Vivax GENI = Gree U-Crown ?

blobbo

Aktiivinen jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Onko iFeel päällä? Eikö greessä pitänyt pystyä säätämään sitä ylilämmitysasetusta jollain näppäinkoodilla?
 

Puppe78

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

blobbo sanoi:
Onko iFeel päällä? Eikö greessä pitänyt pystyä säätämään sitä ylilämmitysasetusta jollain näppäinkoodilla?
Tarkoitat varmaan alla olevaa. On vähän epävarmaa, tarkoitetaanko tällä tuota ylilämmityksen kompensaatiota. Itse olen asettanut tuon 0 asteeseen. En ole toki kovin tarkkaan lämpötilaa seurannut, mutta en ole silmiinpistävää yli lämmitystä ole huomannut kun asetuksen muutin

You can find below way to adjust the temp. compensation

Within 30 second when you power on IDU,
To set 3C temp. compensation: in heating mode, set temp at 17℃, then within 5 second ,press button"+,-,+,-,+,-" , there will display 3 on IDU, heating light shining 3 times
To set 2C temp. compensation: in heating mode, set temp at 18℃, then within 5 second ,press button"+,-,+,-,+,-" , there will display 2 on IDU, heating light shining 2 times
To set 1C temp. compensation: in heating mode, set temp at 19℃, then within 5 second ,press button"+,-,+,-,+,-" , there will display 1 on IDU, heating light shining 1 times
To set 0C temp. compensation: in heating mode, set temp at 20℃, then within 5 second ,press button"+,-,+,-,+,-" , there will display 0 on IDU, heating light shining 4 times
 

Oksa

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Voisiko joku suomentaa tuon, lämpötila ero säädön, kun itte en ole kielimiehiä?
 

Puppe78

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

1. Pumppu lämmitysmoodiin ja aseta lämpötila 20 asteeseen (tämän voi tehdä myös kun virrat laitettu päälle, mutta mielestäni helpompi näin)
2. Pumpusta virrat pois (virtajohto pois pistorasiasta)
2. Virta päälle (johto pistorasiaa ja pumppu päälle ja lämmitysmoodiin ja lämpötilaksi 20 astetta. Moodia ja lämpötilaa ei tarvitse vaihtaa jos olet toiminut kohdan 1. mukaan koska muistaa edellisen valinnan)
3.Paina kaukosäätimestä "nuoli-ylös">"nuoli-alas">"nuoli-ylös">"nuoli-alas">"nuoli-ylös">"nuoli-alas" (Eli kolme kertaa molempia näppäimiä vuorotelle)
4. Pumpun näyttöön pitäisi tulla näkyviin "0"

Aiheesta on ollut aikasemminkin keskustelua ja joku oli kommentoinut seuraavasti:

"Tuolla asetuksella voi koittaa vaikuttaa lämmityslogiikkaan. Jotta ton asetuksen saa laitettua pitää kone ensin laittaa kokonaan virrattomaksi ja sitten ohjeen mukaan. Minusta tuo kyllä vaikutti enemmänkin siihen sisäyksikön mittausarvoon, tai ainakaan ylilämmitysoire ei sillä kokonaan poistunut."

Laitoin kaukosäätimen viereen lämpötilaloggerin (lämpötilanmittaus kaukosäätimestä) juuri ja voin raportoida tänne tuloksista myöhemmin.
 

blobbo

Aktiivinen jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Minullakin on kutina, että tuo vaikuttaa vain sisäyksikkömittaukseen. Siksi kysyin onhan ifeel päällä ja kaukosäädin sellaisessa paikassa, että on yhteys sisäyksikköön.

Jos ifeel on päällä, kannattaa sitten seuraavaksi kokeilla ottaa se pois päältä ja säätää tuo kompensaatio nollaan. Tällöin laite mittaa lämpötilan sisäyksiköstä.
 

Oksa

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

ei mulla vaikuttanut tuo dt asettaminen,ei tullut näyttöön lukemaa"0" vaan sama "20"kun kompensaation alkaessa.Illalla laitoin pyynniksi
22 ast,ja yöllä heräsin kuumuuteen ja katsoin huoneen lämpömittaria näytti 27 ast.että silleen GREE U-Crown toimii,myyjän toimesta kehuttu maailman parhaaksi pumpuksi.Jotenkin tuntuu että on minua kusetettu pahan kerran.No omaa tyhmyyttä kun annoin myyjälle periksi ,vaikka toista pumppua pyysin,oli ikäänkuin väkisin myynti.
 

tj86430

Vakionaama
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Oksa sanoi:
ei mulla vaikuttanut tuo dt asettaminen,ei tullut näyttöön lukemaa"0" vaan sama "20"kun kompensaation alkaessa.Illalla laitoin pyynniksi
22 ast,ja yöllä heräsin kuumuuteen ja katsoin huoneen lämpömittaria näytti 27 ast.että silleen GREE U-Crown toimii,myyjän toimesta kehuttu maailman parhaaksi pumpuksi.Jotenkin tuntuu että on minua kusetettu pahan kerran.No omaa tyhmyyttä kun annoin myyjälle periksi ,vaikka toista pumppua pyysin,oli ikäänkuin väkisin myynti.
Minusta tuntuu, että pumpussasi on jotain vikaa. Tai sitten jossain on joku muu lämmönlähde. Omani ei ole nyt kahden vuoden aikana kertaakaan tehnyt tuollaista (olohuone toki lämpiää auringon paistaessa isoista ikkunoista sisään lämpimämmäksi kuin pumpun pyynti, mutta se ei ole Green vika). Ei sen nyt varmasti maailman paras pumppu ole, mutta ihan kelvollinen.
 

Oksa

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

liekkö vikaa vaiko ominaisuus,kuten moni täällä mainitsee.Sitten tuo käyttöohje on myös puutteellinen,koska kapulassa pitäs näkyä myös ulkolämpötila käyttöohjeen mukaan,itse en saa kpulaan näkymään,kuin asetuslämpötilan,vaikka kuinka ohjeen mukaan asetuksia kokeilen.
samoin sisäyksikössä näkyy vain asetuslämpötila ei muuta ja ohjeen mukaan yritin sitä kompensaatita tehdä,mutta ei sinne tullut "0" lukemaa niinkuin täällä mainittiin.vaan asteet oli edelleen "20"sisäyksikössä.Lienekkö tämä edes se konekkaan,olisi hyvä tietää ulko ja sisäyksikön merkinnät muilta tään laitteen omistajilta.
 

kapsu

Aktiivinen jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Oksa sanoi:
ei mulla vaikuttanut tuo dt asettaminen,ei tullut näyttöön lukemaa"0" vaan sama "20"kun kompensaation alkaessa.
Sitten ohjelmointi ei onnistunut lainkaan.
Se pitää tehdä tarkasti tuon ohjeen mukaan, laitteesta pitää oikeasti katkaista virrat, ei riitä että sen sammuttaa. Eli töpseli irti, tai sulake alas.. virrat takaisin päälle ja sitten 30 sekunnin sisällä aloitettava tuo ohjelmointi.

Ja noin muuten, vertaile toimintaa kake-mittauksella tai sisäyksikön mittauksella, jompi kumpi voi toimia paremmin. Kaukosäätimen voi sijoittaa niin että lämmin puhallus osuu siihen suoraan, jolloin se lämpiää nopeammin kuin muu kämppä, ja stoppaa ylilämmityksen.

Sitten tässä voi lisäksi olla asteikko pielessä, eli katso millä pyyntilämpötilalla se kone lähtee lämmittämään.. 22 astetta voi olla liikaa, aloita vaikka 19 pyynnillä ja nosta tarvittaessa.
 

Puppe78

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Oksa sanoi:
liekkö vikaa vaiko ominaisuus,kuten moni täällä mainitsee.Sitten tuo käyttöohje on myös puutteellinen,koska kapulassa pitäs näkyä myös ulkolämpötila käyttöohjeen mukaan,itse en saa kpulaan näkymään,kuin asetuslämpötilan,vaikka kuinka ohjeen mukaan asetuksia kokeilen.
samoin sisäyksikössä näkyy vain asetuslämpötila ei muuta ja ohjeen mukaan yritin sitä kompensaatita tehdä,mutta ei sinne tullut "0" lukemaa niinkuin täällä mainittiin.vaan asteet oli edelleen "20"sisäyksikössä.Lienekkö tämä edes se konekkaan,olisi hyvä tietää ulko ja sisäyksikön merkinnät muilta tään laitteen omistajilta.
Ei tuo "0" kuulu kuin näkyä tuon ohjelmoinnin päätteeksi hetken aikaa, mutta jonka jälkeen näyttää asetus lämpötilaa eli 20 astetta. Jos ei tuo "0" näy ohjelmoinnin päätteeksi hetken aikaa, ei ohjelmointi ole onnistunut jostain syystä. Onko lämpötilanmittaus sisöyksiköstä vai kapulasta ja jos kapulassa, niin onko osoitettuna sisäyksikköön. Noin kova yli lämmitys (+5 astetta) kuulostaa jo vialta...
 

Puppe78

Jäsen
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Ohessa hieman Hanson 35 lämpötilaloggausta muutaman päivän ajalta. 1.3 astetta on vaan "huojunta" eli ei paha ollenkaan. Vaikuttaisko sittenkin tuo kompensaatioasetus...
 

Liitteet

  • Sieppaa.jpg
    Sieppaa.jpg
    46,5 KB · Katsottu: 385
J

Jarve100

Vieras
Vs: Vivax GENI = Gree U-Crown ?

Tästä "ylilämmittämisestä". Itselläni oli sama ongelma. Alipaineinen talo, läpivienti ulkoyksikölle suoraan sisäyksikön takaa ja se huonosti tiivistetty. Sieltä virtasi kylmää ilmaa sisäyksikön taakse ja se sotki lämmityssäädön. Kun tein putken tiivistyksen pu-vaahdolla, homma tuli kuntoon. Kakessa on eri painike josta voi katsoa vaihtoehtoisesti asetusarvon, sisäyksikön mittaaman arvon ja ulkolämpötilan. Miksi anturi on laitettu sisäyksikössä paikkaan jossa se mittaa väärin tuossa tilanteessa? Vain kiinalainen tietää. Sisäyksikkö näytti ennen tiivistämistä pahimmillaan jopa 10 astetta todellista sisälämpötilaa pienempiä lukemia.
 
Back
Ylös Bottom