Uskon vain, mitä asiantuntija sanoi haastattelussa (oli jonkin suuren kuljetusliikkeen johtohenkilö ja muistaakseni vielä alan liiketoimintajärjestössä toimiva. Työn kautta oli suoraa kokemusta erilaisten käyttövoimaratkaisujen kannattavuudesta ja soveltuvuudesta erilaisiin kuljetustehtäviin eri etäisyyksillä ja kuljetusprofiileilla. Yksitylskohtia en enää muista). Ei paljon auta, vaikka maassa keskimäärin rekkaa lastataan vajaakuormille vakiolinjoilla, jos on sopimus lähes täysien kuormien ajosta vaikkapa Uudelta maalta Oulun -- Tornion seutuville eikä käytettävissä ole pakolliseen tauotukseen sopivia 1MW:n latureita varmasti koko matkan varrella. Se, että on on olemassa 11900 kg painavia kuorma-autoja 729 kW(h?) akulla ei ole sama asia kuin pitkälle säännölliselle reitille tarvittavan yhdistelmän paino ja miten tämä vertautuu polttoaineella toimivan vastaavan kokonaispainon ajoneuvon kuormauskykyyn.729kW akulla oleva kuorma auto painaa 11900kg. Vaikea uskoa sitä tekniseksi ongelmaksi kun ottaa vielä huomioon, että vain noin 10% rahdista ajetaan täysillä massoilla.