Vs: MSZ-LN
Sulatuksen aikana sisäyksikkö menee helposti 20 astetta pakkaselle - kyllä sen lämpömittarilla huomaa. Jos vehje sulattelee turhaan niin se on lämmitysajasta pois ja energiaa vielä pumpataan talosta ulos joka sulatuksella.
Peugutin sanoi:Olisi kätevää jos melcloudista näkisi sulatusvälit. Minulla laite niin kaukana olohuoneesta, etten pysty kuulemaan kuinka laite ky, mutta välillä sisäyksikkö alkaa suhisemaan erilaisesti, onko se sitä sulatusta. Jos laitan mittarin seuraamaan lämpötilaa, niin saanko sulatusvälit selville sitä kautta?
tämä mystinen sulatus putkahtelee jatkuvasti esiin kirjoituksissa, mutta olen jostain lukenut että kaikki uudet laitteet olisi jo uudella softalla. Minun laitteeni on asennettu elokuun lopussa niin voisi kuvitella, että softa on päivitetty.
Voisiko joku kertoa, paljonko se vanha ver. uusi softa eroaa hyötysuhteelta eli montako euroa säästän kuukaudessa softan perusteella? Onko kysymys periaatteista vaiko oikeasta todellisesta hyödystä? Kauanko ko. sulatus kestää prosesseineen ja tuleeko sulatuksen aikana laisinkaan lämpöä vai puhaltaako jopa kylmää silloin?
Kiitos ja anteeksi tietämättömyyteni.
Sulatuksen aikana sisäyksikkö menee helposti 20 astetta pakkaselle - kyllä sen lämpömittarilla huomaa. Jos vehje sulattelee turhaan niin se on lämmitysajasta pois ja energiaa vielä pumpataan talosta ulos joka sulatuksella.