Niben sähkövastuksen käynnin esto

T

Tweaker

Vieras
Onko kukaan muu testannut sähkövastuksen käynnin esto -asetusta Nibellä?

Meillä on ollut n. kuukauden verran tuo kokeilussa ja näyttäisi, että ei niin herkästi menisi vastus päälle.

Manuaalissa kerrotaan tuosta asetuksesta(sähkövastuksen käynti) näin ->

"Tavallisesti sähkövastus jää päälle kompressorin
sammuttua, koska sen pysähtymislämpötila on saavutettu
(edellyttäen, että sähkövastus on kytketty
käyttöasentokytkimellä). Menolämpötila saa lisäksi
olla niinkin korkea kuin 65 °C."

Kun sitten vaihdetaan asetusta toiseksi(Sähkövastuksen käynnin esto) ->

"sähkövastus on käynnissä vain kompressorin ollessa
käynnissä (paitsi sulatustilassa). Samalla menolämpötilan
ylärajaksi tulee 60 °C."

Olen myös huomannut, että varaajan lämpötila olisi hieman matalampi tuolla asetuksella. Maksimi lämpötila tuolla asetuksella on normaali tilanteessa 53 astetta. Ennen asetuksen vaihtoa lämpötila oli 54 astetta.

Tällä asetuksella ehkä voi vielä vähän nipistää energiankulutuksesta :)

hamppy

Tulokas
Vs: Niben sähkövastuksen käynnin esto

Mulla on kans ollut esto päällä, ja tosiaan vaikuttaa et toimisi "järkevämmin" varsinkin näillä "välikeleillä" kun olen jo napsauttanut vastukset päälle.
Nyt kun on tuo esto päällä, niin ei mene niin herkästi vastuksille, oikeastaan ainoastaan silloin kun käytetään runsaasti kuumaa vettä tai sitten yöllä kun ei pumppu jaksa enää yksinään.

M

mubu

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Terve! Itse vasta tuore niben omistaja ja muutenkin sivistymätön amatööri. Ihmettelenkin sitä, että kun laitan tuon sähkövastuksen pois päältä niin lämmöt putoavat 30 asteen hujakoille niiten muuten ollessa yli 50 astetta. Kuitenkin talopaketin ohjeessa sanotaan että ulkolämpötilan ollessa yli 0 astetta, voi sähkövastuksen kytkeä pois päältä. Onko siis vehkeessäni joku säätö väärin vai olenko vain ymmärtänyt jotain väärin?

Espejot

Hyperaktiivi

mubu sanoi:
Terve! Itse vasta tuore niben omistaja ja muutenkin sivistymätön amatööri. Ihmettelenkin sitä, että kun laitan tuon sähkövastuksen pois päältä niin lämmöt putoavat 30 asteen hujakoille niiten muuten ollessa yli 50 astetta. Kuitenkin talopaketin ohjeessa sanotaan että ulkolämpötilan ollessa yli 0 astetta, voi sähkövastuksen kytkeä pois päältä. Onko siis vehkeessäni joku säätö väärin vai olenko vain ymmärtänyt jotain väärin?

Lämmön kulutus on ollut suurempaa mihin kompura pystyy... ja tähän voi olla monta syytä. Onko yöllä ollut reilusti kylmempää tms.
Meillä on ollut vastus pois jo vähän aikaa - nyt ulkona 0c ja pöntön lämpötila on +52c ja saunassa käytiin.... mutta lämmityksessä avustaa ILP joten Niben käyrää on voitu laskea "aika" alas. Lattiakierron lämpötila nyt +24c. Lisäksi tuloilman lämmitystä kuristettu.

Espejot

Hyperaktiivi

Viimme yönä oli -5c, vastus pois ja pöntön lämpötila 51c aamulla. Puoleenpäivään menessä ulkolämpötila oli noussut +1 asteeseen. Sitten alkoi pöntön lämpötila laskea +45c ... what the fuck...
epäilen ILP on laskenut lämmöntuottoa ja PIL joutunut kovempaan rasitukseen ... täytyy seurailla.

W

Willi Bohl

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

vuoden käyttelin tedasasetuksella, sitten kytkin eston päälle. Jos laitan puhalluksen A päiväksi, ainakin sulatustoiminto on useammin päällä, tänäänkin töistä tullessa kun ulkona -14'C, ja edellisen kerran kun kun äkkiä tipahti lähelle nollaa plussalta.
Haitanneeko tuo sulattelu usein sen isommin?

Back
Ylös Bottom