Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle tuli 050 304 3617mikäköhän oli se puhelinnumero josta olivat soittaneet tarjouksen ?
Tuollainen pörssisähkösopimus tuli vastaan
Kuukausi Lumme
- Sopimus on voimassa toistaiseksi
- Kuukausimaksu 0,00 eur/kk
- Marginaali 0,32 snt/kWh (Alv 0 %)
![]()
Sähkösopimus ja sähkön hinta 🔌 – Vertaile sopivin sopimus
Sähkösopimus kuntoon muutamassa minuutissa! Vertaile sähkösopimuksia ja löydä edullinen ja sinulle paras vaihtoehto. Katso päivän tarjouksemme!www.lumme-energia.fi
Marginaalihan on 0,25 €/kWh (alv 24%). Tuosta ei nyt selviä kuinka pitkään tarjoushinnoittelu on voimassa, vain 2 kk?Imatran Voima Ajantasa

Riippuu kulutuksesta, kannattaa laskea hinta rahassa koko vuodelle verrokkien kesken...Pörssisähkönä tuskin tämän parempaa tulee heti vastaan, eli marginaali 0,0c + spot, 3kk ilman kuukausimaksua, jonka jälkeen 2,90 € / kk. 12kk määräaikaisuus.
Oomi - Tee sähkösopimus
Riippuu kulutuksesta, kannattaa laskea hinta rahassa koko vuodelle verrokkien kesken...
Siitä en tiedä, mutta kumminkin jos joku myy 0€/kk ja 0.3c/kWh marginaalilla kulutus 1000kWh vuodessa vrt Oomi....niin tavallaan tuosta syntyy 2610/1000=2,6c/kWh marginaali.Eli löytyy muitakin myyjiä, jotka myyvät 0-katteella sähkön ja sopimuksesta saavat siis 2,90 € * 9 = 26,10 € / vuosi?
No tottahan toki, mutta ei tainnut tuossa sopparissa olle kWh rajoitusta, jolloin esim. 20.000kWh OKT-kulutuksella tuo kk-maksusta laskettu "marginaali" painuu jo aika pikkaseksi 0,13c/kWhEli aina se kokonaisuus on ratkaisevaa...

No tottahan toki, mutta ei tainnut tuossa sopparissa olle kWh rajoitusta, jolloin esim. 20.000kWh OKT-kulutuksella tuo kk-maksusta laskettu "marginaali" painuu jo aika pikkaseksi 0,13c/kWh![]()
En tiiä oli rajoja tai ei mutta @Koelli :n kulutus sen ratkaisee mikä on oikea vastaus toteamukseen "Pörssisähkönä tuskin tämän parempaa tulee heti vastaan".Minäkin kyllästyin odottamaan ja jännittämään että vieläkö tulisi parempi tarjous: 24kk 3,99snt/kWh, 0€12kk+3€12kk lukittu Heleniltä.
Ja onhan tässä edelleen se 14 vrk aikaa vielä peruuttaa jos joku saatuisi paremman tarjouksen keksimään.
Helenille meni tilaus sisään 4,17c kWh 0€ kk sopimus voimassa 31.3.22 saakka.
Mistä kautta näitä nyt nappailette?
Juuri kurkkailen kanssa näitä hintoja ja 3,98c/kWh ja 0€/kk tarjous on sähkönhinta.fi palvelussa...
S-Bonareiden kera kun tuo Lumme 1.9.2020 alotuksella kuitenkin menee meidän kulutuksella kk-maksuineenkin alle 4c/KWh, niin vaikka ei Helen nyt syöttiin tarttuisikaan, niin on sitten ainakin 24kk tasainen hinta, tuskin tuon sähkön hintakaan tällä välin ihan romahtaakaan Parin sähköyhtiön perustama myyntiyhtiö. Suur-Savon Sähkö on ainakin toinen osapuoli, sen monet muistanee.Minkälainen firma toi Lumme on... jotenkin jäänyt vähän hämärä kuva että onko lintu vai kala.
kilpailuttaja.fi ja vuosikulutus ARVIO 5500Mistä kautta näitä nyt nappailette?
Juuri kurkkailen kanssa näitä hintoja ja 3,98c/kWh ja 0€/kk tarjous on sähkönhinta.fi palvelussa...
Marginaalihan on 0,25 €/kWh (alv 24%). Tuosta ei nyt selviä kuinka pitkään tarjoushinnoittelu on voimassa, vain 2 kk?
"Kampanjahinta voimassa 31.5.2020 asti" https://www.issoy.fi/sahkon-myynti/tuotteet-ja-hinnat
Toisaalla taas "Sopimus on voimassa toistaiseksi."
Juu 12kk, Lumme...lisäks ostavat pv ylituotannonkilpailuttaja.fi ja vuosikulutus ARVIO 5500
Tuo 3.98c taitaa olla maks 12kk soppari?
Saas nähdä, laitettiin nyt Helenille härnäyksenä siirto tuohon Lumpeelle, otetaanko Heleniltä yhteyttä ja annetaan kilpaileva tarjousS-Bonareiden kera kun tuo Lumme 1.9.2020 alotuksella kuitenkin menee meidän kulutuksella kk-maksuineenkin alle 4c/KWh, niin vaikka ei Helen nyt syöttiin tarttuisikaan, niin on sitten ainakin 24kk tasainen hinta, tuskin tuon sähkön hintakaan tällä välin ihan romahtaakaan
![]()
Eivät olleet innokkaita tappeleen ainakaan mini-kulutuksisessa mittarissa, ~1500kWh/a... antautuivat suosiolla, kerran soittivat perään.Minä tein saman, eli tein sopimuksen Lumpeen kanssa. Päivämäärä sama ja perustelutkin samat.
Katsotaan kuuluuko Helenin soittoa. Sähköpostissa Helen ei ollut ollenkaan innokas tappelemaan hinnoilla...
No hyttysen ininäähän nuo meidänkin 17...20.000kWh vuosikulutukset on jossain Helenin mittakaavassa, joten enpä tässä juuri hengitystäni pidättele tuota mahd. yhteydenottoa odotellessani. Ja kuten sanoin, ihan tyytyväinen tuohon Lumpeenkin 24kk soppariin olen, joten pitäisi Helenin vielä petrata senkin alle jotta palaisin heille ja tuskin lähtevät nuin paljoa tinkaamaanEivät olleet innokkaita tappeleen ainakaan mini-kulutuksisessa mittarissa, ~1500kWh/a... antautuivat suosiolla, kerran soittivat perään.
No jos 'hyttysen ininää'...niin nuo Bonarit on sitten 'lillukan varsia'No hyttysen ininäähän nuo meidänkin 17...20.000kWh vuosikulutukset on jossain Helenin mittakaavassa, joten enpä tässä juuri hengitystäni pidättele tuota mahd. yhteydenottoa odotellessani. Ja kuten sanoin, ihan tyytyväinen tuohon Lumpeenkin 24kk soppariin olen, joten pitäisi Helenin vielä petrata senkin alle jotta palaisin heille ja tuskin lähtevät nuin paljoa tinkaamaan
Onhan tässä vielä sekin kun tuosta Lumpeesta saa noita S-Bonareita, niin kasvattaa tuo sähkölasku sitä kk-ostosten määrää ja siten bonus-% jonkin verran, jolloin myös sitä bonusta tulee euroina enempi läpi kaikkien muidenkin kk-ostosten. Ja meillä kun nuo bonarit menee rahastosijoitukseen, niin sitä kautta homma vielä kertautuu ihan mukavalla tuotolla![]()
Vaikka ei noita bonareita huomioisikaan, niin on Lumme meidän kulutuksella silti Heleniä edullisempi. Juu ero ei ole suuri, mutta on kuitenkinNo jos 'hyttysen ininää'...niin nuo Bonarit on sitten 'lillukan varsia'ne ei saa liikahtamaan mihinkään suuntaan
![]()
Mikäs raadilla on tällä hetkellä näkemys, kannattaako nyt tehdä 12kk vai 24kk sopimus? Ennustajia ei tietysti olla, mutta olisiko 2021 kesällä vielä nykyistä halvempia sopimuksia tarjolla?
Tein ite 12kk sopparin Lumme-energian kanssa. Tosin alkaa vasta 11/2020, joten on siten voimassa 11/2021 asti. Noissa 24kk soppareissa se jälkimmäinen 12kk ei ole 0€/kk, joten päätin ite hyödyntää edullisemman kwh-hinnan ja katsoa ensi vuonna seuraavaa halpaa 0€/kk sopparia.Mikäs raadilla on tällä hetkellä näkemys, kannattaako nyt tehdä 12kk vai 24kk sopimus? Ennustajia ei tietysti olla, mutta olisiko 2021 kesällä vielä nykyistä halvempia sopimuksia tarjolla?
Tein ite 12kk sopparin Lumme-energian kanssa. Tosin alkaa vasta 11/2020, joten on siten voimassa 11/2021 asti. Noissa 24kk soppareissa se jälkimmäinen 12kk ei ole 0€/kk, joten päätin ite hyödyntää edullisemman kwh-hinnan ja katsoa ensi vuonna seuraavaa halpaa 0€/kk sopparia.
Minä tein saman, eli tein sopimuksen Lumpeen kanssa. Päivämäärä sama ja perustelutkin samat.
Katsotaan kuuluuko Helenin soittoa. Sähköpostissa Helen ei ollut ollenkaan innokas tappelemaan hinnoilla...
Lumme ilmoitti tänään että oli saanut tiedon verkkoyhtiöltä että minulla on jo sopimus voimassa antamalleni päivämäärälle. Asiaa ihmeteltyäni sain vastauksen että minun aikaisemmin (18.5) Helenin kanssa tekemäni sopimus on jo voimassa. Kysyin että miksi eivät ole peruneet sitä, niin kertoivat että määräaikaisia sopimuksia eivät voi perua ja ottaa omiin nimiin. Kuluttajan täytyy se itse tehdä. Minä tosin kysyin Lumpeen chatissa että tarvitseeko minun jotain tehdä vielä sen jälkeen kun sain heiltä vahvistuksen 26.5. Vastaus oli että ei tarvitse. Silloin olisin itse hyvin kerennyt tuon perua...
Soitto Helenille ja yllätys yllätys ei onnistu enään peruminen koska 14 päivää on jo ylittynyt.
Tietääkö joku että olisiko tässä joku kikka kolmonen tuon 14 päivän säännön kiertämiseen?
Ei sillä, ei tuo Heleninkään 3,99snt/kWh hintakaan paha ole, mutta periaatteen vuoksi voisi vielä hieman koittaa asiasta vääntää...
Itselle ei ole tuosta Lumpeesta kuulunut mitään sitten tuon 25.05.2020 tilausvahvistuksenLumme ilmoitti tänään että oli saanut tiedon verkkoyhtiöltä että minulla on jo sopimus voimassa antamalleni päivämäärälle.
Itse purin määräaikaisen sopimuksen vain ilmoittamalla, että en enää asu kyseisessä osoitteessa. En siis koijannut, koska olin asunnon jo myynyt uudelle omistajalle. Mutta eivät kyselleet mitään todisteita tai lisätietoja asiasta ja hoidin asian suoraan sähköyhtiön kotisivujen kautta olleella irtisanomislomakkeella. Vahvistus sopimuksen purusta tuli sähköpostiin.
Tuon jälkeen pienessä päässä pyöri, että noinko helposti sen määräaikaisen sopparin saakin purettua uudessakin osoitteessa jos löytyisi reilusti halvempi sopimus tilalle![]()