Lisäsinkin tuon normaali kittauksen tekstiiniNo oliko ne tilkitty, tuskin oli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lisäsinkin tuon normaali kittauksen tekstiiniNo oliko ne tilkitty, tuskin oli.
Joku oli tarkastanut, että lomake oli oikein täytetty. Kukaan ei tiedä tosin kuka se joku on.Missä tarkastuksessa?
Kiinnostaa miten tuo villa asennetaan tuohon rakoon. Rako on tyypillisesti 20 mm leveä mutta eihän se rako ole tasaleveä ja laatta on 260 mm paksu. Jos sinne on pudotettu tasaleveä suikale niin se ei välttämättä pysy paikoillaan. Kuvaan on merkitty pehmeä palovilla eli se pitäisi sulloa rakoon ylipaksuna. Toisaalta kittaukset on helppo tarkastaa kun ne näkyvät pinnalla.Rakennekuvat Ylen uutisesta
![]()
Parvekkeiden poikkileikkauskuvaan on merkitty palokatko parvekelaattojen väliin . Parvekkeiden seinillä on puuverhous. Puun ja rakenteiden väliin on jätetty ilmarako.
![]()
Lähikuvassa parvekelaatan ja seinän välisen aukon palokatkoksi on suunniteltu palomassaa ja palamatonta mineraalivillaa.
Olen edelleen ymmällään miksi näitä parvekkeen välisiä kuvia näytellään. Niissä ylemmissä parvekkeissa ei ollut mitään jälkiä. Nämä kuvat ovat parvekkeiden väliset katkot.Kiinnostaa miten tuo villa asennetaan tuohon rakoon.
Sama vika täällä. Kuitenkin YLE esittelee näitä kuvia ja vihjaa että palokatkoissa olisi ongelmia. Onko toimituksessa epävirallista tietoa mitä ei voi julkistaa. Jotain rakoa myöden se tuli on kuitenkin edennyt.Olen edelleen ymmällään miksi näitä parvekkeen välisiä kuvia näytellään. Niissä ylemmissä parvekkeissa ei ollut mitään jälkiä. Nämä kuvat ovat parvekkeiden väliset katkot.
Voin hyvin kuvitella, että ammattitaidon kirjo on leventynyt erityisesti alapäästään, kun tärkeintä on saada ne itse rakennusmiehet halvalla. Rakentamiseen liittyy keskeisenä myös projektin hallinta, jonka merkitys on vain kasvanut urakoitsijoiden määrän kasvaessa. Itse asun talossa, joka on ammattilasten rakentama ilman itse tilaajan suorittamaa valvontaa. Jostain syystä ovat härkäpäisesti puskeneet aikataluissaan ja esim. keittiön kaapit kuten muutkin kaapit on asennettu ennen lattioiden laatoitusta. On sinä ollut nakertamista ja kun suunnitelma on ollut hyvä niin niitä kaappien paikkoja ei myöhemminkään niin vain vaihdella.Melkeimpä on parempi kun ei sekaannu ammattilaisten 2000 luvulla tekemiin taloihin ollenkaan.
Minulla ei rakentamisesta kokemusta, mutta eiköhän ne noin yleensä ole että kaapistojen alla pelkkä betoni tai mikä onkin. Itse kyllä käskin laittaa laminaatin koko tupakeittiön lattiaan kun keittiökaapit oli vielä pihalla. Siihen tekijä silloin sanoi että ei niitä laminaatteja yleensä kaappien alle laitetaesim. keittiön kaapit kuten muutkin kaapit on asennettu ennen lattioiden laatoitusta. On sinä ollut nakertamista ja kun suunnitelma on ollut hyvä niin niitä kaappien paikkoja ei myöhemminkään niin vain vaihdella.
Jatkossa tiedetään että Joku on vastuussaJoku oli tarkastanut, että lomake oli oikein täytetty. Kukaan ei tiedä tosin kuka se joku on.