyrystyessään sen lämpötila laskee, jolloin moottoriin syötettävä ilma tai ilman ja polttoaineen seos jäähtyy pienentäen sen tilavuutta, jolloin kaasuseosta voidaan syöttää enemmän samalla paineella. Männän puristuksessa tämä kaasuseos kuumenee, jolloin ilokaasu hajoaa typeksi ja hapeksi. Näin muodostunut lisähappi parantaa polttoaineen palamista, joten polttoainetta voidaan syöttää enemmän ja moottorista saatava teho kasvaa. Suomessa ilokaasujärjestelmien käyttö tieliikenteessä on kielletty.
 
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Tinkero sanoi:
Siksi kun ei ihmiset uskalla. Saa vielä NSA:n tai öljyteollisuuden palkkatappajat peräänsä jos ajelee liian vähän bensaa kuluttavalla autolla. Eikös näin ole ihan todistettavasti käynytkin. ;D

Jokos Teslakuskeja on alkanut kadota mystisesti? Pitäisikö mun olla varuillani kun ajan töpselihybridillä?

Sampo-T sanoi:
ei pelkästään polttoaineesta-kuten ei ilokaasukaan(dityppioksidi) ole polttoaine.

Ilokaasua voidaan käyttää polttomoottorissa hetkelliseen tehon lisäämiseen. Kaasua säilytetään nestemäisenä ja höyrystyessään sen lämpötila laskee, jolloin moottoriin syötettävä ilma tai ilman ja polttoaineen seos jäähtyy pienentäen sen tilavuutta, jolloin kaasuseosta voidaan syöttää enemmän samalla paineella. Männän puristuksessa tämä kaasuseos kuumenee, jolloin ilokaasu hajoaa typeksi ja hapeksi. Näin muodostunut lisähappi parantaa polttoaineen palamista, joten polttoainetta voidaan syöttää enemmän ja moottorista saatava teho kasvaa. Suomessa ilokaasujärjestelmien käyttö tieliikenteessä on kielletty.

Ilokaasu ei ole polttoaine vaan voimakas hapetin. Se mikä usein unohtuu on että vain puolet polttoprosessin lähdeaineista pitää kuljettaa mukana, toinen puoli tulee ilmasta (==happi). Ilokaasu on vielä ilmakehän typpi-happiseostakin voimakkaampi hapetin.

Sampo-T sanoi:
Seostahan säädetään käsittääkseni laihemmalle kattikoneessa,vaihtamalla lastu.Meinikö oikein-aamunpöpperössä?

Ja samalla saadaan aikaiseksi kunnon saastuttaja. Bensakone nimenomaan ajaa siinä lambda == 1.00 ikkunassa katalysaattorin toiminnan vuoksi. Hiukan laihemmalla polttoainetalous paranee, mutta maailma ei kun saasteita ei saada katalysoitua harmittomaan muotoon.
 

kotte

Hyperaktiivi
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Toni sanoi:
Ja samalla saadaan aikaiseksi kunnon saastuttaja. Bensakone nimenomaan ajaa siinä lambda == 1.00 ikkunassa katalysaattorin toiminnan vuoksi. Hiukan laihemmalla polttoainetalous paranee, mutta maailma ei kun saasteita ei saada katalysoitua harmittomaan muotoon.
Monipolttoainedieselmoottorithan perustuvat monissa konstruktioissa siihen, että imuilmaan sekoitetaan laihalla seossuhteella maakaasua tai vastaavaa kaasumaista polttoainetta, joka sitten sytytetään puristustahdin jälkeen pienellä määrällä dieselpolttoaineruiskutusta normaaliin tapaan.

Voisihan ajatella puheena olevan asian osalta ottomoottorille vastaavaa järjestelyä, jossa polttoaineseos pidetään laihana, mutta sekaan lisätään sopiva annos räjähdyskaasua (elektrolysoimalla saatua happi-vetyseosta), joka sitten sytytetään kipinällä. Vedyn puristuskestävyys on kaiketi melko hyvä, mutta epäilen räjähdyskaasua tarvittavan niin paljon, että sen tuottaminen vie paljon enemmän energiaa kuin mitä hyötyä on saatavissa. Syttyyhän melko laihakin polttoaineseos kumminkin joka tapauksessa.

Alkupaukun järjestäminen voisi toimia paremmin niin, että happi ja vety sekoitetaan vasta eräänlaisessa pienessä esikammiossa ja räjäytetään sähkökipinällä. Järjestely on kuitenkin paljon hankalampi ja kalliimpi toteuttaa kuin joissakin kaasumoottorirakenteissa, joissa vastaavaa tehdään syöttämällä suoraan tavallista rikkaampi maakaasuseos esikammioon, joissa se sitten räjäytetään kipinäsytytyksellä.

Nuo ratkaisut tosiaankin toimivat vain suurissa moottoreissa, joissa palotapahtuma on laihala seoksella luonnostaan melko puhdas ja typen oksidit saadaan tarvittaessa kuriin ureapuhdistuksella.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Toni sanoi:
Ja samalla saadaan aikaiseksi kunnon saastuttaja. Bensakone nimenomaan ajaa siinä lambda == 1.00 ikkunassa katalysaattorin toiminnan vuoksi. Hiukan laihemmalla polttoainetalous paranee, mutta maailma ei kun saasteita ei saada katalysoitua harmittomaan muotoon.

Minulla oli tuossa taannoin varhainen Mitsun GDI -Carisma. Sen Japanin versiossa seosta laihennettiin todella rankasti, Euroopan mallissa varmaan Noxein takia maltillisemmin. Kyllähän se meni tosi vähällä kun piti seoksen laihalla, mutta seoksen laihana pitäminen oli ajaessa todella rankkaa, pelkkä isovarpaan muistaminen nosti hetkellistä kulutusta heti pari litraa, kaasuun koskeminen heti tuplasi. Krampin siinä sai. Suorasuihkutus tuotti myös nokea vähintäin dieselin malliin.. ja EGR:n tukkiminen sotki jotenkin koko systeemin, piti ottaa tulppa pois.

Kyllä seosta laihentamalla auton saa menemään paljonkin vähemmällä, jos muusta ei tarvitse välittää. Carismassa oli laihaa seosta kestävät tulpat jne.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Toni sanoi:
Ja samalla saadaan aikaiseksi kunnon saastuttaja. Bensakone nimenomaan ajaa siinä lambda == 1.00 ikkunassa katalysaattorin toiminnan vuoksi. Hiukan laihemmalla polttoainetalous paranee, mutta maailma ei kun saasteita ei saada katalysoitua harmittomaan muotoon.

Mistä päättelet niin?
Testituloksetkin puhuu puolestaan.On lienee sanomattakin selvää(jos ymmärtää prosessin) että päästöarvot jotka katsastuksessa mitataan-on pienemmät.Jopa siinä määrin että aiemmin hylätyt autot ovat pääseet kaasun kanssa läpi.
Ja eihän sitä kaasua muutenkaan ole pakko asentaa semmoseen autoon jossa on katti.

Ylipäätään koko laitteistolla ei luulis olevan kauheesti markkinoita kohta enää,kun nykyautot on muutenkin taloudellisia ja vähäpäästöisiä.Mutta tässäpä ketjussa-aiheesta poiketen-tuskin oli tarkoituskaan keskustella siinä mielessä näistä HHO laitteista.Vaan ihan "harrastusmielessä".
 

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sampo-T sanoi:
Ja olen aivan varma ettei sitä jujua ratkaista noin,energioita ja massoja laskemalla.

Kiitoksia kannustuksesta. Mikähän voisi olla parempi tapa ratkaista ongelma kuin laskea aine- ja energiatase ? Laskisin nuo energiatkin, jos vain viitsisin mutta varmaan sinäkin osaat ja noiden lämpöarvoja ei tarvitse kaukaa hakea - paitsi tuo uusi aine. Ongelma on vaan, että kun tuo Oxyhydrogenin tuottamiseen tarvittava sähkö tuotetaan kovin huonolla hyötysuhteella siellä autossa ja sen kennon hyötysuhdekaan ei ole ehkä aivan täydellinen. Tuo 20 % viina vaikuttaa lupaavalta. Jotkut väittävät sen lihottavankin joten kai siinä energiaa.

Muuten, mihin se kennoon laitettava KOH joutuu ? Moottoriinko ? Ainakin alumiinin kanssa reagoi jo laimeana niin että sihinä käy.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sampo-T sanoi:
Ylipäätään koko laitteistolla ei luulis olevan kauheesti markkinoita kohta enää,kun nykyautot on muutenkin taloudellisia ja vähäpäästöisiä.Mutta tässäpä ketjussa-aiheesta poiketen-tuskin oli tarkoituskaan keskustella siinä mielessä näistä HHO laitteista.Vaan ihan "harrastusmielessä".

Niin, ainoa selitys vehkeen hyödylliselle toiminnalle voisi olla se, että se saa suuremman osan muuten palamatta jäävästä bensasta palamaan.. ja sen aikakauden moottoreista ei juuri päästöjä mittailla. Kyllä tuosta minun kuplastanikin suuri osa bensasta tulee läpi palamatta, pakokaasu haisee bensalle aika vahvasti. Vedyn määrä useimmissa laitteissa on kuitenkin kovin pieni aikaansaamaan auton moottorissa yhtään mitään vaikutusta.. mutta jollain ruohonleikkurillla jossa on perinteisesti paska kaasari asiaa toki voisi koittaa kokeilla.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Kellarinlämmittäjä sanoi:
Kiitoksia kannustuksesta. Mikähän voisi olla parempi tapa ratkaista ongelma kuin laskea aine- ja energiatase ?

Täytyy tuntea se prosessi täysin mukaanlukien katalyytin vaikutus palotapahtumassa.Montako kertaa se pitää toistaa?
Me emme siitä mitään ymmärrä joten annetaanko olla..

Sen sähkön tuottaminen nyt ei ole mikään ongelma.Ei sinne sitä 12V sellaisenaan syötetä jollakin,vakiovirralla vaikka 10A,sen kai jo muistat?

Viina ei auta yhtään mitään ja ihmettelinkin miten sille käy vaiko mitenkään.Muuten kumminkin vesi jäätyisi auton ollessa käyttämättä pidemmän aikaa.En olis niin varma muuten siitäkään..
Minulla on vieläkin tallissa se protokenno ja liemet samanlaisina sisällä vaikka pakkanen käynyt alle-30 asteen.Jospa se ei enää jäädy kun on sisäänajettu O___O
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

VesA sanoi:
Niin, ainoa selitys vehkeen hyödylliselle toiminnalle voisi olla se, että se saa suuremman osan muuten palamatta jäävästä bensasta palamaan.. ja sen aikakauden moottoreista ei juuri päästöjä mittailla. Kyllä tuosta minun kuplastanikin suuri osa bensasta tulee läpi palamatta, pakokaasu haisee bensalle aika vahvasti. Vedyn määrä useimmissa laitteissa on kuitenkin kovin pieni aikaansaamaan auton moottorissa yhtään mitään vaikutusta.. mutta jollain ruohonleikkurillla jossa on perinteisesti paska kaasari asiaa toki voisi koittaa kokeilla.

No kun se vety ei ole se vaikuttava aine.

Mutta oikeilla jäljillä olet-ensimmäisen lauseen osalta.Niinhän tässä on jo todettu useaan kertaan.Katalyytti.
kuten se vertausaine.ilokaasukin.On kai niitä muitankin mutta nämä nyt tunnetuimmat apuaineet.
Eli jossain 80 vm autossa menis ihan hyvin.Siinähän se päästömittausraja tais suunnilleen mennä..
Ruohonleikkurin kanssa on hankala todeta vaikutus kulutukseen.Siinähän minä jo kokeilin sitä.Mutta ihan vaan siksi koska en uskonut muuten tai jotain.. ;)
Ainakin se kiihtyi miltei hillittömästi saadessaan kaasua :D
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sampo-T sanoi:
No kun se vety ei ole se vaikuttava aine.

Mutta oikeilla jäljillä olet-ensimmäisen lauseen osalta.Niinhän tässä on jo todettu useaan kertaan.Katalyytti.
kuten se vertausaine.ilokaasukin.On kai niitä muitankin mutta nämä nyt tunnetuimmat apuaineet.
Eli jossain 80 vm autossa menis ihan hyvin.Siinähän se päästömittausraja tais suunnilleen mennä..
Ruohonleikkurin kanssa on hankala todeta vaikutus kulutukseen.Siinähän minä jo kokeilin sitä.Mutta ihan vaan siksi koska en uskonut muuten tai jotain.. ;)
Ainakin se kiihtyi miltei hillittömästi saadessaan kaasua :D

https://fi.wikipedia.org/wiki/Katalyytti

Ei katalyytti vaikuta kemialliseen energiaan... eikä ilokaasukaan ole katalyytti vaan vaikuttaa samalla tavalla kuin ahdin: tuo lisää happea.
Kemiallista energiaa ei voi vaihtoehtoisilla katalyytin tuomilla reaktioilla lisätä.. ainoa konsti on polttaa enemmän bensaa ja noissa vanhoissa koneissa sitä olisi periaatteessa tarjolla.

Ruohonleikkuri on tosiaan hiukan epämääräinen kohde.. paras helposti käsille saatava olisi varmaan bensageneraattori jolle voisi laittaa vaikka kilowatin vastuksen kuormaksi. Sillä kun tunnin ajelisi ja mittaisi niin saisi jo jotain numeroita.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

VesA sanoi:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Katalyytti

Ei katalyytti vaikuta kemialliseen energiaan... eikä ilokaasukaan ole katalyytti vaan vaikuttaa samalla tavalla kuin ahdin: tuo lisää happea.

Ruohonleikkuri on tosiaan hiukan epämääräinen kohde.. paras helposti käsille saatava olisi varmaan bensageneraattori jolle voisi laittaa vaikka kilowatin vastuksen kuormaksi. Sillä kun tunnin ajelisi ja mittaisi niin saisi jo jotain numeroita.

Sitä vaan on kutsuttu katalyytiksi puhekielessä(Englanti).Sitä tarkoitin,tietenkin siteeraan muita, vasten parempaakaan tietoa paremmin kuvaavasta sanasta.
Generaattoria itse ajattelin vaan minulla on pelkkä se voimakone-osa,genu puuttuu enkä viiti ostaa kun maksaa yli 300e semmoset uudet.
Olen pitkään(silloin tällöin) etsinyt netistä käytettyä vaan ei oo napannu vielä.
Ja se kone on nyt mini-trikessä kiinni mutta helppo ottaa irti.Itseasiassa haluaisin tehdä siitä varavoimaa taloon,pakastimelle yms pientä.
 

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Moottori käy tietty vielä ihan tajuttoman rikkaallakin ja tällöin on mahdollista helposti tuplata kulutus vain puhaltamalla aineet pääosin häkänä pakoputkeen. Tällöin kone ei ole enää vireessä eikä vetokaan ole enää edes normaali.

CO -luvusta ja HC -luvusta voi arvioida palamattoman osuutta karkeasti. HC on propaaniekvilenttia ja CO ilmoitetaan prosentteina. Jos CO on luokkaa 4 % ja CO2 esim. 15 %, voi päätellä, että noin 75 % reagoineesta hiilestä on palanut loppuun ja ~25 % vain puoliksi. Vety palaa aina vedeksi paitsi se mikä tulee hiilivetyinä läpi. Nämä ovat tyhjäkäynti arvoja ja kuorman kanssa pääsee paljon parempiin arvoihin.

HC luku on ppm -pitoisuus propaanina ja se saattaa vanhassa käryisessä koneessa olla 1000 ppm eli yksi promille. Jos kone on vireessä, pääsee jo -80 luvun kotteroilla tyypillisesti helposti alle 500 ppm (raja-arvo 600 ppm) ilman katalysaattoria. Jotta moottori kävisi propaanilla, sen pitäisi saada sitä noin 3 % propaani - ilma seoksena ja 1 promille palamattomana läpi olisi tästä noin 3% alkuperäisestä propaanin määrästä.

Eli koneen ollessa vireessä eikä enää "ryypytettyssä tilassa" ehkä jokunen yksittäinen prosentti bensasta voi tulla läpi palamatta lainkaan ja luokkaa 25 % hiilestä voisi tulla CO:na (CO=4%). Jos nämä saisi poltettua 100 % loppuun, polttoainetalous voisi parantua ehkä luokkaa 15%. Tämäkin jo edellyttää, että moottori on todellinen saastelaitos. Tyypillisempi arvo voisi olla ehkä max 5 % autoille joiden päästöihin on edes hiukan kiinnitetty huomiota ja kone kuormituksen alaisena.

Vanha väljä kone voi myös haaskata polttoainetta huohottimeen mutta sisäinen kampikammion tuuletus on ollut käytössä jo -60 luvulta lähtien, joten suoraan ulos polttoainetta ei tätä toista pakoreittiä pitäisi enää tulla.

Täältä näkee nuo päästörajat eri ikäisille autoille
http://www.autotieto.net/pakokaasut/Ottom.htm
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Kellarinlämmittäjä sanoi:
Moottori käy tietty vielä ihan tajuttoman rikkaallakin ja tällöin on mahdollista helposti tuplata kulutus vain puhaltamalla aineet pääosin häkänä pakoputkeen. Tällöin kone ei ole enää vireessä eikä vetokaan ole enää edes normaali.

Jaa kenen kone käy rikkaalla??
Mistähän mahtaa olla kyse..

Ne päästölaput ennen ja jälkeen oli tänne ketjuun linkitettynä.Ois kannattanu lukee silloin kun oli tarjolla vielä :)
Minä ainakaan yhtäkkiä muista mistä ne löytyi..

Niin,ja kyllä nuo luvut ja numerot on jollainlailla tuttuja,oon nähny niitä muutaman kerran kuiteissa korjaamolla.
Itselläni ei ole ollut eikä ole sellaista autoa josta päästöjä mitattaisi..noita on hieman vaikea muistaa merkityksineen ulkoa ellei ole todella aidosti kiinnostunut asiasta ;)

Kerran joutu hetkeksi opettelemaan yhden arvon kun korjattavaksi tuli semmonen auto jossa oli liikaa jäännöshappea.Ja olikohan se HC arvo hiukka korkea..
Uusin muutaman säätölaatan venttiilikoneistoon ja oli sillä hyvä.Mutta muuten,ei ole tullut opeteltua..
 

rema

Vakionaama
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Katsokaa tuloksia: Herman P Anderson teki tavalliseen amerikkalaiseen besiinikäyttöiseen laitteet, joilla ajoi 30000 mailia vedellä. Laitteet: tulpanreikiin vesi-injektio laite josta injektoi ionisoitua vettä sylinteriin, samassa laitteessa oli plasmasytytys.

Stanley Meyer rakensi kuplan mootoriin samanlaisen injektio systeemin ja plasmasytytyksen, lisäksi hän rakensi noin 6 L/min tuottavan HHO laitteen ja annosteli sen moottorin imuputkistoon. Hän ajoi vedellä. Hänet murhattiin.

Stanley Meyerin teorioiden mukaan hänen HHO systeemi antaa COP n.17.

www.hhokitsdirect.com tuloksia nähdään hyvin pienillä HHO kaasumäärillä.

Lukekaa netistä eripuolilla maailmaa saaduista tuloksista,hakusanat esim: hho news 2016, hho and plasma ignition , cold fusion plasma 9

Lukekaa Eric Hansen manifesto
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

rema sanoi:
Katsokaa tuloksia: Herman P Anderson teki tavalliseen amerikkalaiseen besiinikäyttöiseen laitteet, joilla ajoi 30000 mailia vedellä. Laitteet: tulpanreikiin vesi-injektio laite josta injektoi ionisoitua vettä sylinteriin, samassa laitteessa oli plasmasytytys.

Voishan noita lueskella taas jos tulee sadepäivä..joten kiitoksia oheistiedoista.

Itseäni juuri tankkaan kahvin lisäksi ionisoidulla vedellä :D
Sitruunaa,vuorisuolaa,merisuolaa ja lähdevettä. Hyvin uppoaa,ja virkistää ! Sanoovat että aivotkin on kuin akku,ne tarvitsee parempaa kuin kuollut,prosessoitu hanavesi.
Varmaan siitä energiakaasuakin saisi kun johtaa siihen sähköä ;)
 

SON

Vakionaama
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

rema sanoi:
Stanley Meyer rakensi kuplan mootoriin samanlaisen injektio systeemin ja plasmasytytyksen, lisäksi hän rakensi noin 6 L/min tuottavan HHO laitteen ja annosteli sen moottorin imuputkistoon. Hän ajoi vedellä. Hänet murhattiin.

Suosituksesta poiketen vilkaisin vanhoja oppikirjoja ja luento- labra muistiinpanoja.

Veden hajottaminen sähköllä perustuu Faradayn elektrolyysilakiin jota ei tietääkseni ole kumottu. Sen mukaan voidaan laskea että tuo 6l/min > 360 l/h vety happi kaasuseoksen saamiseen tunnissa tarvitaan noin 55 A virta ja tuo 360 l/h vety happi kaasuseos sisältää noin 21 g vetyä ja noin 164 g happea. ( Huom! Melkoisen räjähdysherkkä pommi).

Vedyn lämpöarvo on noin 33 kWh/kg tai noin 2.8 kWh/m3 joten ei tuolla 21 g vetymäärällä kuplawolkkari taida kuin hörähtää hetkeksi käyntiin jos sen vedyn on saanut jollain konstilla säilöttyä. Jollain energialla tuo 55 A virtakin on tuotettava. Murhan syihin en ota kantaa. ;D
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

SON sanoi:
Vedyn lämpöarvo on noin 33 kWh/kg tai noin 2.8 kWh/m3 joten ei tuolla 21 g vetymäärällä kuplawolkkari taida kuin hörähtää hetkeksi käyntiin jos sen vedyn on saanut jollain konstilla säilöttyä. Jollain energialla tuo 55 A virtakin on tuotettava.

Mutta kun ei ole tarkoitus käyttää moottoria vedyllä.Vetykäyttöiset moottorit on toinen asiakokonaisuus.
Tässähän oli puhetta Brownin kaasusta mitä ei koululabroissa käsitellä lainkaan.

Tarkoittaako 55A jatkuvaa virtaa eli 55Ah kapasiteetti,tunnin aikana?
Ja mikä jännite?
Jännitteitä ja sähkölähteitä näillä on ollut hyvin monelaisia,ajoneuvoissakaan ei käytetä enää 12V tavallista syöttöä saati sitten kotona tai jossain verstaalla,esim kaasupolttimen yhteydessä.
Elektrolyysi toteutetaan PWM boxin kautta.
 

Liitteet

  • pwm_modulator_circuit_diagram.gif
    pwm_modulator_circuit_diagram.gif
    17,7 KB · Katsottu: 463
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

rema sanoi:
Katsokaa tuloksia: Herman P Anderson teki tavalliseen amerikkalaiseen besiinikäyttöiseen laitteet, joilla ajoi 30000 mailia vedellä. Laitteet: tulpanreikiin vesi-injektio laite josta injektoi ionisoitua vettä sylinteriin, samassa laitteessa oli plasmasytytys.

Jäljittelijät menevät pieleen siitä että ovat unohtaneet ainesosista tärkeimmän, pyörteistetyn veden:
https://www.quantumbalancing.com/energized_water_2.htm
https://www.quantumbalancing.com/vortex_magnetizer.htm
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Toni sanoi:
Jäljittelijät menevät pieleen siitä että ovat unohtaneet ainesosista tärkeimmän, pyörteistetyn veden:
https://www.quantumbalancing.com/energized_water_2.htm
https://www.quantumbalancing.com/vortex_magnetizer.htm

Näinhän ne tekee.'
Luinkin jo aiemmin jonkun HHO mies Bobbyn tjs. juttua siitä että kennolle menevä vesi pitää olla käsiteltyä.

Mutta tuossapa on niin pitkä stoori että siihen pitää syventyä paremmalla ajalla.
On hyvää asiaa,luitko jo kokonaan ja sisäistit vai oliko tää nyt joku provo :)

Naisystävä ennen joi vettäkin vain magnetisoituna mutta ei sillä tuommosta tyyriinpuoleista lasia ollut.
Semmosella magneettitikulla se sekoitti sen veden lasissa ja jätti ionisoitumaan vuorisuolattuna ja ties mitä.
Molekyylirakenne kai muuttui tai jotain..liekö tuossa jutussa nyt puhutaan siitäkin..ku Suomentais nopeasti.
En minä häntä silti arvostellut,saa uskoa mihin haluaa ja luultavasti jutussa kyllä on ihan perääkin.

Joinkohan minä nyt tämmöistä hienoa vettä tänään ::)

As we told you, the basic water molecule is made of two hydrogen atoms and one oxygen atom. The angle between the two hydrogen atoms is 104 degrees. Some molecules have more energy than others however and in these the angle is 109 degrees. It is these energized molecules that form the basis of the 'liquid crystal'. The centers of these three atoms form a sort of triangle. In three dimensions, this triangle becomes a sort of 3 sided pyramid shape. This shape is called a tetrahedron. The most stable liquid crystal is formed from 8 of these tetrahedron molecules and is called the Stella Octangula.

Ehkä hiukan asian ulkopuolelta muuta vedestä.
Tavallista vettä voi olla vaikeaa juoda kovin paljon päivän mittaan.Ei vaan maistu,ei putoa..ja vaikka joisikin kaljaa tai kahvia ym -vettä pitää silti juoda aika paljon koska nuo em. diurisoivat elimistöä.
Sopivasti käsiteltynä on huomattu että se putoaa ihan eri vauhtia ja huomaamatta.Varsinkin jotain ruumiillista työtä tehdessä.
Ripotellaan sekaan hyvin vähän mieluiten puhdistamatonta merisuolaa ja tuoreesta sitruunasta mehua.
 
S

Sampo-T

Vieras
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sampo-T sanoi:
Näinhän ne tekee.'
Luinkin jo aiemmin jonkun HHO mies Bobbyn tjs. juttua siitä että kennolle menevä vesi pitää olla käsiteltyä.

Nyt muistin.Ei ollut mikään Bobby vaan itse Stan Meyer joka käsitteli vedet jollakin aparaatilla aina ensin verstaallaan.
Oli siinä yhdessä suttuisessa VHS videossa tämä esillä..ohimennen kylläkin vain.Jäi vielä epäselväksi mikä se vehje oli ja mitä tekee.Oli niin huono kuva ja äänestäkään ei saanu juuri selvää.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Sampo-T sanoi:
Nyt muistin.Ei ollut mikään Bobby vaan itse Stan Meyer joka käsitteli vedet jollakin aparaatilla aina ensin verstaallaan.
Oli siinä yhdessä suttuisessa VHS videossa tämä esillä..ohimennen kylläkin vain.Jäi vielä epäselväksi mikä se vehje oli ja mitä tekee.Oli niin huono kuva ja äänestäkään ei saanu juuri selvää.

Minulla olisi jossain ohjeet sille kuinka vesi käsitellään biodynaamisia/homeopaattisia viljelyvalmisteita tehdessä.. juuri päinvastoin kuin Bondissa: sitä ei sekoiteta eikä ravisteta vaa pyöriteellään myötä- ja vastapäivään säädetty määrä kierroksia. Sillä tavalla vesi valmistellaan ottamaan vastaan kosmisia viboja, jotka sitten aktivoivat preparaatin kun se lehmänsarvessa haudataan pellon nurkkaan.

Olisiko tästä joku HHO-versio mahdollinen: vaikka akkuvesipulloa pyöritellään oikealla tavalla ja se haudataan tallin nurkkaan miljoonalaatikkoon sopivaksi ajaksi ?
 

rema

Vakionaama
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

www.aquatune.com Xtreme systems , hyvin pienet kooltaan hho generators, tuottavat 2,5 L kaasua minuutissa kappale, nelisylinterisessä on ymmärtääkseni 5 kpl eli 12,5 L kaasua minuutissa. Koko on merkittävä auto käytössä. Käyttäjät kertovat että yli kaksinkeraistuu ajomatka, samalla polttoaine määrällä.Hinta on korkea, mutta esim. n20000 km vuodessa ajava kuluttaa polttoaineeseen n.2500 €. Xtreme maksaa noin tulleineen, veroineen n. 2500 €, jos polttoaineen kulutus puolittuu, niin takaisinmaksuaika on n. 2 vuotta.
Systeemi: HHO 60% ja vesi-injektio 40 %.

HHO kaasun tuotto: 12,5 L/min, 5*1,5 A=7,5 A, 12 V*7,5A=90W. Kaasu mooli 22,4 L ,18,016 g/ mol, eli kaasuntuotto 0,558 kaasumoolia/min 10,05 g/min
, vetyä 1,125 g/min. H2 + 1/2 O2= H2O+ 242,0 kJ/mol. 0,558 mol/min*242,0 kJ/mol=135,036 kJ/min. 135,036 kJ/60 s= 2,2506 kW. Eli 90 W:n teholla saadaan 2,2506 kW
Vesi 2*1,008 g /mol+16 g/mol=18,016 g/mol

Laitteen COP 25
 

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Ei kukaan ole törmännyt sellaiseen generaattoriin, joka tuottaisi happea ja vetyä erillään. Tai ehkä tämmöisen voisi jopa tehdä itsekkin. Hapelle olisi käyttöä hitsauskaasuna ja sen ei tarvitsisi olla erityisen puhdasta mutta räjähtävää vetyseosta se ei saisi olla. Ehkä sillä vedylläkin voisi jotain palloja täyttää.
 

Juise

Jäsen
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

En lukenut kuin kaksi viimeistä sivua, mutta on tää sellainen ketju mitä päivitetään pääasiassa perjantai ja lauantai iltaisin?

;D

::)
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

Juise sanoi:
En lukenut kuin kaksi viimeistä sivua, mutta on tää sellainen ketju mitä päivitetään pääasiassa perjantai ja lauantai iltaisin?

;D

::)

Tässä ketjussa elätellään, kieli keskellä suuta tai ehkä poskessa, toivoa että joku näistä hyvin klassisista puijautuksista olisikin Totta. Surkeaa on se että moni näistä, usein perinteisistä ikiliikkujista kuten sähkömoottori joka pyörittää generaattoria joka tuottaa enemmän sähköä kuin moottori syö, on keksitty jo sata vuotta sitten ja päälle on vaan kehitelty uusia tarinoita jotka edelleen kelpaavat. Se ettei näitä vallankumouksellisia keksintöjä pääse laajemmille markkinoille johtuu useimmiten salaliitoista, ei siitä että niissä olisi jotain vikaa.
 

Juise

Jäsen
Vs: Kylmäfuusio ja HHO

VesA sanoi:
Tässä ketjussa elätellään, kieli keskellä suuta tai ehkä poskessa, toivoa että joku näistä hyvin klassisista puijautuksista olisikin Totta. Surkeaa on se että moni näistä, usein perinteisistä ikiliikkujista kuten sähkömoottori joka pyörittää generaattoria joka tuottaa enemmän sähköä kuin moottori syö, on keksitty jo sata vuotta sitten ja päälle on vaan kehitelty uusia tarinoita jotka edelleen kelpaavat. Se ettei näitä vallankumouksellisia keksintöjä pääse laajemmille markkinoille johtuu useimmiten salaliitoista, ei siitä että niissä olisi jotain vikaa.

Tätä mä vähänniinku ajoin takaa :)
 

rema

Vakionaama
Etanolia E85 tankkiin. Vesi hajoitetaan www.aquatune.com Xtreme systeemissä, saadaan HHO kaasua joka poltetaan mootorissa, sen antama teho ei ole 5 generaattorilla kuin 2,25 kW, mutta kun HHO on mukana, niin mootorin hyötysuhde nousee ja sitäkautta kulutus pienenee. Näitä asioita pitäisi kansakunnan tutkia.Minulla oli aikoinaan 1,5 L/ minHHO kaasua tuottava cell ja sen vaikutus moottori kulutukseen oli 6,2 L/100km -> 5,5 L/100 km. Kun Xtreme viidellä generaatorila tuottaa 12,5 L/min HHO kaasua , niin sen vaikutus on , merkittävästi suurempi, eli noin kulutus puolittuu.
 
Viimeksi muokattu:

tet

Hyperaktiivi
Näitä asioita pitäisi kansakunnan tutkia.
Luuletko sinä ihan oikeasti, ettei nykyisen uhkaavan ilmastokatastrofin edessä ole käännetty kaikkia kiviä, jotta löydettäisiin autoille ympäristöystävällisin energiamuoto? Sähköautot ovat jo kovaa vauhtia tulossa, ja kulman takana näkyy jo polttokennoautoja ja jopa virtausakkuja kehitetään tosissaan. Kuinka kauan jaksat vielä uskoa näihin salaliittoteoreetikoiden tarjoamiin ihmelaitteisiin?

Minulla oli aikoinaan 1,5 L/ minHHO kaasua tuottava cell ja sen vaikutus moottori kulutukseen oli 6,2 L/100km -> 5,5 L/100 km.
En muista, että olisit kovin tarkasti raportoinut tuon HHO-kokeilusi vaiheita, lopputulos vaan taululle ja se pitäisi uskoa? Miksi kylillä havaittiin Saabin vaihtuneen Alfa Romeoon siinä kohdin, kun tuo HHO-kokeilu oli? Ei kai vain mennyt kone remonttiin Saabista? Jos se oikeasti toimi, niin miksi et laittanut Alfaan samanlaista?
 

rema

Vakionaama
Luuletko sinä ihan oikeasti, ettei nykyisen uhkaavan ilmastokatastrofin edessä ole käännetty kaikkia kiviä, jotta löydettäisiin autoille ympäristöystävällisin energiamuoto? Sähköautot ovat jo kovaa vauhtia tulossa, ja kulman takana näkyy jo polttokennoautoja ja jopa virtausakkuja kehitetään tosissaan. Kuinka kauan jaksat vielä uskoa näihin salaliittoteoreetikoiden tarjoamiin ihmelaitteisiin?


En muista, että olisit kovin tarkasti raportoinut tuon HHO-kokeilusi vaiheita, lopputulos vaan taululle ja se pitäisi uskoa? Miksi kylillä havaittiin Saabin vaihtuneen Alfa Romeoon siinä kohdin, kun tuo HHO-kokeilu oli? Ei kai vain mennyt kone remonttiin Saabista? Jos se oikeasti toimi, niin miksi et laittanut Alfaan samanlaista?
Saab toimii edelleen, myin sen entiselle alaiselle, niin siinä ei ollut mitään vikaa. Alfaan olisi pitänyt ostaa aquatunen xtreme ja se oli silloin niin kallis, jäi ostamatta.
Nyt Ladattava Prius kulkee talvella sähköllä n. 30 km ja sen jälkeen hybridinä 3,4 L/100 km- 5 L/100 km . Alfa on harraste auto, johon myöhemmin ehkä xtreme ?
 
Back
Ylös Bottom