Jäässä oleva lämpöpumppu.

kimmok

Vakionaama
Jotkut ihmeet. Osaavat sulattaa itsensä vaikka olevat oikeesti jäätyneet.
Ja vaikka ulkona on vaan -24° pakkasta.
Aika hauska kokemus.
Koska olin että tuo pitää huputtaa ja sulatta ja seuraavana päivänä se oli ok.

kimmok

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Höyrystin on niin jäässä että ottaa kohta ottaa ulkoyksikön puhaltimeen kiinni.
Ja yksikön alla ei ole mitään jääpuikkoa mikä estäisi veden poistumisen.

kimmok

Vakionaama
  • Keskustelun aloittaja
Eikä roskat ollut estämässä veden poistumista.
Tosin jos kyseinen laite ei osannut sulattaa enne kuin ulko lämpötila on -25° niin on han se jollain tavalla viallinen.

Arisoft

Hyperaktiivi
Eikä roskat ollut estämässä veden poistumista.
Tosin jos kyseinen laite ei osannut sulattaa enne kuin ulko lämpötila on -25° niin on han se jollain tavalla viallinen.

Niin, jokin sen logiikassa ei ole osannut vain käynnistää sulatusta aiemmin. Eihän se voi kovin tehokkaasti edes toimia jos on umpijäässä. En tosin ymmärrä miten se voi huurtua tuulettimen puolelta. Yleensä huurtuminen kasvaa sinne imupuolelle, missä jäähtyminenkin tapahtuu. Se että se jatkaksi kasvua vielä tuuletinta kohti on tosi outoa. Et kuvaa ottanut?

repomies

Hyperaktiivi
Niin, jokin sen logiikassa ei ole osannut vain käynnistää sulatusta aiemmin. Eihän se voi kovin tehokkaasti edes toimia jos on umpijäässä. En tosin ymmärrä miten se voi huurtua tuulettimen puolelta. Yleensä huurtuminen kasvaa sinne imupuolelle, missä jäähtyminenkin tapahtuu. Se että se jatkaksi kasvua vielä tuuletinta kohti on tosi outoa. Et kuvaa ottanut?
Kyllä minulla VILPit teki tuota että tuulettimen ulostuloaukko sekä sen edessä oleva muoviritilä keräsi pikkuhiljaa pidemmällä pakkasjaksolla kuuraa. Lopulta propellikin sorvasi sitä sitten. Liittyikö jotenkin sulatuksiin, mene tiedä.

Arisoft

Hyperaktiivi
Kyllä minulla VILPit teki tuota että tuulettimen ulostuloaukko sekä sen edessä oleva muoviritilä keräsi pikkuhiljaa pidemmällä pakkasjaksolla kuuraa. Lopulta propellikin sorvasi sitä sitten. Liittyikö jotenkin sulatuksiin, mene tiedä.

Teoriassa jos sulatus tuottaa paljon höyryä niin se höyry voisi tarttua kylmään siipeen vähän kerrassaan. Vai olisko vain lunta satanut siihen ritilään?

Back
Ylös Bottom