Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Veikkaan että vetelee aika paljon ja voi olla näköinen tuon hitsauksen jälkeen. Mutta ei ole kokemusta.Onko kellään omaa kokemusta 2t pakoputken "halkaisusta" sekä paisarissa olevista katin ja kartioiden poistosta? Pojan piikkisessä on joku superputki, ja se ei oikein väännä alhaalta eikä ole kiva ajettava. On-off tyyppinen taskuraketti. Mietittiin, jos tyhjentäisi vakiputken rajoittimista, niin sillä saisi käyttöaluetta alemmaksi. Plasmalla auki ja tigillä takas kasaan? Itse en, mutta jos joku tekisi?
Mopoiässä (~30v sitten) niitä tuli tehtyä useampi kuristusten poiston takia, katteja ei sillon ollu. Ja myöhemminkin jotakin operaatioita. Plasman ja rälläkän välillä nyt ei suurta eroa ole jos ei jotain muotoja ole mitä täytyy saada leikattua. Jos mustaa rautaa niin lankakoneella vaan kasaan.Onko kellään omaa kokemusta 2t pakoputken "halkaisusta" sekä paisarissa olevista katin ja kartioiden poistosta? Pojan piikkisessä on joku superputki, ja se ei oikein väännä alhaalta eikä ole kiva ajettava. On-off tyyppinen taskuraketti. Mietittiin, jos tyhjentäisi vakiputken rajoittimista, niin sillä saisi käyttöaluetta alemmaksi. Plasmalla auki ja tigillä takas kasaan? Itse en, mutta jos joku tekisi?
Löysin tekijän, "joo, näitä on ennenkin tehty....". Onneks jää katteiden alle piiloon, niin kelpaa rouheempikin työjälki. Sitten pitäisi vielä arpoa pääsuutin, ja saada muutenkin kaasari säätöihin.Onko kellään omaa kokemusta 2t pakoputken "halkaisusta" sekä paisarissa olevista katin ja kartioiden poistosta? Pojan piikkisessä on joku superputki, ja se ei oikein väännä alhaalta eikä ole kiva ajettava. On-off tyyppinen taskuraketti. Mietittiin, jos tyhjentäisi vakiputken rajoittimista, niin sillä saisi käyttöaluetta alemmaksi. Plasmalla auki ja tigillä takas kasaan? Itse en, mutta jos joku tekisi?
Mulla taas oli se ongelma että välillä oli tiukassa rahat, tai oikeastaan aina. Ei meinannu aina olla aitä 20mk seteliä. Koskaan ei ole ollut niin paljoa range ahdistusta kuin silloin. Onneksi muisti sentään toimi niin tiesi missä jokainen kaupungin lada seisoi parkissa.Kun itse aloitin tankkausurani, pienin automaatin myymä määrä bensaa oli se mikä 20mk setelillä irtosi, piti ajaa mopon tankki aina ihan kuivaksi että ei tarvinnut jättää bensaa mittariin.
No ei kai kenelläkään normaalilla 15v ikäisellä paljoa ylimääräistä rahaa ole.. Tuokin ongelma oli seurausta siitä rahattomuudesta, "pikkushelliltä" olisi voinut ostaa pienempiäkin eriä, kun bensa maksettiin sisälle, mutta se oli selkeästi kalliimpaa kuin seo:n automaaatista.Mulla taas oli se ongelma että välillä oli tiukassa rahat, tai oikeastaan aina. Ei meinannu aina olla aitä 20mk seteliä. Koskaan ei ole ollut niin paljoa range ahdistusta kuin silloin. Onneksi muisti sentään toimi niin tiesi missä jokainen kaupungin lada seisoi parkissa.
Kun itse aloitin tankkausurani, pienin automaatin myymä määrä bensaa oli se mikä 20mk setelillä irtosi, piti ajaa mopon tankki aina ihan kuivaksi että ei tarvinnut jättää bensaa mittariin.
Nuo taisi kadota kun tuoreöljyvoitelu ja 4-tahtiset yleistyivät.Omassa nuoruudessa mopon 2-tahtibensa pumpattiin "pumppukärristä",
Mulla oli Monkey. 4tahti vehjes. Siellä pikkushellillä oli kyllä perinteinen mittalasisysteemi 2tahtibensalle, mutta mä sain tankata automittarista siellä shellilläkin.Enpä tunnistanut moista huolta. Omassa nuoruudessa mopon 2-tahtibensa pumpattiin "pumppukärristä", eli käsipumpulla ensin säiliöstä ylös viiden litran mittalasiin, josta laskettiin hanaa kääntämällä tankkiin sopiva määrä. Sitten marssittiin tiskille maksamaan.
Sama. Kaksi apinaa päällekkäin. Nykyään on crossi vaan. Sillä saa ranteet suoriksi.Mulla oli Monkey. 4tahti vehjes. Siellä pikkushellillä oli kyllä perinteinen mittalasisysteemi 2tahtibensalle, mutta mä sain tankata automittarista siellä shellilläkin.
No jaa, pyörä on madallettu jousisarjalla arvelisin -20mm ja jalkatappejakin on laskettu => tälläisellä 196cm kaverilla jalat yltää todella tukevasti maahan, eikä tuo polvikulmakaan itseäni vaivaa, polvet mahtuu noihin tankin syvennyksiinkin just eikä melkein. Ja kun jakkarakin on kuin tehty allekirjoittaneen ahterille, iso tourin tuulilasi vie kaiken ajoviiman pois, kahvalämppärit pitää näpit ja boxerin pallukat nilkat lämpöisinä, niin sanoisin että tuon ohjaksissa on jopa varsin mukavaa.^Polvikulma aika tiukka varmaan tuossa.
Itsellä tuon Bemun mukana tullut lisävarustelistalta aikanaan mukaan ruksittu häläri vaikuttaa ihan pätevältä, yhdessäkään pyörässäni aikaisemmin häläreitä ole ollutkaan. No tuohan on aidosti Gemelin valmistama laite, joka kävi ilmi kun sen purkamaan jouduin paristonvaihtoa varten. Tuossa hälärin purkissa on sisällä lithium-paristot, jotta akkuvirran katkaisu ei sitä hiljentäisi. Vaan onhan aika fittimäiseen paikkaan tuo DWA:ksi kutsuttu laitos näissä Bemuissa asennettu, siinä kun joutuu jo purkamaan aika paljon jotta tuohon purkkiin pääsee käsiksi.Onko kukaan löytänyt pätevää hälytintä kaksipyöräiseen?
Noita rälläköitäkin vastaan on jo kaarilukkoja olemassa. Tai katkeaahan nekin toki, mutta vasta parin akun ja puolen tusinan laikan jälkeenHälytin estää osaa ja kiinnitys rungosta vaikka toiseen pyörään hidastaa melkein kaikkia loppua paitsi ihan ammattilaisia joilla on akkukäyttöinen rälläkkä ja pari isoa miestä nostamassa pyörä kyytiin.