Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaavat sulattaa itsensä vaikka olevat oikeesti jäätyneet.
Meni tuossa kohdin "kellotuslatuksille"Tosin jos kyseinen laite ei osannut sulattaa enne kuin ulko lämpötila on -25° niin on han se jollain tavalla viallinen.
Eikä roskat ollut estämässä veden poistumista.
Tosin jos kyseinen laite ei osannut sulattaa enne kuin ulko lämpötila on -25° niin on han se jollain tavalla viallinen.
Kyllä minulla VILPit teki tuota että tuulettimen ulostuloaukko sekä sen edessä oleva muoviritilä keräsi pikkuhiljaa pidemmällä pakkasjaksolla kuuraa. Lopulta propellikin sorvasi sitä sitten. Liittyikö jotenkin sulatuksiin, mene tiedä.Niin, jokin sen logiikassa ei ole osannut vain käynnistää sulatusta aiemmin. Eihän se voi kovin tehokkaasti edes toimia jos on umpijäässä. En tosin ymmärrä miten se voi huurtua tuulettimen puolelta. Yleensä huurtuminen kasvaa sinne imupuolelle, missä jäähtyminenkin tapahtuu. Se että se jatkaksi kasvua vielä tuuletinta kohti on tosi outoa. Et kuvaa ottanut?
Kyllä minulla VILPit teki tuota että tuulettimen ulostuloaukko sekä sen edessä oleva muoviritilä keräsi pikkuhiljaa pidemmällä pakkasjaksolla kuuraa. Lopulta propellikin sorvasi sitä sitten. Liittyikö jotenkin sulatuksiin, mene tiedä.
Välillä sulatuksessa tulee höyryä,kuin lölyä heittäisi kyllä se varmaan tiivistyy /jäätyy vaikka minun Toshiba multissa ei ole tuottanut ongelmia.Teoriassa jos sulatus tuottaa paljon höyryä niin se höyry voisi tarttua kylmään siipeen vähän kerrassaan. Vai olisko vain lunta satanut siihen ritilään?
Ei ole koskaan ollut poiston kanssa ongelmia, ainoa ongelma voi syntyä jos asennus on vaikka normaalilla maatelinellä jolloin se tulee liian alas ja jää saavuttaa koneen pohjan ellei sitä kerätä astiaan tai viemäröidä saattolämmityksellä.Pitäiskö ne pumput asentaa niin, että jäätä ei pääse kertymään propellin alle? Mutta eihän näitä keskieuroopan vehkeitä suunnitella niin ,että kondenssinpoisto toimisi täälä pohjolassa. Daikin taisi justiin poistaa kelluvan kennon käytöstä ja lisäsi vastuskaapelin viemään virtaa koska näin on parempi?
Minulla on pumppu, johon kertyy jäätä niin paljon, että tuuletin ei mahdu pyörimään, nykyään se on vain jäähdytyskäytössä.
Pitäiskö ne pumput asentaa niin, että jäätä ei pääse kertymään propellin alle? Mutta eihän näitä keskieuroopan vehkeitä suunnitella niin ,että kondenssinpoisto toimisi täälä pohjolassa. Daikin taisi justiin poistaa kelluvan kennon käytöstä ja lisäsi vastuskaapelin viemään virtaa koska näin on parempi?
Tämä minun ongelmapumppu on AEG, siitä löytyy tietoa vain Liettuan AEG:n sivuilta. Sitä jäätä ei kerry pelkastään propelin alle, vaan sen ympärille myös ylös.
Minulla vilp ja ilp. Molemmissa oheisen mallinen metallinen sulanapitovastus. Vilp 110 W, viides talvi ei onelmia.Kaikissa pumpuissa ei taida olla sitä pohjan vastusta. Tai on alimitoitettu.
Kennosta kun sulatusvesi tippuu kylmälle pohjapellille niin aika äkkiä se jäätyy ja tukkii vedenpoistoreiät.
Toinen on tuo jos pumpun alle kertyy jääkeko joka yltää pumpun pohjaan asti. Sekin aikaa myöten tukkii vedenpoistoreiät.