Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiedot löytyy pumpun manuaaleista. Itsellä ulkoysikkö sammuu -20 ast. Nyt -25 ast. ja menee vastuksilla.Joko VILP:ssä alkaa sähkövastukset paukkumaan päälle?Eikö aika moni VILPPI sammu jos pakkanen huitelee siellä -25:ssä?
BT28 ulkoyksikön ilmanlämpötilan anturi, joka on kennon vieressä. Kenno hohkaa siiheen kylmää.Täällä Nibe Polar sammui kun oli -23 astetta. Lähti päälle kun nousi -21 asteeseen.
Speksien mukaan pitäisi pyöriä vielä -25 asteessa.
Mikä asetus sen määrää milloin kompuran pysäyttää?
Joko VILP:ssä alkaa sähkövastukset paukkumaan päälle?Eikö aika moni VILPPI sammu jos pakkanen huitelee siellä -25:ssä?
Minkälaista pyyntiä olet pitänyt? Itse vetänyt 25c lattilämmitys/varaaja 200l yhdistelmä hyvin tuntuu jaksavan, mittaukset vasta alkutekijöissä, katkokäynnit loppuvat siinä -10 asteen jälkeen ja pitää tasaisesti pumppua koko ajan päälläTäällä ei mene vastukset päälle kun olen ottanut ne irti kokonaan VILPistä. Viime yön ajoin vielä pumpulla mutta kun COP meni nyt päivällä -18 asteessa tasoon 1.5 niin pysäytin pumpun. Illemmalla sähkökin on niin kallista ettei maksa vaivaa. Nyt mennään öljyllä jonkin aikaa.
Miten toi on mahdollista?Sprsun 11kW. Pakkasta nyt parikymppiä ja pahimmilaan yöllä reilut 25, Hyvin jaksaa jauhaa. Tällä hetkellä: inlet temp 44, outlet temp 47, ottoteho 2391w, antoteho 5524W. (pyyntinä 43 astetta, mutta ilmeisesti kovemmalla pakkasella ajaa vähän ylilämpöön)
viimeisin vuorokausikulutus 29,4 kWh
Sprsun 11kW. Pakkasta nyt parikymppiä ja pahimmilaan yöllä reilut 25, Hyvin jaksaa jauhaa. Tällä hetkellä: inlet temp 44, outlet temp 47, ottoteho 2391w, antoteho 5524W. (pyyntinä 43 astetta, mutta ilmeisesti kovemmalla pakkasella ajaa vähän ylilämpöön)
Minkälaista pyyntiä olet pitänyt? Itse vetänyt 25c lattilämmitys/varaaja 200l yhdistelmä hyvin tuntuu jaksavan, mittaukset vasta alkutekijöissä, katkokäynnit loppuvat siinä -10 asteen jälkeen ja pitää tasaisesti pumppua koko ajan päällä
Kiinalaiset on mennyt pitkälle ja ovat yleensä yksinkertaisempia. Pari U-energy pumppua kokeneena + viesman/panasonic/nibe vilp niin itselleni ehdottomasti laittaisin kiinalaisen, ovat yksinkertaisempia ja ainakin tuo oma u-energy r32 6kw + asiakkaan r32 22kw antaa kivasti softa oikeuksia sekä vielä enemmän, jos tietää huoltovalikon koodin. Hieman samaa on huomannut ILP puolella, ei enään kauheasti häpeä laadukkaimmille, esim bosch otti ILP:t Midealta. Laatu ja osien saanti näyttää tulevaisuudessa miten toimii kiinan malleissa..Kyllä on VILPit kehittyneet hurjaa vauhtia viime vuosina. Ja Kiina tässäkin teknologiassa on ylivoimaisesti paras planeetalla, ellei peräti ainoa.
Sprsunille kannattaisi avata oma keskustelu muiden joukkoon.
”Heat pump” sovellus on kiinalaisten kanssa kätevä. Helpompi operoida kuin paneelista ja pääsee ilman salasanoja kaikkiin parametreihin. Itse en ole vielä uskaltanut muutella muuta kuin perusvalikossa olevia.Kiinalaiset on mennyt pitkälle ja ovat yleensä yksinkertaisempia. Pari U-energy pumppua kokeneena + viesman/panasonic/nibe vilp niin itselleni ehdottomasti laittaisin kiinalaisen, ovat yksinkertaisempia ja ainakin tuo oma u-energy r32 6kw + asiakkaan r32 22kw antaa kivasti softa oikeuksia sekä vielä enemmän, jos tietää huoltovalikon koodin. Hieman samaa on huomannut ILP puolella, ei enään kauheasti häpeä laadukkaimmille, esim bosch otti ILP:t Midealta. Laatu ja osien saanti näyttää tulevaisuudessa miten toimii kiinan malleissa..
Vieläkun tulisi markkinoille avointa lähdekoodia hyödyntävä softa niin olisi helppo tehdä oma VILP/Maalämpö tajuusmuuttajalla // OT OFF
No, kaikki on suhteellista. 3 tuntia 2 kw vastuksella olisi köyhdyttänyt sinua alta 50 senttiä. Eli sitten vaan etsimään maastosta pari tyhjää pulloaVastukset on pois pelistä, ei tämmöiset lyhyet ylitykset aiheuta tarvetta. Jos alkais olla kellotaulun ympäri kovaa pakkasta niin sitte. Ei oo joka vuosikymmenellä semmoista. Tai ehkä koskaan täällä.
No, kaikki on suhteellista. 3 tuntia 2 kw vastuksella olisi köyhdyttänyt sinua alta 50 senttiä. Eli sitten vaan etsimään maastosta pari tyhjää pulloa![]()
Nyt mennään öljyllä jonkin aikaa.
Tältä aamulta. Mittarissa -21,5.Sprsun 11kW. Pakkasta nyt parikymppiä ja pahimmilaan yöllä reilut 25, Hyvin jaksaa jauhaa. Tällä hetkellä: inlet temp 44, outlet temp 47, ottoteho 2391w, antoteho 5524W. (pyyntinä 43 astetta, mutta ilmeisesti kovemmalla pakkasella ajaa vähän ylilämpöön)
30 kWh vuorokaudessa mutta silti kone tekee 5,5 kWh kun 1,25 kWh riittäisi, eikö tuo taivu pienempään tehoon?Sprsun 11kW. Pakkasta nyt parikymppiä ja pahimmilaan yöllä reilut 25, Hyvin jaksaa jauhaa. Tällä hetkellä: inlet temp 44, outlet temp 47, ottoteho 2391w, antoteho 5524W. (pyyntinä 43 astetta, mutta ilmeisesti kovemmalla pakkasella ajaa vähän ylilämpöön)
Maltillinen kulutus talossa, oliko muita lämmityksiä päällä? Energiana tuo tekee jotain 70 kWh.Sprsun 11kW. Pakkasta nyt parikymppiä ja pahimmilaan yöllä reilut 25, Hyvin jaksaa jauhaa. Tällä hetkellä: inlet temp 44, outlet temp 47, ottoteho 2391w, antoteho 5524W. (pyyntinä 43 astetta, mutta ilmeisesti kovemmalla pakkasella ajaa vähän ylilämpöön)
Taloussähköt tuohon päälle?Takassa olen poltellut pesällisen päivässä pakkaskelillä. Tosiaan vasta marraskuun puolivälistä menty tällä setupilla niin varmasti säädettävää löytyy. Aiemmin oli nibe pilp josta porsi kompura jo kolme vuotta sitten.
Alla viimeisimmän 7 vuorokauden kulutukset.
Käytätkö Börön yläosaa käyttöveteen vai onko Börön perässä vielä joki pieni käyttövesivaraaja? Vaihtoventtiilillä ohjaat käyttövesi/lämmitysvesi? Kerrostuuko hyvin tuo Börö? Sillä kyselen, kun käyttämäsi kombo kiinnostaisi F470 tilalle hankkia sitten, kun PILPistä aika jättää.Takassa olen poltellut pesällisen päivässä pakkaskelillä. Tosiaan vasta marraskuun puolivälistä menty tällä setupilla niin varmasti säädettävää löytyy. Aiemmin oli nibe pilp josta porsi kompura jo kolme vuotta sitten.
Itse en panttaa vastuksia, koska Jäspi Tehowatti Nordic 8 on kämppääni hiukan alimittainen kovilla pakkasilla. 120 m2 vuotavassa puutalossa on Purmo Compact radiaattorit.Mulla vuoden vaihteesta lähtien 6 vuorokauden pakkasjaksolla 12kw H -srj split Panan vastukset on ollu päällä vain sulatukseen liittyen.
Juu minäkään ole estellyt/ rajoitellut. Tää ei oo vain niitä halunnut/tarvinnut ottaa avuksi enemmän.Itse en panttaa vastuksia,