Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No niin, päivitystä... hitsasin kaasulla 160 pilillä hylsyyn täyteaine-langan ja vedin hylsyn nysän sillä pois... aika kauan sai nitkutella että suostui ulos tulemaan. Leffaa katsoessa ehkä n 20 min sitä veivasin ja pyörittelin.Ja kysymys kuuluu
Makitan nakutajaan (iskevä ruuvinväänin) katkes hylsy. Miten saada katkennust varsi ulos?
Näitä on kokeiltu
- Pihdeillä. Saa otteetn mutta hylsu on jollain tapaa jumissa
- Porasin 3,5mm terällä reijä. Vastakierre tappi ei pure, koko joko liian iso/pieni
- Loctiten Super Clue -pikaliimaa. Ainoa mikä tossa on superia on irtoamisnopeus.
Jos tigi toimis voisi hitsata siihen kahvan. Kaasuvehkeet olisi vielä. Toimiskohan fosku?
Itellä tämmönen, en muista mitä maksoin mutta aika lähelle 300-400 muistaakseni. Tuo linkki vaan esimerkki, mutta tuota luokkaa kun rahti+verot/tullit laskee päälle vs muualta ostettuna pelkillä rahdeilla.Mikä liukujiirisaha kannattaisi ostaa 300€ budjetilla? Olin jo ostamassa Makita LS0816F sirkkeliä, mutta jäi vielä harkintaan kun tuostakin huonoja kommentteja kuullut. K-raudassa olisi nyt tarjouksessa isompi LS1110F 299€. En kuitenkaan oikein näe tarvetta isommalle terällä ellei saha ole muuten tukevampi. Aikaisempi HiKOKI C8FSHG on huonoin saha mitä olen ikinä käyttänyt ja jotain parempaa pitäisi löytää tilalle.
Pitää tuo Evolution ottaakin harkintaan. Se oli yksi vaihtoehto edellisellä kerralla, mutta päädyin silloin Hikokiin. Nyt tuo oli vähän unohtunut kun ei ole Suomessa kovin yleinen merkki.
Ihan 70mm asti ei taida 216mm terällä päästä. Tuossa hintaluokassa ei taida olla yhtään sahaa, missä jiirikulma olisi yli 47 astetta.
Samaa tasoa ne taisi olla kymmenisen vuotta sitten. Vuosia noi kestää päivittäistä käyttöä jos sinkittyä leikkaa.Keskiterä 165e ja alaterät 102e. Saksasat sitten keskiterä satkun ja alaterä... täytyy tarkistaa.
Tein testileikkausen mutta sauman yli nihkeästi niin ajatelin että jos vaihtas terän... ja akun. Toi mun kone on vm2010 ja toinen akku kuollut ja toinen finitto.Samaa tasoa ne taisi olla kymmenisen vuotta sitten. Vuosia noi kestää päivittäistä käyttöä jos sinkittyä leikkaa.
Jos katkaisee putken suoraan ni saumaa leikataan vähä pidempi matka ja siitä änkee herkästi peltiä terän väliin. Ei uudellakaan terällä mene saumasta niinko tyhjää vaan.Tein testileikkausen mutta sauman yli nihkeästi niin ajatelin että jos vaihtas terän... ja akun. Toi mun kone on vm2010 ja topinen akku kuollut ja toinen finitto.
Se varmaan auttaa, kannattaa koittaa.Trumpfissa asentaja kasvattaa koneen leikkauskulmaa hetkellisesti niin että terä ikään kuin syö syvemältä.
Joo olen. Sokka irti ja tappi irti.Eli olet vaihtanut itse Dräcon teria ja se ei ole ydinfysiikkaa?
Mitrnkäs noi alaleuat (80) lähtee irti? Tarvitseeko noi asemointi pinnit [68] painaa alas ensin vai jälkeen...Joo olen. Sokka irti ja tappi irti.
Molemmin puolin terää kuuluu olla ohuet "aluslevyt", toimii kyllä ilmankin mutta vanhoista ne herkästi hukassa.
Ruuvit irti ja kampeaa ylös, pinnatapit jää paikalleen, voi ne silti irrotakin.Mitrnkäs noi alaleuat (80) lähtee irti?
Joo, en taida saada leikkuria irti koska tässä on ihmeellinen sokkapultti... tai saa sen irti mutta pitää tilata uudet. Eiköhön tämä ollut tällä erää tässä. Kiitän.Ruuvit irti ja kampeaa ylös, pinnatapit jää paikalleen, voi ne silti irrotakin.
79 on ne prikat mistä mainitsin, ne olis syytä saada takaisin paikalleen jos ne on vielä olemassa
Kyllä se sitte vituttaa ku pitäis kumia vaihtaa ja vaihtaja on myyty viikko sitten. Onneks on myös liimattavia kumeja. Monesti uudet kumit on vuosi ja vaihtoon. Ja tuskin samoja lenkkejä tarvii viittä olla?katso liitettä 112459
Isäukko oli aikoinaan kova hamstraamaan. Itse olen koittanut vältellä sitä, mutta näyttäähän sitä kertyneen silti.
Notkuuko muilla hyllyt työkaluja? Tai onko tullut ostettua jotain millä ei varmaan tee mitään?
Tuossa varmaan esimerkki sellaisesta millä tekee hyvin harvoin mitään.katso liitettä 112460
Sepä se. Muutamia kertoja nykäsin suojakumin colapullojen sun muiden yli ja kyllästyin. Nyt se makaa tuossa lähinnä työttömänä. Saa tulla lainaan.^ Onko tuo vetonivelen suojakumin asennukseen?
Viis ei taida riittää, monessa eri kulmassa pitää olla lisäksi.Kyllä se sitte vituttaa ku pitäis kumia vaihtaa ja vaihtaja on myyty viikko sitten. Onneks on myös liimattavia kumeja. Monesti uudet kumit on vuosi ja vaihtoon. Ja tuskin samoja lenkkejä tarvii viittä olla?
Tuossa on se riski, ettei tiedä että onko kaikki paikallaan kun romut siivoaa paikoileen. Siksi yksi kutakin on parempi, puutteen näkee heti.Ja kun niitä kaluja on riittävästi niin ei haittaa vaikka yksi jäisi alatukivarteen kiinni matkan ajaksi.
Kaikenlaiset lootat estää aika tehokkaasti sekaantumista. Toki se mun "paras" vasara o jossai hukassa myös.Vasaroita on neljä ja aina niistä on pari hukassa. Jos olisi yksi niin aina tietäisi missä se on?![]()