Tähän Fortumin Meri-Porin voimalaitoksen käynnistämiseen liittyi, jos olen oikein ymmartänyt jänniä piirteitä (lööpeissä). Korjatkaa jos olen väärässä.
Ensialkuun Fortun ilmoitti, ettei Meri-Porin voimalaitosta voi nopeasti käynnistää, koska:
- voimalaitoksella pitää tehdä mittava huolto /peruskorjaus
- ei ole kannattavaa käynnistää voimalaitosta
- ei ole hiiltä
- ei ole henkilökuntaa
- tais olla muutakin seliseliä
Sitten spekuloitiin sillä että Fortun ei käynnistä Meri-Poria pitääkseen sähkön pörssihinnan mahdollisimman korkealla ja rahoittaakseen näin omia, euroina miljadiluokan amatöörimäisiä töppäyksiä Saksassa ja Venäjällä. Alla eräs juttu.
www.iltalehti.fi
Minulla on jotenkin sellainen mielikuva että kulissien takana valtiovalta sanoi Fortumin suuntaan sähköpulan pelossa, että töppäilyt saa riittää ja MeriPori käyntiin ja pian tai päitä alkaa putoilemaan. Kovin on ollut hiljiaista Fortumista.

Ensialkuun Fortun ilmoitti, ettei Meri-Porin voimalaitosta voi nopeasti käynnistää, koska:
- voimalaitoksella pitää tehdä mittava huolto /peruskorjaus
- ei ole kannattavaa käynnistää voimalaitosta
- ei ole hiiltä
- ei ole henkilökuntaa
- tais olla muutakin seliseliä
Sitten spekuloitiin sillä että Fortun ei käynnistä Meri-Poria pitääkseen sähkön pörssihinnan mahdollisimman korkealla ja rahoittaakseen näin omia, euroina miljadiluokan amatöörimäisiä töppäyksiä Saksassa ja Venäjällä. Alla eräs juttu.
Kova väite: Fortum seisottaa valtavaa voimalaitosta pitääkseen Suomen sähkön hintaa korkealla
Suomen Sähkönkäyttäjien toimitusjohtaja Pasi Kuokkanen: ”Ratkaisu on Fortumille taloudellisesti todennäköisesti erittäin kannattava.”
Minulla on jotenkin sellainen mielikuva että kulissien takana valtiovalta sanoi Fortumin suuntaan sähköpulan pelossa, että töppäilyt saa riittää ja MeriPori käyntiin ja pian tai päitä alkaa putoilemaan. Kovin on ollut hiljiaista Fortumista.

Viimeksi muokattu: