Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikken itse kuitua ottanut niin muutama pellonreunassa asuva tuttu jätti sen ottamatta ja sitä en kyllä ymmärrä ollenkaan. Nyt nuo jakaa nettiä puhelimesta ja tyytyy siihen.
Ilmeisesti kypsyivät agressiivisiin kuitukauppiaihin
Tai sitten ei tarvii sitä "nopeaa ja hinnakasta" kuitua ja siihen viel ne kynnys rahat lisäksi ja jos laitta kuituliitymän tauolle. Siitäkin juoksee kk maksu
Ehkä ne tuttavat pärjää sillä puhelimen netillä
Väittäisin, että suurimmalle osalle kansasta ei kuituyhteyksien sopimusten kanssa puljaaminen ole mitenkään selkeää ja jättävät mieluummin ottamatta kun ovat lukeneet intternettiä aiheesta tarpeeksi.
Ei tuollaista maksua ole kuin muutamalla firmalla.
Ja niillä muutamallakin saa sen kuidun irtisanottua niin ettei maksuja mene käyttämättömästä tuotteesta.
Väittäisin, että suurimmalle osalle kansasta ei kuituyhteyksien sopimusten kanssa puljaaminen ole mitenkään selkeää ja jättävät mieluummin ottamatta kun ovat lukeneet intternettiä aiheesta tarpeeksi.
Nuo liittymismaksu ja kk maksu on tai,ei siis ja.Eli jompi kumpi.Itse otin 3v sitten kertamaksulla 990€ jonka sai laittaa kotitalousvähennykseen.Vaihtoehtona oli tuo kk-maksu 6,99€/kk 5-vuoden määräaikainen.Kun meillä päin parivuottasitten kaivettiin kuidut maahan 2 erifirmaa ja 4 eri kuitua maahan niin tätä selvittelin silloin.
Valokuitusella liittymismaksu 1900€ ja 19€/kk vaikka mitään nettiä tohon ei sisältynyt. Ja jos olis jättänyt sen vaan odottamaan tulevaa nettitarjoajaa niin pelkästä ilmasta 19€/kk on mun mielestä aika turhaa. (kaivoin noi tiedot vanhoista muistiin panoista)
Eilen kävi valokuitusen kiertokerjäläinenovella sanoin suoraan kiitos en ole tilaamassa. Alko puhumaan 4 ja 5 G liittymistä, neljännen ei kiitos tajouksen jälkeen totesin hyvää päivän jatkoa ja vedin oven kiinni. Toi kynnysraha tossa valokuitusella on se juttu joka laskee noita liittymishaluja ja TMA on tosi pitkä sen KK maksun kanssa. Ei jatkoon!
Just noin ja eihän toi kuitu tule edes matkoille mukaan. Kun mökillä vietetään yli puolet vuoden viikonlopuista sinne ei edes kuitua saa. Tai sai jos sen joku kaivais meitä varten
Peruspertti ei osaa edes kilpailuttaa matkapuhelinliittymäänsä, kuituliittymän kanssa veivaaminen on heille vielä vaikeampaa. Sähköenergian hinnan kilpailuttaminen alkaa vähitellen onnistua ja se on ollut mahdollista muistaakseni kolmisenkymmentä vuottaEi pidä paikkaansa.
Toki nämä Valokuituset sekavuudella yrittää sekoittaa pakkaa, samoin Elisa jälkikäteen tehdyillä sopimusmuutoksillaan, jättäen kuitenkin kertomatta, että sen sopimuksen voi edelleen irtisanoa niin ettei mene jatkossa mitään maksuja.
Tyypillinen kuidun tilauksen sopimus on tähän tyyliin:
- 2 vuoden märäaikainen sopimus, kk hinta ilmoitettuna.
- Liittymän rakentamishinta (jotakin nollan ja 2000 euron väliltä tyypillisesti, nykyisin myös tarjolla paljon 0 euron liittymiä).
Ei se ole tämän vaikeampaa.
Kun meillä päin parivuottasitten kaivettiin kuidut maahan 2 erifirmaa ja 4 eri kuitua maahan niin tätä selvittelin silloin.
Valokuitusella liittymismaksu 1900€ ja 19€/kk vaikka mitään nettiä tohon ei sisältynyt. Ja jos olis jättänyt sen vaan odottamaan tulevaa nettitarjoajaa niin pelkästä ilmasta 19€/kk on mun mielestä aika turhaa. (kaivoin noi tiedot vanhoista muistiin panoista)
Eilen kävi valokuitusen kiertokerjäläinenovella sanoin suoraan kiitos en ole tilaamassa. Alko puhumaan 4 ja 5 G liittymistä, neljännen ei kiitos tajouksen jälkeen totesin hyvää päivän jatkoa ja vedin oven kiinni. Toi kynnysraha tossa valokuitusella on se juttu joka laskee noita liittymishaluja ja TMA on tosi pitkä sen KK maksun kanssa. Ei jatkoon!
Just noin ja eihän toi kuitu tule edes matkoille mukaan. Kun mökillä vietetään yli puolet vuoden viikonlopuista sinne ei edes kuitua saa. Tai sai jos sen joku kaivais meitä varten
Sama meillä, eilen kävi Kuitusen kaveri ovella. Kerroin että löytyy Valoo ja en ole kiinnostunut keskustelemaan. Minulla oli kyllä heiltäkin tilaus sisällä joskus 3-4v sitten, mutta irtisanoin sen kun homma ei tuntunut etenevän. Tulivat nyt kuulema kyselemään että olisiko nyt kuitenkin kiinnostusta. Tuo ylläpitomaksun takia en edes viitsi miettiä heidän kuitunsa ottamista tähän rinnalle.Pari vuotta sitten Valoo veti meille kuidun. Tänään kävi Valokuitusen ukko ovella tarjoamassa kilpailua, kaivat ehkä alueelle kuidun. Kyllä oli surkea esitys, ylläpitomaksullista (10.90€/kk + netti) kuitua tarjosi ja vielä usean vuoden myöhässä.
Tässä asiastaOho, vihdoin viimein tuli kannanotto, jota olen odottanut pitkään. Toivottavasti tuota ei tulkita niin, että vain vertaus sähkön energiamyyntiin poistetaan ja edelleen markkinoidaan "avointa" kuitua.
Kuluttaja-asiamies huomautti myös, että markkinointi verkon avoimuudesta ja kilpailutusmahdollisuuksista ei saa olla harhaanjohtavaa. Valokuitunen vertasi valokuituliittymän avoimuutta sähköliittymän kilpailutukseen, mutta ei tuonut selvästi ilmi, että kuluttaja voi kilpailuttaa ainoastaan tietyt Valokuitusen kanssa sopimuksen tehneet palveluntarjoajat.
Valokuitunen sitoutui toteuttamaan kuluttaja-asiamiehen edellyttämät muutokset.
Minulla on nyt kiire loppunut ja olen reissussa jonkun aikaa, jätän aloitteen heille.Pyydä paikalle katsomaan.
Minulla kävi itsellä vähän samalla tavalla. Sovittiin ekassa katselmuksessa että pujotan kuituputken suoraan olemassa olevaa putkistusta pitkin tuulikaappiin sen sijaan että olisi laitettu uskoseinän kytkentärasiaan. Asentaja toi sitä varten kiepin kuituputkea. Siitä huolimatta ovella kävi jälkeenpäin ramppaamassa useita kaivausfirmojen aliurakoitsijoita jotka olisi halunneet tulla tontille kaivamaan kuituputkea paikalleen. Ja lisäksi kesti usemapi kuukausi kuidun puhaltamisen jälkeen saada Valoo uskomaan että se on ihan oikeasti puhallettu ja liittymä oli viimeistä kuitupäätekytkentää vailla valmis. Asentajakin hämmästyi tätä viimeistä kytkentää tehdessään kun totesi että kuidustahan tulee jo signaali.Täällä Valoon lupasi puhaltaa kuidun 13.1. Putki siis tulee jo olohuoneeseen. 15.4. tuli tällainen sähköposti:
"Pahoittelen että valokuitu kaivutyö on jäänyt vaiheeseen.
Voitaisiinko katsoa tontilla asia loppuun yhdessä?"
Aika ässiä noi on. Luuleeko ne että täällä pitää kaivaa vielä. Mokkulanetti käytössä, katsotaan miten kuitu etenee.