Sama vika rahikaisella. Pumppu ottaa 4-6kWh per vrk, ja käy jatkuvaa katkokäyntiä. 100 neliön yksikerroksinen rivari, josta pumppu hoitaa n. 85 neliötä, rv 2003. Olen yrittänyt muuttaa asetuksia ja puhallussuuntia, mutta katkokäyntiä en ole pois saanut. Vasta kun mennään nollakeleille, alkaa pumppu käydä yhtenäisesti tai lähes. Kaksi sulatusta olen koko syksynä kuullut. Nyt normaalina asetuksena ollut pyynti 23 (toteuma n.22), puhallus man 2 ja puhallus sivusuunnassa suoraan eteenpäin sekä suhteellisen alas, tehdasasetuksista alaspäin.
Itseasiassa, meillä tämä tilanne on edennyt siihen, että pumppu huilaa lähes koko ajan, ja lämpö tehdään takalla. Ei ehkä kustannustehokasta, mutta sisäyksikkö on suhteellisen lähellä makkareita, ja vaikka tasainen käyntiääni man 2 puhalluksella ei häiritse liikaa, jatkuva katkokäynti ottaa korvaan ehkä hieman liikaa. Toki, kyllä tähänkin jo tottui, mut takan polttaminen on kivempaa. Takan polttamisen aloittamisen jälkeen pumpulle menee enää kilowatti, korkeintaan kaksi per vrk. Ehkä pakkaskeleillä pitää unohtaa takka vähänksi aikaa, ja nauttia pumpusta käyttöalueellaan. Katotaan sitten missä lämpötilassa pumpun teho loppuu, ja takkaa saa taas käyttää.
Rafu tässä jo onkin noita minimitehoja maininnut. Minkälaisia minimitehoja muut ovat mitanneet, siis minimiottotehoja lämmityksellä. Itse en meinaa alle 400 watin päästä mitenkään, 410-440 on normialue meillä, ja jatkuvaa katkokäyntiä siis. On nimittäin "hieman" matkaa valmistajan mainitsemiin minimiottotehoihin (65W?).