Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Esisuodattimen ei tarvitsisi olla F7.80€ maksaa kierros minulla koneen suod.n.40€ ja FLF-160 F7 .
Esisuodattimen ei tarvitsisi olla F7.
Roskien kerääjänä riittää G3/G4
Oma ratkaisu on 600x300 kokoinen G4 matto, tämä koska raitiskanavassa on hikoileva jäähypatteri.Ötökät saisi pois kun ulkoseinän ritilän ottaisi pois ja tilalle asettaisi seinästä irti olevan verkon. Pislan valmis ratkaisu tai itse rakennettu vastaava.
Kunhan se verkko/ suodatin on tarpeeksi suuri pinta-alaltaat esim. koivunsiemnistä tulee märkänä mössöä joka tukkii paikat.Ötökät saisi pois kun ulkoseinän ritilän ottaisi pois ja tilalle asettaisi seinästä irti olevan verkon. Pislan valmis ratkaisu tai itse rakennettu vastaava.
Hyvähän se on että hyönteismassat jää suodattimiin, mutta parempi olisi kun ne lentäisi ulkona eikä olisi lahoamassa raitisilmakanavassa.
Kunhan se verkko/ suodatin on tarpeeksi suuri pinta-alaltaat esim. koivunsiemnistä tulee märkänä mössöä joka tukkii paikat.
Ränneissä sen hyvin huomaa toki puhutaan eri asiasta siinä märkyys on eri luokkaa.
Joo, Pislan ratkaisussa on enemmän imupinta-alaa jolloin ilman nopeus on ulopuolella pienempi. Toi on ollut ostoslistalla.Olennaista on että imuaukon ja verkon välissä on ilmarakoa sen verran että verkon alueelle ei kohdistu pistemäistä imua, vaan hyönteiset ja muut roskat irtoaa siitä viimeistään tuulen mukana. Verkon pitää toki olla suurempi kuin imuaukko.
Siitä Pislan ratkaisusta olen lukenut hyviä kommentteja, siinä kokoa on 250mm x 250mm ja lisäksi verkkokotelon sivut on myös verkkoa.
Olennaista on että imuaukon ja verkon välissä on ilmarakoa sen verran että verkon alueelle ei kohdistu pistemäistä imua, vaan hyönteiset ja muut roskat irtoaa siitä viimeistään tuulen mukana. Verkon pitää toki olla suurempi kuin imuaukko.
Siitä Pislan ratkaisusta olen lukenut hyviä kommentteja, siinä kokoa on 250mm x 250mm ja lisäksi verkkokotelon sivut on myös verkkoa.
Juurikin. Ei löydy suodattimista ainakaan isompia hyönteisiä tuon jälkeen.![]()
Pisla 250 x 250 x 80 mm ulkoilmasäleikkö 160 mm valkoinen | Karkkainen.com verkkokauppa
Kärkkäiseltä löydät helposti ja edullisesti kaiken tarvitsemasi mahtavasta, yli 400 000 tuotteen valikoimastawww.karkkainen.com
Tästä varmaan kysymys?
Juurikin. Ei löydy suodattimista ainakaan isompia hyönteisiä tuon jälkeen.
Mahtaako tuo ahdistaa kuinka paljon? Omassa iv-suunnitelmassa ainakin piti hyönteisverkko poistaa ulkoritilästä.
Olisi tarvetta kun suodattimet aina täynnä ötököitä, pahentaa vielä kun ulkovalo siinä alapuolella niin houkuttelee varmaan oikein ötököitä
Kyllä tuo varmaan hieman vaikuttaa, mutta ei kuitenkaan ole lähellekään samaa luokkaa, kuin ritilän oma verkko, mikä on kauhistus... miksiköhän semmoista edes myydään?
En murehtisi liikaa tuosta, korkeintaan hieman alipaine kasvaa kämpässä.
Oma kokemus on että tuo ei merkittävästi vaikuta virtaukseen koska ötökät ja muu töhkä ei jää tukkimaan virtausta (toisin kuin tavallinen ritiiläverkko joka kesällä jo muutamassa viikossa saattaa muurautua tukkoon).Mahtaako tuo ahdistaa kuinka paljon? Omassa iv-suunnitelmassa ainakin piti hyönteisverkko poistaa ulkoritilästä.
Olisi tarvetta kun suodattimet aina täynnä ötököitä, pahentaa vielä kun ulkovalo siinä alapuolella niin houkuttelee varmaan oikein ötököitä
Ei varmasti, eikä meillä muutenkaan kone täysillä kierroksilla paahda menemään.Joku varmaan osaisi laskea tuon, mutta noin lyhyt pätkä 160mm kanavaa ei välttämättä jarruta sekään liikaa ilmavirtaa.
Säleikkö 200mm kanavan päässä luulisi jarruttavan vähintään yhtä paljon tai enemmänkin kuin avoin 160mm "supistus"
Kiitos, tämä oli hyvä ja viisas neuvoÄkkkiähän tekisi kehikon laudasta ja kehikon päälle verkon. Ideana on tehdä sen verran laaja verkko että imu jakautuu isommalle alueelle jolloin verkkoon ei tartu kiinni ötököitä eikä roskia.

Pesin kennon 2 vuoden käytön jälkeen enkä huomannut pesussa irtoavan veteen kun pari banaanikärpästä tms. Ehkäpä se 2 vuotta on hyvä väli niin tulee muutenkin vähän tarkemmin katsottua koneen sisälle. Kone Airfi ja suodattimet vaihdettu 6 kk välein paitsi tuloilman karkeasuodatin 3 kk välein.Jahas, huoltomuistutin vilkuttaa liesikuvun valoja, aika vaihtaa suodattimet. 6kk eli kaksi kertaa vuodessa. Uudet suodattimet löytyy kyllä hyllystä, mutta pitäisikö sitä kennokin oikein pestä? Kuinka usein Te pesette? (normi swegonin kone, sähkölämmitys, tällä hetkellä jotain +-60l/s puhkuu. Suodattimet tummat, muttei mitenkään likalikaiset)
Sama, olen tuolta ottanut pitkään suodattimeniKah, juuri tulikin Wekkisuodattimelta ilmoitus, että suodatinpaketti lähtee ensi viikolla tulemaan
Vuoden suodattimet kerralla, 3 sarjaa.Eikös nuo ole vähän myöhässä?
Mulle tulee vähän ajoissa, onpahan valmiina. Vaihdan talven jälkeen just ennen kesää, koska poistosuodatin kerännyt kuivat pölyt talvella. Toinen vaihto kesän jälkeen kun siitepölyt ja ötökät on kerätty raitisilmasuodattimeen. Tarpeen mukaan imurointia, isot pussisuodattimet antaa vähän löysiä.Eikös nuo ole vähän myöhässä? Itse pesin omani jo kuukausia sitten. Keväällä tulee hiukan sitepölyä ja alkukesästä itikoita, joita täällä piisaisi vaikka muille jakaa. Omien havaintojeni mukaan varsinkaan tulopuolelle ei syksyn ja talven aikaan mitään kerry.
Sitten sinulla on aitaverkkoa suodattimena. Jos suodatin on luokitukseltaan riittävä tiivistä niin kyllä siihn kerty muutamassa kuukaudessa sellainen ryönä että pakko vaihtaa. Meillä on eu5 tasosuodattimet ja ne vaihtuu 1-2kk välein ja on vaihtunut jo yli 20 vuotta. Tulopuoli on mustana. Tuon EU5 suodattimen jälkeen on sähkösuodatin mikä sekin silti kerää aikamoisen kerroksen levyihin mikrohiukkasista.Eikös nuo ole vähän myöhässä? Itse pesin omani jo kuukausia sitten. Keväällä tulee hiukan sitepölyä ja alkukesästä itikoita, joita täällä piisaisi vaikka muille jakaa. Omien havaintojeni mukaan varsinkaan tulopuolelle ei syksyn ja talven aikaan mitään kerry.
Riittäskö jos 25v välein nuohoais?vaikka nekin tietysti nuohotaan 6 vuoden välein
No HUH HUH !! On kyllä jo aika. Voi vaatia desinfiointikäsittelynkin perään.Riittäskö jos 25v välein nuohoais?
Tarkoitus tänä vuonna nuohouttaa ekan kerran.
Ainakin Ilto 400 hienosuodattimen tiiviste on puhaltimen puolella. Eli on toisessa reunassa suodatinta. Ei taida kuitenkaan olla samanlaiset suodattimet.Mistä muuten tietää kummin päin hienosuodatin pitäisi koneessa olla? Ilto 440:ssä se näyttää omaan silmään melko identtiseltä kummin päin tahansa ja aina siihen ei ole mitään nuolia merkattu ilman kulkusuuntaa näyttämään.