pökö
Kaivo jäässä
Ehkei ole yösähkösopimustaSiis eikö noi toimi yöllä?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ehkei ole yösähkösopimustaSiis eikö noi toimi yöllä?
Ei kun oikeasti. Asiakashan tuon itse kytkee, kuin kävisi bensa-automaatilla. Onko sähköauton lataus katsottu niin vaaralliseksi että sitä voi tehdä vaan kun on henkilökunta paikalla vai mistä tuossa on kyse. Parkkipaikan varaamisesta?Ehkei ole yösähkösopimusta![]()
Siis missä ihmeessä lataat, kun PERUS laturin äärellä odottelet? Ilman pääsyä vielä itse fasiliteettiin, mistä sähkön otat?
Pikalaturit oli lapissakin helppo löytää paikoista, mistä kahvit kyllä aina sai.
En minä latausta odottele vaan lämmitän samalla autoa kun nukun siinä.
Tilanne siis se että eteläisellä puolella Jyväskylää ja tarve lataukselle, kahville, vessalle.Tässä heti kolme mitkä on 24h auki Jyväskylässä.
Oli puhe latauspaikoista jossa 24h palvelutSiis eikö noi toimi yöllä?
Nyt alkaa hitaampikin tajuamaan.Oli puhe latauspaikoista jossa 24h palvelut
Löytyy ihan kotimaisiakin. Intercontrol Latinki11 home ja Latinki11 proMenin sitten katsotaan mitä laitteita löytyy.
Itse olen tottunut siirtämään pakasteita kaupasta kotiin ja kotoa mökille ja välillä toisin päin auton pakastimella. On kyllä sanottava, että 12V:n liitäntä on aika naurettava tapa siirtää tehoa edes pienimmille arkkumalleille, eli ollaan johtojen rajoilla, kun kuormaa on lähes 5 ... 10A. Pistokkeetkin ovat mitä sattuu (ns. tupakansytytinliitäntä on varsin naurettava ja pomppaa herkästi irti). Jos kerran autossa on mahdollisuus saada 230V verkkovirtaa taloudellisesti ja pitkään, niin sitten noita kylmälaitteita käyttäisi mieluiten laitteen 230V:n virtalähteellä, vaikka itse laite käyttäisikin 12V ... 24V tasavirtaa oman invertterinsä teholähteenä. Tuo vaatii pistorasiaa auton sisälle (eikä pakastimen virransyötön sammuttaminen itse auton akun latauksen ajaksi ole asiallinen vaatimus). Pakastinta voisi suorastaan pitää päällä valmiudessa, jos sähköä olisi jatkuvasti saatavilla tarkoitukseen auton sisällä (niin, että autoa voisi tarvittaessa ladata rinnalla).Enkä edelleenkään ymmärrä missä voi sekä ladata, että nukkua, mutta silti ei voi hyödyntää fasiliteettiin liittyviä tiloja tai palveluita.
Pakastinta voisi suorastaan pitää päällä valmiudessa, jos sähköä olisi jatkuvasti saatavilla tarkoitukseen auton sisällä (niin, että autoa voisi tarvittaessa ladata rinnalla).
No enpä tiedä, eikä pikemminkin korealaisten? Olennaista on saada sähköä auton sisälle. Vaikka kylmälaite olisi pääasiassa autossa, sen haluaa välillä nostaa muualle (käytettäväksi tai vain pois tieltä) tai jopa käyttää erikokokoisia laitteita tilanteen mukaan. Etutavaratilaan sopiva kylmälaite ei välttämättä ole helpoin siirrettävä ja tilan muoto sellainen, että sinne saa mahtumaan jotakin pienempää sälää helpommin kuin takakonttiin. Farmarityylinen tai edes tila-autotyylinen tavaratila on mielestäni helpoin moisten laitteiden käsittelyn kannalta, jollei mennä peräti pakettiautoa muistuttaviin ratkaisuihin.Tuommoinen käyttöprofiili kallistaa jonkun verran Teslan suuntaan. Sen mittoihin tarkkaan etukonttiin tai takakontin pohjaan laitettava laite olisi kyllä ylivertainen.
Mihin ne käyttää sähköä, auton lataamiseen vai teltassa oleviin laitteisiin?Tosin Euroopassa on alkaneet telttamatkailijat tarvitsemaan 230V sähköpaikkoja
Siis täh... Mittojen mukaan etukonttiin tai takakonttiin sopiva kylmälaitekko ei ole paras valinta? Teslassa se kylmälaite on takakontissa vielä niin hyvin, että normaali takakontin käyttö ei hankaloidu.
Akku muuten on 15,5V LFP mistä hupivirta otetaan. Sitä ladataan ajoakusta.
Tesla on vähän kuin Apple... Lisåvarusteita on loputtomasti ja ne sopii autoon hienosti. Eipä mihinkään muuhun merkkiin ole edes 5% niistä varusteista, mitä Teslaan saa halutessaan ostaa. Suurimpaan osaan ei saa mitään räätälöityjä varusteita.
Mikä ihmeen hinku on asua ja nukkua (sähkö)autossa?
Tiedä sitten onko hinku...Mikä ihmeen hinku on asua ja nukkua (sähkö)autossa?
Kävi mielessä mutten uskaltanut laittaaNe on niin kalliita ettei hotelliin enää ole varaa?![]()