En ymmärrä, miten meillä koko rojekti ovella myynnistä toimivaan yhteyteen sujui, kuin se ns. tanssi. Vaikka toimittajana on täälläkin parjattu Valokuitunen. Suunnittelupalaveri kesti palttiarallaa 2 min. Minä näytin suunnittelijalle, että tuosta suoraan talon seinään, siitä läpi, ja sisälle siihen kohti se sisäkikkare. Asia oli selvä, suunnittelija vaan huokas, että olispa joka katselmus yhtä helppo / sujuva... Sitten tuli ukko semmosen moottorishan tapasen, vähän timanttisahaa muistuttavan koneen kanssa ja ajo uran kuituputkea varten, laitto sinne jonkun suojaputken, tasotti jäljet ja heitti vielä nurtsin siemenet päälle. Tiesin, että robotin rajalangat menee poikki tässä työvaiheessa. Sanoin ukolle, että mene vaan seuraavaan paikkaan, minä eläkeukkona joudan korjaamaan langat ite. Poika oikein helpottuneena kiitti ja läks jatkamaan. Minkäänlaista jlälkeä ei enää nurtsilla näy. Sitten vaan kaivuuporukka kaiveli katujen varsia auki ja leikkeli asfalttia sieltä täältä, monta tien ylitystä tekivät sillä alitustsydeemillä, missä putki tökätään tien ali ja sinne sit laittoivat, mitä laittoivat. Kun kaivuut ja putkitushommat oli tehty, korjasivat jälkensä kyllä siistiin kuntoon koko kylällä, myös asfaltoinnin. Sit vaan puhalsivat kuidun suojaputkeen ja tekivät seinään reiän, sekä asensivat sisäyksikön. Siitä muutaman päivän jälkeen aukes linjat internetin ihmeelliseen maailmaan. Koko kuituhomma tähän pisteeseen maksoi mulle nimellisen kuukausihinnan seuraaviksi viideksi vuodeksi eteenpäin, maksoin kerralla, eli nyt ei muita kuluja, kuin yhteyden kuukausimaksu. Ja netti toiminut ilman minkäänlaisia katkeiluja tai hidasteluja. Sen verran olen tässä vuosien varrella oppinut, että asiat voi hoitaa monella eri tavalla. Olisin voinut tämänkin hankinnan tehdä toisella tavalla.... ja olisin edelleen tahmaavan, hitaan, katkeilevan mobiilinetin ärtynyt tyytymätön asiakas. Sen sijaan olen oikeasti tyytyväinen kuituyhteyteeni tällä hetkellä, ei toki ole elämää suurempi asia, mutta kuitenkin.