Ollaankohan seurattu eri medioita, kun en muista kenenkään väittäneen, että Venäjä valtaisi koko Euroopan samalla, kun yrittää tehdä sitä Ukrainassa. Enkä edes, että ottaisi ensin Ukrainan, ja sitten jatkaisi suoraan ja tauotta pidemmälle Eurooppaan. Minä olen lukenut vain ihan uskottavia spekulointeja siitä, että jos Venäjä saa vallattua Ukrainan, se vetää henkeä 5-10 vuotta, ja lähtee sitten uudelle retkelle Eurooppaan.
Itse en kyllä tuonkaan uskottavuutta ihan 100% tasolla pidä. Venäjä on kuoleva kansakunta, siinä missä Kiinakin. En olisi ihan varma, että Venäjällä on kymmenen vuoden kuluttua enää rahkeita lähteä mihinkään sotaretkiin. Nyt oli kuihtuvan kansan hullun johtajan viimeinen mahdollisuus tällaiseen voimanponnistukseen. Ei mennyt ihan suunnitelman mukaan, enkä usko että välttämättä voimia enää riittää toiseen erään, kaiken sen jälkeen mitä viimeisen kolmen vuoden aikana on tapahtunut. Jos olisivat marssineet viikossa Kiovaan, kuten suunnitelma oli, niin ehkä siinä tapauksessa joo.