C
Cator
Vieras
Nyt olisi uusi Sanyon ilmalämpöpumppu seinällä. Olen itse melko noviisi näissä ilmälämpöpumppu asioissa. Toiminnassa olen huomannut jotain omituisuuksia. Kun laitan viilennyksen päälle ja ulkolämpötila on alle 12 astetta plussalla niin sisäyksikkö käy hetken hiljaa ja sen jälkeen alkaa puhaltamaan toiseksi isoimmalla puhallusteholla. Tehoa et voi pienentää mitenkään. Vaikka kaukosäätimestä laittaa silent moden päälle tai pienimmän puhallustehon, niin puhallin jatkaa puhaltamista isolla teholla. Sisäyksikkö vastaanottaa kyllä näppäinpainallukset kuittaamalla piippauksella. Olen myös huomannut että puhalluslämpötila ei ole kovinkaan viileä vaikka pyynti on vaikka 16 astetta. Lisäksi luin huvikseni nuo vikakoodit ja herjaa E13 vikaa. Eilen kävi kylmälaiteasentaja ja laittoi hiukan tavaraa lisää koneeseen ja sanoi että nyt pitäisi olla kunnossa. Näin päivisin kun ulkolämpötila on yli 15 astetta pumppu toimii kuten pitääkin. Olen tässä ollut yhteydessä asentajaan ja ahlselliin ja kummatkin vain levittelevät käsiään ja viimeisin kommentti ahlselliltä oli että laite on kunnossa. Tuntuu kummalta kun laite alkaa yöllä itsekseen huutamaan seinällä ettei saa nukuttua ja puhallusta ei saa pienemmälle. En käytä laitteessa mitään automatiikkaa, eli puhallus on manuaaliasennossa, laite viilennyksellä ja läpät manuaalisäädöissä. Kokeilin vielä resetoida laitteen ja kaukosäätimen, ei vaikutusta. Nyt kysyisinkin tekeekö teillä muillakin sanyo tuollaista? Saisipa ainakin varmuuden että olen oikeassa ja ahlsell väärässä