taloLogger-perheen julkaisut

xismo

Aktiivinen jäsen
Jep, totesin saman. Onneksi talologgerCont ( docker ) toimii ihan ok. Isoin ongelma tuliouman:in datapisteiden kanssa, oli osa muuttanut nimeä versioiden välillä ja meni hetki mistä etsin oiket nimet ( ouman.py tiedostosta sitten löytyy jos joku muukin etsii).

Kone on iskussa nyt riittävän hyvin, graph puolen taustakuva on vielä vanha mutta oikea on tallessa, pistää se kopata tuonne.
Sitten image backup koneesta niin on helppo palauttaa. Eikä koneen päivitys nyt haittaa kun se container on erillinen host koneesta :) Plussana tuli opeteltua docker käyttöä, olen siihen tutustunut yli 10v sitten ja sen jälkeen on unohtunut aika hyvin.

Summa summarum : älä koskaan ala päivittämään toimivaa konetta ellei siihen ole pakottavaa tarvetta, jotain voi mennä rikki. Ainakin juuri ennen päivitystä ota backup.

Vaikka yli 40v olen näitä hommia tehnyt niin silti kotona tulee joskus oikastua liikaa, nyt se sitten kostautui:-(

Onkohan taloLoggerista tulossa python3 versiota ? Konverttereja on mutta ne ei ole täydellisiä mutta alkuun pääsisi ehkä. Tosin harrastusprojektihan tuokin taitaa vielä olla.

K

korsteeni

Vieras
nyt on pakko, vanha kuoli eilen 17:50, ei elvytykset auttaneet
yritin päivittää mutta ei, ei tee edes logia jotta tietäisi mikä sitä rissoo. muutoin kone pyörii ilman mitään virheitä.
mutta se siitä aikakaudesta, kuvasta näkyy että piiiiiitkään on pyörinyt
se on sitten kait taloLoggerCont' in aika

1739012275775.png

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

xismo

Aktiivinen jäsen
Korjasin vanhan talologger version uudella container pohjaisella ratkaisulla. Se on kyllä mainio keksintö mutta hankala tehdä pikku viilauksia sinne. Ennen mulla oli laitettu automaattivirkistys 5 minuutin välein niin ei aamukahvilla tullut vilkaistua vahingossa eilisen ( tai useamman päivän ) vanhoja käppyröitä. Saisikohan tulevaan versioon joku include tiedosto systeemin joka olisi natiivilla puoella näkyvillä jonne voisi laittaa omia pikku viilauksia ? Pysyisi tuo docker image paremmassa kunnossa kun ei itse tarvitsisis sitä muutella niin paljoa. Se taustakuvakin oli jostain syystä hankala saada vaihtumaan oikeaksi, tosi siinä taisi olla omaa vikaa ( tuli kaiketi käytettyä restart komentoa , se kun ei kasaa sitä uusiksi)

xismo

Aktiivinen jäsen
Olisikohan jollain ideaa miten saan seuraavan stringin logattua SHELL avulla kantaan ?

hourlyCumulative:1468.44 powerL1:2.141 powerL2:0.373 powerL3:0.078

Nuo on kaikki yhdellä rivillä, oma palikka lukee P1 porrtia ja kirjoittaa tiedostoon ( /dev/shm alla, näkyy myös talologgercontaineriin oikein).

Nuo regular expressiot esimerkeissä ei ihan heti auenneet mulle ja kun testit pitää tehdä vnc yhteyden läpi niin menee hermot :)
Muuten noita regular expressioita on tullut kirjoitetua ihan riittävästi mutta noissa on joitain uusia joita ei enne ollut ja komentorivitestit ei tuottaneet järkeviä tietoja. Onko nuo tavallisia regep vai jotain python erikoisuuksia ?
Vakio grep ei noissa ainakaan raspbian:issa toiminut.

Kaiken lisäksi ctrl näppäin ei taas toimi vnc läpi , tekee editoinnin haastavaksi kun Ctrl-S ei toimi vaan tulostaa s kirjainta :)

jalih

Jäsen
Regex:in käyttäminen hommaan, missä merkkijonon saa splitattua välilyönnillä ja siitä syntyvät merkkinot kaksoispisteellä on sama kuin ampuisi kärpästä tykillä...

xismo

Aktiivinen jäsen
Tuo on talologger:in natiivi tapa niin en ala kehittelemään mitään uutta.
Löydin luultavasti käännösbugin Elenia:n julkaisemasta Aidon mittarin dokumenteista.

Tuossa dokumentissa lukee :
Cumulative hourly active import energy (A+) (Q1+Q4) 3 1-0:1.8.0.255
Ja alkuperäisessä Ruotsin energiayhtiöisen julkaisema https://www.energiforetagen.se/glob...ommendation-lokalt-granssnitt-v2_0-201912.pdf

Annetaan tuolle tiedoksi

Mätarställning Aktiv Energi Uttag 1-0:1.8.0 Format 8.3, dvs xxxxxxxx.xxx kWh Double-long-unsigned

Eli ei mikään hourly active vaan koko "all time cumulative"

Mistään ei kai saa selville suoraan kuluvan tunnin energiamäärää vaan se pitänee kai itse jotenkin laskea, sääli, se kun olisi ollut aika mielenkiintoinen juurikin tuohon mahdollisen tehomaksun seurantaan ( se kai keskiarvottaa aina tarkastelujakson enegian jotta ihan hetkelliset piikkitehot ei nostaisi maksuja ihan huippuun) ?

K

korsteeni

Vieras
sain vihdoin taas toimimaan, tämä Cont versio vaati hieman aivovoimistelua
minulla esmes kamstrupista lukee tällä
ehkä ammun haulikolla kärpäsiä mutta parempaan en pysty

SHELL10:LOCATION = /bin/cat
SHELL10:pARAMETERS = /app/log/kamstrup402.txt
@SHELL10:REGEXP = ^.*Energy: \s*(?P<energia>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Power: \s*(?P<power>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Temp1: \s*(?P<temp1>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Temp2: \s*(?P<temp2>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Tempdiff: \s*(?P<dif>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Flow: \s*(?P<virtaus>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*Volyme: \s*(?P<volyme>[0-9\.\-]+).*$
@SHELL10:REGEXP = ^.*HourCounter: \s*(?P<HourCounter>[0-9\.\-]+).*$

kuka helvetti nuo hymiöt keksininyt?
nuorison kotkotuksia

K

korsteeni

Vieras
sain sen toimimaan myös diy taulutietokannalla, vaatii kylläkin kaikki oikeassa järjestyksessä ja oikeanlaisia ennenkuin kelpaa
rivimäärä paisuisi nopeasti suureksi geneerisellä, ja sitten se tietojen hakeminen olisi akrobatiaa minulle

Back
Ylös Bottom