Kiinnitetty Palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille

Kiinnitetty

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Sain itse tuolta maahantuojalta suomen hinnat ja on ne kovempia kuin Ultimaten ja toimitusajat todella pitkiä.
Se viesti on vaan poistettu näemmä täältä ilman ilmoitusta, olisi ollut kiva tietää mikä siinä oli vialla ettei saa maahantuojan viestiä tänne laittaa?
Taidatpa muistaa väärin. Kelasin ketjun lävitse eikä tuollaista poistettua viestiä tullut vastaan (näkyvät vielä ylläpidolle)

Janos

Vakionaama
Taidatpa muistaa väärin. Kelasin ketjun lävitse eikä tuollaista poistettua viestiä tullut vastaan (näkyvät vielä ylläpidolle)

Enpä muista vaan kyllä viesti on jonnekin täältä hävinnyt, @Markush sen ainakin näki kun laittoi siitä viestinkin.
Joten katsotteko uudestaan vai alkaako täällä vaan viestit häviämään ilman ilmoitusta?

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Katsoin uudestaan enkä löytänyt foorumin tietokannasta mitään merkkiä tuollaisesta. Selailin oikeastaan aikani kuluksi koko ketjun vielä läpi ja tsekkasin muutettuja viestejä myös. Ei tärpännyt. Saa laittaa minun puolesta vapaasti, ei ole mitään syytä poistaa. Jos on kerran ihan avointa maahantuojan hintatietoa. Paljonhan ko. ketjussa on hintoja. Joku oma ryhmä näille ilmeisesti myös facessa, onko ko. viesti siellä? Tai ettei yksityisviesteissä? Noh voi jäädä mysteeriksi...

Viimeksi muokattu:

Espejot

Hyperaktiivi
On minullakin jokunen viesti mystisesti hävinnyt ilman epäilyä roskiksesta. Mutta muuten, en ole koskaan ymmärtänyt porua poistetuista viesteistä. Poiston syy on toki hyvä tietää jotta kirjoitustaito kehittyy - ja syyhän nykyään ilmoitetaan, sen verran asiaa on veivattu vuosien varella. Ja viestinhän voi kirjoittaa uudestaan jos asiasisältöä on. Jos vaimo heitää julkaisemattoman käsikirjoituksen roskiin, saattaisin hermostua. Mutta eipä heitä, ei - rikkinäiset farkut on saaneet kyllä kyytiä, ja siitä huomautan.

Edit: MUTTA. Riipumatta mikä on foorumin linja niin lienee syytä huomauttaa siitä miten laki näkee "kirjesalaisuuden" ("...olisi ollut kiva tietää mikä siinä oli vialla ettei saa maahantuojan viestiä tänne laittaa?").

"Perustuslain mukaan kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestinnän salaisuus on loukkaamaton. Kirjesalaisuus suojaa lähettäjän ja vastaanottajan välistä viestintää ainoastaan kolmansilta osapuolilta. Ulkopuolinen ei siis saa ottaa selkoa viestistä. Näin ollen laki ei kiellä julkaisemasta viestiä, jonka osapuolena itse on. Viestin sisällöllä voi kuitenkin olla julkaisemisen kannalta merkitystä, sillä viestin julkaiseminen voi tulla arvioitavaksi...."

Viimeksi muokattu:

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Ei ole yksityisviesteissä eikä naamakirjassa vaan täällä oli mutta poistettu se joka tapauksessa on
En kiellä etteikö ole mahdollista että on ollut täällä, mutta ylläpidon toimesta ei ole poistettu vaan sen on sitten bittiavaruus vain nielaissut jälkiä jättämättä. Pistä uudelleen.

VesA

In Memoriam
En kiellä etteikö ole mahdollista että on ollut täällä, mutta ylläpidon toimesta ei ole poistettu vaan sen on sitten bittiavaruus vain nielaissut jälkiä jättämättä. Pistä uudelleen.
Itse asiassa hostauksella on ollut ongelmia. Ehkä kanta on kärsinyt / palautettu.

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Asioita voisi ainakin yrittää suhteuttaa keskenään. Jos yksi rivi katoaa, kovin montaa riviä ei ehkä kannata sen kadonneen perään riipustaa. Onhan tuo tavallaan aika sympaattista, että ylläpito perhehtyy sisältöön ja ryhmittelee kirjoitukset joko vanhoihin saman aiheisiin tai lohkaisee uudeksi aiheeksi. Kokonaan kadonneissa virkkeissä on mahtanut olla jotain "painokelvotonta" tai muuten tiukempaa sisältöä enemmän asian vierestä kuin itse aiheesta?

Mikkolan

Vakionaama
Kirjesalaisuudesta tuli mieleen että monia asioita koskee myös salassapito velvollisuus, ihan kaikkia asioita ei voi huudella julki pienellekkään porukalle. Itellekkin tulee firman nimiä ja firmojen työntekijöiden nimiä, joista en tiedä mitään ainakaan silloin kun joku kysyy. Tarkkana pitää olla kun joskus voi ihan huomaamattaan lipsauttaa ettää xxxxxx xxxx firmassa xxxxxxx xxxxxxxnen töhöili xxxxxxxxxx jutun kanssa.

Omia viestejä ei ole merkittävässä määrin modet poistaneet, poistetut on olleet usein asiaa sivuavia "kevennyksiä", jotka ei ns. tuo lisäarvoa keskusteluun. Enkä hirvesti poistoista pahastunut. Filosooffinen kysymys tuoko "kevennys" lisäarvoa vai ei.

Espejot

Hyperaktiivi
Kuinka voisi ymmärtää kun poistelee toisten viestejä, varsinkin kun on itse jutussa modena mukana vänkäämässä?
Piti ihan nipistää käsivarresta että olenko hereillä, sen verran vahva dejavu tuli.

Asioita voisi ainakin yrittää suhteuttaa keskenään. Jos yksi rivi katoaa, kovin montaa riviä ei ehkä kannata sen kadonneen perään riipustaa. Onhan tuo tavallaan aika sympaattista, että ylläpito perhehtyy sisältöön ja ryhmittelee kirjoitukset joko vanhoihin saman aiheisiin tai lohkaisee uudeksi aiheeksi. Kokonaan kadonneissa virkkeissä on mahtanut olla jotain "painokelvotonta" tai muuten tiukempaa sisältöä enemmän asian vierestä kuin itse aiheesta?
Jos asia kiinnostaa niin sitä ihan mielellään jäsentelee kokonaisuutta jotta sen tiedon voi löytää joku muukin. Ensin sitä etsii tietoa ja sitten sitä jakaa. Mutta jos ketju on täynnä oman hännän nostoa tai saarnamista niin kiusaus käyttää leveää penseliä on suuri, myönnän. Ja pelisilmän käyttö muistuttaa kalligrafien tekoa mutta lopputulos on kutakuinkin sama - jossain vaiheessa joku kokee vääryttä ja pahottaa mielensä. Aina.

Viimeksi muokattu:

Raid76

"Parempi Tossun alla kuin taivasalla"
Trumpin ketjun sulkemisesta iso sulka hattuun ylläpidolle. Vielä kun saatte nuo osin huuhaaksi karanneet vaikkapa terveysasioihin liittyvät ketjut karsittua, niin voin jopa ajatella palaavani foorumille. Täällä on kokeneiden ammattilaisten kirjoituksia poisteltu liian kärkkäinä tai provosoivina useista foorumin alkuperäiseen henkeen liittyvistä ketjuista. Samalla noissa uusissa, ennen kielletyissä aiheissa on saanut rehottaa jos jonkinlainen disinformaatio ja salaliittoteoria.

Husky

Vakionaama
Minun mielestäni on sopivasti (eli vähän) ollut terveyskeskusteluja. Voi niissäkin olla tärkeätä informaatiota, eikä niissä mitä olen katsonut ole mitään salaliittoilua.
Eli siis mielestäni ei tarvitse kieltää, kunhan ovat asialinjalla. Jos eivät kiinnosta ketään niin eihän niitä sitten olekaan eli kuihtuvat aloitukseen.
Ovatko ne nyt joku ongelma jonkun mielestä :huh:

Arisoft

Vakionaama
Trumpin ketjun sulkemisesta iso sulka hattuun ylläpidolle. Vielä kun saatte nuo osin huuhaaksi karanneet vaikkapa terveysasioihin liittyvät ketjut karsittua, niin voin jopa ajatella palaavani foorumille. Täällä on kokeneiden ammattilaisten kirjoituksia poisteltu liian kärkkäinä tai provosoivina useista foorumin alkuperäiseen henkeen liittyvistä ketjuista. Samalla noissa uusissa, ennen kielletyissä aiheissa on saanut rehottaa jos jonkinlainen disinformaatio ja salaliittoteoria.

Olen vuosia seurannut erästä foorumia, jossa moderointi on niin kärkästä ettei kukaan juuri uskalla sinne mitään kirjoittaa. Viestejä tulee muutama viikossa. Sellainen aito BOFH kokemus siis. Täällä en ole samaa huomannut. Siitä kiitos!

Espejot

Hyperaktiivi
Minun mielestäni on sopivasti (eli vähän) ollut terveyskeskusteluja. Voi niissäkin olla tärkeätä informaatiota, eikä niissä mitä olen katsonut ole mitään salaliittoilua.
Eli siis mielestäni ei tarvitse kieltää, kunhan ovat asialinjalla. Jos eivät kiinnosta ketään niin eihän niitä sitten olekaan eli kuihtuvat aloitukseen.
Faija - 93v - oli kylässä. Käy edelleen 3x viikossa salilla. Juteltiin terveydestä, elämäntavoista ja geeneistä. Toki voihan noistakin saada aikaan vänkäystä, lähinnä tutkimusten validoineista. Mutta muuten totuus taitaa olla aika yksiselitteinen että saa olla ainoa silmä *erseessä etteikö tottuuta näe. Avoin kysymys toki jää, onko se sen vaivan arvoista. En siis tarkoita keskustelua vaan pitkää elämää. Elämä on arpalippu. Kait siitäkin voi keskustella.

Viimeksi muokattu:

Raid76

Ovat. Tällä foorumilla keskusteltiin onnistuneesti pumppuilusta, energiasta, seurannoista, teknisistä ongelmista, asennuksista ja neuvottiin erilaisissa ongelmatilanteissa. Todella hyvä foorumi ja nimenomaan erottui sillä, että täällä ei politikoitu eikä väännetty paskaa niistä asioista, joita jotkut suomikaksneloset pursuaa. Sitten politiikka ja muut sallittiin. Allekirjoittaneelle se ainakin vaikutti niin, että kirjoittelu loppui siihen.

Kannattaa katsoa tarkemmin.

repomies

Hyperaktiivi
Ovat. Tällä foorumilla keskusteltiin onnistuneesti pumppuilusta, energiasta, seurannoista, teknisistä ongelmista, asennuksista ja neuvottiin erilaisissa ongelmatilanteissa. Todella hyvä foorumi ja nimenomaan erottui sillä, että täällä ei politikoitu eikä väännetty paskaa niistä asioista, joita jotkut suomikaksneloset pursuaa. Sitten politiikka ja muut sallittiin. Allekirjoittaneelle se ainakin vaikutti niin, että kirjoittelu loppui siihen.

Kannattaa katsoa tarkemmin.
Mikä pakko on seurata sellaisia ketjuja joiden aihe aiheuttaa näppyjä?

Minulle ei ole mikään ongelma skipata aiheita jotka eivät kiinnosta, tai jos olisi aiheita jotka jotenkin ärsyttäisivät.

Kyllä täällä edelleen pumpuistakin puhutaan, ja asennuksista ynnä muusta.

Raid76

Mikä pakko on seurata sellaisia ketjuja joiden aihe aiheuttaa näppyjä?

Minulle ei ole mikään ongelma skipata aiheita jotka eivät kiinnosta, tai jos olisi aiheita jotka jotenkin ärsyttäisivät.

Kyllä täällä edelleen pumpuistakin puhutaan, ja asennuksista ynnä muusta.
Ei mikään. Eikä ole mikään ongelma skipata aiheita. Periaatekysymys ja yhden miehen protesti. Ei ole vaikea sitäkään skipata. :)

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Täytyi ihan katsoa kahdesti sivuston sisällysluetteloa ja kyllähän tuo nyt aika vakuuttavasti viittaa tähän lämpöpumppujen ja talotekniikan aihepiiriin. Merkkikohtainen keskustelu on taas väistämättä siinä määrin spesifistä, että jos sellaista laitetta ei ole niin mistäpä se kiinnostus aiheeseenkaan voisi tulla.

Kaikki laitapuolen jutut ovat varsin tiukasti lokeroituna eikä ne sieltä pursu, jos ei mene itse tonkimaan. Muistuu mieleen esim. Covid keskustelu, jota tuli myös seurattua kovastikin, olihan se kirjaimellisesti kaikkia koskettava. Keskustelu nyt oli kai siinä mielessä tasokasta, että se riitti minulle varsin pitkälle eli ei tarvinnut mennä muualle lueskelemaan. Samoin tämä sähkömarkkinoiden myllerrys ja uudet sopimusmallit. Tahtoo olla tuttavapiirissäkin vain se kiinteä tai pörssi ja vähän vaikea niistä on saada henkevää keskustelua pystyyn mutta täällähän noista löytyy analyysiä ja jokaiselle vaihtoehdolle jonkinlaista koekaniinia.

kotte

Hyperaktiivi
Tällä foorumilla melkein kaikki keskustelu on (ihme kyllä!) ollut pääpiirteissään melko asiallista, kun sitä vertaa melkein mihin tahansa muuhun keskusteluareenaan ja jopa noissa politiikkaakin lähemmin sivuavissa aiheissa. Omalla nimellä vaatimuslähtöisesti kirjoitetuissa valtakunnan lehtien yleisöpalstojen kontribuutioissa puolestaan teknologiaan liittyvä osaaminen on tyypillisesti varsin kaukana jäljessä siitä, mitä täällä esiintyy ja vaikka kärjekkäimpiä näkemyksiä tuolloin vältetäänkin ja muotoillaan kirjoitukset melko huolella, yksisilmäisyys tuollakin monesti paistaa vastineista silmään.

virtuaaliharri

Aktiivinen jäsen
On aika väistämätöntä, että ennen pitkää politiikka nousee keskustelunaiheeksi foorumilla, kun viestinnän aktiivisuus kasvaa "tietyn" kynnyksen yli ja foorumilla sitä suvaitaan, foorumin aiheesta riippumatta; politiikkaa kun löytyy vähän kaiken takaa. Sen sijaan, toisin kuin teknisistä aiheista, ei politiikasta jostain syystä oikein osata yleisesti keskustella asiallisesti. Puolueilla ei taida juuri olla avoimia keskustelualustoja, vaikka niin voisi kuvitella (sillä luulisi heitä kiinnostavan äänestäjien näkemykset). Suomi24:n politiikka-alue lienee aktiivisin perinteinen foorumi, mikä vilkkaudestaan ja avoimuudestaan huolimatta, tai niistä johtuen, on turhan anarkistinen paikka omaan makuuni. Twitter/X:stä enkä Quorasta ole itse innostunut. Lehtien foorumit on tarkoitettu lähinnä juttujen kommentointiin ja pääsääntöisesti maksaville asiakkaille. Blogit sitten ovat ihan oma maailmansa.

Hedelmällisintä varmaankin tämän foorumin keskusteluilmapiirin kannalta olisi pidättäytyä aiheissa, jotka liippaavat tavalla tai toisella osastojen otsikoita. Toki politiikastakin on tarpeen voida keskustella, sillä poliittiset päätökset kuitenkin vaikuttavat esimerkiksi siihen millä talot kannattaa lämmittää.

Husky

Vakionaama
Mielestäni osastoja on jo liikaa. Todella moni asia sopii todella monen kansion alle ja valitettavasti hakutoiminto ei juuri koskaan osaa lajitella kirjoittajan eikä edes otsikko/viesti mukaan.

Parempi olisi ennemminkin laittaa joitakin osioita yleisen keskustelun alle takaisin.

Espejot

Hyperaktiivi
Mielestäni osastoja on jo liikaa. Todella moni asia sopii todella monen kansion alle ja valitettavasti hakutoiminto ei juuri koskaan osaa lajitella kirjoittajan eikä edes otsikko/viesti mukaan.
Mitä esimerkiksi? Ainoa sekaanuksen aihe - siis suuri - on uutiset jos aihe alkaa elämään omaa elämää niin voi olla väärässä loosissa.

Husky

Vakionaama
Itse törmää varsin usein tuohon, että on lukemattomia kansioita mistä hakea, silloin kun haku ei toimi.

Joku ILP ketju voi olla ILP pääkansion alla, jossakin sen alikansiossa, tai merkkikohtaisessa ja yksi hämy on tuo "uutislinkit", kun sinne voi päätyä mitä tahansa ja sitten voi olla ihan yleisessä keskustelussa tai asuminen-kansiossa ja oliko siellä vielä joku alikansio lämmitykselle.

Esim kyberhaku ei toiminut paripäivää sitten ja kyberketjua hain monesta paikkaa.

Kyseessä on varmasti usein aloittajan väärään paikkaan laitto, mutta monesti ei ole selvä mihin näistä lukuisista laittaisi.

kotte

Hyperaktiivi
Kunnolla toimiva haku yleensä korvaa kaikenlaiset hakemistojärjestelyt mennen tullen. Valitettavasti, mutta onneksi, ulkoisella haulla (site:lampopumput.info) asiat löytyvät useimmiten toisin kuin foorumin omalla. Täytyy vain kokeilla useampaa hakukonetta, kun vanha perusoletus Google toimii enää hyvin lähinnä vain, kun on etsimässä jotakin lukuisten nettikauppojen valikoimista.

VesA

In Memoriam
kun vanha perusoletus Google toimii enää hyvin lähinnä vain, kun on etsimässä jotakin lukuisten nettikauppojen valikoimista.
Googlehan on ilmoittanut, että niiden haku lakkaa pikkuhiljaa kokonaan kertomasta linkkejä jne alkuperäisen tiedon lähteitä. Sensijaan vastauksena annetaaan Googlen AI:n jalostamaa tietoa. Kaipa mainoksetkin tulevat AI:n voimin.

Husky

Vakionaama
Kunnolla toimiva haku yleensä korvaa kaikenlaiset hakemistojärjestelyt mennen tullen. Valitettavasti, mutta onneksi, ulkoisella haulla (site:lampopumput.info) asiat löytyvät useimmiten toisin kuin foorumin omalla. Täytyy vain kokeilla useampaa hakukonetta, kun vanha perusoletus Google toimii enää hyvin lähinnä vain, kun on etsimässä jotakin lukuisten nettikauppojen valikoimista.
Hyvä neuvo käyttääkin tosiaan googlehakua. Kas kun ei tullut itsellä mieleen

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Jos haluaa löytää vaikkapa jonkin oman vanhan aloituksen tai keskustelun, hyvä vihje on kun kirjoittaa hakuun jonkun varman riimin pätkän siitä. Se pitää näköjään olla aika prikulleen oikein, joko otsikohaku tai tekstihaku ja siinä pitää olla niitä riittävän pitkiä sanoja kun ne lyhyet putoaa pois.

Todelliset mestarit suolaa ilmeisesti tahallaan kirjoitusvirheitä mutta sen voi korjata sitäkin paremmin kun kopsaa sen "riimin pätkän" kujeineen niin jo tärähtää heti.

kotte

Hyperaktiivi
Googlehan on ilmoittanut, että niiden haku lakkaa pikkuhiljaa kokonaan kertomasta linkkejä jne alkuperäisen tiedon lähteitä. Sensijaan vastauksena annetaaan Googlen AI:n jalostamaa tietoa. Kaipa mainoksetkin tulevat AI:n voimin.
Puppugeneraattoriahan tuo yllättävän usein on jo alkanutkin muistuttamaan.

Espejot

Hyperaktiivi
Jos haluaa löytää vaikkapa jonkin oman vanhan aloituksen tai keskustelun, hyvä vihje on kun kirjoittaa hakuun jonkun varman riimin pätkän siitä. Se pitää näköjään olla aika prikulleen oikein, joko otsikohaku tai tekstihaku ja siinä pitää olla niitä riittävän pitkiä sanoja kun ne lyhyet putoaa pois.

Todelliset mestarit suolaa ilmeisesti tahallaan kirjoitusvirheitä mutta sen voi korjata sitäkin paremmin kun kopsaa sen "riimin pätkän" kujeineen niin jo tärähtää heti.
Ajatelen enämänkin kokonaisuutta, että asiat on helposti löydettävissä sekä uusille että vanhoille kirjoitajille. Ja joo, haku on surkea...

Joku ILP ketju voi olla ILP pääkansion alla, jossakin sen alikansiossa, tai merkkikohtaisessa ja yksi hämy on tuo "uutislinkit", kun sinne voi päätyä mitä tahansa ja sitten voi olla ihan yleisessä keskustelussa tai asuminen-kansiossa ja oliko siellä vielä joku alikansio lämmitykselle.

Kyseessä on varmasti usein aloittajan väärään paikkaan laitto, mutta monesti ei ole selvä mihin näistä lukuisista laittaisi.

Tämä. Itse näen foorumit lähinnä tiedonhaku paikkona minne tallenetaan tietoa, perimätietoa. Minä suunnittelen usein niin että on useampi projekti kesken ja asioihin täytyy palata vuosienkin jälkeen. Esimerkiksi terassin rakentaminen... mikäkäköhän olikaan se pohjoisen puulaji mitä harkitsi... joku "lapin" alkuinen sana oli. Voisin kuvitella että olen laitanut topikin rakentamisen alle... juu, taisin olla mukana kun keskusteltiin mitä uusia alueta voisi perustaa. Uusien aluiden perustamisessa on se hyvä puoli että jos ne ei lähde lentoon niin ne voi sulauttaa "juureen". Mutta minä näen asiat jatkuvanan kehityksenä... kunnes.

Viimeksi muokattu:

Husky

Vakionaama
Miksihän puhelin jatkuvasti ilmoittelee (useita kertoja viikossa) että lampopumput- sovellus on päivitettu?
Ihmeellisen taajaan softaa päivitetään, kun tuskin on muusta päivityksestä kyse, vai?

Tänään tuli turvallisuusilmoitus jossa suositeltiin skannaamaan ko sovellus uhkien varalta. Olikohan siinä joku maininta, että ei ole verifioitu softa.

Varmaan aika moni käyttää ko. sovellusta vai missä mennään? Pitääkö poistaa puhelimesta?

Periaatteessa ei kai saisi latailla sovelluksia muualta kuin Playkaupasta, mutta tuo ei muistaakseni ollut sieltä.

Comments?

fraatti

Hyperaktiivi
Miksihän puhelin jatkuvasti ilmoittelee (useita kertoja viikossa) että lampopumput- sovellus on päivitettu?
Ihmeellisen taajaan softaa päivitetään, kun tuskin on muusta päivityksestä kyse, vai?

Tänään tuli turvallisuusilmoitus jossa suositeltiin skannaamaan ko sovellus uhkien varalta. Olikohan siinä joku maininta, että ei ole verifioitu softa.

Varmaan aika moni käyttää ko. sovellusta vai missä mennään? Pitääkö poistaa puhelimesta?

Periaatteessa ei kai saisi latailla sovelluksia muualta kuin Playkaupasta, mutta tuo ei muistaakseni ollut sieltä.

Comments?
Mikä sovellus? Ei sellaista taida olla olemassakaan.
Selaimellahan tätä pääosa taitaa käyttää.

pökö

Hyperaktiivi
Minulla foorumi asettuu sovelluksena puhelimeen. En tiedä miksi eikä tiennyt ylläpitokaan kun sitä kyselin.

Lappanen

Vakionaama
^ Eikös tuo ole sellainen (en todellakaan tiedä oikeaa nimeä :D ) "selain-appi" jota useampikin nettisivu ehdottelee asentamaan, esim Tampereen Energia. Vähän niinkuin pikakuvake tietylle sivustolle jonka saa kännykän työpöydälle samalla tavalla kuin appien kuvakkeet.

tj86430

Vakionaama
Minulla foorumi asettuu sovelluksena puhelimeen. En tiedä miksi eikä tiennyt ylläpitokaan kun sitä kyselin.
Minkälainen toimenpide tuohon johtaa? Itse olen mennyt puhelimen (iPhone) selaimella (Safari) foorumille, eikä sen seurauksena mitään ole asettunut minnekään. Toki tiedän, että voin halutessani tehdä kuvakkeen joka avaa foorumin URLin suoraan selaimessa (ja yhdelle toiselle sivustolle olen näin tehnytkin), mutta se vaatii kyllä että aktiivisesti luo tuon pikakuvakkeen, ja silloinkin se käynnistyvä sovellus on selain eikä mikään muu.

tj86430

Vakionaama
Ensin "Lisää aloitusnäytölle" sitten "luo pikakuvake" niin se muuttuu sovellukseksi. Android luuri kyseessä.
Siitä on kyllä aikaa kun viimeksi olen Androidia enemmälti käyttänyt, mutta ei kai se sentään sovellukseksi muutu? Kai siitä pikakuvakkeesta edelleen kuitenkin käynnistyy selain, joka sitten lataa tuon sivun? Ja jos selain on jo käynnissä, se varmaankin avaa uuden välilehden selaimeen ja lataa sivun sinne?

pökö

Hyperaktiivi
^ Eikös tuo ole sellainen (en todellakaan tiedä oikeaa nimeä :D ) "selain-appi" jota useampikin nettisivu ehdottelee asentamaan, esim Tampereen Energia. Vähän niinkuin pikakuvake tietylle sivustolle jonka saa kännykän työpöydälle samalla tavalla kuin appien kuvakkeet.
Se varmaan on tuollainen mutta ei ole minkään ehdottelun tulos vaan se on ainoa keino saada pikakuvake näytölle

Back
Ylös Bottom