Meniköhän VILP-mitoitus pieleen?

kaihakki

Vakionaama
No mikset laittanut tilalle uutta halpiskonetta, jossa cop hieman parempi ja muutenkin enempi tätäpäivää ominaisuuksiltaan ja asetuksiltaan säädettävämpi?
Selvittelin kyllä eri vaihtoehtoja, mutta Panan hinta oli 3990,- euroa + toimituskulut oli kuitenkin melko edukas ja koneen laatu on hyvä. Lisäksi foorumilla on paljon kokemusta ja keskustelua Panan laitteista.
Lisäksi putkiasennukset oli helppo tehdä itse. Sähköasennuksetkaan ei paljoa maksanut; tarvikkeineen alle 500,- euroa.
On nyt kuukauden verran toiminut ja lupaavalle näyttää.

Viimeksi muokattu:

pumpisti

Aktiivinen jäsen
No mikset laittanut tilalle uutta halpiskonetta, jossa cop hieman parempi ja muutenkin enempi tätäpäivää ominaisuuksiltaan ja asetuksiltaan säädettävämpi?
Mihin viittaat näillä halpiskoneilla? Itselläkin olisi kova hinku saada päivitettyä VILP vähän uudempaan, mutta ei huvita maksaa 10k siitä.

Esäätäjä

Vakionaama
Selvittelin kyllä eri vaihtoehtoja, mutta Panan hinta oli 3990,- euroa + toimituskulut oli kuitenkin melko edukas ja koneen laatu on hyvä. Lisäksi foorumilla on paljon kokemusta ja keskustelua Panan laitteista.
Lisäksi putkiasennukset oli helppo tehdä itse. Sähköasennuksetkaan ei paljoa maksanut; tarvikkeineen alle 500,- euroa.
On nyt kuukauden verran toiminut ja lupaavalle näyttää.
Pana varmaan sellainen "varma valinta", lähinnä tuli vaan siitä tuo kysymys kun vanhaan ultiin olit kokonaisuudessaan tyytyväinen vaikka vähän sellainen oli kun oli.
Itsellä oli sama tilauksessa mutta peruin kun viivästyi jolloin asennus olis mennyt seuraavaan sulan maan aikaan. Samalla tuli noita ultin monobloc koneita tyrkylle ja otin riskin kun menetys ei niin suuri ja tarve koneelle ei niin kriittinen. Taitaa mennä harrastuksen puolelle mulla.

kaihakki

Vakionaama
Ultimate 5000 EEV valinta 11 vuotta sitten oli sellainen tapaus, että kukaan LVI firma ei suostunut tekemään tarjousta, jossa VILP pyörisi nykyisen 2000 litran varaajan kyljessä. Jokainen väitti, että pitää purkaa systeemit ja laittaa uutta peliin.
Koska halusin kuitenkin lähteä VILP maailmaan, koska niihin aikoihin oli sähkölasku alkanut hirvittää ja jotain piti tehdä asialle. Niinpä valitsin markkinoiden halvimman laitteen ja asensin sen itse kaikilta osin. Sehän on töpselikone, niin ei tarvinnut sähköasentajaakaan. Kylmäkoneasentaja tarvittiin ja se jonkun verran veloitti. Hankinta onnistui kaikin puolin.

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Onhan noita viime vuosituhannella kytkettyjä maalämpöpumppuja edelleen käynnissä
Mutta minkä verran niitä sitten on korjattu ? Vaihdettu kompura siis käynyt melko kauan, noin 18 vuotta mutta ensimmäinen mennyt 7 vuoden iässä?

"Käytetty, mutta täysin toimiva maalämpöpumppu erittäin tilavalla varaajalla ja 8-9kW:n lämmitysteholla. Lämpöpumppu on otettu käyttöön 1998. Kompressori uusittu n. 2005."

Back
Ylös Bottom