Mitsubishi fh35 lämmöt

Eckerö

Jäsen
Eli vanha fh35, ihan ensimmäisiä mitä ikinä maailmalle tehty. Yli 10 vuotta pitkälti käyttöä. Toimii moitteettomasti, tai no 2kpl ulkoyksikön moottoreita kärvähtänyt vuosien saatossa.

Uutena puhalsi lämmitys täysillä pyynnillä +60 astetta tunnin kun oli maxsimilla puhalluksella, ulkona 16+. Jäähdytys oli uutena 3+ astetta mitä mitattiin aikanaan, samalla metodilla, puhallus täysillä ja pyynti 16+ astetta, tunnin vedon jäljiltä.

Nyt 35000 kwh myöhemmin tehty ensimmäinen huolellinen sisäyksikön purku ja puhdistus, oli täysin tukossa. Samassa yhteydessä uudet lämpö testit.
2026 vastaava 16 asteen ulkokeli ja max puhalluksilla 56+ astetta, ja jäähdytyksellä +9, suoraan pesun jäljiltä. Kuulostavatko vielä järjellisiltä asteilta ?

Lidl yleis mittari joka kalibroitu jääveteen mittarina.
 

Eckerö

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Ihan linjassa nuo on nyt kun puhallusmäärät on samat kuin uutena. Voihan nuo testit tehdä vielä kovemmalla pakkasella uudestaan. :)
-20 pakkasella viime talvena taisi olla sulatussyklin puolesta välistä mitattua olla täysillä pyynneillä ja puhalluksella olla 51+astetta. Aika metelin saattelemana. Tosin sisäyksikkä oli aika tukossa, varsinkin seinän puoli kennosta.

Tuo lämpösellä mitattu +9 astetta jäähdytyksellä hiukan mietityttää, onko suht normaalin kuuloinen ?
 

Tifo

Vakionaama
Testasin oman fh35, vm 2012. Ulkoyksikön kennon välistä lämpötila 12 astetta, sisäyksikön 53,7 astetta. Pyynnit täysillä. Mittarin kalibrointi suussa kielen alla antoi tulokseksi 35,3 astetta. Sisäyksikköä on imuroitu ulkopuolelta, muuta ei ole koskaan tehty. Ei mitään vikoja. Ulkoyksikkö pohjoisseinällä antoi aika pienen lämpötilan, kondenssivettä tuli myös hiukan. Sisäyksikön puhdistus suunnitteilla.
Alla mittari.
 

Liitteet

  • 17810809899713468056130857937766.jpg
    17810809899713468056130857937766.jpg
    259,1 KB · Katsottu: 14

Jurtsi

Aktiivinen jäsen
Testasin oman fh35, vm 2012. Ulkoyksikön kennon välistä lämpötila 12 astetta, sisäyksikön 53,7 astetta. Pyynnit täysillä. Mittarin kalibrointi suussa kielen alla antoi tulokseksi 35,3 astetta. Sisäyksikköä on imuroitu ulkopuolelta, muuta ei ole koskaan tehty. Ei mitään vikoja. Ulkoyksikkö pohjoisseinällä antoi aika pienen lämpötilan, kondenssivettä tuli myös hiukan. Sisäyksikön puhdistus suunnitteilla.
Alla mittari.
Harvemmin ne kuivat lamellit/flekti pölyä kerää liikkuvassa koneessa kerää. Riittävästi kun on pölyinen kämppä niin saadaan jo yhden kesän jäähdytyksellä kerättyä monen vuoden paskat mitä lämmityksellä tulee.
 
Back
Ylös Bottom