HiTec
Eipä turhia höttyillä :)
No suunnilleen noin, paitsi että lisäksi siellä on joku kyseiseen laitteeseen lukittu uniikki asennuskertainen ID tms. tuossa apin asennuksessa mukana = pankki pitää exact kirjaa joka ainoasta apin asennuksesta ja voit käydä esim. Nordeankin nettipankissa noita sitten excludamassa esim. phonen kadotessa. Näin se kyseinen laite asennuksineen on disabloitu ja sisään sillä ei enää pääse vaikka kuinka tietäisi PIN-kooditkin ja kaikki. Tästä syystä myöskään se wanhalle puhelimelle palautettu backup ei enää toimi, vaan sekin pitää käydä uudelleenaktivoida erikseen Nordeassa.ainakin suunnilleen noin.
Ei, mitään henk.koht. tunnuksia ei olla täsäs luovutettu kenellekään, koska sehän jo rikkoisi kaikkia sääntöjäkin = todellakin no-no toimintaa. Mutta esim. tuossa Nordean tapauksessa on tuo appi aktivoituna kahteen eri kännykkään, jolloin voi käyttää kumpaa tahansa laitetta tuohon tunnistautumiseensa. Esim. itse voisin periaatteessa yrittää tunnistautua Nordeaan emäntänäni omalla puhelimellani, mutta käytännössä se ei onnistu koska en tiedä hänen PIN koodiaan enkä haluakaan tietää. Mutta jos emäntä hukkaa taikka rikkoo omaan phonensa ja sitämyöten menettää sen oman Nordean appinsakin, niin hän pääsee vielä itse tällä minun phonellani tunnistautumana Nordeaan ja aktivoimaan sen uuden phonensa apin ilman että tarttee pankkiin alkaa aikaa varaamaan.Kuvasit henkilökohtaisten tunnuksiesi luovuttamisen toisen henkilön käytettäväksi (ehkä ymmärsin väärin?).

Finanssivalvonta sais ottaa asiakseen ja pakottaa pankit tuunaamaan systeeminsä sellaiseksi, että asiakkaalla ois vaihtoehtoja valita joko helppo kirjautuminen tai sitten turvallisempi hiukan "työläämpi" tapa. Enkä pistäisi pahakseni, että tilisiirto pitäisi kuitata samoin kuin tuolla Luxenburgissa.Hmm... voikohan sinne avata tilin, vaikka asuu täällä kaikkien panakkirosvojen paratiisissa?