Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako näitä ostaa ulos muualta kuin Kärkkäiseltä vastaavilla hinnoilla? Sivuhuomautuksena, kun en jostakin syystä sieltä osta, tai kerran ostin, kun pellettiä sai ilman rahtia kotiin, ostin kolme lavaa. Eivät tainneet jäädä voitolle sillä hinnalla.
Vai että UVLP?Mulle tuli https://www.maalampotukku.fi/ tuolta.
ES AWC9 R32 oli veroineen ja rahteineen ulko+sisälaatikko Onnisella 2979.63e kun sen alkuvuodesta ostin. Oli joku lämpöpäivätarjous, normihinta on varmaan muutaman satasen enemmän.ES :n 9kW monoblokista maksoin reilun 3 kiloa. Sen enempää ei huvita maksaa, ei nuo nyt kovin ihmeellistä tekniikkaa ole.

Saako näitä ostaa ulos muualta kuin Kärkkäiseltä vastaavilla hinnoilla? Sivuhuomautuksena, kun en jostakin syystä sieltä osta, tai kerran ostin, kun pellettiä sai ilman rahtia kotiin, ostin kolme lavaa. Eivät tainneet jäädä voitolle sillä hinnalla.
Tuo STC1000 on ihan näppärä tuohon hommaan ja saa pidettyä ohjauksen täysin erillisenä ja VILPistä rippumattomana.Sama täällä, viime talvi mentiin 2 x sulaketta pyöritellen (2 x 2Kw vastus). Nyt laitoin stc1000 ohjaamaan ulkolämpötilan mukaan yhtä vastusta, kun ulkona on -19. Jos olisi toinen stc1000, niin sen laittaisin kytkemään -25 2 x 2Kw vastukset.
Minun ES vilppi pärjäsi n. -18 - -20 pakkasilla, sen jälkeen tuo 2Kw riitti kohtuudella -25 asti. Vilppi sammui n. -29.
Missäs asteissa tää pana sammunee? Kaverina 3Kw riittää normi talossa pitkälle minun kokemusten mukaan ja ei niitä jatkuvia hirmu pakkasia jatkuvasti ole..Tuo STC1000 on ihan näppärä tuohon hommaan ja saa pidettyä ohjauksen täysin erillisenä ja VILPistä rippumattomana.
Meillä ei ole tällä hetkellä edes STC1000+6kW paroni kytkettynä, sillä Panassa on 3kW vastukset valmiina, joten katsellaan miten riittää niiden kanssa pelkästään.
Kait noi väittävät tuon jonnekin -25'c - -27'c asteisiin vielä käyvän, mutta tiedä häntä. Ehkä se käynti noille pakkasluvuille saadaan nimenomaan noita vastukisa apuna käyttäen.Missäs asteissa tää pana sammunee? Kaverina 3Kw riittää normi talossa pitkälle minun kokemusten mukaan ja ei niitä jatkuvia hirmu pakkasia jatkuvasti ole..
En tiedä sammuvatko edes? Oma 16kw t-cap ei ainakaan viime talvena huilinut vaikka jossain -28 nurkilla oli pakkaset kovimmillaan ja koneessa ei ole lisävastukset kytkettynä, ehkä sillä vaikutusta tai sitten ei.Missäs asteissa tää pana sammunee? Kaverina 3Kw riittää normi talossa pitkälle minun kokemusten mukaan ja ei niitä jatkuvia hirmu pakkasia jatkuvasti ole..
Tänään 11.11.2021 single day alennus -11% loppusummastaKohtapuolin J. Kärkkäisen verkkokauppaan tulee myös noita vilp monoblock vehkeitä kaikenkokoisia myyntiin diy miehilleite oon tuolla töissä mutta ihan eri hommissa ja pyysiin ostajaa ottamaan ne valikoimiin hyvällä hinnalla..
Ensimmäinen malli on näköjään jo ilmestynyt sinne
Panasonic Aquarea WH-MXC16H9E8 16kW T-CAP H 3-vaihe Monoblock ilmavesilämpöpumppu ulkoyksikkö ja säädin
Käyköhän tuo 1-1/4 liitin suoraan panan perään onko panassa tarpeeksi leveä laippa liittimessä itse taidan nyt päätyä tähän putkeenNyt jälkikäteen ajateltuna mä tekisin joustoputkilla putkituksen koneelta sisälle asti:
![]()
DN25 Edelstahlwellrohr, enggewellt, fertig montiert, 11/4" M
Edelstahl Wellrohr 1.4404 (V4A) als Ergänzung oder Alternative zu unseren Panzerschläuchen - fertig montiert mit 11/4" ÜM inkl. Dichtungen, auch für Trinkwasserwww.sani-flex.de
Tuossa esimerkissä on mutterit valmiiksi molemmissa päissä, menee suoraan kiinni esim. Panasonicin monoblock-VILPpiin. Tuohon saa helposti taivutettua melko jyrkänkin 90 asteen mutkan, putki myös pysyy hyvin taivutetussa muodossaan. Paljon kivampaa kuin muoviputki.
Sisälle sitten esim. tällainen supistaja, niin saa lähdöksi 1" sisäkierteen:
![]()
Reduzierstck flachdichtend, AG-IG, Gren von 1/2" bis 1 1/2"
Reduzierstück flachdichtend aus Messing szur Reduzierung der Verschraubung von Solarleitung oder Edelstahlwellrohr von AG auf IG. Mit extra breiter Dichtfläche.www.sani-flex.de
Tuollaiset eristeet päällä, seinään kaksi 80mm reikää:
![]()
Rohrisolierung fr Edelstahlwellrohr, 19mm Dmmung, fr DN12 bis DN32
Rohrisolierung in DN12 - 1/2" von Sani-Flex. 19mm Dämmung ✓ UV-Beständigkeit ✓ für Solar- und Edelstahlwellrohr ✓ Jetzt bestellen!www.sani-flex.de
Kyllä käy, Panasonicissa on nimenomaan tuollainen leveä laippa. Toiseen päähän pitää ostaa leveälaippainen sovitenippeli samasta kaupasta.
Mä en itse asiassa edes tajunnut tilata nippoja samalla kertaa, mulla on tämä toisessa päässä: https://www.esska-fi.com/shop/Piene...2-PN-16--9621ME000000-10720?hlid=9621ME000003
Ei ole mielestäni tarpeeksi leveä edes sorvattuna.