Venäjällä paukkuu

Mikki

Hyperaktiivi
Tuo jalostamo taisi saada kyllä melkoisen osumien sarjan, että tuskin on toiminnassa pitkään aikaan. Tuo on kuulemma vain 15km Kremlistä, että aika lähellä ollaan jo.

Mutta jäi tuonne vielä polttoainesäiliöitä ehjäksi... väylä on selkeästi auki sinne, että ei muuta kuin uutta droonia menemään.
3-päiväisen erikoisoperaation viides vuosi tuntuu vähän hankalalta Venäjälle :)

Ukrainahan oli Neuvostoliiton asevalmistuksen kehto... ei mikään ihme että sieltä alkaa tulemaan kiihtyvällä tahdilla vastapalloon.
 
Viimeksi muokattu:

Harrastelija

Hyperaktiivi
Aika komeasti lentää säiliön katto kun polttoaine räjähtää. Olikohan joku ylipaineventtiili jumissa?
Varmaan melkoista tuhoa saa tuokin aikaan kun takaisin maanpinnalle pääsee.
 

Mikki

Hyperaktiivi
moskovaa mainostettiin parhaiten ilmasuojatuksi kaupungiksi maailmassa. Ei siellä oikeasti taida olla mitään toimivaa.
Myyty varmaan katukaupassa Ukrainalaisille agenteille ja nyt ne aseet on puolustamassa Ukrainaa. Ei yllättäisi yhtään tuossa rosvovaltiossa... kaikkihan siellä muutenkin varastetaan, mikä ei ole pultattu lujaa kiinni.
 

Tifo

Vakionaama
Tsetseenisoturit ampuivat olalta laukaistavia lämpöhakuisia ohjuksia.
Mielenkiintoinen video. Ensinnäkin ukot ampuu ohjuksia keskellä liikennettä. Ei tainnut ensimmäinen ohjuskaan osua. Toisen ohjuksen laukaisuhetkellä ohi taisi lentää kolmen linnun parvi. Olisiko se häirinnyt ohjuksen silmää. Lisäksi taivaalla oli useita lämpölähteitä. Tuo ohjus lukitaan liipasimella kohteeseen ja putken ei tarvitse osoittaa kohdetta laukaisuhetkellä eli voi ottaa ennakkoa. Toi toinen ohjus lähti oikealle ikään kuin olisi jo lukittunut sinne. Lukituksen jälkeen putken kääntäminen ei muuta enää kohdetta.
 

Tifo

Vakionaama
En tiedä kuka ampui mutta sillä oli ballistinen lentorata niin ei tainnut olla ohjus. Tykin ääntä kuului myös videolla mutta it-kranaatti ei taida savuta noin paljon. Hyvä osuma kuitenkin.
Tarkemmin kun katson videota niin savuvana näyttää hieman kiharalta. Lämpöohjus kulkee tynnyrin muotoista lentorataa eli voisi sopia siihenkin.
 

kotte

Hyperaktiivi
Menestyksellisen droonisodankäynnin yksi ulottuvuus on härnätä liian kärkkäät puolustajat tekemään harkitsemattomia omia maaleja.
 

kotte

Hyperaktiivi
Kyllähän Suomessakin vaadittiin että olisi pitänyt Droonit ampua ilmasta alas jonnekin.
Kaikki yleisön vaatima ei ole alkuunkaan viisasta. Suomen nykyolosuhteissa droonien torjunta saattaa olla riskeiltään siedettävää (muttei riskitöntä) avomeren päällä, mutta kuivalla maalla korkeintaan asumattomila seuduilla. Ilmasta putoava romu aiheuttaa järjestään vaaraa ja torjunta levittää romua laajemmalle (minkä ohella mahdollisen torjuntakaluston rippeet aiheuttavat vaaraa). Ensi sijassa droonit pitäisi Suomen nykyoloissa pyrkiä ohjaamaan vaarattomaan paikkaan ja törmäyttämään maahan tai veteen joko elektronisen sodankäynnin tai muilla keinoin.
 

Husky

Hyperaktiivi
Mielenkiintoinen video. Ensinnäkin ukot ampuu ohjuksia keskellä liikennettä. Ei tainnut ensimmäinen ohjuskaan osua. Toisen ohjuksen laukaisuhetkellä ohi taisi lentää kolmen linnun parvi. Olisiko se häirinnyt ohjuksen silmää. Lisäksi taivaalla oli useita lämpölähteitä. Tuo ohjus lukitaan liipasimella kohteeseen ja putken ei tarvitse osoittaa kohdetta laukaisuhetkellä eli voi ottaa ennakkoa. Toi toinen ohjus lähti oikealle ikään kuin olisi jo lukittunut sinne. Lukituksen jälkeen putken kääntäminen ei muuta enää kohdetta.
Oliko tietoa että se oikealle kääntynyt ohjus sama joka katon lennätti?
 
Back
Ylös Bottom