Liikenneturvallisuus -nyt

Mikki

Hyperaktiivi
Infrapunalidarit toimivat paremmin ja samoin mikroaaltotutkat.
Mutta yksikään auto ei voi ajaa kuitenkaan ILMAN kameranäkymää, pelkillä tutkilla. Tuollaista kukaan tuskin on edes ehdottanut.
Ja sitten kun kamerat näkee esteettä... niinpä....

Viimeksi muokattu:

Mikki

Hyperaktiivi
Olisi mukavampaa vain ajella itse vs. jännittää kädet 5 cm ratista koska auto vaatii ottamaan hallinnan itselleen, kuten se videolla monet kerrat tekeekin. Kuten kotte ylempänä sanoikin.
Mutta keli oli kyllä jo raju.... sitä et voine kiistää. Ja tuo ajoi "MadMax" moodissa, mikä ei ehkä ollut optimivalinta muutenkaan. :)
Eikä nuo pari varoitusta vetänyt FSD:tä pois päältä.

Tuo keli ei toki ollut hyvä ihmiskuskeillekkaan... ja luulen että 90% jää kotiin mieluummin kuin lähtee tuollaisin keleihin.

Viimeksi muokattu:

kotte

Hyperaktiivi
Mutta yksikään auto ei voi ajaa kuitenkaan ILMAN kameranäkymää, pelkillä tutkilla. Tuollaista kukaan tuskin on edes ehdottanut.
Riippuu aallonpituuksista, mutta esimerkiksi liikennemerkkejäkään ei todellakaan voi tulkita kuin näkyvän spektrin aallonpituusalueella. Tosin "tie" voisi aivan hyvin lähettää mm. nuo tiedot (monin verroin halvemmalla ja luotettavammin, mitä liikennemerkkien pystyttäminen ja ylläpito kustantaa ja sääolosuhteet sallivat vuoden mittaan).

Mikki

Hyperaktiivi
Niin tai näin, mutta kukaan missään ei tee autoa, joka ajaa itsestään ilman kameroita. Mutta ilman tutkia ja lidaria tekee.

Antero80

Vakionaama
Muskelohan hehkutti aiemmin S:n ja X:en tutkia, koska ne pystyivät näkemään tapahtumia jopa edessä olevan liikenteen takaa heijastuksien kautta. Ja tietysti ne toimivat myös huonossa valaistuksessa ja kelissä, jossa kameroilla ei enää tee oikein mitään.

Hehkutus loppui siihen, kun ne jätettiin kustannussyistä autoista pois.
Eikö Tesla muutenkin kilpaile agressiivisesti hinnalla Kiinalaisia autoja vastaan?
Vai onko vain netistä tarttunut ajatus että ne olisi aika pitkälle halpuutettuja autoja?

Tietysti jos softa on parempi kuin muilla voisi FSD:n kanssa auttaa.

Viimeksi muokattu:

Matti1965

Aktiivinen jäsen
Tuskin kukaan. Mutta silti YouTubessa on paaaljon videoita kun automaattiohjaus väistää vaaratilanteen. Tesla ei todellakaan tiputa FSDtä päältä jos hirvi hyppää eteen.

Sitä vain korjasin.

Täydellinen se ohjelmisto ei taatusti ole. Mutta silti per kilometri se on ajanut vähemmän kolareita selvästi kuin ihmiskuskit.

Kannattaa muistaa että tasan joka toinen kuski on keskimääräistä huonompi. Jos FSD on piirunkaan turvallisempi kuin keskimääräinen kuski, se väistämättä ajaa silloin vähemmän kolareita. Parhaat kuskit varmasti ylittää sen kyvyt kirkkaaasti
Väärillä raiteilla ollaan kun ajatellaan sinun näkökantaa. YT ei ole se oikea kanava. Eikä varsinkaan Tesla. Liikenteessä pitää osata hoitaa itse hommat kuljettajana. Siihen ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Mutta ymmärrän kyllä hyvinkin sun näkökannan, itse olen tekniikasta kiinnostunut, mutta olen vanha enkä omista Teslaa.

Viimeksi muokattu:

Esäätäjä

Vakionaama
Väärillä raiteilla ollaan kun ajatellaan sinun näkökantaa. YT ei ole se oikea kanava. Eikä varsinkaan Tesla. Liikenteessä pitää osata hoitaa itse hommat kuljettajana. Siihen ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Mutta ymmärrän kyllä hyvinkin sun näkökannan, itse olen tekniikasta kiinnostunut, mutta olen vanha enkä omista Teslaa.
Kun ikää on 75-80 niin fsd tapaisesta on varmasti hyötyä kun reaktionopeus ja huomiokyky heikkenee. Yleensäkin se oma ajotaito koetaan paremmaksi kun onkaan, peukkua sille joka ajaa ajotaitonsa mukaisesti, mieluummin tietysti ikäihmisenä ei vilkkaampaan aikaan liikenteessä.

mobbe

Vakionaama

mobbe

Vakionaama
Vaara ohi vai oliko mitään droonia olemassakaan vaan jos kyseessä olikin viranomaisten testi miten vaaratiedote leviää ja miten reagoidaan.Edelliset kolme droonia lopulta löydettiin tästä ei mitään jälkiä toistaiseksi, testiä tukee se että ajankohta aamuyö työpäivä tulossa mutta pyhäpäivän jälkeen hieman hiljaisempi päivä kun moni oli vapaalla kompromissi jossa saadaan etsitty näyttö mutta vain vähän haittaa

sulo_s

Vakionaama
Minä en vaan millään luota mokomiin tietokoneohjaimiin. Näyttäkää minulle yksi 10v toimiva tietsari tai edes yksinkertainen ABS , joka toiminut koko ajan n. 10v. Puhumattakaan sen suomalaisen auton keski-iän .

yksinkertaisesti, haluan hallita laitteeni, vaikka huonosti. Syyllinen löytyy peilistä, jos peili vielä huurtuu.

pamppu

Hyperaktiivi
90-luvulla elektroniikka ja tietokoneboksit ajoneuvoissa alkoi jyrkästi yleistyä. Toki matkaan mahtuu kärähtäneitä ECUja sun muuta, mutta niin ne mekaanisetkin osat vaatii huoltoa. Valtaosa tuosta elektroniikasta toimii edelleen nyt 30-40v myöhemmin, ellei ole aiemmin paalattu koko ajokkia.

Läppäritkin on 9 ja 16 vuotiaat ja myös kaapin perällä oleva 21 vuotias powerbook on toimiva, joskaan sillä ei enää oikein käyttöä ole keksittävissä. 10 vuotta ei ole mitään laadukkaille kamoille.

En ole huolissani noista paikallisista komponenteista, mutta tuo samperin hinku rakentaa joka asia pilvipalveluksi on kyllä hanurista. Lakkaako penkinlämmitin toimimasta 10 vuoden päästä, kun valmistajan serveri ei enää myönnä lisenssiä sen käynnistämiseen…

Arvostaisin ja ostaisin mielellään autoja, joissa tälle linjalle ei ole lähdetty ja tämä täytyy selvittää ennen ostamista.

Back
Ylös Bottom