Sähkön tarjoushinta NYT! - Keskustelut ja tarjoukset

tet

Hyperaktiivi
Itsekin toivon, että olkiluoto pelaa ja tämmöisiä piikkejä ei tule kenellekään kustannuksia lisäämään. Muutenkin on Suomen kansalaiset jo hätää kärsimässä ja ruokajonot kasvaa. Terveydenhuolto sakkaa, kouluissa ei väkivaltaa saada kuriin vaan oppilaat joutuu jäämään pois koulusta ryhmänä kun muutama oppilas terrorisoi koko luokkaa

Ja tämä kaikki on sähköpörssin syytä?

Mikkolan

Vakionaama
Kommentissani oli useampi kohta missä ne syylliset on, mutta se sensuroitiin kun politiikkaa ei saa tähän laittaa.
Sensuuri vääristää totuutta. Alkuperäisen viestin sisältö muuttuu.
Itekkin joutunut turvautumaan sellaiseen venäläiseen tapaan että julkisesti hymyillään onnellisesti mutta neljän seinän sisällä köökissä kirotaan hampaat irvessä naama norsun veellä. Se alkaa olla henkisesti raskasta kun on jäsenenä foorumeilla ja eri ryhmissä, niitä n. puolen sataa kpl. Suurin osa onneksi nimimerkillä ettei sentään kotiovelle kukaan osaa tulla.

Harrastelija

Vakionaama
Oomilta soittelivat aamulla. Tosi kova tarjous Black Fridayn kunniaksi: 8.xx senttiä.
Jostain syystä ei ollut tietoa minun viime viikon alle 8 sentin sopparista.
Sanoinkin että päätitkö heti soittaa kun nostitta hintoja. Ilmeisesti OL3 heti vaikutti.

edit: netissä on vielä tämän päivän se 7.99 tarjous.

Lappanen

Hyperaktiivi
Jos määräaikaisten hinnat pomppasi heti kun OL3 meni sulkuun, niin hinnat palaavat edeltävälle tasolleen tämän päivän aikana kun OL3 palaa linjoille. Jaa, eikö?

Hurm0s

Jäsen
Oomilta soittelivat aamulla. Tosi kova tarjous Black Fridayn kunniaksi: 8.xx senttiä.
Jostain syystä ei ollut tietoa minun viime viikon alle 8 sentin sopparista.
Sanoinkin että päätitkö heti soittaa kun nostitta hintoja. Ilmeisesti OL3 heti vaikutti.

edit: netissä on vielä tämän päivän se 7.99 tarjous.
"Suuren kysynnän vuoksi Black Friday -kampanja on myyty lähes loppuun ja kampanjahinta on voimassa enää tämän päivän ajan 21.11.2023."

Aivan, "loppuunmyyty" :D

Myös Hehku veti toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen tänään pois, eilen olisi vielä saanut, jotain 8,49snt ja hinta voimassa 31.1.2024 asti, alkoi kai sielläkin jännittää...

Noh, tuli tehtyä tuo Oomin 7,99snt soppari, vähän sylettää sitoutua kahdeksi vuodeksi, mutta eipä tuo nyt enää paha hinta ole, ei vaan jaksa tuijotella noita pörssihintoja ja odottaa, että koska pelikaani seuraavaksi lentää turbiiniin Olkiluodossa tai muualla maailmassa, kun jokainen tapahtuma tuntuu nykyään heijastuvan hintaan :rolleyes:

lp-30

Jäsen
"Suuren kysynnän vuoksi Black Friday -kampanja on myyty lähes loppuun ja kampanjahinta on voimassa enää tämän päivän ajan 21.11.2023."

Aivan, "loppuunmyyty" :D

Myös Hehku veti toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen tänään pois, eilen olisi vielä saanut, jotain 8,49snt ja hinta voimassa 31.1.2024 asti, alkoi kai sielläkin jännittää...

Noh, tuli tehtyä tuo Oomin 7,99snt soppari, vähän sylettää sitoutua kahdeksi vuodeksi, mutta eipä tuo nyt enää paha hinta ole, ei vaan jaksa tuijotella noita pörssihintoja ja odottaa, että koska pelikaani seuraavaksi lentää turbiiniin Olkiluodossa tai muualla maailmassa, kun jokainen tapahtuma tuntuu nykyään heijastuvan hintaan :rolleyes:
Itse tein saman "virheen" kahdeksi vuodeksi:) mut alkoi jo puolessa vuodessa kyllästyttämään tuo hinnan kyttääminen ja siihen menee aikaa (ja mun aika on kallista;)) halvempaa maksaapikkusen enempi sähköstä kuin kytätä pörssin hintoja ja säädellä laitteet sen mukaan.

Hurm0s

Jäsen
Itse tein saman "virheen" kahdeksi vuodeksi:) mut alkoi jo puolessa vuodessa kyllästyttämään tuo hinnan kyttääminen ja siihen menee aikaa (ja mun aika on kallista;)) halvempaa maksaapikkusen enempi sähköstä kuin kytätä pörssin hintoja ja säädellä laitteet sen mukaan.
Se on juurikin näin, Tuossa Thermian pumpussa ei ole sisäänrakennettua pörssisähköohjausta, enkä tasan ala virittämään mitään shellyjä tai muitakaan viritelmiä, eli itse ei kovin hyvin saa pörssisähkön käyttöä optimoitua.

Mutta kattoo ny, Oomin sopparissa on 14vrk peruutusoikeus, jos vaikka mieli muuttuu :hmm:

lp-30

Jäsen
Se on juurikin näin, Tuossa Thermian pumpussa ei ole sisäänrakennettua pörssisähköohjausta, enkä tasan ala virittämään mitään shellyjä tai muitakaan viritelmiä, eli itse ei kovin hyvin saa pörssisähkön käyttöä optimoitua.

Mutta kattoo ny, Oomin sopparissa on 14vrk peruutusoikeus, jos vaikka mieli muuttuu :hmm:
joo on tässä vielä hetki aikaa miettiä

Hurm0s

Jäsen
Mulle toi olisi ihan käypä hinta, en ole kovinkaan ahkera kellonkyttääjä. 1 snt on minulla 10e tammi-helmikuun kulutuksilla. Ei sen ihmeemmistä rahoista ole kyse
Samaa itse pohdiskelin, talvikuukausina menee sen luokkaa 1000kwh, kesällä huomattavasti vähemmän, eli vaikka pörssisähkö kesällä olisi törkyhalpaa, ei tee laskussa muutosta kuin parinkympin luokkaa.

pökö

Kaivo jäässä
Samaa itse pohdiskelin, talvikuukausina menee sen luokkaa 1000kwh, kesällä huomattavasti vähemmän, eli vaikka pörssisähkö kesällä olisi törkyhalpaa, ei tee laskussa muutosta kuin parinkympin luokkaa.
Kesällä tuolla 8 snt hinnalla tulee n 30e lasku ja kylmimpänä aikana 80e. En pidä sitä ollenkaan pahana. Nolliin ei meillä voi päästä kuitenkaan

jiikoo

Vakionaama
Tuote: Pörssisähkösopimus, kiinteä 12 kk tai kiinteä 24 kk
Tarjoushinta: sopimuksesta riippuen saat 30-70 euron alennuksen ostoksesta

Voimassa: 26.11. saakka

Saatavilla vain Powerin myymälöistä

Pörssisähkösopimus "Tuntisähkö Mix", marginaali 0,5 snt/kwh, kk-maksu 4,95 e --> saat 50 euron alennuksen ostoksesta
Määräaikainen 12 kk sopimus "Ilmasto Mix 12 kk", kiinteä hinta 9,95 snt/kWh, kk-maksu 5,90 e --> saat 30 euron alennuksen ostoksesta
Määräaikainen 24 kk sopimus "Ilmasto Mix 24 kk", kiinteä hinta 9,50 snt/kWh, kk-maksu 5,90 e --> saat 70 euron alennuksen ostoksesta

Hinta on posketon, mutta jos on pörssisähkö jo ennestään, niin kyllä tuolla hinnalla ehkä sen max. 2 viikkoa kärvistelee tuon Vattenfallin pörssisähkösopimuksen kanssa. Vaihtaa samantien halvempaa kun tuo astuu voimaan ja saa siitä sen 50 euron lahjakortin Poweriin. Ehkä siellä jotain sen hintaluokan tavaraa löytyy jolla tuon saa hyödynnettyä.

Mukana

Jäsen
Vattenfall:n Ilmasto Mix 12kk kiinteähintaisen sopimuksen saa kilpailuttaja.fi kautta 7.99snt/kWh + 3.99€/kk , kun valitsee vuosikulutukseksi alle 5000 kWh.
Sopimusehdoissa ei ole mainintaa maksimi kulutuksesta.

12kk kiinteä ja alle 8 on tässä hetkessä hyvä hinta. Ei tarvitsisi vuoteen seurata pörssisähkön hintaa niin tiiviisti.

Husky

Hyperaktiivi
No mutta tuohan riippuu, että miten asennoituu. Jos osaa ottaa ajankuluna ja harrastuksena, niin on halpa harrastus, kun voi jopa vähän säästääkin.
Voisihan sitä ajatella, että vaikka raveissakäyntikin tai kuntosali tms on vaiva eikä harrastus ja ne sentäs maksavat puhdasta rahaa.

Pörssisähkössä haittaa seuraamista enempi arvaamattomuus. Kun ei voi tietää milloin mihinkäkin suuntaan on huomattavia tai huomaamattomia näppäilyvirheitä tai "näppäilyvirheitä", joita normaali ihmisjärki ei voi ymmärtää, kun aamulla hämmästyy katsoessaan tuulisen ja aurinkoisen kesäpäivän hintoja.

Mukana

Jäsen
Joo, harrastuksena se kannattaakin ottaa. Joskus vain oli harmillista, kun sähköyhtiö päättää minä päivänä ja mihin aikaan voi mennä saunaan :)

tet

Hyperaktiivi
^ Tuo ei minusta enää ole harrastus, joku muu ohjaa toimintaa. Ehkä lähentelee jo orjuutusta

Onneksi tulevaisuus tuo tähänkin ratkaisuja. Esimerkkinä vaikkapa sähköauto jossa kaksisuuntainen lataus (V2G). Jos sähkö on liian kallista saunomiseen, otat saunan sähköt auton akusta, jonka olet ladannut aiemmin halvemmalla.

tj86430

Vakionaama
Mistähän muuten löytynee edullisimmat marginaalit/kk-hinnat pörssisähkölle? Sahkonhinta.fi antaa vain yhden pörssisähkötoimittajan (Parikkalan Valo), käsittääkseni niitä on kuitenkin muitakin.

vetelin_pumppaaja

Aktiivinen jäsen
Mistähän muuten löytynee edullisimmat marginaalit/kk-hinnat pörssisähkölle? Sahkonhinta.fi antaa vain yhden pörssisähkötoimittajan (Parikkalan Valo), käsittääkseni niitä on kuitenkin muitakin.
Kannattaako marginaalin perusteella valita sähköntoimittajaa? En tiedä vuosikulutuksestasi mutta otetaan esimerkkinä 30.000kwh vuosikulutus. 1) jos marginaali on 0,45c/kWh niin maksat marginaalia 135,00€/vuosi.
2) jos marginaali on 0,65c/kWh niin maksat marginaalia 195,00€/vuosi.

Näiden erotus tekee 5,00€ per kuukausi.

Itse kallistuisin vaakakupissa enemmänkin siihen mistä yhtiöstä saa parhaimman ja vakavaraisemman palvelun tai mihin talousalueelle (Suomeen) rahavirta menee.

tj86430

Vakionaama
Kannattaako marginaalin perusteella valita sähköntoimittajaa? En tiedä vuosikulutuksestasi mutta otetaan esimerkkinä 30.000kwh vuosikulutus. 1) jos marginaali on 0,45c/kWh niin maksat marginaalia 135,00€/vuosi.
2) jos marginaali on 0,65c/kWh niin maksat marginaalia 195,00€/vuosi.

Näiden erotus tekee 5,00€ per kuukausi.

Itse kallistuisin vaakakupissa enemmänkin siihen mistä yhtiöstä saa parhaimman ja vakavaraisemman palvelun tai mihin talousalueelle (Suomeen) rahavirta menee.
Kiitos, osaan kyllä auttavasti laskea. Valitettavasti palvelun laatua on vaikea selvittää etukäteen, eikä vakavaraisuuskaan ihan helppo ole. Talousalue vähän helpompi. Mutta, jos minun pitää valita kahdesta suomalaisesta sähkönmyyjästä joista kumpikaan ei ole entuudestaan tuttu enkä kummastakaan ole kuullut mitään negatiivista, niin kyllä se aika lailla hintojen (marginaali ja kk-maksu) vertailuksi menee.

Jorzzu

Tulokas
Vattenfall:n Ilmasto Mix 12kk kiinteähintaisen sopimuksen saa kilpailuttaja.fi kautta 7.99snt/kWh + 3.99€/kk , kun valitsee vuosikulutukseksi alle 5000 kWh.
Sopimusehdoissa ei ole mainintaa maksimi kulutuksesta.
Tämä ilmeisesti jo poistunut, en ainakaan millään lukemilla saanut tuota tulemaan, aina tyrkytti Heleniä tai KSS:ää. Vielä tämän päivän on Väreellä 7.95snt/kWh+3.98€/kk, mutta se onkin sitten 24kk, joka ei hirveästi kiinnostaisi... :rolleyes:

Hurm0s

Jäsen
Tämä ilmeisesti jo poistunut, en ainakaan millään lukemilla saanut tuota tulemaan, aina tyrkytti Heleniä tai KSS:ää. Vielä tämän päivän on Väreellä 7.95snt/kWh+3.98€/kk, mutta se onkin sitten 24kk, joka ei hirveästi kiinnostaisi... :rolleyes:
Ja eikös tuo ole kulutusvaikutteinen, ei siis varsinainen kiinteähintainen.

E: taitaa olla Värekin vetänyt jo tarjouksensa pois.

Jorzzu

Tulokas
Ja eikös tuo ole kulutusvaikutteinen, ei siis varsinainen kiinteähintainen.

E: taitaa olla Värekin vetänyt jo tarjouksensa pois.
Joo, on tosiaan kulutusvaikutteinen. On se vielä siellä, pitää painaa sieltä ylhäältä "Väre" niin pitäisi aueta? Ainakin minulle aukesi.
Laitanpa varuilta vetämään, 14vrk harkinta-aika.

Antero80

Vakionaama
Toisella palstalla keskustelua onko koko tarjousta ollutkaan, vai jotain kilpailuttaja.fi sekoilua o_O

Screenshot_20231127-171728-472.png

Antero80

Vakionaama
Laitoin tilauksen itsekin tuosta ja sopimus tuli sähköpostissa. Katselin tänään, niin tarjous on sieltä tosiaan kadonnut. Eikös se niin ole, että sopimus on sopimus.
Jos sopimusvahvistusta on tullut Vattenfallilta niin sitten on selvä peli.

PS. Kilpailuttaa.fi - sivustolla maininta:
"Kaikki tarjoushintamme ovat reaaliaikaisia ja tarkistettuja. Yhtiöt toimittavat hinnastonsa suoraan meille ja ilmoittavat mahdollisista hinnanmuutoksista. Voit siis luottaa, että tarjoushinnat pitävät paikkansa."

Viimeksi muokattu:

Mukana

Jäsen
Katsoin äsken oman kulutukseni viimeisen vuoden aikana. 4 kylmimmän kuukauden, eli joulu-maaliskuun aikana on kulutettu melkein puolet koko vuoden kulutuksesta, eli noiden kuukausien hinnalla on painoarvoa. Sitten laitoin ekseliin 24-futuurihinnat ja omat kulutukset, niin voi verrata paljonko maksaisi keskimääräisellä pörssihinnalla vs kiinteällä hinnalla.

Koko vuoden vertailussa jonkin verran edullisemmaksi tuli omalla kulutuksellani kiinteä 7,99 hinta.

Toki pörssisähköllä voi lämmittää halvemmilla tunneilla ja säästää. Kiiinteällä taas ei ole riskiä huippuhinnoista, eikä tarvetta seurata pörssisähkön hintaa. Paljon on asioita punnittavana, kun kokonaisuutta miettii.

Back
Ylös Bottom