Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo valitettavasti Linuxeilla tuntuu olevan valtava hinku matkia Windowsia.Jotkut ovat jopa hyvinkin windows-like, joten siirtymän kynnyskin lienee jo melko matala.
Miksi pitäisi päivittää 10:stä?Ei kelpaa Windows 11 tai uudemmille
Sama juttu, tuota ex. työkonetta (nyk. oma kone) ei saa Win11 päivitettyä, vaikka kuinka oli aikansa tehokkaimpiaMiksi ei pitäisi? Työkoneessa on jo pidemmän aikaa ollut Windows 11, enkä keksi yhtään syytä miksi en haluaisi ajaa sitä myös kotikoneessa.
Siis lähinnä mitä haittaa, ettei päivitä. Juuri saamassani duunikoneessa on 10 ja omaa konettanikaan en ole päivittänyt 11, vaikka joka päivityksessä kehottaa puoliväkisin. Onko 11 jotain erityisesti parempaa? En ole edes 11 vielä kokeillut.Miksi ei pitäisi? Työkoneessa on jo pidemmän aikaa ollut Windows 11, enkä keksi yhtään syytä miksi en haluaisi ajaa sitä myös kotikoneessa.
Kuten sanoin, henkilökohtainen näkemys, olisi ehkä pitänyt kirjoittaa enkä itse keksi yhtään syytä miksi en haluaisi ajaa sitä myös omassa kotikoneessa.Siis lähinnä mitä haittaa, ettei päivitä. Juuri saamassani duunikoneessa on 10 ja omaa konettanikaan en ole päivittänyt 11, vaikka joka päivityksessä kehottaa puoliväkisin. Onko 11 jotain erityisesti parempaa? En ole edes 11 vielä kokeillut.
Tuohon syyhyn en ole vielä kertaakaan törmännyt... syinä on n+1 tapauksessa poikkeuksetta ollut, että maksaa "liikaa" eikä riskejä myönnetä ennen kuin vahinko sattuu omalle kohdalle. (Ja kun riskit realisoituu n+1 hintalapussa onkin yllättäen "ok" kunhan ensin haukutaan syyttömät.)Työelämässä olen noin N+1 kertaa törmännyt siihen, että systeemin X uudehko versio olisi sekä tarpeellinen että kiva, mutta ei voi päivittää kun riski ja vaiva on liian iso kun ollaan niin paljon perässä.
Eikköhän se syy siihen päivityksen välttelyyn ole vaan se että MS on opettanut että jotain hajoaa aina kun päivittää, jonka takia vältellään jopa turvapäivätyksien asentamista, eikä vaan versiopäivityksiä.Muuten olen kyllä sitä mieltä että siellä alakerran kuumassa paikassa on ihan oma nurkkansa niille jotka eivät viitsi pitää systeemeitä ajan tasalla. Työelämässä olen noin N+1 kertaa törmännyt siihen, että systeemin X uudehko versio olisi sekä tarpeellinen että kiva, mutta ei voi päivittää kun riski ja vaiva on liian iso kun ollaan niin paljon perässä.
Virtulla vaan menetetään ihan tolkuton määrä koneen tehoistaLinuxin KVM virtualisointiin saa softa TPM 2.0 pluginin. Eli linux koneeseen ja sitten ajaa windowsin virtuaalisena siinä, vaikka full screen tilassa. Jos nyt windowsia oikeasti tarvitsee.
Öö.. Eipäs?Virtulla vaan menetetään ihan tolkuton määrä koneen tehoista![]()
Netistä muuten löytyy työkalut, joilla voi asentaa Windows 11 vanhaan koneeseen. Päivityksessä ohitetaan nuo TPM ja muut vaatimukset. Itse olen päivittänyt useita koneita.
Eikö siinä ole asennusvaiheessa mahdollisuus säilyttää tiedostot?Tuossakin taitaa olla sellainen harmi, että kyseessä ei ole päivitys, vaan uudelleenasennus. Eli menetetään kaikki asennetut ohjelmat jne.
Minulla on W11 vuoden 2008 Lenovo t61p:ssa. Rufus apuohjelmalla saa W11 asennusestot poistettua. Ne ovat ihan yksinkertaisia rekisterimerkintöjä. Taitaa nyt olla kolmessa vanhemmassa läppärissä 11.Sama juttu, tuota ex. työkonetta (nyk. oma kone) ei saa Win11 päivitettyä, vaikka kuinka oli aikansa tehokkaimpia![]()
Minulla on W11 vuoden 2008 Lenovo t61p:ssa. Rufus apuohjelmalla saa W11 asennusestot poistettua. Ne ovat ihan yksinkertaisia rekisterimerkintöjä. Taitaa nyt olla kolmessa vanhemmassa läppärissä 11.
Minusta 11 on ihan ok ja parempi kuin 10. Linux toki hoitaa hyvin homman vanhemmissakin koneissa.
Se asenus 2 säilyttäisi ohjelmat ja tiedostot,jos oikein ymmärsin ? Vatii rekisteriin muutoksia,vaarallista meikäläiselle.Täälläkin oli näköjään myös ohje sille miten päivitys w10 -> w11 onnistuu, https://thesecmaster.com/step-by-st...Upgrade_to_Windows_11_on_Unsupported_Hardware
Mutta tapahtuuko siinä sitten,että Microsoft sulkee W 10/11 ilmoittamatta,kuten keskustelun aloituslinkistä voi päätellä,kun osia vaihdettu?Osalle emoista voi sen tpm2 modulin hommata jälkikäteen.
Joihinkin voi onnistua prossunkin vaihto uudempaan (rajatapauksia, juuri tietyn ikäisten koneiden kanssa voi onnistua)
Tuliko koneesta W-11 kelpoinen tuossa kohtaa?minulla ei jäänyt kuin vanha prossu, vaati todellakin vain kirjautumisen mikkitunnareilla
seiskasta lähtien vain olen päivittänyt ongelmitta
Näinkö se tapahtuu?
tuli, olen aina päivittänyt heti kun uusi versio on tullutTuliko koneesta W-11 kelpoinen tuossa kohtaa?
Microsoft yhteisössä on juttua asian tiimoilta!
Ei ole mitään erikoista ollut ja päivitykset toimii normaalisti ym. Minulla on vanhoja töistä kannettuja ser-läppäreitä, jotka ihan leikkikäytössä. On linuxia ja windowsia. Koneet olleet W7 lisensiillä ja sillä asentuu myös 11. Jos w10 on toiminut koneessa, 11 toimii ihan samalla tavalla. Näyttää freesimmältä.![]()
Windows 11 on sittenkin ulottuvillasi
Oletko yksi niistä monista, jotka ovat saaneet tietää, ettei Windows 11 toimi tietokoneellasi, koska kone ei täytä Microsoftin vaatimuksia? Yllätys yllätys: uudella ja kätevällä tavalla päivitys onnistuu sittenkin!etunurkka.kotimikro.fi
Tossa siitä. Tietysti Microsoft varoittaa tieturva ongelmista.
Onko tullut vastaan jotain ongelmia,kun olet päivittänyt W-11:sta koneeseen joka ei täytä laitevaatimuksia?