Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä saa 10c sopparin? Oletan määräaikainen.Jaahas, nyt tuli soitto Heleniltä. Kun kuuli että olin saanut 10c/kwh + 3e sopparin, ei tehnyt edes vastatarjousta, totes vain että "on se vähän halvempi, hyvää kesän jatkoa".
Kokkolan energialla oli tällainen tarjous, mutta se taisi jo loppua jo kun ei löydy heidän sivuiltaanMistä saa 10c sopparin? Oletan määräaikainen.
Katsoin kanssa tilanteen nyt sellaiseksi että otin 3v sopparin 10,86c + 3e. Asiakastahan tuo sitoo vain 24kk joten ilmainen 3v optio käytännössä, tai positiivinen koska yleensä 3v halvempia kuin 2v sopparit. Kokkolan energialta oli tämä.
Itseasiassa mulla sama soppari tehtynä. OL3 lykkäyksen jälkeen en taida perua.Kokkolan energialla oli tällainen tarjous, mutta se taisi jo loppua jo kun ei löydy heidän sivuiltaan![]()
Moi, olisiko linkkiä tuohon?Bongaamani viimeisin Lumme Energia:
Vuosisähkö 24kk 11.40c/kWh + 3.99€/kk
Jos pitää indikaattorina Norjan vesivoimavarantoa niin ei kannata odotella hintojen laskua. Turvauduttava jonkinlaiseen selviytymis-strategiaan kevääseen saakkaOma 24 kk soppari päättyy syyskuun lopussa. Tässä mietin kannattaisiko lukita nyt vai jäädä odottamaan hintojen mahdollista laskua...?
Olis äänestyksen paikka !Kuinkahan monella on vanha soppari vielä talven yli voimassa? Kuinka moni joutuu nyt uusimaan sopparin tai ennen kevättä? Moniko pörssisähköllä? Siis suomalaisista yleensä.
Mutulla arvioisin 20 - 30 % joutuu kitkerän sopimuksen tekemään ennen helmikuuta![]()
Minä pyysin joku/ kuka tahansa tekemään äänestys-jutun aiemmin?Olis äänestyksen paikka !
Kait ne harvassa on jotka -23 vielä nauttii halvasta, jotku harvat voi päästä koht halvalla -24 puolellekin.
Mutulla arvioisin 20 - 30 % joutuu kitkerän sopimuksen tekemään ennen helmikuuta![]()
Niin se on sopparin uusiminen itselläkin vielä ennen syksyä edessä ja pahasti näyttää että meidän kohdalla kwH-hinta 2.5x nykyisestä, joka näin 18MWh vuosikulutuksella on jo ihan rahaa. Ja kun palkat ei vastaavasti nouse, niin sen on sitten pakko olla jostain muusta pois, kaikkien muiden yleisten inflaatiokorotusten nakertamien käyttövarojen lisäksiKuinkahan monella on vanha soppari vielä talven yli voimassa? Kuinka moni joutuu nyt uusimaan sopparin tai ennen kevättä?

Kai kuitenkin vain se sähkömyynnin osuus? Kokonaishinta (siirto ja vero) ei sentään kai "edes" tuplaannu kenelläkään. Halvimmillaan oli n. 10 snt/kWh ja nyt uuden sopimuksen tehdessä n. 18 snt/kWh.meidän kohdalla kwH-hinta 2.5x nykyisestä
Juu, onneksi on tämän korotuksen kohdalla kyse vain itse tuotteesta, mutta on tuo silti about 100€/kk lisämenoa. Vaan kun kulutus käytännössä painottuu talvikuukausiin, niin se voi olla yli 200...250€/kk lisää noina muutamina hyisimpinä pakkas-kuukausinaKai kuitenkin vain se sähkömyynnin osuus?

Täällä on heinäkuussa tehty Lumme energian 4.95snt/kwh 0€/kk. Voimassa 31.10.2023. Tuli kyllä tehtyä hyvään paikkaan tuo. Saas nähdä mitä hinnat on sitten 2023 kesällä.Kuinkahan monella on vanha soppari vielä talven yli voimassa? Kuinka moni joutuu nyt uusimaan sopparin tai ennen kevättä? Moniko pörssisähköllä? Siis suomalaisista yleensä.
1. Huhtikuuta 2023 asti mennään helenin 3.99 c/kWh Black friday tarjouksella. Sitten tuleekin iso nousuOlis äänestyksen paikka !
Kait ne harvassa on jotka -23 vielä nauttii halvasta, jotku harvat voi päästä koht halvalla -24 puolellekin.
1. Huhtikuuta 2023 asti mennään helenin 3.99 c/kWh Black friday tarjouksella. Sitten tuleekin iso nousu
'Takinkääntäjä', taisit olla niin viimesen päälle spottimiehiä kun noita pitkiä sopimuksia joutuis aina kyttäämään...Marraskuussa yritin katsella vuoden sopimuksia mutta tarjolla oli vain 24 kk:n sopimuksia. Ensi talvea silmällä pitäen, voi olla oikein hyväkin asia. Spot-hinnoitteluun verrattuna tuo on jo tienannut itsensä hyppien keikkuen vaikka ensi talven ja kesän spot hinta olisi nollassa.
Eikös se spot ole aina oikean hintaista ja tulee aina halvimmaksi kun ei tarvitse maksaa sähköyhtiöiden varmuuskatteita?'Takinkääntäjä', taisit olla niin viimesen päälle spottimiehiä kun noita pitkiä sopimuksia joutuis aina kyttäämään...
Todellisuudessa spotilla voi joskus säästää 'vähän' mutta toisaalta hävitä 'reilummin' kun tulee tämmösiä tilanteita.
Pitkässä juoksussa asiat tasottuu kaikille kalliiksi.![]()
Minulla täysin sama sopimusTäällä on heinäkuussa tehty Lumme energian 4.95snt/kwh 0€/kk. Voimassa 31.10.2023. Tuli kyllä tehtyä hyvään paikkaan tuo. Saas nähdä mitä hinnat on sitten 2023 kesällä.
Jos on niin on, mutta ainakaan itsellä se ei sitä ole ollut moneen vuoteen, esim -21 jos olis ollu spot niin olisin maksanut energiamaksua 2-3x vrt. kiinteä soppari eli 2-3 vuoden eneriaeurot.Eikös se spot ole aina oikean hintaista ja tulee aina halvimmaksi kun ei tarvitse maksaa sähköyhtiöiden varmuuskatteita?
Ei välttämättä. Vain osa myyjistä ostaa spot-markkinoilta. Osa ostaa suorilla sopimuksilla, osa tuottaa itse. Jos joku myy pelkkää spot-sähköä, niin varmasti suora spot-tuote tulee kuluttajalle halvemmaksi, juuri noiden katteiden takia. Jos yhtiö tuottaa itse, niin eivät ne tuotantokustannukset siitä nouse, oli spot-hinta mitä hyvänsä. Riippuu ihan yhtiön politiikasta, missä määrin markkinahinnoista otetaan osviittaa omaan hinnoitteluun, jos ei markkinasähköä myydä. Jos oman sähkön tuotantokustannus on murto-osa pörssihinnasta, niin aika hyvät saa katteet olla, että myyntihinta menee spot-hinnan keskiarvon yläpuolelle.Eikös se spot ole aina oikean hintaista ja tulee aina halvimmaksi kun ei tarvitse maksaa sähköyhtiöiden varmuuskatteita?
'Takinkääntäjä', taisit olla niin viimesen päälle spottimiehiä kun noita pitkiä sopimuksia joutuis aina kyttäämään...
Todellisuudessa spotilla voi joskus säästää 'vähän' mutta toisaalta hävitä 'reilummin' kun tulee tämmösiä tilanteita.
Pitkässä juoksussa asiat tasottuu kaikille kalliiksi.![]()
Mulle tuli sama ilmoitus ja väreen asiakkaita ollaanmuutama viikko sitten tuli Väreeltä ilmoitus datahub-maksuista (0,23€/kk ja 3,72€ ko-maksu) ja siinä luki myös, että ei ole oikeutta irtisanoa sopimusta, koska muutokset perustuu lainsäädännön muutoksiin. Eipä käynyt edes mielessä em sopimuksen irtisanominen!