Ei paketit kiinasta tule!

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tässä 2,33 € tilaus Free Economy shipping. Tilaus sisälle 23.4. nyt mennyt 2 viikko tilauksesta. Taitaa olla jo Suomessa. :cool:

1683299613741.png

1683299323516.png

Mekaniker

Vakionaama
Tänään jouduin! olemaan yhteydessä Ebay:n aspaan chatin kautta (ja ihan rehellisesti vihaan sitä toimintoa)
Kun ajattelee ja kirjoittaa hitaasti vieraalla kielellä niin :prkl:

Sain kuitenkin tehtyä osa ongelmasta pois eli rahoja takaisin Ebay:n feikkimyyjästä
Lopputekstiksi kerroin että minun taival Ebay.n EU:n ulkopuolisten myyjien kanssa loppui tänään, pitää olla EU:n yritysnumero että ostan enää mitään. Sen saa kyllä selville jos vaan viitsii kaivaa

En saanut vastausta siihen toteamukseen...
:)

Toinen asia mitä ihmettelen Ebay:n kanssa on puhelin-numeron maakoodin poistaminen lähetyslistasta ja se taas tekee sen että lähetys jämähtää Postiin ja ne palauttavat paketin:
Pääsin nimittäin yhteyteen oikeaan henkilöön Postin Aspassa ja hän selvitti asian minulle
Elektronisessa lähetyslistassa oli:
- Lähettäjän tiedot OK
- Seurantakoodi OK
- Vastaanottajan tiedot OK
- Puhelin-numerossa ei ole maakoodia eikä alussa 0 jos on maan sisäiset puhelut
samaten sähköposti-osoite puuttuu aina vaikka se on Ebayn Shipping Address tiedoissa
Ja muutoksia tähän ei voi tehdä

Tähän en saanut vastausta lainkaan Ebayn puolelta, tämä ongelma on jokaisessa tilauksessa...

Esäätäjä

Vakionaama
5.10 illalla tilattu TMA firmalta (kiina?) ja tänään 18.10 Enset toi perille. Välissä oli tulli ihmettely, joka myöhästytti ainakin 1 vrk toimitusta, kun ei ollut hajua kuinka toimitaan. FedEx kyllä laittoi jo ennakolta tekstiviestillä että sotu/y-tunnus heille niin hoituu, lopulta kysyin mitä maksaa kun en tiennyt paljonko palvelu maksaa, joku 5€ luokkaa n. 350$ ostoksesta + alv tuolle.
Tuo vaan ihmetyttää että paketti on perillä, mutta minä en ole sitä tullausta mihinkään maksanut, laskuko sieltä tulee?

maanma

Vakionaama
Jo pari lähetystä jumissa tullissa muka puuttellisten ioss tietojen vuoksi. Posti sovellus käskee tullata ja tullin järjestelmä ei löydä lähetystä. Postin chat toteaa että SP alkuisia lähetyksiä ei voi itse tullata. Ekasta totesi että taitaa merkintöjen mukaan mennä palautukseen. Postin sivulla kerrotaan viiveistä ja käskee yrittää uudelleen.
Myyjät täysin mykkiä yhteydenotoissa, jossa pyydän täydentämään puuttuvat tiedot. Alin seurantajärjestelmä väittää ekan olevan noudettavissa, missään ei vaan tietoa mistä.

pröö

Aktiivinen jäsen
ootko kattonu kaikki sähköpostien roskapostit tietsikat ja kännykät sekä postin sovellutukset eri laitteilta. aliexp... ei ilmoita mistä noutaa vaan se oli posti

Arisoft

Hyperaktiivi
Postin chat toteaa että SP alkuisia lähetyksiä ei voi itse tullata.

Mulle tuli Just AliExpressistä paketti. SP alkuisella koodilla juurikin. Kohtuu nopeesit se tuli - 10 päivässä eikä mitään väliyhteydenottoja ollut. Alla sen tapahtumat.

Your package has been delivered to the designated pick-up point. Please collect it as soon as possible.
Mar 20, 12:23 (GMT+2)

Package arrived at local sorting center.
Mar 20, 01:26 (GMT+2)

Your package arrived at local Facility.
Mar 20, 01:26 (GMT+2)

The package was successfully handed over after customs clearance.
Mar 19, 15:48 (GMT+2)

Import customs clearance completed
Mar 19, 10:46 (GMT+2)

Import customs clearance started
Mar 19, 10:24 (GMT+2)

Your package arrived at local airport
Mar 19, 05:45 (GMT+2)

Package leaving origin country/region.
Mar 17, 17:23 (GMT+2)

Awaiting flight
Mar 17, 01:45 (GMT+2)

Export customs clearance complete.
Mar 16, 05:59 (GMT+2)

Export customs clearance started
Mar 16, 05:53 (GMT+2)

Your package arrived at airport. Awaiting transit.
Mar 15, 08:12 (GMT+2)

Package left sorting center of origin.
Mar 14, 23:31 (GMT+2)

Package received by sorting center of origin.
Mar 13, 17:51 (GMT+2)

Package collected by carrier.
Mar 13, 14:21 (GMT+2)

Package left warehouse.
Mar 13, 14:08 (GMT+2)

Your order is being packed
Mar 13, 06:20 (GMT+2)

Your package is currently being prepared.
Mar 11, 10:50 (GMT+2)

Your order has been successfully created
Mar 11, 10:50 (GMT+2)

Mekaniker

Vakionaama
Tänään tuli Posti:lta viesti että tilaamani paketti on noudettavana automaatista:
- Kaikki hyvin siihen asti kun näin paketin...
Tämä oli tilattu:
Controller.png

Tämä oli paketti-kaapissa:
JKESS box.png

Pikkuinen yllätys, joku saa sitten sen mukavan toimeksiannon selventää mitä tapahtui ja ilmoittaa minulle mitä tehdä
Ellei niin vahinko kiertää;D

Back
Ylös Bottom