K
Kuulat
Vieras
On jäänyt sellainen fiilis, että olen suomen ainoa Oilon AirPro AW 20 ilmavesilämpöpumpun omistaja. Olis kiva kuulla muidenkin... :-X mitä luultavimmin huonoja kokemuksia. :-[
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuulat sanoi:On jäänyt sellainen fiilis, että olen suomen ainoa Oilon AirPro AW 20 ilmavesilämpöpumpun omistaja. Olis kiva kuulla muidenkin... :-X mitä luultavimmin huonoja kokemuksia. :-[
Kuulat sanoi:On jäänyt sellainen fiilis, että olen suomen ainoa Oilon AirPro AW 20 ilmavesilämpöpumpun omistaja. Olis kiva kuulla muidenkin... :-X mitä luultavimmin huonoja kokemuksia. :-[
Kuulat sanoi:Joo, noita AW 10 koneita tuntuu olevan jonkin verran.
Minun tapauksessa epäilys on herännyt ohjauskaapin mitoituksessa 20 kw koneelle. Kaikki helyt ohjauspuolella, kompuran käyntivirrat, lämpöreleen mitoitukset ja johdinpaksuudet viittaavat AW 10:een.
AW 20:ssä kuitenkin virrankulutus on melkein tuplat.
Jos yrität saada kompurasta irti enemmän kuin 52 astetta, alkaa laukomaan lämpörelettä, jonka säätö pitää myyjän ohjeen mukaan olla tapissa.
Tuskin AW20 on huonompi kuin AW10 jolla saa 57 asteista tehtyä ennen pressostaatihälyä.VesA sanoi:Kompurasta varmaan irtoaa tulistuksineen toistasataa asteista kaasua, mutta voi olla että paineita on rajoitettu niin ettei laitteella saa kovin paljon yli 52 asteista vettä tehtyä lauhduttimella.
oh5lep sanoi:Tuskin AW20 on huonompi kuin AW10 jolla saa 57 asteista tehtyä ennen pressostaatihälyä.
Se on itseasiassa kompressorin kontaktori jossa on säädettävä ylivirtasuoja. Sijaitsee säätökeskuksessa missä kaikki muukin logiikka. Tämän lisäksi on suojat kuumakaasun ylilämmölle (yli 130 astetta) ja nuo pressostaatit (31bar ja 0.3bar).VesA sanoi:Niin, tuon muutaman asteen siihen saa lisää jos lämpörelekatkaisun saa vaihdettua painekatkaisuun. Missähän päin konetta näissä mahtaa lämpörele olla lämpöä vahtimassa ?
oh5lep sanoi:Se on itseasiassa kompressorin kontaktori jossa on säädettävä ylivirtasuoja. Sijaitsee säätökeskuksessa missä kaikki muukin logiikka. Tämän lisäksi on suojat kuumakaasun ylilämmölle (yli 130 astetta) ja nuo pressostaatit (31bar ja 0.3bar).
Sama manuaali on AW10 ja 20:llä, joten kyllä se ohjausyksikkökin on sama. Kompuran maks. virrat 6A ja 14A, joten se virran rajoitinsäätö pitää varmaankin olla tapissaan. Joku sähkäri voisi tietysti mitata laukeaako se suoja maksimisäädöstä huolimatta liian alhaisella virralla.
Tai viekö kompura jostain syystä enemmän kuin tuo 14A.
Voisi tietysti kokeilla testivalikosta ajaa EVIä manuaalikäytöllä (puhallin nopea + EVI) ja katsoa laukeaako rele heti. Vikahan voi olla EVI piirissä jotenkin ja virtaa menee enemmän kuin pitäisi.
Tässä jotain ajatuksia..
Ohessa on kuva AW10:n virtarajoittimesta, säädetty arvoon 8A.VesA sanoi:Ehkä tyhmä kymysys mutta mahtaako siinä ylivirtasuojassa lukea maksimivirran arvo kyljessä tai saako sen surffailtua netistä ? Jos se tosiaan on 10-mallin loota voi suojakin olla vähän alamittainen kuten alkuperäinen kysyjä hiukan epäili.
oh5lep sanoi:Oletko kysynyt Oilonilta apuja?