Yleinen kiihdyttely ja hieman ylinopeuttakin keskustelua

Espejot

Hyperaktiivi
Kieltämättä mutka ja moottoripyörä on ihan muikea yhdistelmä, vaikka toki niitä pyöriä kuin mutkiakin on aikalailla laidasta laitaan. Ei, mitään ratamutkailua en tässä nyt hae ja nopeutenakin maksimissaan ihan vain sen mitä tikkari kertoo. Ja muutenkin aika monella vähäkään mutkaisemmalla väylällä alkaa nuo teiden pinnat jo olemaan sellaisessa kunnossa, ettei sinne tuntemattomaan kurviin voi kovin innolla painaa. Sen ei tartte olla kummoinenkaan ylläri siellä mutkassa kun jo ne pari tilitikkuaskin kokoista kosketuspintaa häiriintyy ja...

Säväyttää muuten ihan hienosti tuollainen keskelle kurvia sattunut pikkukivi tms. jota et sitten jostain syystä huomannutkaan. Tuurilla etunen menee siitä vielä ohi, mutta takanen leveämpänä nappaakin sen kiven päältä ja LIPS! Tuossa kohtaa sen takasen ei tartte montaakaan senttiä pompata sivulle kun jo perstuntuma täräyttää kuskille sen palautteen jotta hupsista heijaa ja mieleen tulee välittömästi entäpäs jos se kivi olisikin sattunut etusen alle o_O

Sinällään lämmin kesäkeli ja kuiva karkea asfaltti kyllä pitää yllättävänkin hyvin about renkaan kuin renkaan alla, usein loppuu kuskilta uskallus kantata kuin että se pito vielä mihinkään renkaan alta katoaisi. Tai kuten tuolla allekirjoittaneenkin pyörällä siellä on varpaat asfaltissa ja jalkatapin laahainta kulutetaan jo kauan ennen kuin renkaasta kulutuspinnan reuna tulee vastaan, vaikka kuinka valmistajan Sport Touring mallimerkitty onkin, mutta tuo -40mm tonttiin pudotus jousisarjalla syö jo noita kallistusvarojakin melkoisesti ja alas lasketut jalkatapit niistää vielä siitäkin vähästä osan pois. Vaan kuten sanoin, matkamutkailu on kivaa, mutta ratamutkailu ei kuitenkaan itseäni kiinnosta, joten en tuota "rajoittunutta" kanttausvaraa koe millään tavoin ongelmaksi.
Yhtään väheksymättä moottoripyöräilyä ja vauhdin hurmaa niin on pösän kyttäämisessä omat vaaransa, voi varaaja lipsahtaa lämpimäksi väärään aikaa ja menettää kv kisassa paalupaikan, puhumattakaan siitä jos aurinko sähköä livahtaa myyntiin nolla hinnoin.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Yhtään väheksymättä moottoripyöräilyä ja vauhdin hurmaa niin on pösän kyttäämisessä omat vaaransa, voi varaaja lipsahtaa lämpimäksi väärään aikaa ja menettää kv kisassa paalupaikan, puhumattakaan siitä jos aurinko sähköä livahtaa myyntiin nolla hinnoin.
Akku armahtaa, pukkaa sen virran siihen varaajaasi jos sitä "väärään aikaan" lämmitit ja lataa itsensä sitten taas täyteen paneleista tahi verkosta, kumman näkee edullisemmaksi vaihtoehdoksi ja näin se paikkasi kv-kisassa säilyy. Esim. itsellä Lumme Energia näyttää meidän olevan top 1% tässä kuussa, vuosi akutta sitten hyvä jos top 45% päästiin.

Toki sähköauton tai vaikka -prätkänkin akulla saa sitä kv vielä hiukan enempi junailtua lataushetkeä ajoittamalla niihin parhaisiin mahdollisiin.
 

Lappanen

Hyperaktiivi
Autosta saa kyllä hauskan ja mukavan ajaa jos haluaa, just vaihdettiin kaverin 1980 pitkäkatto letukkaan moottori ja vaihteisto, teho nousi 130 kW -> 220 kW. Moottorin ja vaihteiston muutoskatsastus meni nykysäännöksillä ilmotusluontoisena asiana kun muutettua autoa pystyi käyttämään vertailuajoneuvona. Pakoputki myös tuunattiin, mukavan matala murina matka-ajossa kun 6 litranen V8 vetelee 100 km/h vauhdissakin jotain 1500 rpm ja tarvittaessa ääntää enemmän kun polkasee. Valoista pari kertaa kokeiltu, ei ole vielä kukaan pysynyt perässä vaikka muutama yrittäjäkin joukosta löytyy, saattaa auton ulkonäkö vähän hämätä ;) Poppivehkeet vimpan päälle ja lämmin kesäkeli, ikkunat auki ja luu ulkona, eihän tuota voi tylsäksi sanoa edes Tre-Hki motarilla, oli sitten kuskina tai apparina kylmä kalja kädessä :)
 

Espejot

Hyperaktiivi
Autosta saa kyllä hauskan ja mukavan ajaa jos haluaa, just vaihdettiin kaverin 1980 pitkäkatto letukkaan moottori ja vaihteisto, teho nousi 130 kW -> 220 kW. Moottorin ja vaihteiston muutoskatsastus meni nykysäännöksillä ilmotusluontoisena asiana kun muutettua autoa pystyi käyttämään vertailuajoneuvona. Pakoputki myös tuunattiin, mukavan matala murina matka-ajossa kun 6 litranen V8 vetelee 100 km/h vauhdissakin jotain 1500 rpm ja tarvittaessa ääntää enemmän kun polkasee. Valoista pari kertaa kokeiltu, ei ole vielä kukaan pysynyt perässä vaikka muutama yrittäjäkin joukosta löytyy, saattaa auton ulkonäkö vähän hämätä ;) Poppivehkeet vimpan päälle ja lämmin kesäkeli, ikkunat auki ja luu ulkona, eihän tuota voi tylsäksi sanoa edes Tre-Hki motarilla, oli sitten kuskina tai apparina kylmä kalja kädessä :)
Niin, saadaan osottaa hetki ennen kuin ihmiset alkavat harrastaa sähköautoja.
 

Husky

Hyperaktiivi
En alkuunkaan usko, että sähköauto tai esim polkuauto voisi ikinä olla harrastepeli eikä herättää omistamisen halua. Ja kun paikallista nuorisoa mopon ja autojen virittelyn suhteen katsoo, niin se vahvistaa uskoa. Pakoäänien saattaminen ulos on yhtä tärkeätä kuin aina ennenkin, eikä akun kihinä tai sähkömoottorin vinkuna voi korvata
 

tet

Hyperaktiivi
Autosta saa kyllä hauskan ja mukavan ajaa jos haluaa, just vaihdettiin kaverin 1980 pitkäkatto letukkaan moottori ja vaihteisto, teho nousi 130 kW -> 220 kW. Moottorin ja vaihteiston muutoskatsastus meni nykysäännöksillä ilmotusluontoisena asiana kun muutettua autoa pystyi käyttämään vertailuajoneuvona. Pakoputki myös tuunattiin, mukavan matala murina matka-ajossa kun 6 litranen V8 vetelee 100 km/h vauhdissakin jotain 1500 rpm ja tarvittaessa ääntää enemmän kun polkasee. Valoista pari kertaa kokeiltu, ei ole vielä kukaan pysynyt perässä vaikka muutama yrittäjäkin joukosta löytyy, saattaa auton ulkonäkö vähän hämätä ;) Poppivehkeet vimpan päälle ja lämmin kesäkeli, ikkunat auki ja luu ulkona, eihän tuota voi tylsäksi sanoa edes Tre-Hki motarilla, oli sitten kuskina tai apparina kylmä kalja kädessä :)

Paljonko tuollaisella tuunatulla lahnalla ottaa aikaa 0-100 km/h, onko mitattu?
 

Lappanen

Hyperaktiivi
Paljonko tuollaisella tuunatulla lahnalla ottaa aikaa 0-100 km/h, onko mitattu?
Ei oo vielä mitattu. Sen verran kyllä nopiaan kiihtyy, että ekan kerran kun ehtii mittaria vilkasta niin on jo yli 100 lasissa (tuota pitää vähän ohjata, kuten kunnon jenkkirassia pitääkin, siinä on nyky"kuskit" ihmeissään ;D ).

Ja jos tuo on lahna, niin nykyautot on hapansilakoita :)
 

tet

Hyperaktiivi
Ei oo vielä mitattu. Sen verran kyllä nopiaan kiihtyy, että ekan kerran kun ehtii mittaria vilkasta niin on jo yli 100 lasissa (tuota pitää vähän ohjata, kuten kunnon jenkkirassia pitääkin, siinä on nyky"kuskit" ihmeissään ;D ).

Satanen voi toki olla lasissa jo paljon ennen kuin nopeus on satasessa, jos vanha mittari näyttää mitä sattuu. Sen verran reteästi vaan heitit tuon, ettei oikein löydy haastajaa, niin alkoi kiinnostamaan että paljonko se kiihtyvyys oikeasti on. Kun edellä oli havaittavissa selvää halveksuntaa sähköautoja kohtaan tässä "harrastekontekstissa", niin sähköautoista löytyy kuitenkin alle 3 sekunnin kiihtyvyyden omaavia malleja markkinoilta, ja kun mennään yli 3 s, niin löytyy jo ihan tavallisia perheautoja. Esimerkiksi Volvon pienin sähköinen katumaasturi nelivetona kiihtyy 3,7 sekunnissa.

Mutta ehkä tämä pohdinta johtuu vain siitä, että itse en ole oikein koskaan saanut mitään kiksejä moottorin pärinästä, enkä mistään muustakaan metelistä. Sähköauto on "hiljainen tappaja", paljon ennemmin fiilistelen sellaisella.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Mutta ehkä tämä pohdinta johtuu vain siitä, että itse en ole oikein koskaan saanut mitään kiksejä moottorin pärinästä, enkä mistään muustakaan metelistä.
Sama "vika" sitä on itselläkin. Tuossa niin nykyiseen kuin ex. prätkiinikin hommasin orig. putket kiinni niissä olleiden pärinäputkien tilalle. Ihan lain sallimissa melurajoissa nuo pärinäputketkin oli, ei siinä mitään, mutta jotenkin vain siltikin halusin palauttaa nuo alkup. röörit. Ja siis 1200cc pyöristä on kyse, ei mistään 600cc 14k kiertävistä vinkujista. Ja ei, myöskään kiihdyttelyt, ylinopeudet, kurvihurjastelut eivät kuulu omiin mieltymyksiini millään muotoa.
 

Lappanen

Hyperaktiivi
Satanen voi toki olla lasissa jo paljon ennen kuin nopeus on satasessa, jos vanha mittari näyttää mitä sattuu. Sen verran reteästi vaan heitit tuon, ettei oikein löydy haastajaa, niin alkoi kiinnostamaan että paljonko se kiihtyvyys oikeasti on. Kun edellä oli havaittavissa selvää halveksuntaa sähköautoja kohtaan tässä "harrastekontekstissa", niin sähköautoista löytyy kuitenkin alle 3 sekunnin kiihtyvyyden omaavia malleja markkinoilta, ja kun mennään yli 3 s, niin löytyy jo ihan tavallisia perheautoja. Esimerkiksi Volvon pienin sähköinen katumaasturi nelivetona kiihtyy 3,7 sekunnissa.

Mutta ehkä tämä pohdinta johtuu vain siitä, että itse en ole oikein koskaan saanut mitään kiksejä moottorin pärinästä, enkä mistään muustakaan metelistä. Sähköauto on "hiljainen tappaja", paljon ennemmin fiilistelen sellaisella.

Scangauge3 lukee obd-portista kardaanin anturilta nopeustiedon, tarkistettu Mapsilla että näyttää +2 km/h liikaa.

Mutta ehkä ei ole tullut noita superperhesähkiksiä "viivalla" sitten vastaan ;)

Niin ja itsekään en ylinopeuksia harrasta, tuolla nyt tuli uuteen tehoon tottumattomana vedettyä vähän "yli". Eikä tuo letukkakaan mikään suoerauto ole, tarkoitettu rentoon cruisailuun ja kuminpolttoon tarvittaessa eli autotapahtumissa.
 

Jarzas

Tulokas
Mutta ehkä ei ole tullut noita superperhesähkiksiä "viivalla" sitten vastaan ;)
Tai sitten ne ei ole ottanut "kisaa" tosissaan, vanhassa perus 4-veto (=dual motor) tesla model 3ssa oli jo tehoksi ilmoitettu 324kW, eikä todennäköisesti paina ainakaan 300kg enempää kuin se letukka, ei kannata yllättyä jos sellainen ei pysy perässä vaan menee edelle.
 

Lappanen

Hyperaktiivi
Tai sitten ne ei ole ottanut "kisaa" tosissaan, vanhassa perus 4-veto (=dual motor) tesla model 3ssa oli jo tehoksi ilmoitettu 324kW, eikä todennäköisesti paina ainakaan 300kg enempää kuin se letukka, ei kannata yllättyä jos sellainen ei pysy perässä vaan menee edelle.
Juu, jos menee edelle niin minäkin totean, että en viitsi kisata tosissaan ;)

Kuten todettu, kyllä noita perus kauppakassisähkiksiä näkyy tuolla ihan riittävästi näyttämässä, että kyä tääki lähtee. Ja foorumeilla myös todistellaan tiuhaan, että lähtee nää kaikki ku tykin suusta. Ja kun tulee +40 vuotias jenkki vierelle ja jättää taakse, niin johan ottaa sähkiskuskeilla kollektiivisesti egon päälle 😁
 
Viimeksi muokattu:

Antero80

Vakionaama
Mutta ehkä ei ole tullut noita superperhesähkiksiä "viivalla" sitten vastaan ;)
Ei nuo varsinaisesti mitään super sähköautoja ole, normaaleja perheautoja.
Esim. kun rouva halusi neliveto Volvon niin tuo 300kW ja 4.8s 0-100km/h on se mitä tehtaalta tulee vakiona halusi tai ei.
Todella harva perheautolla alkaa "viivaa" ajamaan, luultavasti tuollainen on enemmän autoharrastelijoiden huvia.
 

Jarzas

Tulokas
Eihän ne kaikki patteriautot mitään superautoja toki ole edes 80-luvun mittapuulla, eikä suurin osa kuskeista ole kiinnostunut kisaamaan vaikka sattuisi valoista vähän rivakammin lähtemään, saati että taakse jääminen kävisi egon päälle.
On mullakin tallissa -81 olds 5.7 bensakasilla mutta kun ei siihen ole mitään nykyaikaista alumottia vaihdettu niin ei se tämän päivän mittapuulla liikahda yhtään mihinkään :D
 

Hempuli

Töllintunaaja
Meidän patterirasialle valmistaja ilmoittaa 0-100 km/h 5,3 s. En tiedä eikä kiinnosta, miten suhtautuu muihin kulkineisiin, kun ei ole mitään tarvetta polkea autoa.

Jos joku vanhempi jenkki on valoissa vieressä, niin mieluummin sitä katselee kuin valotolppaa.
 

wannabe

Aktiivinen jäsen
On minuakin joskus lapsettanut ja joskus todella harvoin meinaa lapsettaa vieläkin, jos valoissa sattuu mopoauto olemaan viereisellä kaistalla 😁
 

Husky

Hyperaktiivi
Sama "vika" sitä on itselläkin. Tuossa niin nykyiseen kuin ex. prätkiinikin hommasin orig. putket kiinni niissä olleiden pärinäputkien tilalle. Ihan lain sallimissa melurajoissa nuo pärinäputketkin oli, ei siinä mitään, mutta jotenkin vain siltikin halusin palauttaa nuo alkup. röörit. Ja siis 1200cc pyöristä on kyse, ei mistään 600cc 14k kiertävistä vinkujista. Ja ei, myöskään kiihdyttelyt, ylinopeudet, kurvihurjastelut eivät kuulu omiin mieltymyksiini millään muotoa.
Itse ajan MP:llä roimaa ylinopeutta lähinnä vain jos olen vastaantulijoiden kaistalla ja sieltä tullaan vastaan
 

pökö

Kaivo jäässä
Onko oletus, että mopoauton mainitseminen = ne veetuttaa, sapettaa ja raivostuttaa?
Ei yleisesti mutta tuo sinun edellinen viesti pisti miettimään mitä teet kun se lapsetuskohtaus valoissa iskee.

Minun tuttu 15v moppessaan kiilattiin ojaan aikuisen toimesta jonkin kohtauksen seurauksena, siksi epäilyttää.
 

BBF

Vakionaama
Eihän ne kaikki patteriautot mitään superautoja toki ole edes 80-luvun mittapuulla
Ei ehkä kaikki mutta monet on. Joku perus-Tesla 3 kiihtyy yhtä hyvin kun 80-luvun Ferrari 308 gtb, ja tehokkaammat patteriautot jättää sen selvästi. Oikeestaan mikään 80-luvun superauto ei pärjää niille. Sinänsä aika järjetöntä.
 

Ton1A

Vakionaama
Just katselin sellaisen 80-luvun superauton kuin Ferrari Testarossa speksejä. Sen 0-100 km/h kiihtyvyys sekä varttimailin aika vastaavat aika tarkkaan Teslan Model S karvalakkimallin 75 tai 75D vastaavia.
 

tuna

Vakionaama
Ei ehkä kaikki mutta monet on. Joku perus-Tesla 3 kiihtyy yhtä hyvin kun 80-luvun Ferrari 308 gtb, ja tehokkaammat patteriautot jättää sen selvästi. Oikeestaan mikään 80-luvun superauto ei pärjää niille. Sinänsä aika järjetöntä.
Lainatun virkkeen lopussa oleva sivulause oli varsin oleellinen myös:
, eikä suurin osa kuskeista ole kiinnostunut kisaamaan vaikka sattuisi valoista vähän rivakammin lähtemään, saati että taakse jääminen kävisi egon päälle.
Ylivoimainen enemmistöhän sähköautoista on tosiaan päivittäisessä arkiajossa ja niitä ajetaan kuten tieliikennelain henki tarkoittaa. Kyllähän teinikuskit (oli sitten iästä tai henkisestä iästä kysymys) ovat aina kiihdytyskisoja harrastaneet alla olevasta autosta riippumatta - ja harvemminhan sen sortin luonnehäiriöisillä mitään todellisia superautoja alla onkaan.
 

bungle

Vakionaama
Just katselin sellaisen 80-luvun superauton kuin Ferrari Testarossa speksejä. Sen 0-100 km/h kiihtyvyys sekä varttimailin aika vastaavat aika tarkkaan Teslan Model S karvalakkimallin 75 tai 75D vastaavia.
Siis jo 80-luvulla polttiksesta saatiin sama ulos kuin tän päivän modernilla sähköteknologialla. Tämä keskustelu on täysin keinotekoinen ja samat asiat on toistettu miljoona kertaa (jokaisessa autoketjussa). "Dinolimu on vissii kallista nyt. Polttikset selkeästi ovat niitä hitaammin kuljetettavia autoja" sössönsöö ja sitten 5 sivua sähköauto polttorimoottoriauto vastakkainasettelua (alusta loppuun).
 

Jule

Vakionaama
Siis jo 80-luvulla polttiksesta saatiin sama ulos kuin tän päivän modernilla sähköteknologialla. Tämä keskustelu on täysin keinotekoinen ja samat asiat on toistettu miljoona kertaa (jokaisessa autoketjussa). "Dinolimu on vissii kallista nyt. Polttikset selkeästi ovat niitä hitaammin kuljetettavia autoja" sössönsöö ja sitten 5 sivua sähköauto polttorimoottoriauto vastakkainasettelua (alusta loppuun).
Siis kasari-superautojen suorituskyky löytyy tänpäivän perhevankkureista, mutta eihän tuo nyt sinänsä mitenkään valtavan ällistyttävää ole, 20 vuotta sitten tilanne oli ihan sama.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
sähköauto polttorimoottoriauto vastakkainasettelua
No tuota kieltämättä teen itsekin par'aikaa: nykyinen Berlingo 1.6BlueHDi 130 XL vs. Kia PV5 Passanger 71kWh. Autot ovat ulkomitoiltaan, akseliväleiltään ja suorityskyvyiltään kuin kaksi marjaa, kaikissa hyvin lähellä toisiaan. Edes rengaskoossakaan ei juuri eroa ole. Vaan se missä tulee ne suurimmat käytännön erot on sisätilavuus, sekä tietty apit yms. kun onhan noilla jo ikäeroakin 7v verran kaikkine uusine EU-pakollisine avustimineen, puhumattakaan Citroën vs. Kia muotokielestä jo ihan noin kokonaisudessaankin.

Ja aivan varmasti joka ainut polttiksesta patteriin edes siirtoa harkitseva tekee tuon aivan tasan saman vertailun ja eritoten hyvinkin tarkkaan silloin jos homma pitää rahoittaa ns. omalla rahalla. Joten mikäs kumma tuo on jos tätä samankaltaista vastakkainasettelua näkyy sitten eri forumeillakin sivutolkulla, kun ihmiset julkituo niitä omia ajatuksiaan aiheesta - puhutammataan sitten niistä Periaate Pettereistä jotka ovat jo sen oman leirinsä valinneet ja pyrkivät muitakin käännyttämään näihin omiin aatoksiinsa.
 

Hempuli

Töllintunaaja
No tuota kieltämättä teen itsekin par'aikaa: nykyinen Berlingo 1.6BlueHDi 130 XL vs. Kia PV5 Passanger 71kWh. Autot ovat ulkomitoiltaan, akseliväleiltään ja suorityskyvyiltään kuin kaksi marjaa, kaikissa hyvin lähellä toisiaan. Edes rengaskoossakaan ei juuri eroa ole. Vaan se missä tulee ne suurimmat käytännön erot on sisätilavuus, sekä tietty apit yms. kun onhan noilla jo ikäeroakin 7v verran kaikkine uusine EU-pakollisine avustimineen, puhumattakaan Citroën vs. Kia muotokielestä jo ihan noin kokonaisudessaankin.
Kieltämättä sähkiksen tekniikka antaa enemmän mahdollisuuksia tilojen suunnitteluun. Sovellusten ja avustimien kanssa joutuu joka tapauksessa tulemaan toimeen käyttövoimasta riippumatta. @HiTec tilantarve on todellista, kun meillä se oli kuviteltua. Sähkikseen siirtyessä auton pituudesta hävisi 60 cm eikä enää mahdu paria joustinpatjaa kyytiin. Oma ajatus oli ensin metsässä juuri siinä, että auton käyttöprofiilia mietin ääritilanteiden suhteen enkä pääasiallisen käytön mukaan.

Mitä on pääasiallinen käyttö omassa päässä? Meillä pääasiallinen käyttö on lähiympäristössä kulkemista. Sukumiehelle se oli vkl-retkeily ja hommasi retkeilyauton, jonka suurin osa kilometreistä kertyy kuitenkin työmatkoista. Luultavasti meille eteen tulee myös pidempää reissua, mutta se on niin harvinaista herkkua, että ajellaan matkat pikkuautolla sen ehdoilla.

Joku yllätys tuli sähkiksessä eli akseliväli on vain 16 cm pienempi töpöhännässä. Ei siinä mitään, mutta nostopisteet ovat silti kauempana toisistaan kuin lähes 5 m farkussa. Juuri sen verran, että kaverin nosturi vaatii jotain keksintöä, että sitä voisi käyttää.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Niin juu sellainen aika oleellinenkin ero Berlingo vs. PV5 on tietty auton massa. Ja nyt jos ajatellaan miten tuo 1.500kg nyytti tuota Berlingoa nyppii aina kuoppasella tiellä, niin voisi olettaa että PV5 ei lähde tuohon vaunun liikehdintään ihan niin helposti mukaan = on mukavampi veturina ja vaunu tulee paremmin perässä. Toki kortin suhteen PV5 kanssa viimeistään tulee se BE tarpeeseen, auto 2.600kg + vaunu 1.500kg = 4.100kg yhdistelmä. Berlingon kanssa "vain" 3.600kg, vaikka toki sama BE-vaatimus sitä on jo silläkin.
 

tuna

Vakionaama
Veikkaan, että luonnehäiriöisiä on enemmän superautojen omistajissa kuin Toyota kuskeissa (suhteutettuna lukumäärään).
No ei ole kyllä koskaan liikennevaloissa ollut rinnalla Ferraria tai vastaavaa kierroksia ottamassa ja kiihdytyskisaan haastamassa. Tuntuu riittävän ihmisten katseet huomiontarpeen tyydyttämiseen.

Kiihdyttelijät ovat enemmänkin paljon käytettyä saksanseisojaa remontoivaa kansanosaa.
 

bungle

Vakionaama
No ei ole kyllä koskaan liikennevaloissa ollut rinnalla Ferraria tai vastaavaa kierroksia ottamassa ja kiihdytyskisaan haastamassa. Tuntuu riittävän ihmisten katseet huomiontarpeen tyydyttämiseen.

Tämä ei ole koko diagnoosi, mutta antaa jo viitteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom