Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jäiköhän sinulta jotain huomaamatta, minulla tässä vitjassa on ihan aiheena pelkkä temuTais tulla tästä Temuttajien ketju. Ehkä vois siirtää jonnekin ”halvimmat onkivavat Kiinasta”, ketjuun.
Nojoo… otsikko ehkä huonosti muotoiltu alkuperäiseen avaukseen nähden.jäiköhän sinulta jotain huomaamatta, minulla tässä vitjassa on ihan aiheena pelkkä temu
Toisaalta, jos tollanen Temun rahtikone tippuisi Itämereen, niin kyseessä olisi kaikkien aikojen ekokatastrofi.On se onni että kiinatavara Suomeen tulee ilmarahtina muuten olisi tietoliikenne kaapelit alvariinsa poikki ja pitäis lähteä putinille pistää kova kovaa vasten.
kaikenlaista ponnahdusta tuli jatkuvasti ja ostos jäi tekemättä koska minun mittapuun mukaan vitosen ostoksen takia ei kannata rekisteröityä minulle tuntemattomattomaan paikkaan kaikkine henkilö ja maksukorttitietoineen
joskus kulkevat hitaammin kun menee heidän piikkiin lähetyskulutOn se onni että kiinatavara Suomeen tulee ilmarahtina muuten olisi tietoliikenne kaapelit alvariinsa poikki ja pitäis lähteä putinille pistää kova kovaa vasten.
EU:ssa on mukana wanhoja Itä-Euroopan maita, jota kautta nuo sitten vaan muilutetaan EU-alueelle sisään ja tuolta lähetettynähän ne on sitten EU:n vapaata sisäistä liikennettä.Komissio kehottaa lainsäätäjiä harkitsemaan myös lisätoimenpiteitä, kuten käsittelymaksun asettamista suoraan EU-kuluttajille tuotaville verkkokauppatavaroille.
Tätä kun hetken miettii, että mitä tuo TEMU itseasiassa tekee, niin omalla kohdalla ei millään pysty tuolta ostamaan yhtään mitään.
valtterilindholm.fi
Varustelekan pitäjältä kirjoitus aiheesta.
Lainsäädäntökehikkohan on vuosien kuluessa kehittynyt täsmälleen päin vastaiseen suuntann, mitä nyt kuulutetaan. Joskus muinoin kaikki ulkomailta yksityisille saapuvat lähetykset pengottiin sellaisella pieteetillä, että ei olisi ihmetyttänyt, että kaikki olisi pitänyt tilata vähintään kaksin kappalein, jotta toinen kopiokappale olisi voitu tuhota viranomaisten suorittamin kohteen pilkkovin ja liuottavin koestusmenetelmin. Kulut kaikesta tietenkiin karhuttiin vastaanottajalta muodossa tai toisessa (kuluista suurin osa oli puhdasta byrokratiaa).Tullin pääjohtaja on ottanut myös kantaa aiheeseen. Hänen mielestään asia pitäisi ratkaista eu:ssa lainsäädännöllä.
Eikös tuoteturvallisuuskin aika pitkälle perustu omavalvontaan? Sitten kun havaitaan ongelma, asiaan puututaan, asiasta tiedotetaan ja asiakkaille tarjotaan mahdollisuus palauttaa tavara ja saada ilman eri selitystä rahat takaisin.
Tässä on kuva, joka kertoo aika paljon.
Niin, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Mutta kun kyseessä on ”Vale, emävale, tilasto”, niin asiaan pitäisi paneutua toki enemmän. Esimerkiksi vertaamaan konttiliikenteen tilastoja EU:n ulkopuolelta.
Mitä vikaa tossa tilastossa sit on? Onko sulla korjattua tietoa tohon?
Et nyt ymmärtänyt tuota lausahdusta, jonka Mark Twain teki tunnetuksi jo vuonna 1907. Kyse ei ole siitä että tilastossa esitettäisiin vääriä tietoja vaan siitä, että niillä on tarkoitus tukea esittäjän ajatusta ja tilaston esittäjä on voinut itse valita mitä asioita tilastossaan esittää. Tällöin tilaston antama mielikuva on irti kokonaisuudesta eikä siihen pidä luottaa sokeasti. Esimerkiksi, jos vaikka noiden vuosien välissä on pienpaketin määritelmä tai tilastointitapa muuttunut, niin sellainen romuttaisi koko esityksen arvon. Ehkä tätä on tekstissä avattu tarkemmin, nyt näkyvillä oli vain graafi, jossa kaksi elementtiä.
Se mitä ensimmäiseksi itse pohdin oli kysymys siitä, onko konttiliikenteen määrä vastaavasti vähentynyt eli onko kokonaiskrääsän määrä pysynyt ennallaan. Miten on käynyt kotimasen verkkokaupan pakettien määrä samalla aikajaksolla?
Esimerkiksi yritysten maahantuomaa krääsää hävitetään aika paljon jos ei mene kaupaksi. Siitä vain ei kerrota julkisuudessa.
Mitä Temuun tulee niin paketit ei välttämättä edes ole tässä tilastossa, koska ne taitavat tulla paljolti EU alueen varastoista. Mitä lähetyksiä nämä siis ovat?
Kyllä minä ton lausahduksen tiedän.. mut sen heittämällä annat viitteen, että sinusta siinä on suoraan jotain virheellistä. Sen takia kysyin, että onko sulla tietoa?
En nyt ymmärrä. Jos tiedät lausahduksen merkityksen, niin miksi et sitten ota sitä huomioon? Kirjoitin "asiaan pitäisi paneutua toki enemmän". Ei siihen sisälly väittämää siitä että annetut kaksi tietoa olisivat virheellisiä. Jos jokin virhe on, niin se on se virheellien mielikuva, mikä tilastosta voi syntyä. Siksi asiaan pitäisi perehtyä paremmin kuin vain kauhistella palkkien kokoeroa.
Esimerkiksi itse olen tilannut pieniä EU:n ulkopuolelta tulevia paketteja ihan molempina vuosina. Ainakaan oma käyttäytymisen i ei ole muuttunut noin paljoa kuin tilasto näyttää. Joku muu, kuka, on ruvennut tilaamaan pieniä paketteja EU:n ulkopuolelta? Voisiko kyseessä olla joku rättibisnes esim?
Joskus kuulee edelleen vanhan sanonnan ”Vale, emävale, tilasto”. Hokema on tuttu sekä tilastojen käyttäjille että tilastojen tuottajille. Se pitää paikkansa silloin, kun tilasto tehdään huonosti tai se esitetään väärin, väärässä yhteydessä tai sitä luetaan joko tahattomasti tai tahallisesti väärin.
Lähde: https://guides.stat.fi/tilastojenlukutaito/luotettavattilastot
En mäkää ymmärrä... Ton lausahduksen voi heittää iha mihin vaa tilastoon. Mut sen heittämällä, ei kerrota tai oteta kantaa juuri mihinkään. Tulee vain kysymyksiä tilalle, joten mä yritän ymmärtää mikä sun pointti oli sen kirjoittamiselle. Siksi tässä kyselen, mutta ilmeisesti ei siinä sen kummenpaa pointtia ollu.
Tossa toinen juttu samasta tilastosta ja TEMU mainittu.