Vastoin parempaa tietoa Split Boxista, mutta koska Nibellä antureilla tuntuu olevan samat koodit eri laitteissa, niin koetetaan. Olen vakuuttunut, jotta BT25 ja BT71 tarvitaan ja niillä mitataan lämmitysverkoston lämpötiloja eikä lämmöntuoton lämpötiloja, joita mittaa BT12 ja BT3. BT25 mittaa eroa lämpökäyrän antamaan lämpötilaan ja laskee/nostaa sen mukaan asteminuutteja. BT71 tarpeesta ei minulla ole tietoa, mutta meillä se on lämmitysverkon paluussa. BT12 ja BT3 pitäisin tehdasasennuksen mukaisilla paikoillaan ja kytkennöillään.
Sikäli mikäli öljykattila toimii varaajana lämpöpumpulle, niin itse laitoin BT25:n varaajan keskelle. Varaajan lähdössä patteriverkkoon se ei ollut hyvä, koska siinä vaiheessa, kun lähtevä menovesi laski käyrän tarvetta alemmaksi ja asteminuutit alkoivat pudota, niin varaaja oli täynnä viileätä paluuvettä, jota meni verkkoon, ennen kuin pumppu alkoi tuottamaan. Varaajan keskellä asteminuutit alkavat laskea aikaisemmin ja verkkoon menee lämmintä yläosan vettä. Lattialämmössä tilanne on varmaan eri, koska lattiakin toimii lämmön varaajana.
Ei muistu, käykö kompuran kierrokset nollassa sulatuksen aikana. Nousevat kuitenkin hetkeksi 80Hz:iin. Meillä kompuran lähtökierrokset säätyvät kompurakäyrän mukaan näillä keleillä ~40Hz ja jos asteminuutit laskevat liian kauas, niin niitä nostetaan 70-80Hz tuntumaan, jolloin asteminuutit nousevat nopeasti nollaan.
Tuntematta Split Boxia, niin mitähän lämpötilaa BT25 näyttää lämmönvaihtimen lähdössä, kun pumppu lepäilee. Jos se on lähellä verkoston paluulämpöä, niin asteminuutit laskevat nopeasti ja pumppu lähtee käyntiin melkoisen useasti.