Työkalut

fraatti

Hyperaktiivi
No näihän siinä sitten kävi että juuri kun pääsi kehumasta, että prässille ei ole ollut tarvetta niin se piti myös hommata itselle. Ikhsta tuli tämä hyvällä alella.
67535.jpg

kimmok

Vakionaama
No näihän siinä sitten kävi että juuri kun pääsi kehumasta, että prässille ei ole ollut tarvetta niin se piti myös hommata itselle. Ikhsta tuli tämä hyvällä alella.
katso liitettä 113127
Siinähän ne on tärkeimmät työkalut kuvassa.
Prässi, jenkkikaappi ja pullon avain.
Mitä se normaali hetero mies enää kaipaa.
Akan karkotus ainetta.
Se pitää vielä keksiä.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Kävin just eilen teatterissa kattomassa stand up esityksen "ADHD supervoima". Täytyy kyllä sanoa, että joululahjaksi saadut liput saattoi jostain syystä olla pieni vihje omalla kohdalla joltakin läheis-porukalta mulle, mutta saattaisi olla täälläkin monelle läheiselle yhtälailla hyvä idea.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
"Akan karkotus ainetta.
Se pitää vielä keksiä."

Eilisessä stand upissa käytettiin termiä "toiminnanohjaaja". Itseä puhuttelee paremmin "Lennonjohtaja". Karkotusaine on jo aikaa sitten ollut yleisesti käytössä ja helposti saatavilla.

Espejot

Hyperaktiivi
Kävin just eilen teatterissa kattomassa stand up esityksen "ADHD supervoima". Täytyy kyllä sanoa, että joululahjaksi saadut liput saattoi jostain syystä olla pieni vihje omalla kohdalla joltakin läheis-porukalta mulle, mutta saattaisi olla täälläkin monelle läheiselle yhtälailla hyvä idea.
ADHD diagnosoitnti on kallispalkaisetn lääkäreiden hommaa vaikka asia selviäisi yhdellä kysymyksellä, kuinka monta projektia on tällä hetkellä päällä tai suunnitteilla :p

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Prässiä en ole koskaan hommannut ja tarvetta taitaa viimeisen 10v aikana olla ollut 2-3 kertaa. Muutan kaikki on saanut hoidettua jotenkin toisella tavalla.
Kyllähän tästä löytyy vertaistuen vaikutus kohtuu hyvin. 17.1.2025 saadaan mieli vireille oikean asian suhteen ja kohta on homma hoidettu. Hyvin tuolla ADHD supervoimassa oli kyllä lähes kaikki seikat esillä, miten asiat makaa. Useimmiten mullakaan ei ole ollut oikeasti tiedossa, että mitä on tarve hankkia, mutta onneksi vertaistukea löytyy ja "Lennonjohtaja" ei pysy liian hyvin perässä, kun sillä on muka muitakin arkisempia asioita mietittävänä. Se ei vain tajua, että kokonaisuudet koostuu just pienemmistä osista ja niitä on ihan tuhoten määrä hoidettavaksi kunnolla.

Liitteet

• IMG_5488.png
    IMG_5488.png
    498,4 KB · Katsottu: 66
  • IMG_5497.png
    IMG_5497.png
    1,7 MB · Katsottu: 65

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Pari signaaligeneraattoria ja 2 Analogista oskilloskooppia on lainassa. Kitaroista ja muista soittimista puuttuu n 80 % ja vahvistumista on tuolla vasta puolet. Komponentit ei tietysti oo niinkään täällä ja esillä. Rakkainvkonen on kuitenkin tällä hetkellä viimeisessä kuvassa. Mulla ei ole kuin 80 neliötä varattuna omaan käyttöön ja siellä on jo muidenkin kunnostettavia tavaroita odottamassa MUN inspiraatiota. Ja siis MULLE ostetaan jotain "ADHD supervoima" stand UP lippuja.

Liitteet

• IMG_5498.png
    IMG_5498.png
    1,7 MB · Katsottu: 101
  • IMG_5499.png
    IMG_5499.png
    1,5 MB · Katsottu: 94
  • IMG_5500.png
    IMG_5500.png
    1,7 MB · Katsottu: 93
  • IMG_5501.png
    IMG_5501.png
    1,7 MB · Katsottu: 102
  • IMG_5502.png
    IMG_5502.png
    1,7 MB · Katsottu: 102
Viimeksi muokattu:

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Sitten kun jää aina välillä enemmän luppoaikaa, niin voi avata ruutikaapin. Aseena on tietysti Lapua Magnumin "Kisapiipusta" tehty 8,5 x 63 Reb. Tarkkuudessa olen päässyt tasan 6 mm kasaan 102 m etäisyydeltä 3 laukausta, joita ammuin siis vain 3, eikä mikään parhaat 5 lks.
Barnesin kaikki 338 MRX saatavilla olleet luodit Euroopasta päätyi mun hyllylle. Latausholkit tietysti löytyy kaikkiin omiin ja kavereiden kalibereihin. Nopeusmittarit ja ballistiikka ohjelmat nyt itsestään selvyys. Ruutipöntöt on tietysti sen verta vajaita, ettei tule ylitettyä lain sallimia enimmäismääriä. Practical lataus oli jo sen verta työlästä, että olisi pitänyt hommata kunnon latausasema sarjatutantoon, niin jäänyt hankkimatta ja mennään ihan perustavaralla Major luokassa S&W 40:sellä. Hyvin ne tössähtää niilläkin. Latauspöytäkirjat on käyty seesteiseen optimiin asti niillä ruudeilla mitä oli ennen N555 tuloa. Sillä olisi kyllä ehkä päässyt ihan siihen täydelliseen, mutta rajansa kaikella. 6 mm on ihan tarpeeksi 100 m matkalle, kun hirviä sillä ammutaan.
Joku tietysti ihmettelee, että mikä tuo lasipurkki on tuolla keskimmäisen kaapin oikeassa alakulmassa. No se on täytetty Molybdeeni jauheena ja pyörän laakerikuulilla, joilla saadaan pinnoitettua luoteja Tumblerissa ja liukaste on tarkoitettu paineen hallintaan. Ultraäänipesurilla pitää hylsyt tietty kiillotella loppukuntoon, jottei tartte radalla sitten hävetä. Etukäteen siis kiillotellaan ja valkoisilla puuvillaa hanskoilla käsitellään, niin tule syöpymiä sormenjäljistä.
Perhonsidonta sitten ja siihen työkalusetti ja viidakkokukon....

Liitteet

• IMG_5504.png
    IMG_5504.png
    2,6 MB · Katsottu: 89
Viimeksi muokattu:

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
... jäljitelmää. :)
Ei, kyllä ne oli ihan aitoa, mutta saattoi olla myös viljeltyjä. Ei noista mitään ymmärtänyt kysyä, mutta jokusenkin vuotta eteenpäin oli ratsattu nimeltä mainitsematon liike, kun ei ollut mitään papereita tavarasta esittää. Sattui vain silmään tuo pieni kohahdus asian joskus, enkä aikonut palauttaa yhtään mihinkään mitään.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Laattaa kun piti laittaa lattioihin ihan urakalla. Niin tuli hommattua kunnon saha. Kävin ensin kattomassa kaikenmoista nylkytintä kaupoissa, mutta ei sitä nyt millään teennäiskoneilla pysty tekemään. Tuolla lähtee jo vähän kikkailemalla 450 x 900 laatatkin. Silloin tällöin on kyllä löytynyt käyttöä vieläkin, eikä millään raaski pistää poiskaan. Ammattilais laatottaja jo kysyi, että osana palkkaa kelpaisi hänellekin. Piti tekijä lattialle hommata, kun en halunnut 600 x 600 laattoja lattiaan vähän sinnepäin. Työstäminen kyllä onnistuu vaikka 1 mm tarkkuudella, mutta se loppu piti häpeällisesti luovuttaa osaavampiin käsiin.

Viimeksi muokattu:

Wespa

Aktiivinen jäsen
Työkalutopicissa kun ollaan niin pakko kyllä mainita tuosta Marsun Silver Jubileesta joka parissakin kuvassa näkyy, siinä on tosiaan työkalujen kuningas, monet keikat tuli tuollaisella aikanaan heitettyä..

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Työkaluhan se just onkin. Täystorni Marshall AX/BX. 2 muuta Gibsonin LP:tä on sisäsäilytyksessä. Pari muuta kaappia tuolla on kaiuttimien referenssi kokeissa. Toisessa on Texas heatit ja toisessa V30:set. Yksi Marsun nuppi JCM 2210 on modauksessa ja se tuolla toisessa kuvassa ylähyllyllä jossain. Yksi nuppi tuolla laatikon sisällä lattialla ja EL 34 50+50 jossain tavaroiden alla. Se on pakettina tuon JMP-1:n kanssa, joka myös odottaa modausta. TSL 100 on jo korjattu etuputkien tasavirtaähde, joka yleensä hajoaa ja kukaan ei saa siitä oikeaa soundia ulos. Mun mielestä se paras kliini, mitä mistään on saanut ulos, eikä raaski sitäkään hävittää. Työkaluja nuo on kaikki. Buzuki, kornetti, klavinova, Yamaha U3 silent ja 5 akustista ja basso on sisätiloissa. Sähkörummut myin pois. Hyllyllä tarkkasilmäinen on varmaan jo bongannut Shure 5575LE UNIDYNE LIMITED EDITION 75TH ANNIVERSARY paketin. No se on siellä ja 5574 kappaletta on jossain muualla. Viimeisiä aitoja Svetlanan EL34 putkia löytyy enää 8 kpl ja muutamat EI esivahvistin putket myös. Kirjaston pääteokset on TUT sarja Kevin Oconnorilta ja niillä pärjää kohtalaisesti ja loput ajatellut voi pölliä muualta.

kimmok

Vakionaama
Se millä voi harrastaa ja tehdä jopa rahaa on työ kalu.
Jollain se on sormi toisilla leipäläpi.
Jollain joku eto suolen pätkä.

fraatti

Hyperaktiivi
Tekisi mieli laittaa tuo eiHell elääkkeelle. Alkaa kyllästyttämään jatkuvat pölyvuodot ja hukkaan hävinnyt imuteho ja meteli. Pöly lattialta tuntuu myös päättyvän tilan ilmaan.
69262.jpg

Tuossa kiikaroinut sellaisia malleja missä olisi ajanmukainen suodatin ja automaattinen suodattimen puhdistus. Starmix taitaa nauttia aikamoista luottamusta, koska on monen laitteen oe valmistaja (hikoki, bosch, metabo).

Tuossa olisi tyrkyllä Metabo ASR 35 H ACP tarjouksessa.

Tuleeko tuosta tai muista vastaavista mitään mieleen? Halpoja ja huonoja on ollut jo useampia.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Mulla on tuo Starmix ollut jotain 10 v ja on kelpuullinen vehje. Sain pilkkahintaan 595 esittelykoneen osaston tyhjennyksestä. Vedet imuroitu lattiaputkusta ja tyhjennetty patterit suoraan kokeeseen, ettei tarvinnu siivoilua lattioilta mitään. Hiontapöyt menee myös mukavasti Mirkan 65:een, kun muianavtullutvsovitin menee suoraan Mirkan perään. Betonipölyt on riskitavaraa, kun suodattimet kustantaa tolkuttomasti uusittavaksi. Eli aina pitää muista käyttää niiden kanssa pölypussia. Höyläyslastut taas menee hyvin ilman pussiakin.
Omassa käytössä ollut kyllä loistava vehje, mutten kuitenkaan ehkä tällaisella nykyhinnoilla arvaisi enää ottaa ihan karvalakki käyttöön. Ja olkoonkin miten ravistavat tahansa, niin pussit on suojellu hyvin noita suodattimia ja kannatta käyttää. En raaskinu omaa imuria käyttää lattian roilotusprojektissakaan, vaan uhrasin luokkaa 50 € vuokraamon Kiekenssiin ja muutamaan pölysäkkiin ja omasta mielestä kannatti. Tuossa yksi hinta näkyi nykyhinnoilla.

fraatti

Hyperaktiivi
Ei muuta kuin että näyttää olevan paratsa H-luokkaa
M ja H luokan koneet näyttävät olevan jotakuinkin samanhintaiset, joten ei varmaan tuota huonommalla suodattimella olevaa kannata ottaa. Tuleepahan sitten ilmakin samalla putsattua.

Mulla on tuo Starmix ollut jotain 10 v ja on kelpuullinen vehje. Sain pilkkahintaan 595 esittelykoneen osaston tyhjennyksestä. Vedet imuroitu lattiaputkusta ja tyhjennetty patterit suoraan kokeeseen, ettei tarvinnu siivoilua lattioilta mitään. Hiontapöyt menee myös mukavasti Mirkan 65:een, kun muianavtullutvsovitin menee suoraan Mirkan perään. Betonipölyt on riskitavaraa, kun suodattimet kustantaa tolkuttomasti uusittavaksi. Eli aina pitää muista käyttää niiden kanssa pölypussia. Höyläyslastut taas menee hyvin ilman pussiakin.
Omassa käytössä ollut kyllä loistava vehje, mutten kuitenkaan ehkä tällaisella nykyhinnoilla arvaisi enää ottaa ihan karvalakki käyttöön. Ja olkoonkin miten ravistavat tahansa, niin pussit on suojellu hyvin noita suodattimia ja kannatta käyttää. En raaskinu omaa imuria käyttää lattian roilotusprojektissakaan, vaan uhrasin luokkaa 50 € vuokraamon Kiekenssiin ja muutamaan pölysäkkiin ja omasta mielestä kannatti. Tuossa yksi hinta näkyi nykyhinnoilla.
Kaveri sanoi että niillä oli aikaisemmassa työpaikassa kaksi Starmixiä päivittäisessä käytössä mm laastijäämien hiomisessa syntyvän pölyn hiomisessa, eikä kuulemma ollut ongelmia suodattimien tukkeutumisen kanssa. Pusseja eivät kuulemma käyttäneet. Kaippa se on helpompi tapa pitää kone kunnossa, ellei menekki ole kovin suuri.

Veden imemiseen ja tekstiilien pesemiseen on tullut joskus ostettua tuollainen Numatic. Sen ulkoinen laatu on melko englantilaisen näköistä jälkeä.
69271.jpg

Espejot

Hyperaktiivi
M ja H luokan koneet näyttävät olevan jotakuinkin samanhintaiset, joten ei varmaan tuota huonommalla suodattimella olevaa kannata ottaa. Tuleepahan sitten ilmakin samalla putsattua.
Niin no, minä - siis paino sanalla minä - ottasin sellaisen mikä kelpaa työmaille. Mutta kaikilla me oleelistamme asioita hieman eri tavalla.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Kattoin tuota Metabon kuvaa, niin se kyllä näyttä ihan yks yhteen tuolta mun Starmixiltä. Letkuliitäntää myöten koko ulkokuori näyttää samalta. Starmixi on vain karun harmaata muovia. Kohtuudella mahtuu vettäkin sellaiset 2 ämpärillistä imuroida, mutta esim vessanpöntön tyhjennys ei mene ihan imuauto tyylillä vaan vaatii hieman hörppimällä ottamista. Paisarin vaihto onnistui erityisen siististi, kun sen kurkottelun kanssa oli muutoinkin mukavaa hommaa jo ilman vesiäkin. Ainakin omalla kohdalla letkuun mahtuu helposti liikaa vettä, kun on sen verran väljää. Jos nuo ulkomuovit on yhtä kestävää tavaraa, kun tuossa Starmuxissa, niin tuohan on puoleen hintaan sama kone. Mulla tuli mukana Boschin liitinpää letkuun ja se menee sisäpuolisesti kiinni suoraan 22 mm Mirkan liittimeen ja ulkopuolinen Bosch (35mm?) jiirisaha menee samaan liittimeen. Se kun on vielä kuminen niin on kestänyt huoletta käytössä hyvin.
Kaikkinensa vehje on tähän mennessä täyttänyt tehtävänsä oikeen mainiosti.

Karvakuono

Aktiivinen jäsen
Seitsemäs vuosi vastaavalla Starmixilla ja ei valittamista, hyvä vehje. Aftermarket pölypusseja tullut käytettyä Metabon brandillä myytävien lisäksi, molemmat olleet laadukkaita.

pökö

Kaivo jäässä
Meillä on toisena imurina Nilfisk jonka ostin kun sillä voi imeä vettä, kätevä peli vaikkapa patteria irroittaessa.
Aivan ykköspeli on pussillinen Vetrok, imee todella hyvin ja on hiljainen.
Molemmat imurit noin 20 vuotta vanhoja, ei tarvi silti päivittää uusiin.

fraatti

Hyperaktiivi
Metabo tuli. Ihan laadukkaan oloinen laite verrattuna vanhaan ja selvästi hiljaisempi.
70275.jpg

Kummastutti tuo imuputken reijän pieni koko verrattuna suulakkeeseen menevään putkeen. Onkohan siihen joku syy. Nyrkin kokoiset kivet jää jumiin. ;)
Letkuun näyttää olevan kappale millä siihen kyllä saa jonkun isommankin kiinni.
70280.jpg

Työntöaisa olisi maksanut suomessa samasta liikkestä vajaa 170e. Ryötöhinnoiteltu siis. Tilasin työntöaisan ja kasan fleece suodattimia jostain ulkomailta sitten.

juhanahm

Aktiivinen jäsen
Mulla on kaksi Festoolia puutyö hommiin. Vanha Kärcher hoitaa sitten veden imemisen. Pari vuotta vanhassa Festoolissa on letkuun kiinnitettävä kaukokäynnistys, joka on ohittanut mulla sähköisen työkalukäynnistyksen. Letku on myös sellainen sileäpintainen, joka on parempi kuin vanha perinteinen. Toki tuo ei ole vesi hommiin.

Espejot

Hyperaktiivi
Onko suositella kierretyökalua 1" (33,7mm) rautaputken ulkokierteelle? Satunnaiseen käyttöön
Mulla on Virax Type 62 käsikierrepakka mutta en ole noin isoa tehnyt sillä. Tuumaset olen tehdyt sähkökoneella. Torista kannattaa katsella. Viraxin kierepakat taitaa olla yhteensopivia Ridgidin kanssa. Tai ainakin luulen niin koska mulla on ollut yksi Viraxin käsipakka kiinni Ridgid 600:ssa. Toki, käsipakkoja on erillaisia jos muistan oikein että jos ostaa irralisia niin kannattaa olla tarkkana.

Viimeksi muokattu:

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Metabo tuli. Ihan laadukkaan oloinen laite verrattuna vanhaan ja selvästi hiljaisempi.
katso liitettä 114782
Kummastutti tuo imuputken reijän pieni koko verrattuna suulakkeeseen menevään putkeen. Onkohan siihen joku syy. Nyrkin kokoiset kivet jää jumiin. ;)
katso liitettä 114783
Työntöaisa olisi maksanut suomessa samasta liikkestä vajaa 170e. Ryötöhinnoiteltu siis. Tilasin työntöaisan ja kasan fleece suodattimia jostain ulkomailta sitten.
Saattaa olla sitten tuossa sama imuputkenpää, joka mullakin tuli Starmixin mukana. Sen pitäisi siis olla 22/35 mm sopiva liitin. Sisään työntämällä menee siis esim hiomakone suoraan kiinni ja sama liitin menee Boschin 35 mm purunpoistoputken liittimeen taas sahan liittimeen sisään työntämällä. Mulla tuli myös väljempi vaihdettava pää mukana. Ei kannata hävittää tuota sovitinta ainakaan. Erinomaisesti kelpaa pyöritellä esim Mirkan Deros 650 epäkeskon kanssa ja pölyt menee minne pitääkin. Jiirisahaan taas menee autotallissa aina kiinni, kun vähänkin joutuu pätkimään jotain.

Viimeksi muokattu:

fraatti

Hyperaktiivi
Saattaa olla sitten tuossa sama imuputkenpää, joka mullakin tuli Starmixin mukana. Sen pitäisi siis olla 22/35 mm sopiva liitin. Sisään työntämällä menee siis esim hiomakone suoraan kiinni ja sama liitin menee Boschin 35 mm purunpoistoputken liittimeen taas sahan liittimeen sisään työntämällä. Mulla tuli myös väljempi vaihdettava pää mukana. Ei kannata hävittää tuota sovitinta ainakaan. Erinomaisesti kelpaa pyöritellä esim Mirkan Deros 650 epäkeskon kanssa ja pölyt menee minne pitääkin. Jiirisahaan taas menee autotallissa aina kiinni, kun vähänkin joutuu pätkimään jotain.
Itseasiassa tuo on tälläinen kuminen vekotin mallia pyörivä.
1773678843735.png

Ja Starmixissä taitaa olla tälläinen.
1773679178527.png

Kaippa siinä on valmistaja ajatellut sitten jonkinsortin downgreidiä tai vastaavaa. Sisämitta on 25mm ja normaalisti se on 31mm..
Ensimmäisellä voi säätää "imutehoa" kun pelkkä letkuliitos on jossain koneessa kiinni. Toisessa ei ja samalla liitoksen sisämitta on pienempi. Putket on myös muovia vs metallia.
1773681506339.png

Tuohon samaan putkeen saanee 49mm putken myös tarvittaessa, jos haluaa niitä nyrkinkokoisia imuroida. Täytyypä seurata alkaako tuo keräämään roskia tuohon.

Viimeksi muokattu:

Karvakuono

Aktiivinen jäsen
En tiedä onko syy, mutta ainakaan letkua ei saa menemään tuon kanssa tukkoon, kun isommat kokkareet jäävät tuohon jumiin.

Orkkiksena Starmixissa tuli kovamuovinen ja napsun isompi letkunpää, tuon kumisen ostin myöhemmin ja se on lievää ahtautta ja vinkunaa lukuunottamatta ollut parempi, eikä ole kulunut käytössä, toisin kuin muovinen.

fraatti

Hyperaktiivi
En tiedä onko syy, mutta ainakaan letkua ei saa menemään tuon kanssa tukkoon, kun isommat kokkareet jäävät tuohon jumiin.

Orkkiksena Starmixissa tuli kovamuovinen ja napsun isompi letkunpää, tuon kumisen ostin myöhemmin ja se on lievää ahtautta ja vinkunaa lukuunottamatta ollut parempi, eikä ole kulunut käytössä, toisin kuin muovinen.
Itseasiassa nyt kun takaraivoa raapi niin taisikin olla niin että tutun Festoolissa oli myös tuollainen kuminen pää, joka oli hiukan pienempi halkaisijaltaan kuin nuo muoviset ja myös siitä sai kaivella roskia irti joskus.

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Mulla on kyllä tuo kuminen versio ja se menee suoraan kiinni esim Mirkan perään ja tosiaan tarkoitettu just pienemmän pölynpoisto liittimen kanssa kytkentään. Bosch jiirisahassa on isompi pölynpoisto pää ja siihen tuo taas sopii suoraan työntämällä tuo sovitin liittimeen sisään. Eli tarkoitettu just 22/35 mm putkille, joista pienempi 22 mm työnnetään tuon liittimen sisään, tai suurempi menee siis jonkun 35 mm liitoksen sisään. Täytyy vissiin ottaa kuvaa jossain kohtaa, jossa liittimen sisään on työnnetty tuo Mirkan 22 mm peräliiti .

fraatti

Hyperaktiivi

Sain toissapäivänä vasta pussit imuriin ja tuli siivoiltua siinä sitten autoa huvikseen. Imuteho oli mahtava, mutta niin oli äänikin imusta. Mulla oli tuo kuminen tötterö ja siinä suppari 30mm suulakkeille. Oli pakko laittaa korvatulpat päähän metelin takia. En muista että aikaisemmin olisi käynyt näin. Kun letkun päästä poisti nuo kaikki "kuristukset" ja suulakkeet niin ei tuolta juuri ääntä tullutkaan.

Jostain syystä noi kuristukset tekevät hirveän metelin. Täytyy hommata väljemmät 35mm suulakkeet tähän käyttöön ja varmaan tuo suurempi aukkoisempi letkun pää. :hmm:

markok

Aktiivinen jäsen
Liukujiirisirkkeliä ostamassa ja samaa sahaa saa softstartilla ja ilman. Kumman ottaisit? Lähtökohtaisesti softstart ärsyttää, kun pitää odottaa kierrosten nousua ennen kuin voi ryhtyä hommiin. Kokemuksia ei tosin ole kuin rälläköistä. Onko viive jiirisirkkelissä häiritsevä? Ehkä tuossa ainakin laakerit ovat pienemmällä rasituksella kun ei nykäise käynnistyksessä, mutta muuta hyötyä en kyllä itse näe. Kyseessä Scheppach HM216.

Arisoft

Hyperaktiivi
Ehkä tuossa ainakin laakerit ovat pienemmällä rasituksella

Tuskinpa laakerit sitä erottaa miten nopeasti keirrokset lisääntyy. Mutta kuten edellä mainittu, pohmostartti mahdollistaa tehokkaamman moottorin käyttämisen kuin ilman pehmoa. Moottorihan ottaa startissa aikamoisen virtapiikin verkosta.

pamppu

Hyperaktiivi
Pehmostartittoman raju startti ärsyttää meikäläistä yhtä paljon kuin pehmostartin pieni hitaus. Varsinkin jos puruimuri on samassa roikassa, niin pehmostartti on kyllä hyvä kun se lähtee ilman kovaa piikkiä.

Itellä pehmostartillinen, enkä kyllä pois vaihtaisi. Harmittaa kun pöytäsirkelissä ei ole.

Back
Ylös Bottom