Taas vanhukselta vietiin kaikki säästöt

jmaja

Hyperaktiivi
Selvittelin tässä 86v äitini maksamattomia laskuja (ei enää kykene maksamaan + ollut sairaalassa). DNA:lta ollut monia laskuja ja kaikki eivät näköjään menekään samalla E-laskusopimuksella.

Hänelle on myyty 1000 M netti (ainoa käyttö ollut nettipankki + sähköposti), vaikka 10 M olisi ollut Ilmainen. Nyt toi on irtisanottu maksamattomien takia ja ei toimi edes se ilmainen 10 M!

Sitten on myyty 200M liittymä ei-älykännykkään ja päälle myös TV-palveluita.

Pistää vihaiseksi, kun huijataan vanhuksia!
 

Hempuli

Töllintunaaja
Pistää vihaiseksi, kun huijataan vanhuksia!
Provikkapalkka myyjillä tappaa halun löytää asiakkaalle parhaiten sopivat liittymät. Petoksesta tuollaiset tapaukset pitäisi tuomita.

Anopin kohdalla joitakin diilejä käännytettiin, mutta joissakin pikkujutuissa piti antaa mennä läpi, että vanhuksen itsemääräämisoikeus ei olisi ollut uhattuna.
 

Husky

Hyperaktiivi
Petoksia ovat, mutta mistään et saa apua tässä yhteiskunnassa. Hiljattain ovikauppiaalta 8000€ kph saumojen puhdistus ja "pinnoitus", mutta vanhuksen mielestä asian pelasti se, kun sai keittiön puoleen hintaan 4000€:lla.

No tuo sattumalta selvisi (asioiden salaaminen lähipiiriltä on jokin ihme taito mistä osataan pitää mitä ovelimmilla tavoilla kiinni, vaikka mitään muuta ei ymmärretä) , ja isoimmat työt saatiin peruttua. Siitä ei ole varmuutta, että minkäsuuruinen lasku tuli, mutta väitetään ettei tullut mitään.

Pirhan mielestä tällaiset eivät tarvitse mitään kotiaputukea tai muutakaan, vaikka kaatuillaan ja eksytään. Itselle tullut yllätyksenä, että juuri kun jälkikasvu alkaa sentäs 10%:sti hoitaa omia asioitaan, niin hoidettavaksi kaatuu iso määrä vanhaa kaartia. Yhteiskunnan pitäisi tukea tätä työtä, esim sallimalla jonkinmoisen työvähennyksen per hoitovuosi perillisille jotka kenties 25 vuotta ovat lähihoitajina, jonka avulla vanhus ei mene vanhainkotiin.
 

ErkkiXC

Jäsen
Selvittelin tässä 86v äitini maksamattomia laskuja (ei enää kykene maksamaan + ollut sairaalassa). DNA:lta ollut monia laskuja ja kaikki eivät näköjään menekään samalla E-laskusopimuksella.

Hänelle on myyty 1000 M netti (ainoa käyttö ollut nettipankki + sähköposti), vaikka 10 M olisi ollut Ilmainen. Nyt toi on irtisanottu maksamattomien takia ja ei toimi edes se ilmainen 10 M!

Sitten on myyty 200M liittymä ei-älykännykkään ja päälle myös TV-palveluita.

Pistää vihaiseksi, kun huijataan vanhuksia!
DNA:lla taitaa olla eri e-laskusopimukset mobiili- ja TV-palveluille.
Anopillekin oli myyty kallis DNA:n liittymä ja päälle vielä DNA-turva. Anoppi ei kuitenkaan koskaan ole esim nettiä käyttänyt, tuskin edes tiesi mikä se on, ei myöskään s-postia, teksiviestiäkään ei osannut kirjoittaa tai lähettää. Nyt ei enää reiluun vuoteen ole ollut puhelintakaan.
 

jmaja

Hyperaktiivi
DNA:lla taitaa olla eri e-laskusopimukset mobiili- ja TV-palveluille.
Anopillekin oli myyty kallis DNA:n liittymä ja päälle vielä DNA-turva. Anoppi ei kuitenkaan koskaan ole esim nettiä käyttänyt, tuskin edes tiesi mikä se on, ei myöskään s-postia, teksiviestiäkään ei osannut kirjoittaa tai lähettää. Nyt ei enää reiluun vuoteen ole ollut puhelintakaan.
Noi pitäisi kyllä saada vastuuteen tuosta. Luultavasti äidilläni on ollut tuo vuosikausia, ainakin sen vajaan vuoden, kun olen auttanut häntä laskujen maksussa. Ja koskaan ei ole sitä 1000 M tarvinnut nettipankki + sähköpostiin. Itsellänikin vain 25 M liittymä, jolla hoituu kivutta etäkokoukset ja suoratoistot. Jatkuvasti tulee Elisalta tyrkytystä maksaa nopeammasta, kun saivat tuon ilmaisen tyrkytettyä taloyhtiölle.
 

Husky

Hyperaktiivi
Noi pitäisi kyllä saada vastuuteen tuosta. Luultavasti äidilläni on ollut tuo vuosikausia, ainakin sen vajaan vuoden, kun olen auttanut häntä laskujen maksussa. Ja koskaan ei ole sitä 1000 M tarvinnut nettipankki + sähköpostiin. Itsellänikin vain 25 M liittymä, jolla hoituu kivutta etäkokoukset ja suoratoistot. Jatkuvasti tulee Elisalta tyrkytystä maksaa nopeammasta, kun saivat tuon ilmaisen tyrkytettyä taloyhtiölle.
Itse olen toisaalta huomannut, että kun ottaa yhteyttä ja sanoo jostakin pieleen menneestä, niin monesti saa jonkinlaisen hyvityksen. Mutta edellyttää että on jokin tilaus päällä niin saa vaikka 25-50% alennuksen vuodeksi pariksi
 
Mulle ilmestyi tuntemattomia luottokorttitapahtumia ulkomailta about 13 yhden yön aikana. Suljin kortin välittömästi. Näistä 8 meni kuitenkin maksuun., yhteensä n. 3k€. Tein välittömästi myös rikosilmoituksen ja reklamoin pankkia (Morrow bank, en suosittele asiakaspalvelukokemuksen perusteella). Nyt on kuukausi mennyt ilman mitään vastausta pankilta.
Päivitys tähän. Morrow pankin asiakaspalvelu on umpisurkea. Kuukauden välein kyselin väliaikatietoja reklamaation käsittelystä. Aluksi vastasivat vain, että näiden käsittely kestää (sanomatta sanaakaan kestääkö viikon, kuukauden vai vuoden) ja että ole kärsivällinen. Lopuksi eivät vastanneet enää mitään viesteihini! Lopulta kuuden kuukauden jälkeen otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan. He lähettivät viestiä pankille ja kappas - viikon kuluttua rahat palautui tililleni! Isot propsit kuluttajaneuvonnalle.

Uutta luottokorttia en Morrow:lta huoli ja asiakkuuden lopetan siellä pikimmiten.

Noin yleisesti, olkaa varovaisia tämänkaltaisten, ulkomailla päämajaa pitävien pankkien kanssa, koska niiden turvaominaisuudet _näyttävät_ olevan puutteellisia. Useimmista puuttuu esim. käyttörajat ja georajaukset. Kun taas "oikeilla" suomalaisilla pankeilla niitä on. Lisäksi suomalaiset pankit ovat finanssivalvonnan piirissä kun taas ulkomaiset toimijat noudattavat oman maansa asetuksia ja käytäntöjä. Ja asiakaspalvelu voi olla mitä sattuu.
 

Husky

Hyperaktiivi
Tämä on kyllä äärimmäinen epäkohta ja Karpolla pitäisi olla asiaa (!):
Vanhus kokee äärimmäisen sekavaksi mobiilivarmenteen käytön, mutta pankkitunnusten jakelu hoituu silmänräpäyksessä miettimättä edes mitään.

Miksi h*lvetissä pitää rahansiirtely olla maailman helpoimmaksi ja sitä kautta epäturvalliseksi tehty!

Töissä vaihdetaan vähän väliä äärimmäisen pitkä salasana, eikä saa muistuttaakaan edellistä ja rahoja jaetaan nelinumeroisen PIN-koodin avulla jota ei vaihdeta ikinä. Pitäisi olla pitkä ja vaihtuva, niin olisi edes vähän kynnystä hakea muistivihko piirongin laatikosta, eikä kylvää tunnusta ties minne selaimessa olevan kiinnostavan mainoslinkin osuessa silmiin

Mitähän pankki tekee, jos sinne ilmoittaa että vanhus X ei osaa käyttää turvallisesti ja asia on teille ilmoitettu ja täten vastuu jatkossa on pankin...
 
Back
Ylös Bottom