Uusia VTT:n testejä R32 koneita Mitsu LN, Pansu HZ, Tossu RS-25PKPKG-ND

puuteknikko

Vakionaama
Ei puhalla täysillä vaikka puhallus on asetettu täysille. Onko kenno liian kylmä vai onko imuilma vaan liian lämmintä tuolle pyynnille?
Imuilma todennäköisesti liian lämmintä. Ainakin vanhemmassa Perferassa on vetoisuuden tunteen esto vähän turhan herkällä, todella harmi, ettei sitä saa poistettua käytöstä. Jälleen on insinööri viisaampi kuin tällainen persjalkainen perusjannu.

puuteknikko

Vakionaama
Eli lähtee herkästi tiputtamaan puhallus ja ottotehoja jos imuilma on 22C ja pyynti on 20C?
Joo, 20C on todella alhainen pyynti jos lämmin ilma ei pääse kiertämään kauas sisäyksiköltä. Omalla kohdalla anturointi näyttää, että 23C pyynnillä alkaa katkokäynti 24,5C imuilman lämpötilan paikkeilla.

Puhallusta se himmailee helposti jo aiemmin. Olen saanut mobiiliappista löytyvää tarveohjausta (asetuksena itsellä 40% rajoitus) käyttämällä tasaisen puhallusnopeuden aikaan, mutta on ennemmin tasoa 3/5 kuin säädetty 4/5. Ilman tarveohjausta puhallusnopeus soutaa hyvin paljon jos lämmitystarvetta ei ole tarpeeksi.

Viimeksi muokattu:

hanks

Aktiivinen jäsen
Puhallusta se himmailee helposti jo aiemmin. Olen saanut mobiiliappista löytyvää tarveohjausta (asetuksena itsellä 40% rajoitus) käyttämällä tasaisen puhallusnopeuden aikaan, mutta on ennemmin tasoa 3/5 kuin säädetty 4/5. Ilman tarveohjausta puhallusnopeus soutaa hyvin paljon jos lämmitystarvetta ei ole tarpeeksi.
Mitenköhän sais Daikinin uskomaan että vois laittaa tarjolle pakotetun puhallusnopeuden edes jossakin tilanteessa. Olen laittanut palautetta Onecta-sovelluksen beta-testaukseen, mutta ei mitään reaktiota.

Jukka 95

Aktiivinen jäsen
Eli lähtee herkästi tiputtamaan puhallus ja ottotehoja jos imuilma on 22C ja pyynti on 20C?
Mulla pyynti 20C ja imuilma pyörii siinä 22,5-23C. Mulla sitten toisaalta on reippaasti lämmitys tarvetta pumpulla.
Screenshot_20230209_102801_Ruuvi Station.jpg

kakesa

Aktiivinen jäsen
Vs: Uusia VTT:n testejä R32 koneita Mitsu LN, Pansu HZ, Tossu RS-25PKPKG-ND

Testissä ollut ulkoyksikkö oli valmistettu 8/2017 ja sisäyksikkö 9/2017.

Vanha FD35VABH taipuu myöskin ottotehoilla hämmästyttävän alas, kunhan puhallus on AUTO-nopeudella.
Noin 250-260 W lukemia vetelee nytkin, pyynti 21 ja AUTO-puh. dT noin 13 C.
Antoteho noin 1130 W ja koti-KOP noin 4,3
=> Pitääkin varmaan sammuttaa ettei vaan tule liian lämmin ja mennään katkoille :cool:
Kuinka vanha mitsu sinulla on kun noin alas pääsee ottotehoissa? Pikaisesti tuossa testasin omaa, Vm.2009 35 mitsua noilla kertomillasi säädöillä, Pyynti +21, puhallus AUTO. Oma pumppu otti verkosta heti 890w. 400-500w/h ottotehoihin olen päässyt pyynnillä+19 , puhallus 2-teholla. Mutta noin alas en ole koskaan päässyt tällä pumpulla.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Kuinka vanha mitsu sinulla on kun noin alas pääsee ottotehoissa? Pikaisesti tuossa testasin omaa, Vm.2009 35 mitsua noilla kertomillasi säädöillä, Pyynti +21, puhallus AUTO. Oma pumppu otti verkosta heti 890w. 400-500w/h ottotehoihin olen päässyt pyynnillä+19 , puhallus 2-teholla. Mutta noin alas en ole koskaan päässyt tällä pumpulla.
Mulla on laite asennettu 3/2011. Alimmat ottotehot tulee vasta plussa keleillä. Ulkona pitää olla noin +5C tai lämpimämpää. II-nopeudella ei taivu noin alas, pitää olla AUTO-nopeus. => Kokeile joskus vaikka tuo +19C ja AUTO-nopeus.

Itse ajelen AUTO-nopeudella nykyisin jos on reilusti plussalla keli koko vuorokauden

Tuossa olikin noita kokeiluja hieman lämpimämmässä kelissä eri puhallusnopeuksilla

Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Mulla on laite asennettu 3/2011. Alimmat ottotehot tulee vasta plussa keleillä. Ulkona pitää olla noin +5C tai lämpimämpää. II-nopeudella ei taivu noin alas, pitää olla AUTO-nopeus. => Kokeile joskus vaikka tuo +19C ja AUTO-nopeus.
Onnistui tänään aamullakin tuo noin 260W. Ulkona oli +1C kun tiputin pyynnin 22 =>21 ja laitoin laitteen AUTO-puhallukselle

haraldh

Vakionaama
Itse asiassa käy nyt @ 177 W. En tiedä mitä se tekee, en pääse juui nyt tunnustelemaan onko tuo pelkkä sisätuuletin vai lämmittääkö se edes.

Back
Ylös Bottom