Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jos tää kaveri olisi purjehtija niin sillä olisi aina joko tyyntä tai täysi myrsky. Koskaan ei tasainen myötätuuli.Jahas, nyt aloitetaan rahantekeminen ja jälleenrakentaminen. Näinköhän tuo mahtaa mennä?
Tämä lienee yksi isoista kysymyksistä kun rauhanneuvottelut alkavat, luulen että osapuolilla on asiaan "hieman" eri kannat.Mediat iloitsevat tulitauosta. Entä miten se uraani, pitääkö olla huolissaan ensi vuonna, kahden vuoden päästä tai myöhemmin?
Netanjahu nyyhkyttää perään: ”tulitauko ei koske Libanonia.”
Mielestäni trump on nyt oikeutettu toiseen nobeliin kun sai sodan loppumaan.

Sitten kun tulee se 11:s sota niin menee vaikeaksi. Pitää ottaa myös varpaat mukaan.Olikos tämä nyt kymmenes sota, jonka lopetti? Muistelen, että taannoin kehui lopettaneensa jo yhdeksän. Taitaa vielä iltamyöhään salaa vaatehuoneessa leikkiä lapsena saamillaan tinasotilailla ja laskee ne sodat. Pahaa pelkään, ettei tämä rähinä tähän lopu. Netanjahu pitää nuotiota yllä Libanonissa ja kun ympäristö on kuumaa, niin ei kummoista kipinää tarvii, niin taas roihuaa lahden molemmin puolin. Jos Iran saa noi ehtonsa läpi, niin olisipa kaikkien nöyrytyksien äiti tacopellelle.... eiku voitto![]()
Minusta maailmassa voisi vastuuttaa ihmistä/ihmisiä enemmän. Jos joku sanoo tappouhkauksen, siihen reagoidaan tappouhkauksena. Ei mitään "se puhuu omille kannattajilleen" vähättelyä.Mediassa jotkin henkilöt arvostelivat vielä näin heti jälkikäteen Trumpin sanamuotoja Iranin hävitämisestä. Kysyin tekoälyltä onko Iranin johtajat koskaan sanoneet hävittävänsä Israelin. Mitäs veikkaatte, löytyikö sellaisia lausuntoja? Ja jos löytyy onko kukaan heistä elossa?
Mediassa jotkin henkilöt arvostelivat vielä näin heti jälkikäteen Trumpin sanamuotoja Iranin hävitämisestä.
No mitä mieltä itse olet? Terveen miehen puhetta?
Ja sekin että tämä normalisoi tällaista käytöstä kun "suuri esikuva" käyttäytyy miten käyttäytyy. Hankala lapselle opettaa käytöstapoja kun johtajat räyhäävät kuin vesikauhuiset rakitMinusta maailmassa voisi vastuuttaa ihmistä/ihmisiä enemmän. Jos joku sanoo tappouhkauksen, siihen reagoidaan tappouhkauksena. Ei mitään "se puhuu omille kannattajilleen" vähättelyä.
Miksi tällainen on sallittua kansakuntien johtajille, kun se on rikoslain alaisuudessa kansalaisillekin (länsimaissa ainakin). Teoilla on loogiset seuraukset.
Samalla tervettä ja samalla sekopäistä ja sekopäistä, mutta hieman vähemmän. Mutta edelleen jäi askarruttamaan, että mitä mieltä sinä olet asiasta. Pidät siis ihan asiallisena ja toivot moisen jatkuvan? Itse pistäisin samantien hourulaan. Obaman ei tarvinnut kuin katsoa, ja viesti meni perille. Tällä pellellä on superlatiivit loppuneet jo 80-luvulla, tosin ei se sanavarastokaan kovin laaja ole. Ja mikä viesti nyt on mennyt perille? En näe yhtään ainoaa positiivista puolta USA:lle (asiat oli paljon paremmin USAn kannalta ennen sotaa, nyt persianlahdenmaat joutuu hieman uudelleen miettimään, että mitä he USAlta saavat, ei paljoa, joten varmaan ei hyvä USA:lle sekään). Jotain Iranin kyvykkyyksiä väliaikaisesti rampautettu erittäin suurella hintalapulla, ja siinä se. Ei myöskään mitään positiivista Iranilaisille, pelkkää kärsimystä. Täysin hyödytön sota. Todellinen lose-lose situation. Art of the deal.Yhtä tervettä kuin mitä edesmenneet vastustajansa käyttivät. Ehkä jopa vähemmän sekopäistä nihin verrattuna.
mitä mieltä sinä olet asiasta
Terveen miehen puhetta?
nyt persianlahdenmaat joutuu hieman uudelleen miettimään, että mitä he USAlta saavat
Luulisi että varsinkin Saudi-Arabia aseistautuu paremmin, tuskin tuolla alueella kukaan enään luottaa ettei Iran hyökkää heitä vastaan.Ennustan että asekauppoja tullaan näkemään aiempaa enemmän eli saavat siis lisää aseita USA:lta. Tarvekin on nyt vahvistettu.
Toivottavasti sillä sehän on yksi USA :n järjestelmän ongelmia että presidentillä todella on liian paljon valtaa. Trump on vielä venyttänyt sen vallan äärimmilleen ja väärinkäyttänyt niitä Executive ordereita. Ei demokratian kuulu toimia tuolla tavalla mutta Trumppihan ei demokratiasta paljon perusta, se haluaa olla kuningas.Voisi olettaa, että preidentin valtaoikeuksia tullaan kaventamaan nyt kun on nähty mihin liemeen yksi tyyppi voi planeetan saada.
USA nyyhkyttää samaa tarinaa..Netanjahu nyyhkyttää perään: ”tulitauko ei koske Libanonia.”
tekoälli kertoo Saudi-Arabiassa on noin 200–220 suihkuhävittäjää, jotka koostuvat useista eri tyypeistä, kuten F-15 Eagle- ja Tornado-hävittäjistä sekä äskettäin toimitetuista Eurofighter Typhoon -koneista.Luulisi että varsinkin Saudi-Arabia aseistautuu paremmin, tuskin tuolla alueella kukaan enään luottaa ettei Iran hyökkää heitä vastaan.
Mutta ehkä pienemmillä valtioilla ei riittä rahkeet vastata Iranin uhkaan, Israel poislukien.
Onko sinulla kenties lääketieteellinen pätevyys määritellä jonkun henkilön terveyttä sen perusteella mitä hän sanoo mediassa? Itse olen ihan maallikko niissä hommissa.
Täälläkin foorumilla tuollaista käytöstä on kutsuttu "normaalia Lähi-idän retoriikkaa".että jokainen maaliikkokin ymmärtää hourupäisyyden. Olihan jopa esikoululaiset ymmärtäneet kaverin käytöshäiriöiseksi.
Saatto olla lähtösysäys petrodollarin alasajoon. Toki kaikki linkittyy nykyään kaikkeen, että sekään ei yksinkertainen siirtymä ole. Mutta niin pahasti USA on Trumpin kanssa ampunut omaan jalkaan, että kaikki katsoo muualle. Brics kerää jatkuvalla syötöllä uusia jäseniä. Arabiemiraatit ja Iran jo siellä. Ehkä muut persianlahdenmaat nyt seuraavat. Petrodollarihan on ollut lähes kaikkien tuolla tapahtuvien sotien syy (vaikka nyt Irak ja Libya joitain mainitakseni — jokaisessa on ollut uhkana, että kauppaa käytäisiin muulla kuin dollareilla). Nyt vaan vastavoima on kasvanut sen verran isoksi ja USA heikentynyt, että enää USA ei voi puolustaa sitä aseillakaan. Saa nähdä, mitä se tuottaa jättimäisen USA:n velkavuoren alla. Saattaa hiekkatalo sortua. Olenkin välillä miettinyt, että sekö Trumpin tavoitekin on, eli onko tosiaan kyseessä Putinin sätkynukke tms. Varmaan USA imperiumi, kuten jo aiemmin sanoin, että nämäkö niitä merkkejä on, niin räiskyy vielä joka suuntaan, kunnes hiipuu.petrodollarin takia tualla alueellahan ihan saatanasti aseita
Juu ei tarvita lääkärin pätevyyttä tässä asiassa
Tuossa ammattilaisen suusta. Veljentytär psykologi Mary Trump.
Diagnoosi oli "Cognitive issues"
Jos katsot toiseen kertaan, niin ennen tuota on ....
En ole kiinnostunut politiikasta. Mutta sen voin sanoa että esikoululaisilla ei itsellä ole _mitään_ hajua mistä kyse, eivätkä muodosta itse mielipiteitä tässä asiassa. Vaan ne ajatukset tulee kotoa.Olihan jopa esikoululaiset ymmärtäneet kaverin käytöshäiriöiseksi.
Jotkut esikoululaiset tai lapset ovat saattaneet hyvinkin muodostaa Trumpista mielikuvan.En ole kiinnostunut politiikasta. Mutta sen voin sanoa että esikoululaisilla ei itsellä ole _mitään_ hajua mistä kyse, eivätkä muodosta itse mielipiteitä tässä asiassa. Vaan ne ajatukset tulee kotoa.
Toki, mutta ei siinä mielessä mitä iltalehti yrittää tuoda kansan tietoon. Voivathan he muodostaa mielipiteen esimerkiksi hänen hiuksista, ovatko hienot vai ei?Jotkut esikoululaiset ovat saattaneet hyvinkin muodostaa Trumpista mielikuvan.
Lähinnä ajattelin tuota lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ja sen uhreja.Toki, mutta ei siinä mielessä mitä iltalehti yrittää tuoda kansan tietoon. Voivathan he muodostaa mielipiteen esimerkiksi hänen hiuksista, ovatko hienot vai ei?
En ole kiinnostunut politiikasta. Mutta sen voin sanoa että esikoululaisilla ei itsellä ole _mitään_ hajua mistä kyse, eivätkä muodosta itse mielipiteitä tässä asiassa. Vaan ne ajatukset tulee kotoa.
Tässä lienee kysymys siitä että lapset ymmärtää että ko henkilö käyttäytyy huonosti.Toki, mutta ei siinä mielessä mitä iltalehti yrittää tuoda kansan tietoon. Voivathan he muodostaa mielipiteen esimerkiksi hänen hiuksista, ovatko hienot vai ei?
Tässä lienee kysymys siitä että lapset ymmärtää että ko henkilö käyttäytyy huonosti.
Lähinnä ajattelin tuota lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ja sen uhreja.
Nyt vasta vilkaisin tuota iltalehden juttua. Pisti hymyilemään kommentit. On näemmä kaikki tai ainakin suurin osa samalla linjalla kuin minä. Tätä aspektia minullakin oli mielessä kun kirjoitin, kotona vouhkataan suureen ääneen trumpista, tottakai se tarttuu, ja miksi iltalehden täytyy vetää lapset mukaan tähän.Eikös.kasvatus pidäkin tulla kotoa. Hyvin kotona kasvatettu esikoululainen erottaa jo kiusaajan ja osaa kaveritaitoja. - Trump ei.
Lasten juniorivalmennuksessa huomannut että monet (suurin osa) nykyiset lapset ovat fiksumpia kuin itse aikoinaan olin. Ei kannata aliarvioida lasten kykyjä muodostaa maailmankuvaa.
kotona vouhkataan suureen ääneen trumpista, tottakai se tarttuu, ja miksi iltalehden täytyy vetää lapset mukaan tähän.
Nyt vasta vilkaisin tuota iltalehden juttua. Pisti hymyilemään kommentit. On näemmä kaikki tai ainakin suurin osa samalla linjalla kuin minä. Tätä aspektia minullakin oli mielessä kun kirjoitin, kotona vouhkataan suureen ääneen trumpista, tottakai se tarttuu, ja miksi iltalehden täytyy vetää lapset mukaan tähän.