Kyytipeli?

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Pitäis saada uusi kustannustehokas (energiatehokaskin) mopo alle.

Edullinen, vähempijanoinen, valtion unohtama (pienet verot) ja kohtuullisen paljon tyhjää alla (maavara).
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Okos tuossa tolkkua, http://www.dacia.fi/stepway/esittely -?
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

ZONS sanoi:
Pitäis saada uusi kustannustehokas (energiatehokaskin) mopo alle.

Edullinen, vähempijanoinen, valtion unohtama (pienet verot) ja kohtuullisen paljon tyhjää alla (maavara).
Ehdotuksia otetaan vastaan...
Okos tuossa tolkkua, http://www.dacia.fi/stepway/esittely -?

Tuollaista en ole edes nähnyt, mutta olen vahvasti pettynyt siihen kuinka hyvin Duster pitää käytettynä hintansa.. arvelin saavani sellaisen hetken odottelun jälkeen pilkkahinnalla.
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Vs: Kyytipeli?

Tarkoitus olisi että pärjäisin sillä 10 vuotta. Edellinen (kenguru) näyttää kestävän 11 mistä minulla 8 vuotta.
 

Raksaaja

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Skoda Octavia 1.6 tai 1.9 diesel manuaali korotetulla maavaralla?
Käytettynä kohtuullisen siedettävissä hinnoissa ja lienee kohtuullisen luotettava peli, jos ei ota 2 litraista tai DSG-laatikkoa.
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Vs: Kyytipeli?

maanma sanoi:
Kerrotko montako henkeä ja kauppakassia mopolla pitää kulkea?

Henkilöluvun olen valmis tinkimään jopa kahteen.
Liikkumaan sillä kuitenkin pitäisi päästä myös huonoissa keliolosuhteissa (maavara).
Mukava jos tilaa löytyy vaikka kodinkoneita kuljettaa, mutta siitäkin olisin valmis tinkimään jos hinta, kulutus ja verot ovat houkuttelevan pienet.

Mitäs mieltä i,3 70kW 89g/100km:
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/vans/corsa_van/index.html
http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Europe/finland/nscwebsite/fi/11_Brochure_Library/Opel_Corsa_Van_MV2014C_2013-12-12.pdf
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Opel on kivan näköinen, mutta itse en sotkeutuisi General Motorsin tuotteisiin.
Tästä kiva Fiestapaku? ;) http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/5913562

Luotettavimman pelin saa kun yrittää hankkia sellaiselta merkiltä joka on mahdollisimman itsenäinen.
Eli Volvo, Ford, KIA, Mitsubishi jne.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

Turska sanoi:
Opel on kivan näköinen, mutta itse en sotkeutuisi General Motorsin tuotteisiin.
Tästä kiva Fiestapaku? ;) http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/5913562

Luotettavimman pelin saa kun yrittää hankkia sellaiselta merkiltä joka on mahdollisimman itsenäinen.
Eli Volvo, Ford, KIA, Mitsubishi jne.

Jos maavaravaatimus pysyy on tuo stepway aika hyvä kandidaatti, muitten merkkien kääpiökatumaasturit ovat selvästi kalliimpia.. vastaavia vähän huonommille teille tarkoitettuja ei muita Suomeen taideta tuoda. Fiatilla oli Albea joita saa nyt vähän ajettuina nettiautosta pilkkahinnalla, eikä siitä ole juuri pahaa sanottu toisin kuin muista fiiateista.. yksinkertainen peli tunnetuista palikoista, italialainen luovuus ei ole päässyt liikaa kukkimaan.
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
  • Keskustelun aloittaja
  • #9
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
Jos maavaravaatimus pysyy on tuo stepway aika hyvä kandidaatti, muitten merkkien kääpiökatumaasturit ovat selvästi kalliimpia.. vastaavia vähän huonommille teille tarkoitettuja ei muita Suomeen taideta tuoda. Fiatilla oli Albea joita saa nyt vähän ajettuina nettiautosta pilkkahinnalla, eikä siitä ole juuri pahaa sanottu toisin kuin muista fiiateista.. yksinkertainen peli tunnetuista palikoista, italialainen luovuus ei ole päässyt liikaa kukkimaan.

Saattaa olla että tuosta maavarasta joutuu tinkimään...
Koeajamani Stepwayn (ainakin sen yksilön) ajettavuus oli :-[ Koko ajan oli lähdössä viemään jompaan kumpaan puoleen, aina alun saatuaan kiihyen. Koko ajan siis täytyi kytätä ajolinjaa ja olla korjaamassa alkanut puoltaminen välittömästi. Siinä ei paljon muuta liikennettä ehdi seuraamaan, masemista nyt puhumattakaan. Wanha Kengurukin on pysynyt aina satunnaisista vuosien varrella olleista ohjausvälyksistäkin huolimatta aivan eri hyvin suuntavakaana tuohon koeajamaani Stepwayhin nähden. Luulenkin että ko. yksilössä oli häikää ja keroinkin sen.

Tuo Fiestapaku on valitettavasti bensiini ja polttoaineen kulutuksen kanssa yhdessä se meinaa nostaa km-hintaa tarpeettomasti. Kiitos kuitenkin vinkistä :)
 
P

Pähkäilijä

Vieras
Vs: Kyytipeli?

ZONS sanoi:
Tuo Fiestapaku on valitettavasti bensiini ja polttoaineen kulutuksen kanssa yhdessä se meinaa nostaa km-hintaa tarpeettomasti. Kiitos kuitenkin vinkistä :)

on niitä nokivasaranakin

http://www.nettiauto.com/ford/fiesta/6139332

ja onhan näitä 2 paikkaisia koppimopoja muitakin jonne pienen kodinkoneen saa sisälle mahtumaan tarvittaessa

http://www.nettiauto.com/fiat/fiorino/6070883
 

timbba

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Ei mikään design-luomus, mutta mites Ford Fusion, jolla on ollut katsastuksien hylkäysprosentti melko pieni aina? Hinta/laatusuhde varmaankin kohillaan, kun melko halvalla noita saa..
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

ZONS sanoi:
Saattaa olla että tuosta maavarasta joutuu tinkimään...
Koeajamani Stepwayn (ainakin sen yksilön) ajettavuus oli :-[ Koko ajan oli lähdössä viemään jompaan kumpaan puoleen, aina alun saatuaan kiihyen. Koko ajan siis täytyi kytätä ajolinjaa ja olla korjaamassa alkanut puoltaminen välittömästi. Siinä ei paljon muuta liikennettä ehdi seuraamaan, masemista nyt puhumattakaan. Wanha Kengurukin on pysynyt aina satunnaisista vuosien varrella olleista ohjausvälyksistäkin huolimatta aivan eri hyvin suuntavakaana tuohon koeajamaani Stepwayhin nähden. Luulenkin että ko. yksilössä oli häikää ja keroinkin sen.

Tuo Fiestapaku on valitettavasti bensiini ja polttoaineen kulutuksen kanssa yhdessä se meinaa nostaa km-hintaa tarpeettomasti. Kiitos kuitenkin vinkistä :)

Toiset autot ovat herkkiä renkaille.. minulla oli Mitsubishi Carisma joka mukana tulleilla Nordmaneilla oli ... kiikkerä .. ikäänkuin aina huojahti puolelle tai toiselle eikä suoraan ollut helppo ajaa. Kun niistä sitten aika jätti ja ostin BF Goodrichit tapahtui ihmeparantminen ja autosta tuli laakista vakaa.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
Toiset autot ovat herkkiä renkaille..
Tuo on totta, "väärällä" rengastuksella menee pilalle koko auto. Oma vanha pösö on ihan siedettävä kaikilla kumeilla, tai ainakin siltä tuntuu kun ei ole aikoihin muilla autoilla ajanut ;D
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
Tuollaista en ole edes nähnyt, mutta olen vahvasti pettynyt siihen kuinka hyvin Duster pitää käytettynä hintansa.. arvelin saavani sellaisen hetken odottelun jälkeen pilkkahinnalla.

No eipä tuo kovin kallis ole uutenakaan. Osta pois niin se arvon alenemisen hitaus ei enää yhtäkkiä harmitakaan yhtään..
 

Peku 2012

Lämpöpumppu ym energiaharrastelu
Vs: Kyytipeli?

Millanenhan toi Nissanin NV200 pikkupaku mahtas olla. Näyttää olevan Dacian lailla ainakin kiinteistöhuolto ym firmojen suosiossa . Ohjaamo on pikkupakujen lailla vain 2 paikkainen. Tavaratilan pituutta löytyy parin metrin verran joten kamojakin mahtus kyytiin kohtuudella. Riittävän näppäränä menis vaikka ainoana autona. Sen verran uusi tulokas joten käytettynä varsin vähän vielä tarjolla.
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Entäpä tuollainen Skoda Yeti http://skoda.fi/models/uusi-yeti ?
Katselin tuollaista nelikkoa liikkeessä odotellessa autoni huollon valmistumista niin ihan näppärän oloinen laite. Oli normikulkinetta selvästi korkeampi maavara, nelikko (en tiedä miten tehty) ja kuljetuskapasiteettia löytyy aika paljon kun takapenkit kippaa nurin. Takaluukku on iso joten saa suurempaakin tavaraa kyytiin.
Kooltansa oli mielestäni aika kompakti eli ei mikään laiva mutta ei ihan pienikään.
Nettiauton puolellakin niitä näyttäis olevan tarjolla jonkin verran

Edit: saa näköjään pelkästään etuvetoisenakin...
Edit2: ilmeisesti nelikot ovat olleet tähän vuoteen asti TDI, yhden bensakäyttöisen löysin nettiauton puolelta, uusi tämän vuotinen.
 

Tonppa1

Jäsen
Vs: Kyytipeli?


Peku 2012 sanoi:
Millanenhan toi Nissanin NV200 pikkupaku mahtas olla. Näyttää olevan Dacian lailla ainakin kiinteistöhuolto ym firmojen suosiossa . Ohjaamo on pikkupakujen lailla vain 2 paikkainen. Tavaratilan pituutta löytyy parin metrin verran joten kamojakin mahtus kyytiin kohtuudella. Riittävän näppäränä menis vaikka ainoana autona. Sen verran uusi tulokas joten käytettynä varsin vähän vielä tarjolla.

Taitaa olla Renault Kangoo eri pelleillä?
 

repomies

Hyperaktiivi
Vs: Kyytipeli?

Ilpisti sanoi:
Entäpä tuollainen Skoda Yeti http://skoda.fi/models/uusi-yeti ?

Jos Skeida ei ole saanut käyttöön vielä tuota uudempaa moottorisukupolvea jossa on jakohihna sen hajoavan ketjun sijasta, niin välttäisin noita TSI-koneisia malleja kuin ruttoa. Etenkin jos ottaa ketjujakopäisen DSG-7 laatikolla niin siinä sitten tietää ampuneensa itseään ihan molempiin jalkoihin. Dieseli manuaalina varmaan suht turvallinen valinta kylläkin.

Kun katselin noita moottoreiden iskutilavuuksia niin esimerkiksi tuo 1.4TSI on samaa kokoa kuin ennemmin, siinä missä hihnajakopäällä varustettu uuden golf variantin 1.4tsi on viisi kuutiosenttiä isompi iskutilavuudeltaan. Mistä voisi vetää veikkauksen että nuo uuden Yetin bensakoneet ovat niitä ruttomalleja joiden kanssa saa jännätä missä kohtaa alkaa rallatus starttaillessa, ja missä kohtaa jako hyppää tuhoten moottorin.

Naapurilla oli vanha Yeti. Se oli mielestäni kivan näköinen pyöreine lamppuineen. Tuo uusi ei ole enää yhtä symppiksen näköinen.

Uudessa Octaviassa taitaa olla noita hihnakoneita, voisi olla passeli kulkine manuaalilaatikolla.
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Tonppa1 sanoi:
Taitaa olla Renault Kangoo eri pelleillä?
Ei ole, sen pitäisi olla Nissanin oma. Kangoo on sama kuin M-B Citan. > http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_NV200
Tulevaisuudessa Renaultit ovatkin samaa tavaraa mitä Nissanit, tehtaat yhdistyy.
Uusi Qashqai taisi olla teknisesti sama kuin Rellun Megane, viisaammat täydentäköön.
 

Tonppa1

Jäsen
Vs: Kyytipeli?


Turska sanoi:
Ei ole, sen pitäisi olla Nissanin oma. Kangoo on sama kuin M-B Citan. > http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_NV200
Tulevaisuudessa Renaultit ovatkin samaa tavaraa mitä Nissanit, tehtaat yhdistyy.
Uusi Qashqai taisi olla teknisesti sama kuin Rellun Megane, viisaammat täydentäköön.

Ok. Duunissa olevista 1.5dci Kenguruista jäänyt kuitenkin suuhun sellaista makua, että estää diesel Nissanin ostamisen.
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Vs: Kyytipeli?

VesA sanoi:
Toiset autot ovat herkkiä renkaille.. minulla oli Mitsubishi Carisma joka mukana tulleilla Nordmaneilla oli ... kiikkerä .. ikäänkuin aina huojahti puolelle tai toiselle eikä suoraan ollut helppo ajaa. Kun niistä sitten aika jätti ja ostin BF Goodrichit tapahtui ihmeparantminen ja autosta tuli laakista vakaa.

...jotain tällaistakin mahdollisuutta tuolla mielessä pyörähti. Pitäis päästä koeajamaan eri yksilöä eri renkailla.
 

Tonppa1

Jäsen
Vs: Kyytipeli?


pökö sanoi:
Moottorin takiako vai miksi?

Juu. Molemmissa lähes uudesta asti mittaristo joulukuusena. Toinen ei reagoi välillä kaasuun, toinen ryntäilee itsekseen. Savutusta, yms..

Molemmat kyllä lähtevät edelleen yhdeksän vuoden jälkeen käyntiin, eivätkä ole tiellekään jättäneet, mutta moottoreiden arvaamattomuuden takia lähinnä seisovat vaan pihassa.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
Eiks tota samaa "myllyä" ole myös jonkun pienen mersun nokalla?

Sitä on monessa paikassa.. hyvässä maineesssa se onpikemmin ollut. Ei näitä dieseleitäkään lopulta monta ole.. ranskisten dieselit, joko rellun tai PSAn, kuljettavat lähes kaikkia muita kuin VAG:n vehkeitä.
 
T

Turska

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Tonppa1 sanoi:
Juu. Molemmissa lähes uudesta asti mittaristo joulukuusena. Toinen ei reagoi välillä kaasuun, toinen ryntäilee itsekseen. Savutusta, yms..

Molemmat kyllä lähtevät edelleen yhdeksän vuoden jälkeen käyntiin, eivätkä ole tiellekään jättäneet, mutta moottoreiden arvaamattomuuden takia lähinnä seisovat vaan pihassa.
Eikös se oo ominaisuus että Ranskalaisissa on pikkuvikoja, muttei ne tielle jätä ;D
En oo ennen kuullu että moottorivikoja olis. Enemmän takajousitusta on valiteltu.

Kyllä vain, parhaat dieselmoottorit tulevat Ranskalaisilta. Uusien Nissanien turbot ovat kaikki Renaultin, samoin uuden A ja tulevan C-mersun dieselmallissa jyllää Renaultin moottorit. Fordin dieselit ovatkin sitten PSA'n ja Fordin yhteistuotoksia.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

PSA-nakuja on myös volvoissa, mazdoissa, jaguaareissa, landrovereissa... ja kuka tietää missä kaikissa.
Itse ajelen 2.0 HDI moottorisella autolla eikä koneesta ole pahaa sanaa sanottavana, eikä autosta muutenkaan.
 

maanma

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Paljonkos tulee km vuodessa tai 8 vuodessa? Näyttääkö tulevaisuus että tulee saman verran jatkossa?
Onko se maavaratarve vain lunta varten vai myös metsäteitä varten.
Vähän käytetty? Voiko uusi tulla kyseeseen?
Ohituskykyinen vai nuhapumppu?
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Vs: Kyytipeli?

Ilpisti sanoi:
Entäpä tuollainen Skoda Yeti http://skoda.fi/models/uusi-yeti ?
Katselin tuollaista nelikkoa liikkeessä odotellessa autoni huollon valmistumista niin ihan näppärän oloinen laite. Oli normikulkinetta selvästi korkeampi maavara, nelikko (en tiedä miten tehty) ja kuljetuskapasiteettia löytyy aika paljon kun takapenkit kippaa nurin. Takaluukku on iso joten saa suurempaakin tavaraa kyytiin.
Kooltansa oli mielestäni aika kompakti eli ei mikään laiva mutta ei ihan pienikään.
Nettiauton puolellakin niitä näyttäis olevan tarjolla jonkin verran

Edit: saa näköjään pelkästään etuvetoisenakin...
Edit2: ilmeisesti nelikot ovat olleet tähän vuoteen asti TDI, yhden bensakäyttöisen löysin nettiauton puolelta, uusi tämän vuotinen.

Yeti'lä kuitenkin hintaa perusjuttunakin 3-kymppiä ja vuotuiset verot reilut 500 päälle - tulee pikkasen liian kalliita kilometrejä. :-\ Muuten voipi olla hyväkin kulkupeli :)
 

ZONS

Mitsubishi Electric MSZ-FD25VA
Vs: Kyytipeli?

maanma sanoi:
Paljonkos tulee km vuodessa tai 8 vuodessa? Näyttääkö tulevaisuus että tulee saman verran jatkossa?
Onko se maavaratarve vain lunta varten vai myös metsäteitä varten.
Vähän käytetty? Voiko uusi tulla kyseeseen?
Ohituskykyinen vai nuhapumppu?

Kilometrejä tulee vuodessa sellaiset 50'000,. Joskus on tullut 95'000:kin, mutten usko aivan sellaisia määriä tulevan lähivuosina.

Maavara on lähinnä lunta varten, mutta myös valtion hoitamien (=hoitamatta jättämien) teiden kelirikkoaikaa varten - aina yksityisteillä ajelee ja jos tarvetta on metsäautoteilläkin liikkua niin niillä sentäs autolla kuin autolla pääsee.

Auto voi olla myös käytetty, mutta uuden auton takuun myötä periaatteessa "stressi" on pienempi.

Ohituskyky on plussaa, mutta kustannustehokkuus on pisteytyksessä paljon suuremmalla painoarvolla.
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Turska sanoi:
Kyllä vain, parhaat dieselmoottorit tulevat Ranskalaisilta. Uusien Nissanien turbot ovat kaikki Renaultin, samoin uuden A ja tulevan C-mersun dieselmallissa jyllää Renaultin moottorit. Fordin dieselit ovatkin sitten PSA'n ja Fordin yhteistuotoksia.
Kyllä vielä parhaat kiisselit tulee merkkelin mailta. Nyt on puhuttu vain nissanista jne jne... mutta miten olis noi pienemmät 1,6 "toy ota" kunnes auton saat moottori jotka tulee saksasta. Itselläni ollut nyt vasta 1/2 vuotta saksalainen tylsä 4-veto tomaatti jonka keskikulutus on tuolla jaksolla ollut 5,9l/km ajoa 25kiloo.
Maavaraa löytyy normaalia enemmän hyvä ajettava jopa liian tylsä mutta onneksi siitä saa painettua ajonautinto nappia(lue esp:t sun muut liikkeen estot pois päältä)
Hinnaltaa laitteet taitaa asettua halutun yläpuolelle mutta harkinnan arvoinen. Itse arvostan että autossa mukavuutta/ajettavuutta ja tähän asti sitä on löytynyt vain pornokaaroista ja kyseisetä laitteesta. Kmeset joita olen tähän mennessä ajanut eivät pääse ajettavuudessaan samaan.
 

VesA

In Memoriam
Vs: Kyytipeli?

My.Ai.Hu sanoi:
Kyllä vielä parhaat kiisselit tulee merkkelin mailta. Nyt on puhuttu vain nissanista jne jne... mutta miten olis noi pienemmät 1,6 "toy ota" kunnes auton saat moottori jotka tulee saksasta. Itselläni ollut nyt vasta 1/2 vuotta saksalainen tylsä 4-veto tomaatti jonka keskikulutus on tuolla jaksolla ollut 5,9l/km ajoa 25kiloo.
Maavaraa löytyy normaalia enemmän hyvä ajettava jopa liian tylsä mutta onneksi siitä saa painettua ajonautinto nappia(lue esp:t sun muut liikkeen estot pois päältä)
Hinnaltaa laitteet taitaa asettua halutun yläpuolelle mutta harkinnan arvoinen. Itse arvostan että autossa mukavuutta/ajettavuutta ja tähän asti sitä on löytynyt vain pornokaaroista ja kyseisetä laitteesta. Kmeset joita olen tähän mennessä ajanut eivät pääse ajettavuudessaan samaan.

Saksalaiset eivät ole juuri kunnostautuneet patarautamoottorien tai vetolinjan teossa enää pitkään aikaan.. maine on menneiltä vuosilta nyt 20 vuotta vanhoista padoista. Uusiin on fiilattu paljon hienoja ominaisuuksia, mutta tuppaavat nykyään hajoilemaan, vähän niinkuin Italian tauti. Niinpä kun jotain autoa harkitsee merkkifoorumi on pakollista luettavaa myös mersun, VAG:n ja BMW:n tuotteiden ostoa harkitessa.. mutta ensin pitää tietää aika tarkkaan mitä on harkinnut ostavansa koska juttua on paljon. Pulma on kyllä aika ankara, kaikkea ei saa helpolla samassa paketissa. Esmes VAG:n vehkeistä on hiukan korotetulla alustalla malleja, mutta siellä on myös pitkä lista komponentteja joihin ei kannata liikaa kilometrejä toivoa, malliversio pitää valita taitavasti.
 

My.Ai.Hu

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Juu asiaa tuo voorumien selailu. oli merkki mikä tahansa.

Mutta realismi ohjaa näköjään elämää. Euroopan alueella on menty eteenpäin
saaste normien kanssa jota ei ole aasiassa kiinnostuttu tekemään. Siitä esimerkkinä
on nissan/psa sekä nykyään toyota/bmw kuviot.
Suburubulla taitaa olla omat koneet vielä mutta miten pitkään?? mitsulla sama juttu
toistaiseksi omat koneet.

Toisaalta kun tulee uutta tekniikkaa niin vie aikansa että ne saadaan toimimaan ongelmitta.
Bemarillakin oli 2litrasissa nokikana koneissa ongelmia 09 jälkeen ja vasta -12 taidettiiin saada
asia kuntoon... TOIVOTTAVASTI.

Mutta ei ole hellppoa noilla pikkukoneisilla voorteillakaan saati kansa-auto tuotteillakaan..
volkkarilla kuulemma on pikkukoneisiin jo valmiina alakertoja jota voi heitellä menemään... ja niitä kuulemma menee. Sama koskee voorttia ja niissä on nuo 1 litraiset on pahimpia toistaiseksi.

Mutta sitten varoituksen sana. esim tuskin kaikista autoista kirjoitellaan voorumeilla...
ja ei pdä uskoa yhtä kirjoittajaa. Yksi viallinen auto esim 20000 joukossa ei tee jostakin sutta.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Saksandiisselien "lujankoneemaine" kumpuaa ajalta jolloin 200D mese kulki kaasu pohjassa 120 ja 300D 150 kilsaa tunnissa.
Paljon noilla koneilla ajettiin, paljon korjattiin ja paljon hinattiin talvella käyntiin kun ei avaimesta lähteneet.
Kaverini kivikovana 300D-mersumiehenä koeajoi aikoinaan pösöä (malli 605) jossa oli 2,1TD moottori ja jo etukäkeen sanoi että noin pieni naku ei jaksa noin isoa autoa viedä mihinkään mutta muutti mielensä motarilenkin jälkeen.
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Jos vähänkin vilkuilee tuonne nettiauton puolelle niin aika paljon siellä on niitä 500+tkm ajettuja saksalaisia dieseleitä, eli en nyt ihan purematta niele selityksiä hajoavista moottoreista ;D
Tottakai tuohon kilometrimäärään jotakin jo rikkoutuu mutta aina kun on kyse mekaanisesta laitteesta niin se riski on olemassa, merkistä riippumatta. Netin syövereistä löytyy kyllä tarinaa joka merkistä ja mallista puolesta ja vastaan, niitä lukemalla saa jonkinlaisen käsityksen kulkineista mutta yleensä siellä kirjoitellaan siitä 1:stä rikkoutuneesta autosta 10000ehjästä, ja ihminen on siitä hassu eläin että se yleistää välittömästi kaikki tuon merkkiset ja -malliset on huonoja autoja.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: Kyytipeli?

Totta puhut.Tuskin silti tuo +500 tkm johtuu pelkästään siitä että moottori on saksalainen. Nuo kilsat ajaa kyllä muunmaalaisillakin moottoreilla.
 
J

Jumifi

Vieras
Vs: Kyytipeli?

Tuollainen uusi Dusteri: http://www.nettiauto.com/dacia/duster/6198317
Senhän voi rekisteröidä vaikka pakuksi jos ei takapenkkiä tervitse.

Vai kuinka vähällä sen pitää kulkea? Mikä on se nykyinen kulkupeli?
 

nackerton

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

Daimler ostaa nykyään pienemmät dieselit Renaultilta, kohta valikoimassa taitavat olla vain isommat OM651 R4 ja OM642 ja V6. Toyota taas lopetti diesel-kehityksensä kokonaan, ja ostaa moottorit BMW:ltä. Autoteollisuus valuu pikkuhiljaa siihen, että merkkiä valitessaan ostaa pelkkiä mielikuvia.
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: Kyytipeli?

pökö sanoi:
Totta puhut.Tuskin silti tuo +500 tkm johtuu pelkästään siitä että moottori on saksalainen. Nuo kilsat ajaa kyllä muunmaalaisillakin moottoreilla.

Kyllä muillakin ajetaan suuria määriä ilman ongelmia, Volvojakin löytyy nyt esimerkiksi. Muita en ole niin seurannutkaan, varmasti niitäkin löytyy.Tai no vanhempia Hiaceja on ainakin aika huikeilla ajomäärillä tullut vastaan ;D

nackerton sanoi:
Daimler ostaa nykyään pienemmät dieselit Renaultilta, kohta valikoimassa taitavat olla vain isommat OM651 R4 ja OM642 ja V6. Toyota taas lopetti diesel-kehityksensä kokonaan, ja ostaa moottorit BMW:ltä. Autoteollisuus valuu pikkuhiljaa siihen, että merkkiä valitessaan ostaa pelkkiä mielikuvia.

Jokunen vuosi sitten olikohan TM-lehti esitteli yhdellä aukeamalla miten eri autovalmistajat ovat kompuksessa toistensa kanssa. Ei ollut yhtään automerkkiä joka ei olisi ollut jonkin komponentin kautta yhteydessä toiseen merkkiin, eli olet harvinaisen oikeassa tuosta mielikuvamyynnistä :)
 
Back
Ylös Bottom