Rahtilaivojen palot

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Luulisi noita palavan maakuljetusten ja erilaisten varastointien aikana myös. Uskoisin palaneiden määrän olevan myös lukumäärällisesti jo sitä luokkaa, että niistä alkaisi muodostua jonkinlainen tilastollinen otanta. Valmistajan puolella asiaa voidaan ehkä jopa pimittää ja laitetaan tussahtatnut auto vaan kylmästi uudelleen tuotantoon ja nuollaan haavat. Tuommoisissa merionnettomuuksissa on sitten jo eri osapuolet, vakuutusyhtiöt sun muut mukana. Jospa riski tuommoisen laivakuljetuksen aikana on nähty vielä sen verran pieneksi, että hommaa kannattaa jatkaa. Vakuutusyhtiöiden luulisi olevan asiassa tiukasti ajan hermolla.
 

fraatti

Hyperaktiivi
Mleko tavalla näyttää vielä sauhua tupruttavan. Alkaa kuitenkin veden päällisten puolien osalta olemaan koko purkki jos sen näköinen että tuli olisi käynyt jo vähän jokapaikassa visiitillä. Perä näyttää siltä että joka paikassa ei ole välttämättä vielä valgia käynyt. Missähän tuollaisessa on polttoaine? Onkohan se tulelta turvassa?
1690654213679.png

1690654345299.png

Vakuutusyhtiöiden luulisi olevan asiassa tiukasti ajan hermolla.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tuossa vakuutusyhtiön jutussa viitatataan erikseen siihen että sähköautot joissa on pieni maavara pitäis erikseeni merkitä sen lisäski että kaikki *EV:t pitäisi tarroittaa. Voisin kuvitella ettei noiden autokansien täytössä ole aikaa hissutella vaan jos jonkun auton pohja enemmänkin kolahtaa auto vaan ajetaan paikalleen ja perillä sitten käsitellään kuljetusvauriot. Joku tämmöinen voisi selittää sen että laiva alkaa palaa muutama tunti lähdön jälkeen.
 

fraatti

Hyperaktiivi
Jahas, sauhutus vähentynyt ja persauskin on vaihtanut väriä. Liekö palava materiaali pikkuhiljaa loppumassa. Taitavat olla hinailemassa tuota nyt väljemmille vesille.
1690749954171.png
 

fraatti

Hyperaktiivi
Potskista neljä ylintä kerrosta kaput. Moottori vahingoittumaton. 2700 autoa kärähtänyt ja loput tonnin paikkeilla ilmeisesti kunnossa. Myös paatilla olleet 500 sähköautoa tämän jutun mukaan.

 

kurre orava

´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
Sally Albatross tyyliin leikannevat tuosta palanneet kannet pois ja uutta teräsrakennelmaa päälle. Konehuoneen kannet jos ovat säilyneet vahingoittumattoma niin tuosta saanee toimivan laivan kohtuullisen edullisesti.
 

tet

Hyperaktiivi
Potskista neljä ylintä kerrosta kaput. Moottori vahingoittumaton. 2700 autoa kärähtänyt ja loput tonnin paikkeilla ilmeisesti kunnossa. Myös paatilla olleet 500 sähköautoa tämän jutun mukaan.

Niinhän tuo näyttää väittävän, mielenkiintoista. Laivalla oli siis tietojen mukaan vajaat 500 sähköautoa, ja nyt sanotaan että ehjiä sähköautoja on noin 500. Toisaalta siellä lukee myös, että todennäköinen syy paloon oli sähköauton akku.

Onko tuo nyt käsitettävä niin, että viidestäsadasta sähköautosta vain yksi oli jossain yläkannella, loput olivat alimmilla jotka säästyivät. Ja kuin negatiivisena lottovoittona juuri tuo yksi yläkansilla sijainnut sähköauto sytytti roihun?
 

kurre orava

´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
Joo eli ex Viking Saga, sittemmin Sally Albatross syttyi huoltotelakoinnin yhteydessä palamaan Finnbodan telakalla 1990 jolloin autokannen yläpuoliset osat paloivat kauttaaltaan mutta alemmat kannet konehuoneineen jne säilyivät. Tuosta leikattiin sen jälkeen palaneet rakenteet pois ja rakennettiin veden yläpuolinen osa melkein kokonaan uusiksi 1992. Uusi versio oli risteliljämäisempi, ei ollut autokantta jne. Mutta joo, myöhemmin kävi sit vielä pahasti karilla Inkoon edustalla, oli ns kovan onnen laiva.
 

VesA

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
säikähdin niin että aina kun auto on latauksessa sen vetokoukussa on 16 mm vaijeri jonka toinen pää on yhdistemäkoneen kauhan nostolenkissä
jos kärähtää niin vedän sen saimaaseen
Vedä pellolle äläkä ruiskuta yhtään vettä, muuten on ympäristön siivousta ja sakkoja tiedossa.
 
Back
Ylös Bottom