mertsi1340
Jäsen
Aluksi pyydän anteeksi jos teksteissä esintyy virheitä. Suomi ei ole äidinkieleni.
Tänään puhuin IVT:n edustajan kanssa ja tässä tiivistelmä:
- Meillä putkien pituus on noin 2 m. Olin lukenut IVT asennusmanuaalista, että lyhyin sallittu putken pituus on 3 metriä. Kysyin häneltä miksi meillä näin ja hän sanoi vanhoissa mallissa minimi oli 3m mutta uusissa (meillä on kuulema uusin malli) vain 1 metri. Hän väitti tuo 3m:kin on vain äänen takia. hän lupasi lähettää minulle meidän mallin oikean manuaalin.
- Samassa (vanhassa) manuaalissa sanottiin "laite on suunniteltu käytettäväksi -15C -pakkaseen saakka. Jos pakkanen laskee pidemmäksi aikaa alle -15C, kytke pumppu pois kaukosäätimestä (ulkoyksikön talvivarustus jää toimimaan uudelleen käynnistystä varten)." Kysyin häneltä miten on kun manuaali puhu -15C saakka kun taas myyjä väitti -20C:ssa COP on vielä 2 jne.
Mitä minun tulee tehdä kun lämpötila laskee alle -25C? Hän vastasi, että pumppua ei tulee sammuttamaan milloinkaan. Sen COP on vielä -25C vähintään 1 ja se tuottaa edelleen lämpöä. Hän sanoi uudelleen käynistys ei ole hyväksi laitteelle jos se on ollut kovassa pakkasessa pois päältä ja myöhemmin kun pakkanen ei ole niin kova mutta silti jotain -20C tai -15C sitä käynnistetään. Hän mainitsi esimerkinä auton kylmäkäynnistyksen haitoja jotka ovat samoja kuin ILP:n pumpun käynnistys kovalla pakkasella.
- Kysyin miten voin käyttää laitetta vain puhaltimena maksimi nopeuksilla? Se ei kuulema ole mahdollista LÄMMITYS toiminnossa mutta ehkä KOSTEUDENPOISTO toiminnossa sitä voidaan käyttää puhaltimena. Vanhassa mallissa VAIN PUHALLIN tominto oli saatavana. Nyt kun sisälämpötila on esim. 23C asetan halutuksi lämpötilaksi 21 C ja FAN maksimiasentoon. Se pyörii täysillä ehkä 2 min. ja sen jälkeen se hidastuu.
Jos joku teistä tiedä miten se onnistuu kerro minullekin. Etukäteen kiitoksia!
- meidän sisäyksiköstä kuuluu tiuhan tahtiin naksuttavia ääniä. Minusta nämä ei voi olla lämpölaajenemisesta johtuvia koska laite on ollut päällä monta tuntia samalla lämpötilassa ja se on jo laajentanut tarpeeksi eikä tarvitse naksua 3-5 minutin välein. Se on niin kova että joskus yöllä herään äänestä:evil: . Hän ei osanut selittää sen ja nyt pitäisi tutkia vielä lisää.
Nämä olivat tärkeimpiä asioita jotka ovat jääneet mieleen.
Jos täällä on muita IVT käyttäjiä olisi mukava kuulla teidän kokemukseísta.
Muuten netistä löytyy IVT:n vanhan mallin käyttöojheet täältä.
Tänään puhuin IVT:n edustajan kanssa ja tässä tiivistelmä:
- Meillä putkien pituus on noin 2 m. Olin lukenut IVT asennusmanuaalista, että lyhyin sallittu putken pituus on 3 metriä. Kysyin häneltä miksi meillä näin ja hän sanoi vanhoissa mallissa minimi oli 3m mutta uusissa (meillä on kuulema uusin malli) vain 1 metri. Hän väitti tuo 3m:kin on vain äänen takia. hän lupasi lähettää minulle meidän mallin oikean manuaalin.
- Samassa (vanhassa) manuaalissa sanottiin "laite on suunniteltu käytettäväksi -15C -pakkaseen saakka. Jos pakkanen laskee pidemmäksi aikaa alle -15C, kytke pumppu pois kaukosäätimestä (ulkoyksikön talvivarustus jää toimimaan uudelleen käynnistystä varten)." Kysyin häneltä miten on kun manuaali puhu -15C saakka kun taas myyjä väitti -20C:ssa COP on vielä 2 jne.
Mitä minun tulee tehdä kun lämpötila laskee alle -25C? Hän vastasi, että pumppua ei tulee sammuttamaan milloinkaan. Sen COP on vielä -25C vähintään 1 ja se tuottaa edelleen lämpöä. Hän sanoi uudelleen käynistys ei ole hyväksi laitteelle jos se on ollut kovassa pakkasessa pois päältä ja myöhemmin kun pakkanen ei ole niin kova mutta silti jotain -20C tai -15C sitä käynnistetään. Hän mainitsi esimerkinä auton kylmäkäynnistyksen haitoja jotka ovat samoja kuin ILP:n pumpun käynnistys kovalla pakkasella.
- Kysyin miten voin käyttää laitetta vain puhaltimena maksimi nopeuksilla? Se ei kuulema ole mahdollista LÄMMITYS toiminnossa mutta ehkä KOSTEUDENPOISTO toiminnossa sitä voidaan käyttää puhaltimena. Vanhassa mallissa VAIN PUHALLIN tominto oli saatavana. Nyt kun sisälämpötila on esim. 23C asetan halutuksi lämpötilaksi 21 C ja FAN maksimiasentoon. Se pyörii täysillä ehkä 2 min. ja sen jälkeen se hidastuu.
Jos joku teistä tiedä miten se onnistuu kerro minullekin. Etukäteen kiitoksia!
- meidän sisäyksiköstä kuuluu tiuhan tahtiin naksuttavia ääniä. Minusta nämä ei voi olla lämpölaajenemisesta johtuvia koska laite on ollut päällä monta tuntia samalla lämpötilassa ja se on jo laajentanut tarpeeksi eikä tarvitse naksua 3-5 minutin välein. Se on niin kova että joskus yöllä herään äänestä:evil: . Hän ei osanut selittää sen ja nyt pitäisi tutkia vielä lisää.
Nämä olivat tärkeimpiä asioita jotka ovat jääneet mieleen.
Jos täällä on muita IVT käyttäjiä olisi mukava kuulla teidän kokemukseísta.
Muuten netistä löytyy IVT:n vanhan mallin käyttöojheet täältä.