Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
--Make-- sanoi:Ps. mulla on ainakin toiminu todella hyvin IVT ja en milloinkaan harkinnut ja harkitse esim. ULTIMATE [/img]
--Make-- sanoi:Noh noh!
Kyllä tuossa Hirvosen tekstissä on paljon asiaakin eikä pelkkää kehumista eli ammattilaisten hommia on nuo testaamiset...
Ps. mulla on ainakin toiminu todella hyvin IVT ja en milloinkaan harkinnut ja harkitse esim. ULTIMATE![]()

Itse olen ottanut yhteyttä myyjään ja maahantuontiin useampaankin kertaan , koska pumpussani on ongelmia. Paras tulos on +10°C asteessa kulutus 1500W 20°C pyynnillä.... miksi he eivät reagoineet suureen poikkeamaan ja esimerkiksi pyytäneet maahantuojaa arkistamaan laitteen. sen asennuksen ja kylmäainetäytön tai toimittamaan uuden laitteen mahdollisesti viallisen tilalle.
"Jorma" Reinijule- sanoi:Jorma Reini![]()

Yritysten palvelualttiudessa valtavia eroja niin hyvässä kuin pahassakin.Samppa sanoi:Kysäisin hieman myös tuntoja Ultimatemarketista, sieltä sainkin nopsaan vastauksia. Muotoilen tästä jutun, jonka laitan esille myöhemmin. Daikinin kuulumisia vielä odottelen.
Samppa sanoi:Jussi Hirvosen kommentteja testistä:
http://www.jemimar.fi/suomipoikatestaa.htm
"SP:n testeissä IVT Nordic INVERTER 12FRN pumpulla saavutetaan paras säästö kaikilla paikkakunnilla kummankin kokoisessa esimerkkitalossa"
Yritin saada selville ultimaten COP kertoimia mutta eivät pystyneet(halunneet) niitä sanomaan joten tästä päätellen osakuorma-COP:it ovat todennäköisesti melko alhaiset. Tätä kautta myös vuotuinen COP pienenee oleellisesti eikä rahoilleen saa niin suurta vastinetta kun testi antaa ymmärtää.

jule- sanoi:Löytyykö joltain datoja tuohon Hirvosen mainitsemaan IVT Nordic Inverter FRN12 tai GRN12 pumppuun?![]()
![]()
![]()
Eipä näkynyt kuin 12 FR-N malli.tet sanoi:jule- sanoi:Löytyykö joltain datoja tuohon Hirvosen mainitsemaan IVT Nordic Inverter FRN12 tai GRN12 pumppuun?![]()
![]()
![]()
Råd&Rön testituloksista löytyy tuo FRN12: http://www.radron.net/upload/tabeller/2006/060816_kompl_3_luftluftvarmepump.pdf. GRN-mallista en ole kuullutkaan.
COP sanoi:Sanyo muuten ilmoittaa esitteessään selkeästi cop-arvon mittausperusteet näin "ulkolämpötila +7, sisälämpötila +20, kompressoriteho 50%.
pahka sanoi:Säästöpotentiaalin laskentakaavan peruste on suuri mysteeri ja sen johdosta en ymmärrä lainkaan
mitä sähköpotentiali tarkoittaa.Aivan kuin kaavassa ei otettaisi huomioon sitä, jos pumppu ei tuota vuodessa
20 000 kwh:ta energiaa, niin se energia pitää tuottaa muulla tavoin kuin ILP:llä.
pahka sanoi:Huh huh, en oikein uskalla antaa vastausta, mutta aika lähelle vastaus on tuo, mitä 'tet' kirjoittaa![]()
tet sanoi:En ymmärtänyt minäkään, mitä on artikkelin laatijan ajukopassa vilistänyt kun on tuollaisen kaavan vääntänyt.Mutta tarkemmassa tarkastelussa selviää, että taulukon viimeinen sarake "säästöpotentiaali" on todellisuudessa juurikin se sähkömäärä, joka tarvitaan suorasähkölämmitykseen ko. talossa vuoden aikana. Toisin sanoen pienempi lukema on parempi, vaikka sarakkeen otsikko antaa ymmärtää että suurempi on parempi.